Linux Mint 19 Cinnamon beta testailussa

Näyttäisihän tällä nettiin pääsevän. Kokeilu tosin tässä vaiheessa vasta virtuaalikoneessa. Päällisin puoli näyttää hyvältä, ikoneita on viilattu. On näköjään mahdollisuus automaattipäivityksiinkin, joten tästä saattaa tulla "mummu & faari"-kelpoinenkin käyttöjärjestelmä. Snapshoteista ilmoitteli alussa innokkaasti, mutta en tähän virtuaalikoneeseen ala sellaisia tekemään. Varmaan ihan hyvä ominaisuus sekin oikeassa asennuksessa.

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Minä laitoin oikein täyden asennuksen kiintolevylle, Linux Mint 19 Xfce 64-bit versiosta. Käynistyksessä juuri ennen kuin asetettu taustakuva kuuluisi tulla näkyviin, välähtää ruudulla noin 1 sekunnin ajan jotain epämääräistä grafiikkamuistin sisältöä. Tuon onkin ainut johon voi parannusta odottaa tässä vaiheessa, kaikki muu näyttää olevan kohallaan.

      • Turbo-Urpo1

      • Turbo-Urpo1

        Shutter joka on paras kuvakaappari ikinä, asentuu ja uusinpana versiona kuten kuuluukin, mutta kaapattua kuvaa ei saa muokattua. Löysin kuitenkin ohjeen jonka avulla tuonkin saa korjattua.

        Ohje:
        http://ubuntuhandbook.org/index.php/2018/04/fix-edit-option-disabled-shutter-ubuntu-18-04/

        Asennus:
        sudo apt-get install shutter

        Kuvakaappaus:
        http://pix.toile-libre.org/upload/original/1528582050.png
        Kuvassa mukana muutama vectori stamppi joita saa sieltä Shutterin editorissa alalaidasta valittua helposti mukaan kuvaan.

        Kuvat yleensäkkin heikkenevät mikäli tallentaessa sallii pakkauksen, se on shutterissa oletuksena arvossa 9, ja on syytä pudottaa nollaan (0). Hyvän laatuisen kuvan jakaminen ilmaispalveluna
        anonyymisti Imgur palvelun kautta heikentää kuvan laatua. Tässä käyttämäni ilmaispalvelu säilyttää kuvan laadun, mutta palveluun piiriin annettua kuvaa, ei anonyymi jakaja voi poistaa. Lisäksi Minus ja ITmages palvelut ei taida toimiakkaan enään.

        Joten Shutterin tarjoamat kuvanjakopalvelut joutuu hylkäämään, ja käyttämään kuvanjaossa tätä https://postimg.cc/image palvelua, jossa kuvan laatu säilyy, ja mahdollinen katumuksesta johtuva poistokin onnistuu, ilman tilien tekoa anonyymisti.


    • xsdeerfdcv

      Minä olen kokeillut n. 50 kertaa asentaa joku linuksi windowsin tilalle, ja aina on palattu takaisin windowsiin. Kokeiltu on kaikkia mahdollisia versioita, mikään ei toimi kunnolla.

      • billipiipari

        Hanki :Ilmari Jäämaa
        Nuorten kokeilijain ja keksijäin kirja.


      • lopeta_jo

        En usko sua, yleisimmät linuxit toimii loistavasti (ainakin paremmin kuin windows) joten trollaat!


      • jompi_kumpi

        Joko et vain osaa, tai vaadit mahdottomia.


    • Turbo-Urpo1

      Laskinvalinta on myös pahasti pielessä, koska oletus laskimeksi valittiin Ubuntusta tuttu gnome-calculator, jossa on otsakepalkkiin sijoitettu laskimentilanvaihto. Aivan liian omaperäisiä ratkaisuja laskin sisältää enemänkin. On itsestään selvää että joutuu vaihtamaan välittömästi järjestelmän asennuksen jälkeen, vaikka SpeedCrunch laskimeen.
      https://postimg.cc/image/sej3x1d87/

      Vanha pois:
      sudo apt-get --purge remove gnome-calculator

      Uusi tilalle:
      sudo apt install speedcrunch

      • Kuka_tarvitsee

        Ihan hieno vinkki niille, jotka tuollaista taskulaskinta tarvitsevat ;)
        "SpeedCrunch is a high-precision scientific calculator featuring a fast, keyboard-driven user interface."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe