Hybridi vastaan diesel, kaksinkertainen petos

OikeaaTietoa

Vuodessa maksettavien verojen ja maksujen erotus dieselin vahingoksi on jo vähintään 470 euroa. Lisäksi diesel on kalliimpi kuin hybridi tai tavallinen polttomoottori auto. Sen huollot ja korjaukset ovat kalliimpia kuin hybridin huollot ja korjaukset, jos nyt yleensä hybridillä on korjauksia lainkaan.

Vanha hokema: Diesel on edullinen paljon ajaville ei pidä enää paikkaansa. Miksi se silti vain yhä elää! Laskepa kuinka paljon mitättömän pienellä litrahinnan erotuksella pitää ajaa, että saa pelkästään tuon vuotuisten maksujen erotuksen takaisin.

Muinoin päteneet asiat eivät päde enää nykyään kuten, diesel on edullinen paljon ajavalle ja Octavia on halpa auto. Jos ostaa diesel-Octavian kokee kaksinkertaisen petoksen.

32

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JihuuMitäÄlykköjä

      Olet todellinen nero. Vai oletko??

    • JihuuNäinSeMenee

      Toyota on petos, ei kelpaa oikeaan ajoon ja kuluttaa maantiellä vähintään 6 litraa satasella. Ja sitten se ruostuminen.

      • ÄläValehtele

        Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.


      • Äläitevalehtele
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.

        Ai MINKÄ jokainen suomalainen tietää? Öööööööööööööööö.


      • turhaanPeittelet
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.

        Testattua tietoa Auriksesta, yli kuusi litraa maantie kulutus ja helmenä jumalaton melu yli 83db. Ei ole kehumista ajo-ominaisuuksissakaan, vaeltaa laidasta laitaan. AUtohullut testasi ja totesi Auriksen kurjaksi autoksi.


    • surkeetakuu

      USA:ssa VW:llä on 6 vuoden takuu. Suomessa 2:n. Suomalaiset kiltit kuluttajat tuonkin ovat hyväksyneet.

      • HolistiossssSekoaa

        Suomessa VW toimii ja tuotevastuu on toimiva järjestelmä.


    • Järkyttävää
      • HolistinAivopierut

        Hieman jälleen Holistiomaa tulkinta ja värikynää, tuossa suora lainaus tekstistä:
        "WLTP nostaa auton virallisia päästöarvoja noin 20 prosentilla aiemmasta, joka saattaa nostaa autojen verotusarvoa. Tämän takia valmistajat odottavat syyskuun alkuun asti, ennen kuin alkavat myymään taas uusia autoja"


    • dieselpower

      Vastatuulessa kulutus nousee hyrrässä aivan mahottomaksi, kun joutuuu kierrättää singerii punasellla alueella..

    • Uusintateknologiaa

      En huolisi kumpaakaan. Säästäväinen bensakone antaa käytännössä enemmän potkua, on halvin osta ja on ympäristöystävällinen valinta. Eurooppalaiset ei edes ruostu. VW:n tsi ei toki ole luotettavin näistä - onneksi vaihtoehtoja on. Silti sekin kestää oikein käytettynä.ja hyvin huollettiuna pitempään kuin hybridin akku. Eikä euroauto edes ruostu kuten sinkittömät japanilaiset ruostepesät. Kyllä autoilu on sitten huoletonta ja miellyttävää!

      • Uusiteknologia

        Kyllä uutta autoa ostettaessa diesel antaa enemmän ’potkua’, on ympäristöystävällisempi ja kokonaistaloudellisesti parempi, jos kilometrejä kertyy vähänkin enemmän.
        Muuten olenkin kokolailla samaa mieltä kanssasi .


      • njet.nafta
        Uusiteknologia kirjoitti:

        Kyllä uutta autoa ostettaessa diesel antaa enemmän ’potkua’, on ympäristöystävällisempi ja kokonaistaloudellisesti parempi, jos kilometrejä kertyy vähänkin enemmän.
        Muuten olenkin kokolailla samaa mieltä kanssasi .

        Vanhemman Euro5-normin dieselit saastuttavat jopa 18-kertaisesti rajoihin nähden ja monet Euro6-norminkin dieselit ylittävät päästörajat, joten on järjetöntä väittää, että dieselauto olisi bensa-auto ympäristöystävällisempi vaikka ajaisi 10-kertaisen ajomäärän.
        Kyllä dieselmoottori henkilöauton voimalähteenä on tulossa tiensä päähän nykymuodossaan ja tultaneen pakottamaan paalattavaksi Suomessakin ennenaikaisesti. Niin, että ostakaa vaan edullisia käytettyinä maahantuotuja muitten maitten hylkiöromuja ja saatte mustanpekan käteenne yllättävän nopeasti.


      • HolistiAivopirutJatkuu

        Kaikki saastuttaa enemmän kuin mitä lupaavat ja vielä enemmän tosiajossa, sen tietää ihan kaikki, mutta se ei olekaan se oleellinen asia. Myös Toyotan hybridit saastutavat huomattavasti enemmän kuin lupaus ja kun lasketaan se lisäsaaste mitä hybridin valmistus aiheuttaa verrattuna perinteiseen autoon, niin on siinä Holistille purtavaa jälleen kerran.


      • Tosi.Tero
        HolistiAivopirutJatkuu kirjoitti:

        Kaikki saastuttaa enemmän kuin mitä lupaavat ja vielä enemmän tosiajossa, sen tietää ihan kaikki, mutta se ei olekaan se oleellinen asia. Myös Toyotan hybridit saastutavat huomattavasti enemmän kuin lupaus ja kun lasketaan se lisäsaaste mitä hybridin valmistus aiheuttaa verrattuna perinteiseen autoon, niin on siinä Holistille purtavaa jälleen kerran.

        Toyota ei lupaa mitään vaan ilmoittaa päästöt jo nyt uuden wltp-normin mukaisesti. Taitaa olla siinäkin suhteessa edelläkävijä. Toyotista ei ole löydetty huijausohjelmistoja, joita näyttää olevan lähes kaikilla eurooppalaisilla valmistajilla. Viimeisin epäily koskee Mersuja ja tällä viikolla kerrottiin myös isoista Audeista löytyneestä huijausohjelmistoista.


      • Faktahomma

        Millään muulla valmistajalla Euroopassa ei ole huijausohjelmaa josta olisi todisteet. Mazdalla on kyllä kaunisteltu kulutuslukemia yli 20 vuotta.


    • RUPUSAKINAUTOJA

      TOYOTAN DIESELIT MITÄÄN KESTÄ LOHKO TAAS HALKESI AVENSISKI 2012 MALLII

    • mistä.teitä

      Kuka älykäs autoilija laskee kymmeniä tai muutamia satoja euroja, se on köyhien hommia.

      • life.is.life

        Fiksulla ihmisellä on elämä muualla kuin autoissa. Auto saattaa kuitenkin olla välttämätön kulkuväline syystä tai toisesta, nykyisin yhä harvemmalle ja tulevaisuudessa vielä harvemmalle yksinomistettuna. Monen auto seisoo paikallaan yli 80 prosenttia elinkaarensa aikana.


    • Iso.ristiriita

      "Fiksulla ihmisellä on elämä muualla kuin autoissa."
      Sanoo kaveri joka ei pelkästään lue autopalstaa vaan myös kokee asiakseen postata tänne. Jos olet fiksu ihminen ja elämäsi on muualla niin miksi hengailet täällä ja otat kantaa autokeskusteluihin?

    • Tämä.on.todistettu

      Diesel on väärä vertailukohde tojon mukahybrideille. Tuore vertailu televisiossa näytti konkreettisesti miten aivan tavallinen bensa-auto kuluttaa vähemmän kuin tojon mukahybridi.

    • Mitä sitten? Mukava kyyti, tilava auto, kulkee edullisesti.

      Missä on ongelma?

    • h.anuri

      Lyijyä luontoon ja sementtiä koijärveen! Viherpiipertäjä saa ajella sillä "vähäpäästöisellä" hybridillä. Ottakaa asioista selvää, diesel on helvetin paljon ympäristöystävällisempi kuin hybridi. Kun ne päästöt ei ole se tekijä, hybridin akkuihin tuhlataan enemmän ympäristöä kuin päästö huijattu diesel voi ikinä kuluttaa. Muutenkin auto on liikkumista varten, henkilökohtaisesti ei kiinnosta paskaakaan kuinka paljon se ympäristöä rasittaa. Jos auton myynti on sallittu se on sallittua omistaa. Miuluummin isolla dieselillä ja hevosilla kuin alitehoisella hybridillä.

    • Sitä.odotellessa

      Milloin tulee bensahybridi-paku, jolla voisi kuskata muutakin kuin tyhjiä kirjekuoria.

    • Faktahomma

      Diiselini vuotuiset verot on n. 500 . Muita maksuja ei ole. Kaupunkipainotteisessa ajossa keskikulutus on n.4.4 litraa. Ostohinta autollani oli 15000. Ajomäärä ostohetkellä 37tkm. Paljonko kokonaiskuluissa hybridi olisi halvempi, kun ajomääräni vuodessa on n. 27 tkm.

      • h.anuri

        Kuten myös alitehoiset hybridit, jotka kätevästi estävät muiden liikkumisen. Oletko muuten tietoinen, että dieseleitä on muillakin valmistajilla kuin VW-konsernilla?


      • Kaikkea_kokeillut
        h.anuri kirjoitti:

        Kuten myös alitehoiset hybridit, jotka kätevästi estävät muiden liikkumisen. Oletko muuten tietoinen, että dieseleitä on muillakin valmistajilla kuin VW-konsernilla?

        Penttihän se täällä taas yrittää uskotella dieselien järkevyyttä hybridiin verrattuna. Tehtävä on tavalliselle autonkäyttäjälle toivoton ja vain todella paljon ajaville dieseliä voi varauksella suositella. Silloinkin sen on oltava joku iso 6-sylinterinen jotta jotain kestää ja joka tuntuu oikealta autolta. Pienet tärisijät ja pärisijät eivät edes kestä mitään ja huollot korjaukset pyrkivät karkaamaan tavallisen ihmisen käsistä.


      • h.anuri
        Kaikkea_kokeillut kirjoitti:

        Penttihän se täällä taas yrittää uskotella dieselien järkevyyttä hybridiin verrattuna. Tehtävä on tavalliselle autonkäyttäjälle toivoton ja vain todella paljon ajaville dieseliä voi varauksella suositella. Silloinkin sen on oltava joku iso 6-sylinterinen jotta jotain kestää ja joka tuntuu oikealta autolta. Pienet tärisijät ja pärisijät eivät edes kestä mitään ja huollot korjaukset pyrkivät karkaamaan tavallisen ihmisen käsistä.

        En ole Pentti, ja miten pitää uskotella voima vastaan lehmä makuulta? Niistä teidän paljon hehkuttamista hybrideistä kun ei löydy tarpeeksi voimaa ajaa muun liikenteen mukana. Säästäminen kun ei ole kaikkien juttu, toiset haluaa liikkua ripeästi paikasta toiseen, ei onnistu kun hybridi säästää ja vetää letkaa reilusti alle rajoituksen- vaan pelkästään se yksi desi bensaa mielessä. Pitäisi sakottaa alinopeudesta. Totta ei tunneta laissa, mutta liikenteen tarpeeton estäminen tunnetaan ja tähän pitäisi puuttua.


    • voi.hyvät.hyssykät

      Tuollainen 500 € on yksi ravintolailta juomineen ja takseineen, ei siitä kannata laulua tehdä.

    • pemaristi_armosta

      höbönböbböä. Kuka haluaa kiduttaa ihteensä tojohypritilä kun voi ajaa voimavehkeellä eli kunnon diiselillä? ja siis kunnon vehkeellä kuten BMW 530d 2010 josta kalleimmat kilsat ajettu. loistoluokan vehje edelleen ja ykskään tojo ei yllä samaan mukavuuteen ja potkuun.

    • Vaiettäedullisempi

      Jos ajaa vuodessa vähintää 600.000 km niin siitä alkaa säästö hybridiin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe