Näyttäisihän tällä nettiin pääsevän. Kokeilu tosin tässä vaiheessa vasta virtuaalikoneessa. Päällisin puoli näyttää hyvältä, ikoneita on viilattu. On näköjään mahdollisuus automaattipäivityksiinkin, joten tästä saattaa tulla "mummu & faari"-kelpoinenkin käyttöjärjestelmä. Snapshoteista ilmoitteli alussa innokkaasti, mutta en tähän virtuaalikoneeseen ala sellaisia tekemään. Varmaan ihan hyvä ominaisuus sekin oikeassa asennuksessa.
Linux Mint 19 Cinnamon beta testailussa
9
335
Vastaukset
- Turbo-Urpo1
Minä laitoin oikein täyden asennuksen kiintolevylle, Linux Mint 19 Xfce 64-bit versiosta. Käynistyksessä juuri ennen kuin asetettu taustakuva kuuluisi tulla näkyviin, välähtää ruudulla noin 1 sekunnin ajan jotain epämääräistä grafiikkamuistin sisältöä. Tuon onkin ainut johon voi parannusta odottaa tässä vaiheessa, kaikki muu näyttää olevan kohallaan.
- Turbo-Urpo1
Shutter joka on paras kuvakaappari ikinä, asentuu ja uusinpana versiona kuten kuuluukin, mutta kaapattua kuvaa ei saa muokattua. Löysin kuitenkin ohjeen jonka avulla tuonkin saa korjattua.
Ohje:
http://ubuntuhandbook.org/index.php/2018/04/fix-edit-option-disabled-shutter-ubuntu-18-04/
Asennus:
sudo apt-get install shutter
Kuvakaappaus:
http://pix.toile-libre.org/upload/original/1528582050.png
Kuvassa mukana muutama vectori stamppi joita saa sieltä Shutterin editorissa alalaidasta valittua helposti mukaan kuvaan.
Kuvat yleensäkkin heikkenevät mikäli tallentaessa sallii pakkauksen, se on shutterissa oletuksena arvossa 9, ja on syytä pudottaa nollaan (0). Hyvän laatuisen kuvan jakaminen ilmaispalveluna
anonyymisti Imgur palvelun kautta heikentää kuvan laatua. Tässä käyttämäni ilmaispalvelu säilyttää kuvan laadun, mutta palveluun piiriin annettua kuvaa, ei anonyymi jakaja voi poistaa. Lisäksi Minus ja ITmages palvelut ei taida toimiakkaan enään.
Joten Shutterin tarjoamat kuvanjakopalvelut joutuu hylkäämään, ja käyttämään kuvanjaossa tätä https://postimg.cc/image palvelua, jossa kuvan laatu säilyy, ja mahdollinen katumuksesta johtuva poistokin onnistuu, ilman tilien tekoa anonyymisti.
- xsdeerfdcv
Minä olen kokeillut n. 50 kertaa asentaa joku linuksi windowsin tilalle, ja aina on palattu takaisin windowsiin. Kokeiltu on kaikkia mahdollisia versioita, mikään ei toimi kunnolla.
- billipiipari
Hanki :Ilmari Jäämaa
Nuorten kokeilijain ja keksijäin kirja. - lopeta_jo
En usko sua, yleisimmät linuxit toimii loistavasti (ainakin paremmin kuin windows) joten trollaat!
- jompi_kumpi
Joko et vain osaa, tai vaadit mahdottomia.
- Turbo-Urpo1
Laskinvalinta on myös pahasti pielessä, koska oletus laskimeksi valittiin Ubuntusta tuttu gnome-calculator, jossa on otsakepalkkiin sijoitettu laskimentilanvaihto. Aivan liian omaperäisiä ratkaisuja laskin sisältää enemänkin. On itsestään selvää että joutuu vaihtamaan välittömästi järjestelmän asennuksen jälkeen, vaikka SpeedCrunch laskimeen.
https://postimg.cc/image/sej3x1d87/
Vanha pois:
sudo apt-get --purge remove gnome-calculator
Uusi tilalle:
sudo apt install speedcrunch- Kuka_tarvitsee
Ihan hieno vinkki niille, jotka tuollaista taskulaskinta tarvitsevat ;)
"SpeedCrunch is a high-precision scientific calculator featuring a fast, keyboard-driven user interface."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984