Ihastusta vai himoa

Pitääpä kokeilla jos saatais tästä keskustelua aikaan, kun on niin hitsin hiljasta 😉
Nyt tässä ihastusvapaan (vaik jonkin näköstä
tunnetta taas ovella kolkutteleekin😊) ja muutoinkin vapaan aikana on tullut lueskeltua ihastuksiin liittyviä juttuja.

Kiinnostaisi tietää, että mitä mieltä te muut ootte seuraavista jutuista. Yhdessä artikkelissa todettiin, että rakkauden vaiheet ovat: himo, ihastuminen, kiintyminen. Ja siis tuossa järjestyksessä. Tuleeko teidän mielestä himo ennen ihastusta? Jossain taas väitettiin, että ihmiset sekoittavat usein himon ja ihastuksen. Niillä on esim. se ero, että himoita voi useampia tyyppejä yhtaikaa ja ihastusta tuntea vain yhtä kohtaan kerrallaan. Mitäs mieltä ootte tuosta? Muutakin aiheesta saa mielellään kirjoittaa 😊

3

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä mieltäkö. No nuo nyt ovat tuommoisia aika heppoisia "faktoja", mutta kyllä niistä keskustella voi. ;) Ehkä ne perustuvat haastattelututkimuksiin ja tilastoihin vai mistä lie syntynyt tällä kertaa. Voisin kyllä kuvitella, että se menee usein juuri tuossa mainitussa järjestyksessä. Toisaalta pystyn kuvittelemaan senkin, että ihastuminen-himo-kiintyminen -järjestys on melkein yhtä yleistä. Jos ei sitten yleisempää. Tosin itse olen nyt kiintynyt yhteen uuteen tuttuun ja ihastunut toiseen. Kummassakaan tapauksessa ei voi vielä puhua suhteesta, eikä ehkä koskaan, joten koitan olla miettimättä sen pidemmälle (toinen on liian ystävä kun taas toinen liian kaukainen).

      • Kiitti vastauksesta!
        Ei näyttänyt tämäkään ketju iskevän tulta 😉
        Niin tiedä sitten noista väitteistä tai teorioista. Tai kuinka noita juttuja on tutkittu. Jonkin sorttisten tutkijoiden mielipiteitä nuo enimmäkseen näyttivät olevan.
        Jostain luin myös, että ihminen voi samaan aikaan olla rakkauden kaikissa eri vaiheissa. Voi siis olla kiintynyt kumppaniinsa, ihastunut työkamuunsa ja himoita jotakuta kolmatta. Eli sulla on sitten nuo kaksi vaihetta päällä, vain himon kohde puuttuu 😂


      • Tämä on yllättävän mukavaa näinkin. Toisen kanssa kävin juuri yötä mökillä, vaikka emme ole edes montaa kertaa tavanneet. Oli kiva katsella hänen nauravan hyppiessään trampoliinilla ja laittaa yhdessä takkatulta palamaan, vaikka sitten menimme ihan eri paikkoihin nukkumaan. Hän toki tietää tästä ihastuksestani toiseen ja itsellään on omansa, joten meillä pysyy tämä sovitusti molemminpuolisena kiintymyssuhteena kun kerran viihdymme yhdessä. Ja se toinen pyysikin sitten minua tänään treffeille, luulisin. Toivon. :D Mieheltä sen ainakin tulkitsisin niin, mutta eiköhän se sitten selviä, tosin nyt täytyy odotella sitä tapaamista aika pitkään. On aika ihanaa, että he tietävät kaiken olennaisen minusta ja joka tapauksessa pysyvät lähellä. Ja mitä siihen himoon tulee, niin koitan aktiivisesti olla ajattelematta sitä. ;) Mieluummin toimin muiden ehdoilla.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe