Olen pannut merkille tällä palstalla, että mulla on ollut viime aikoina pitkiä keskusteluja lähinnä naisten kanssa. Mistä johtuu, että miehet eivät tällä palstalla halua pohtia näitä parisuhteen elementtejä. Nainen39vee on oikeastaan ainut, joka on jaksanut kunnolla paneutua mun kirjoituksiin viime aikoina. Mietityttää vaan se, että tulenko oikeessa elämässäkään saamaan uusia kavereita tulevaisuudessa.
Joidenkin ätmien on vaikeeta saada mieskavereita
101
1850
Vastaukset
Onko tällä muuten ollut merkitystä, kun mä olen puhunut persuista, että se puolue ei ätmien oikeuksia paranna.
- EdesUnissa
Ainakin minulle tuolla olisi ollut merkitystä jos olisin sen lukenut. Minkään puolueen kehuminen tai haukkuminen ei nosta keskustelun arvoa. Ja jos esittää asian mainitsemallasi tavalla, niin tulisi kyetä vastaamaan käänteiseen kysymykseen, eli "Mikä puolue sitten ätmien oikeuksia parantaa"
EdesUnissa kirjoitti:
Ainakin minulle tuolla olisi ollut merkitystä jos olisin sen lukenut. Minkään puolueen kehuminen tai haukkuminen ei nosta keskustelun arvoa. Ja jos esittää asian mainitsemallasi tavalla, niin tulisi kyetä vastaamaan käänteiseen kysymykseen, eli "Mikä puolue sitten ätmien oikeuksia parantaa"
Täällä joku muukin mainitsi tästä mun kritiikistä. Tätä keskustelua vois varmaan jatkaa joskus tuolla yhteiskunnallisten asioiden palstalla. Käytkö siellä?
No miehetkään ei tuu kaikki keskenään juttuun, joskus tuntuu että miehet on olevinaan joviaalimpia kun naiset. Mutta oikeesti aika valikoivia kenen kanssa alkaa maailmaa parantaa..
Naiset taas helposti jakaa kaikille erinomaisia elämänviisauksiaan, vaikkei ketään kiinnostaiskaan. No..ei tää kyllä ihan näin jakaudu sukupuolien mukaan..
Kuhan koitin keksiä vastattavaa.
Vois kai sanoa, että ihminen arvioi toisen " mielenkiintoisuuden" myös silloin, kun alkaa kommunikoimaan. Kuinka kokee, että toisella leikkaa, ymmärtääkö helposti mitä sanotaan jne jne.
Ja miten kykenee arvioiden vastaanottamaan sanottua, kerrottua jne.
Mä huomaan itse väsyväni aika pian ns. dieseleihin ihmisiin joilla leikkaa hitaasti. Vähemmän irl tulee hakeuduttua seuraan, missä keskustelu on tahmeaa tai hidastempoista tai liian pikkutarkkaa perustelua. Tykkään kun toinen hoksaa helpolla ja pysyy kärryillä omatoimisesti.Tai yhden asian jankuttajiin.
Mutta voihan kai poliittinen vakaumuskin vaikuttaa?
Miks ei vois.LadyZorro kirjoitti:
Tai yhden asian jankuttajiin.
Miks ei vois.Niin juuri tätä mä mietin, että jääkö tällä palstalla syrjään, jos esittää kritiikkiä persuista. Ei täällä kuitenkaan kaikki miehet kannata persuja. Jos siis mies kannattaa vihreitä tai vasemmistoliittoa, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että tällainen mies jää juuri tämän takia ulkopuolelle - harva mies haluaa olla kaveri tai keskustella tällä palstalla sellaisen kanssa. Emmekö me kuitenkin elä nykyään aika vapaamielistä aikaa - meillä on homoavioliitotkin. Vai ajatellaanko yhä kuitenkin hyvin kapeesti, että miehen pitää olla tietynlainen, jotta kelpaa kaveriksi tai keskusteluun tällä palstalla.
- ohitse-kulkeva-
todellavaikeeta kirjoitti:
Niin juuri tätä mä mietin, että jääkö tällä palstalla syrjään, jos esittää kritiikkiä persuista. Ei täällä kuitenkaan kaikki miehet kannata persuja. Jos siis mies kannattaa vihreitä tai vasemmistoliittoa, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että tällainen mies jää juuri tämän takia ulkopuolelle - harva mies haluaa olla kaveri tai keskustella tällä palstalla sellaisen kanssa. Emmekö me kuitenkin elä nykyään aika vapaamielistä aikaa - meillä on homoavioliitotkin. Vai ajatellaanko yhä kuitenkin hyvin kapeesti, että miehen pitää olla tietynlainen, jotta kelpaa kaveriksi tai keskusteluun tällä palstalla.
Tuota minä eniten ihmettelen, että miksi esität kritiikkiä sellaisesta puolueesta jota et kannata. Miksi et esittele kannattamasi puolueen saavutuksia, ja tulevia tavoitteita. Jos kaiken perustat kritiikille, niin se ei ole kovin rakentavaa keskustelua.
ohitse-kulkeva- kirjoitti:
Tuota minä eniten ihmettelen, että miksi esität kritiikkiä sellaisesta puolueesta jota et kannata. Miksi et esittele kannattamasi puolueen saavutuksia, ja tulevia tavoitteita. Jos kaiken perustat kritiikille, niin se ei ole kovin rakentavaa keskustelua.
Ihan fiksu ajatus kyllä. Täytyy pitää mielessä. Pitää paikkansa, että olen tällä palstalla jo aika paljon puhunut persuista ja esittänyt kritiikkiä. Tosin tämä on sinkut palsta, joten ehkä näistä puolueista vois puhua enemmän yhteiskunnallisten asioiden palstalla. Luetko yhteiskunnallisten asioiden palstaa? Tai lukeeko sinkut palstan porukka ylipäätään muista palstoja täällä suomi24 sivulla?
"No miehetkään ei tuu kaikki keskenään juttuun, joskus tuntuu että miehet on olevinaan joviaalimpia kun naiset. Mutta oikeesti aika valikoivia kenen kanssa alkaa maailmaa parantaa.."
Tuon valikoivuuden olen kyllä joutunut elämäni aikana toteamaan. Valikoivuus ilmenee nimenomaan, keiden kanssa jaksetaan olla vapaa-ajalla ja kelle soitellaan. Kyllä sen huomaa jo siinä, kun puhelin ei soi.LadyZorro kirjoitti:
Tai yhden asian jankuttajiin.
Miks ei vois."Tai yhden asian jankuttajiin. "
Edellytys sille, että saa helposti kavereita on se, että tietää monesta asiasta ja osaa puhua älykkäästi monesta asiasta. Entä sitten jos joku on hyvä jossain yhdessä asiassa? Eikö tällaisiakin henkilöitä tarvita?"Vois kai sanoa, että ihminen arvioi toisen " mielenkiintoisuuden" myös silloin, kun alkaa kommunikoimaan. Kuinka kokee, että toisella leikkaa, ymmärtääkö helposti mitä sanotaan jne jne. "
Ihan fiksusti olet oivaltanut. Mä ajattelen asian näin, että meillä kaikilla leikkaa vähän eri tavalla. Kyllä mä ymmärrän tuon, jos ei leikkaa "tyypillisellä" tavalla. Älykkyyttä on monenlaista, olemme eri asioissa vahvoilla. No itse tietysti toivoisin, että kärsivällisyyttä olisi vähän enemmän - kyllä ne vahvatkin puolet voi tulla myöhemmin esille."Ja miten kykenee arvioiden vastaanottamaan sanottua, kerrottua jne. "
Tässäkin arvioin asioita toki omalla tavallani ja tämä ei tietenkään ole sama kuin "tyypillisen" miehen tapa."Mä huomaan itse väsyväni aika pian ns. dieseleihin ihmisiin joilla leikkaa hitaasti. Vähemmän irl tulee hakeuduttua seuraan, missä keskustelu on tahmeaa tai hidastempoista tai liian pikkutarkkaa perustelua. Tykkään kun toinen hoksaa helpolla ja pysyy kärryillä omatoimisesti."
Mulla oli keskustelu kommunikoinnista nainen39veen kanssa ja todettiin, että kommunikointitaidot ovat erittäin tärkeitä ainakin parisuhteessa vai oliko se nimenomaan silloin kun tutustuu.
Tässä keskustelusa tuli myös ilmi tuo, että on hyvä urheilussa esimerkiksi jalkapallossa. Tämän keskustelun perusteella tulee mieleen sellainen tosiasia: miehen täytyy olla "nopea" hoksaamaan keskutelussa, täytyy olla hyvä urheilussa, jotta kelpaa kaveriksi helposti. Sen sijaan sellainen joka on vahvoilla pikkutarkassa keskustelussa, osaa argumentoida yksityiskohtia hyvinkin taitavasti, tietää paljon yksityiskohdista, keskitasoa huonompi jalkapallossa tai yleensäkin monessa urheilulajissa, jää siis helposti ilman kavereita.
Tällainen filosofinen kysymys: pitääkö keskustelun AINA olla niin maksimaalisen mukavaa? Entä jos osaa kuitenkin tuoda keskustelussa esiin fiksuja seikkoja, vaikka olisikin dieselmoottori.- NainenRuudunTakaa
Niin juuri tätä mä mietin, että jääkö tällä palstalla syrjään, jos esittää kritiikkiä persuista. Ei täällä kuitenkaan kaikki miehet kannata persuja. Jos siis mies kannattaa vihreitä tai vasemmistoliittoa, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että tällainen mies jää juuri tämän takia ulkopuolelle - harva mies haluaa olla kaveri tai keskustella tällä palstalla sellaisen kanssa. Emmekö me kuitenkin elä nykyään aika vapaamielistä aikaa - meillä on homoavioliitotkin. Vai ajatellaanko yhä kuitenkin hyvin kapeesti, että miehen pitää olla tietynlainen, jotta kelpaa kaveriksi tai keskusteluun tällä palstalla.
Kritiikki on oleellinen osa poliittista keskustelua. Hyvä vaan, että kommentoit yhteiskunnallisia asioitakin, varsinkin kun monella on yhteiskunnallinen agenda sinkkuusjuttujensa takana. Kyllä sitä silloin voi (ja kannattaa jos siltä tuntuu) kritisoida.
"Mä huomaan itse väsyväni aika pian ns. dieseleihin ihmisiin joilla leikkaa hitaasti. Vähemmän irl tulee hakeuduttua seuraan, missä keskustelu on tahmeaa tai hidastempoista tai liian pikkutarkkaa perustelua. Tykkään kun toinen hoksaa helpolla ja pysyy kärryillä omatoimisesti."
Mulla oli keskustelu kommunikoinnista nainen39veen kanssa ja todettiin, että kommunikointitaidot ovat erittäin tärkeitä ainakin parisuhteessa vai oliko se nimenomaan silloin kun tutustuu.
Tässä keskustelusa tuli myös ilmi tuo, että on hyvä urheilussa esimerkiksi jalkapallossa. Tämän keskustelun perusteella tulee mieleen sellainen tosiasia: miehen täytyy olla "nopea" hoksaamaan keskutelussa, täytyy olla hyvä urheilussa, jotta kelpaa kaveriksi helposti. Sen sijaan sellainen joka on vahvoilla pikkutarkassa keskustelussa, osaa argumentoida yksityiskohtia hyvinkin taitavasti, tietää paljon yksityiskohdista, keskitasoa huonompi jalkapallossa tai yleensäkin monessa urheilulajissa, jää siis helposti ilman kavereita.
Tällainen filosofinen kysymys: pitääkö keskustelun AINA olla niin maksimaalisen mukavaa? Entä jos osaa kuitenkin tuoda keskustelussa esiin fiksuja seikkoja, vaikka olisikin dieselmoottori.Poikaani keskimmäistä syrjitään jalkapallossa koska heikko motorillisesti ja täällä syrjitään minua koska olen myös heikko sosiaalisesti kun minulla dysfasia.
Joten yksinkertaisesti sellaisia ihmisistä en tykkää jotka syrjivät ja sellaiset ihmiset ovat kiusaajia huutelevat ja haukkuvat täten syöttämällä hitaaksi.
Sellaiset ihmiset ovat väärillä keinolla liikkeellä ja itse eivät osaa käyttää päätänsä vaan yrittää matkia, herjata hitaaksi sekä matkii mitä teet ja yrittävät olla parempia.todellavaikeeta kirjoitti:
"No miehetkään ei tuu kaikki keskenään juttuun, joskus tuntuu että miehet on olevinaan joviaalimpia kun naiset. Mutta oikeesti aika valikoivia kenen kanssa alkaa maailmaa parantaa.."
Tuon valikoivuuden olen kyllä joutunut elämäni aikana toteamaan. Valikoivuus ilmenee nimenomaan, keiden kanssa jaksetaan olla vapaa-ajalla ja kelle soitellaan. Kyllä sen huomaa jo siinä, kun puhelin ei soi.Kyllä siihin varmaankin jokainen meistä elämänsä aikana törmäilee, ettei kelpaa johonkin seuraan syystä tai toisesta.
Se ei aina ole mukavaa, mutta karaisee. Näin ainakin täällä on koettu.todellavaikeeta kirjoitti:
"Tai yhden asian jankuttajiin. "
Edellytys sille, että saa helposti kavereita on se, että tietää monesta asiasta ja osaa puhua älykkäästi monesta asiasta. Entä sitten jos joku on hyvä jossain yhdessä asiassa? Eikö tällaisiakin henkilöitä tarvita?Kyllä tarvitaan, mutta olet varmasti huomannut ettei ihmisiä useinkaan jaksa kiinnostaa yhden lajin syväluotaava pläjäys, vaan pitäs vähän kaikenlaista näkökulmaa osata katsella ja kertoa.
Ehkäpä ihmismassoissa onkin haasteellista päästä kovin analyyttisellä tavalla tutustumaan, kun smalltalkilla ihmiset pelaa.
Itse tarkoitan lähinnä jankuttajilla, ettei osaa puhua kuin säästä, seksistä tai vaikka ätmeistä tms.todellavaikeeta kirjoitti:
"Vois kai sanoa, että ihminen arvioi toisen " mielenkiintoisuuden" myös silloin, kun alkaa kommunikoimaan. Kuinka kokee, että toisella leikkaa, ymmärtääkö helposti mitä sanotaan jne jne. "
Ihan fiksusti olet oivaltanut. Mä ajattelen asian näin, että meillä kaikilla leikkaa vähän eri tavalla. Kyllä mä ymmärrän tuon, jos ei leikkaa "tyypillisellä" tavalla. Älykkyyttä on monenlaista, olemme eri asioissa vahvoilla. No itse tietysti toivoisin, että kärsivällisyyttä olisi vähän enemmän - kyllä ne vahvatkin puolet voi tulla myöhemmin esille.Juu, lähinnä kai ihmiset pyrkii kaltaiseensa seuraan. Missä ollaa samoilla aallonpituuksilla ja oleminen on mutkattoman helppoa. Hitaus on lähinnä puuduttavaa, kun jonkun asian pitäis tapahtua nopeasti, kuten työtehtävä ja työ. Ja toisen pitäis kyetä nopsaan tajuamaan midtä puhutaan, mihin tähdätään...pysyä ns. kartalla.
Hitaampi tempoisia ihmisiä toki siedän ja nään ja kuuntelen, mutta oman mukavuuteni nimissä viihdyn enemmän seurassa missä ratakiskoja ja rautaöankaa ei tarvita.🙃
Sinä et vaikuta dieselille..ihan oot kartalla.Sori typot, tässä putsaan hiekkaa naperon vaatteista toisella kädellä. Toisen sohiessa sinnepäin..
"Mä huomaan itse väsyväni aika pian ns. dieseleihin ihmisiin joilla leikkaa hitaasti. Vähemmän irl tulee hakeuduttua seuraan, missä keskustelu on tahmeaa tai hidastempoista tai liian pikkutarkkaa perustelua. Tykkään kun toinen hoksaa helpolla ja pysyy kärryillä omatoimisesti."
Tällainen filosofinen kysymys: pitääkö keskustelun AINA olla niin maksimaalisen mukavaa? Entä jos osaa kuitenkin tuoda keskustelussa esiin fiksuja seikkoja, vaikka olisikin dieselmoottori.Ei mukavuus niinkään ole aihe, vaan että ymmärtää mistä toinen puhuu. On ns. kartalla.☺️
Urheilu on jollekin tärkeetä, mulle ei. Mies harrastaa mitä harrastaa,mutta jos ei olis nopee tajuamaan puhetta ja arjen ongelmia ja niistä selviimistä nopealla järjenjuoksulla, niin ei ehkä olis mun mies ainesta.
Pidän kai aika ratkaisukeskeisistä toiminnan ihmisistä,mitkä toimii eikä vaan vatvo.☺️LadyZorro kirjoitti:
Ei mukavuus niinkään ole aihe, vaan että ymmärtää mistä toinen puhuu. On ns. kartalla.☺️
Urheilu on jollekin tärkeetä, mulle ei. Mies harrastaa mitä harrastaa,mutta jos ei olis nopee tajuamaan puhetta ja arjen ongelmia ja niistä selviimistä nopealla järjenjuoksulla, niin ei ehkä olis mun mies ainesta.
Pidän kai aika ratkaisukeskeisistä toiminnan ihmisistä,mitkä toimii eikä vaan vatvo.☺️Voisko sanoa, että haaveilijat ei oo mun tyyppiä tai potentiaalisia kohteita ihmissuhteissa. Siis pitäs vaihtaa lampou nyt ja toinen miettii mikähän siinä on kun ei pala vielä viikonkin päästä.☺️
- jätäntämäntähän
Tulevaisuuteen suuntautuminen ja tavoitteellisuus
Ei pohdita ongelman syntyä, muutetaan vaikeus tavoitteeksi.
Keskustelu, ajattelu tai työskentely suunnataan toivottuun tulokseen tai tavoitteeseen sekä edistysaskeliin, jotka vievät tavoitetta kohti.
Voimavarojen ja toiveikkuuden nostaminen keskipisteeksi
Huomion suuntaaminen aikaisempiin onnistumisiin ja taitoihin.
Menneisyyden tarinan voimanlähteiden etsiminen uuden muutoksen aikaansaamiseksi. Ihmisellä on voimavaroja saada aikaan itselleen tärkeät muutokset!
Edistys tapahtuu pienin askelin
Huomion kiinnittäminen pieniin edistysaskeliin tai liikahduksiin, etenemiseen kohti unelmaa, tavoitetta tai muutostoivetta. Kannustaa ponnistelemaan ja jatkamaan.
Tasaveroisuus ja yhteistyö
Keskustelukumppaneihin suhtaudutaan arvostaen heidän ideoitaan ja kunnioittaen heidän tapaansa toimia. Vuorovaikutus tähtää yhteistyön syntymiseen.
Arvostaminen
Toisten ihmisten ajattelutavan ja maailmakuvan sekä arvojen kunnioittaminen, mikä ilmenee mm. hyvänä kuunteluna.
Oman itsen ja omien arvojen kunnioittaminen valintoja tehtäessä.
Myönteisyys, luovuus, leikillisyys ja huumori keskustelussa ja ajattelussa
Puutteiden ja hankaluuksien tutkimisen sijaan keskitytään voimavaroja ja piileviä kykyjä kasvattaviin näkökulmiin. Epäonnistu-misia tarkastellaan oppikokemuksina. Leikin ja huumorin avulla voidaan rikkoa juuttuneita käsityksiä.
Ongelmiin on monia vaihtoehtoisia ratkaisuja
Tapahtumien ja kokemusten takana ei ole vaikuttamassa vain yksi totuus. Asiat tapahtuvat aina yhteydessä muihin ihmisiin ja ympäristöön, niinpä tavoitteeseen voi päästä monia, erilaisia polkuja pitkin. jätäntämäntähän kirjoitti:
Keskustelu, ajattelu tai työskentely suunnataan toivottuun tulokseen tai tavoitteeseen sekä edistysaskeliin, jotka vievät tavoitetta kohti.
Menneisyyden tarinan voimanlähteiden etsiminen uuden muutoksen aikaansaamiseksi. Ihmisellä on voimavaroja saada aikaan itselleen tärkeät muutokset!
Huomion kiinnittäminen pieniin edistysaskeliin tai liikahduksiin, etenemiseen kohti unelmaa, tavoitetta tai muutostoivetta. Kannustaa ponnistelemaan ja jatkamaan.
Keskustelukumppaneihin suhtaudutaan arvostaen heidän ideoitaan ja kunnioittaen heidän tapaansa toimia. Vuorovaikutus tähtää yhteistyön syntymiseen.
Arvostaminen
Toisten ihmisten ajattelutavan ja maailmakuvan sekä arvojen kunnioittaminen, mikä ilmenee mm. hyvänä kuunteluna.
Puutteiden ja hankaluuksien tutkimisen sijaan keskitytään voimavaroja ja piileviä kykyjä kasvattaviin näkökulmiin. Epäonnistu-misia tarkastellaan oppikokemuksina. Leikin ja huumorin avulla voidaan rikkoa juuttuneita käsityksiä.
Tapahtumien ja kokemusten takana ei ole vaikuttamassa vain yksi totuus. Asiat tapahtuvat aina yhteydessä muihin ihmisiin ja ympäristöön, niinpä tavoitteeseen voi päästä monia, erilaisia polkuja pitkin.Siinä oli kattavasti asioita, joiden filosofiaa sovellan omassa elämässäni. Hyvin pitkälle kuvaa omaakin ajatusmaailmaani ja elämänkaavaa.
Nyt kirjaan itseni ulos. Palaan taas illemmalla.💥 14.46- Palstapoliisi
jätäntämäntähän kirjoitti:
Arvostaminen
Tapahtumien ja kokemusten takana ei ole vaikuttamassa vain yksi totuus. Asiat tapahtuvat aina yhteydessä muihin ihmisiin ja ympäristöön, niinpä tavoitteeseen voi päästä monia, erilaisia polkuja pitkin.Täältä kopioitu: http://sipikka.com/toimintatapani.php
LadyZorro kirjoitti:
Kyllä tarvitaan, mutta olet varmasti huomannut ettei ihmisiä useinkaan jaksa kiinnostaa yhden lajin syväluotaava pläjäys, vaan pitäs vähän kaikenlaista näkökulmaa osata katsella ja kertoa.
Ehkäpä ihmismassoissa onkin haasteellista päästä kovin analyyttisellä tavalla tutustumaan, kun smalltalkilla ihmiset pelaa.
Itse tarkoitan lähinnä jankuttajilla, ettei osaa puhua kuin säästä, seksistä tai vaikka ätmeistä tms.Pahottelen, että välillä mulla vastaaminen saattaa kestää, kun luen monia eri kommentteja ja mietin vastauksia eri kommentteihin.
Tuo on totta, että small talkilla monta kertaa aloitetaan. Tuli mieleen hyvä small talk puheenaihe - futiksen MM-kisat. Seuraatko? Täällä on siitä oma keskustelun aloituskin.
On paljon mielenkiintoisia keskusteluja tällä palstalla, joihin pitäis ehtiä vastaamaan. Mulla on pohdintoja työn alla yhteen keskusteluun Nainen39veelle vähän saman tapaisesta asiasta, nimittäin juuri tuosta yhden asian syväluotaavasta pläjäyksestä. Voit myös osallistua jos kiinnostaa. Mä voin laittaa sen keskustelun tähän, kun se on valmis. Sulla näyttää olevan paljon sanottavaa ja myös tiedätkin paljon sosiaalisesta kanssakäymisestä.
Täällä ollaan kyllä puhuttu small talkin aiheista. Jos on aikaa, voit lukea tuon ja kommentoida.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14633674/hyvia-small-talk-aiheita
Tuo small talk on sen verran tärkeetä, jos haluaa olla hyvä tutustumaan, että on kyllä ainakin joillekin miehille ja myös naisillekin ihan hyvä miettiä tätä kysymystä, miten kehittyä.
Tuosta suomi24 keskustelusta, joka käsittelee small talkia, puuttuu esimerkiksi elokuvat. Jos on juuri ilmestynyt teattereihin uusi elokuva, voi tämän toki ottaa nopeasti puheeksi, jos on sopiva tilanne. Toki on aina parempi, jos olis jo itse ehtinyt katsoa kyseisen elokuvan.
Täällä sinkut palstallakin harrastetaan aika ajoin small talk aiheita kuten jo mainitsinkin nuo futiksen MM-kisat. Lisäksi ollaan puhuttu jääkiekosta ja euroviisuista silloin kun ne oli ajankohtaista.
Johtopäätökset small talkista: on parempi olla perillä monesta ajankohtaisesta aiheesta: uudet elokuvat, futiksen MM-kisat, yleensäkin urheilu, euroviisut, jne.
SItten vähän huonommat uutiset small talk aiheista: kaikki ei luonnostaan halliste yhtä hyvin small talkia, joten he joutuvat tekemään töitä tämänkin asian eteen.todellavaikeeta kirjoitti:
Pahottelen, että välillä mulla vastaaminen saattaa kestää, kun luen monia eri kommentteja ja mietin vastauksia eri kommentteihin.
Tuo on totta, että small talkilla monta kertaa aloitetaan. Tuli mieleen hyvä small talk puheenaihe - futiksen MM-kisat. Seuraatko? Täällä on siitä oma keskustelun aloituskin.
On paljon mielenkiintoisia keskusteluja tällä palstalla, joihin pitäis ehtiä vastaamaan. Mulla on pohdintoja työn alla yhteen keskusteluun Nainen39veelle vähän saman tapaisesta asiasta, nimittäin juuri tuosta yhden asian syväluotaavasta pläjäyksestä. Voit myös osallistua jos kiinnostaa. Mä voin laittaa sen keskustelun tähän, kun se on valmis. Sulla näyttää olevan paljon sanottavaa ja myös tiedätkin paljon sosiaalisesta kanssakäymisestä.
Täällä ollaan kyllä puhuttu small talkin aiheista. Jos on aikaa, voit lukea tuon ja kommentoida.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14633674/hyvia-small-talk-aiheita
Tuo small talk on sen verran tärkeetä, jos haluaa olla hyvä tutustumaan, että on kyllä ainakin joillekin miehille ja myös naisillekin ihan hyvä miettiä tätä kysymystä, miten kehittyä.
Tuosta suomi24 keskustelusta, joka käsittelee small talkia, puuttuu esimerkiksi elokuvat. Jos on juuri ilmestynyt teattereihin uusi elokuva, voi tämän toki ottaa nopeasti puheeksi, jos on sopiva tilanne. Toki on aina parempi, jos olis jo itse ehtinyt katsoa kyseisen elokuvan.
Täällä sinkut palstallakin harrastetaan aika ajoin small talk aiheita kuten jo mainitsinkin nuo futiksen MM-kisat. Lisäksi ollaan puhuttu jääkiekosta ja euroviisuista silloin kun ne oli ajankohtaista.
Johtopäätökset small talkista: on parempi olla perillä monesta ajankohtaisesta aiheesta: uudet elokuvat, futiksen MM-kisat, yleensäkin urheilu, euroviisut, jne.
SItten vähän huonommat uutiset small talk aiheista: kaikki ei luonnostaan halliste yhtä hyvin small talkia, joten he joutuvat tekemään töitä tämänkin asian eteen.Eipä hätää, ehtii vastaamaan kun ehtii tai vastaakin vain, jos tahtoo. ☺️
Kysyit seuraanko jalkapalloa. Johon vastaus kuuluu, että satunnaisesti. Mutta en mitenkään välttämättä ja tarkoituksella. Pikemminkin jään joskus seuraamaan, koska toinen juuri katselee jalista tai ei tule mielestäni kiinnostavampaakaan katsottavaa.
Tämä ehkä kertoo suhtautumisestani jalikseen. Myös moneen muuhun telkkarista tulevaan ohjelmaan ja aiheohjelmaan.
Jos jotakin seurailen on se yleensä joku sarja, johon mulla on syntynyt mielenkiinto ja pidemmässä ajassa jo henkilökoukuttuminen. ☺️
Holby City on nk. kevyttä viihdettä, mutta minusta käsittelee mielenkiintoisesti henkilösuhteita, persoonia ja ihmisten välistä kanssakäymistä ylipäänsä. Mä eläydyn joskus aika voimakkaasti esitettäviin tunnetiloihin...mulle tämmöset tuntemus eläytymiset on tärkeitä ja jotenkin myös vahvasti osa minua.
En pysty sulkemaan ihmisten tuntemuskenttää, tunnemaailmaan aisteistani uloskaan...teen jatkuvasti havaintoja. Ja uskon ja luulen, että siksi mulle tää suhteet ja tunteet alue onkin niin koukuttava. Myös palstalaisena...☺️
Small talkia voi tietysti opetella. Mutta onhan siinäkin se kanssakäyminen toisen ihmisen kanssa, joten pitäs kyetä arvioimaan vähän tilannetta, tunnetiloja ja ilmeitä sekä eleitä. Sen tilanteen kun voi sössiä sillä, ettei osaa näitä havaita ja tulkita.LadyZorro kirjoitti:
Eipä hätää, ehtii vastaamaan kun ehtii tai vastaakin vain, jos tahtoo. ☺️
Kysyit seuraanko jalkapalloa. Johon vastaus kuuluu, että satunnaisesti. Mutta en mitenkään välttämättä ja tarkoituksella. Pikemminkin jään joskus seuraamaan, koska toinen juuri katselee jalista tai ei tule mielestäni kiinnostavampaakaan katsottavaa.
Tämä ehkä kertoo suhtautumisestani jalikseen. Myös moneen muuhun telkkarista tulevaan ohjelmaan ja aiheohjelmaan.
Jos jotakin seurailen on se yleensä joku sarja, johon mulla on syntynyt mielenkiinto ja pidemmässä ajassa jo henkilökoukuttuminen. ☺️
Holby City on nk. kevyttä viihdettä, mutta minusta käsittelee mielenkiintoisesti henkilösuhteita, persoonia ja ihmisten välistä kanssakäymistä ylipäänsä. Mä eläydyn joskus aika voimakkaasti esitettäviin tunnetiloihin...mulle tämmöset tuntemus eläytymiset on tärkeitä ja jotenkin myös vahvasti osa minua.
En pysty sulkemaan ihmisten tuntemuskenttää, tunnemaailmaan aisteistani uloskaan...teen jatkuvasti havaintoja. Ja uskon ja luulen, että siksi mulle tää suhteet ja tunteet alue onkin niin koukuttava. Myös palstalaisena...☺️
Small talkia voi tietysti opetella. Mutta onhan siinäkin se kanssakäyminen toisen ihmisen kanssa, joten pitäs kyetä arvioimaan vähän tilannetta, tunnetiloja ja ilmeitä sekä eleitä. Sen tilanteen kun voi sössiä sillä, ettei osaa näitä havaita ja tulkita.Ja miksi tämmöset asiat alunperin alkoi kiinnostaa, niin luulen saaneeni sysäyksen koulukiusaamisesta. Piti opetella tulkitsemaan ihmisiä, sanoja, puheita, ilmeitä, eleitä, sanatonta tunnetilaa jne. Jotta oppii selviimään ihmisten keskellä, jossa hissukkana, arkana, epävarmana ja ujona oli aina vähän silmätikku.
Ts. Mut on pakko ajanut kiinnostumaan ihmisistä ja niiden käytöksistä. Nyt se tarkkailu tapahtuu ihan automaattisesti...mut samalla väsyn hirveesti sosiaalisissa tilanteissa. Just se small talk rasittaa....☺️
- ÄtmiToteaa
Jaa, että tämmöstä sitten esitetään, että ätmille mies kaveria naisen sijaan. Tämä on juuri tätä, että naiset ei halua ätmi, vaan tuputtaa ätmille mies kaveria. Se mies mitään naista korvaa ja mitäs sitten, jos mieskaveri sattuu olemaan myöskin ätmi. Naiset varmaan pilailee ja nauraa ätmeille komean miehensä kainalossa, kun tuollaisia ehdottavat.
Siinähän ulkopuoliset saavat sellaisen kuvitelman, että sehän olikin himo, kun ei naista saanut ja kulkee nyt mies kaverin kanssa.
Jos ei naista saa, niin sitten ollaan yksinään.- ÄtmiToteaa
Siis homo, eikä mikään himo, kun mies kaverin kanssa liikkuu.
Tuokin, että ajatellaan heti homoksi, on kyllä ihmeellistä. Mä olen jo aikaisemminkin sanonut, että mulla ei ole mitään homoja vastaan ja homoavioliitotkin ovat ilman muuta oikein, mutta itse olen hetero ja etsin miehistä kaveria, koska kyllä sekin on tärkeetä, että miehellä on myös kavereita. Täytyykö minun siis tyytyä ainoastaan naispuoleisiin kavereihin, koska he ovat ainakin tällä palstalla jaksaneet paremmin vastailla mun viesteihin ainakin viimeaikoina.
- NainenRuudunTakaa
Häh? Juurihan MiesJokaTietääMitäHaluaa tarjosi sulle kaveruutta livenäkin ja jaksoi kommentoida pitkät pätkät.
Nainen39vee jaksaa olla perusteellinen ja selittää asiat järjestelmällisesti juurta jaksain. Ei ihme, että tykkäät.
Muuten sulla on selvästi sellainen asiallisempi suhde elämään. Yrität pärjätä ja kehittyä, kun suuri osa palstan miehistä haluaa vaan kertoa toisilleen samoja satuja vuodesta toiseen. Niin ei ihme, että ei niiden kanssa niin synkkää."Muuten sulla on selvästi sellainen asiallisempi suhde elämään. Yrität pärjätä ja kehittyä, kun suuri osa palstan miehistä haluaa vaan kertoa toisilleen samoja satuja vuodesta toiseen. Niin ei ihme, että ei niiden kanssa niin synkkää."
On jotenkin outoa - tämä on sinkut palsta, jossa ainakin olettaisin, että lähtökohtaisesti ihmiset haluavat sinkkuudesta pois. On aika luonnollista, että itseä kehittämällä siitä pääsee paremmin pois kuin jos ei kehitä itseä.
Tuosta nimimerkistä MiesJokaTIetääMitäHaluaa lue nuo keskustelut. Yritin ehdottaa keskutelua tällä palstalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306403/trollaus-ja-nimenomaan-pelko-joutua-sen-quotuhriksiquot#comment-94038519
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306403/trollaus-ja-nimenomaan-pelko-joutua-sen-quotuhriksiquot#comment-94039106todellavaikeeta kirjoitti:
"Muuten sulla on selvästi sellainen asiallisempi suhde elämään. Yrität pärjätä ja kehittyä, kun suuri osa palstan miehistä haluaa vaan kertoa toisilleen samoja satuja vuodesta toiseen. Niin ei ihme, että ei niiden kanssa niin synkkää."
On jotenkin outoa - tämä on sinkut palsta, jossa ainakin olettaisin, että lähtökohtaisesti ihmiset haluavat sinkkuudesta pois. On aika luonnollista, että itseä kehittämällä siitä pääsee paremmin pois kuin jos ei kehitä itseä.
Tuosta nimimerkistä MiesJokaTIetääMitäHaluaa lue nuo keskustelut. Yritin ehdottaa keskutelua tällä palstalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306403/trollaus-ja-nimenomaan-pelko-joutua-sen-quotuhriksiquot#comment-94038519
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306403/trollaus-ja-nimenomaan-pelko-joutua-sen-quotuhriksiquot#comment-94039106Kuten NainenRuudunTakaa huomaat, ei ole ketään mieskaveria tällä palstalla.
@ NainenRuudunTakaa
Mä en mielestäni ole vielä missään vaiheessa ehdottanut ystävyyssuhdetta nimimerkille todellavaikeeta. Olen lähtökohtaisesti tarjoutunut auttamaan häntä livenä naisasioiden suhteen, koska täältä käsin häntä on mahdotonta auttaa.
@ todellavaikeeta
Kumpaa sä haluat enemmän - mieskavereita vaiko parisuhteen naisen kanssa?
Jos haluat enemmän mieskavereita, missä yhteydessä? Täällä palstallako?? :/MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
@ NainenRuudunTakaa
Mä en mielestäni ole vielä missään vaiheessa ehdottanut ystävyyssuhdetta nimimerkille todellavaikeeta. Olen lähtökohtaisesti tarjoutunut auttamaan häntä livenä naisasioiden suhteen, koska täältä käsin häntä on mahdotonta auttaa.
@ todellavaikeeta
Jos haluat enemmän mieskavereita, missä yhteydessä? Täällä palstallako?? :/"Kumpaa sä haluat enemmän - mieskavereita vaiko parisuhteen naisen kanssa?
Jos haluat enemmän mieskavereita, missä yhteydessä? Täällä palstallako?? :/"
Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä. Nimenomaan tällä palstalla olen kokenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi. Nainen39vee on ainut, joka on samalla määrällä vastannut minun pitkiin viesteihin, joissa pohdin asioita hyvin yksityiskohtaisesti. Ok, sä olet jonkin verran vastaillut ehkä jopa tavallista enemmän kuin moni muu palstan mies. On täällä toki joitain, jotka vastailevat mulle suoraan, mutta jotenkin olen huomannut, että viime aikoina miehissä heitä on vähemmän.todellavaikeeta kirjoitti:
"Kumpaa sä haluat enemmän - mieskavereita vaiko parisuhteen naisen kanssa?
Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä. Nimenomaan tällä palstalla olen kokenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi. Nainen39vee on ainut, joka on samalla määrällä vastannut minun pitkiin viesteihin, joissa pohdin asioita hyvin yksityiskohtaisesti. Ok, sä olet jonkin verran vastaillut ehkä jopa tavallista enemmän kuin moni muu palstan mies. On täällä toki joitain, jotka vastailevat mulle suoraan, mutta jotenkin olen huomannut, että viime aikoina miehissä heitä on vähemmän.Palstamäen kanssa mulla oli jonkin verran keskusteluja.
"Kumpaa sä haluat enemmän - mieskavereita vaiko parisuhteen naisen kanssa?
Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä. Nimenomaan tällä palstalla olen kokenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi. Nainen39vee on ainut, joka on samalla määrällä vastannut minun pitkiin viesteihin, joissa pohdin asioita hyvin yksityiskohtaisesti. Ok, sä olet jonkin verran vastaillut ehkä jopa tavallista enemmän kuin moni muu palstan mies. On täällä toki joitain, jotka vastailevat mulle suoraan, mutta jotenkin olen huomannut, että viime aikoina miehissä heitä on vähemmän."Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä."
● Tää on täysin sun oma tulkintasi eikä missään tapauksessa mikään absoluuttinen totuus.
"Nimenomaan tällä palstalla olen kokenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi."
● Sulle on siis erityisen tärkeää voida kokea kuuluvasi joukkoon nimenomaan täällä?
"Nainen39vee on ainut, joka on samalla määrällä vastannut minun pitkiin viesteihin, joissa pohdin asioita hyvin yksityiskohtaisesti."
● Mitä väliä sillä määrällä ja viestien pituuksilla on? Miksi sulle on niin tärkeää että saat mahdollisimman monia osallistumaan virittämiisi loputtomiin keskusteluihin?
"Ok, sä olet jonkin verran vastaillut ehkä jopa tavallista enemmän kuin moni muu palstan mies."
● Hartaasti olet toteuttanut kirjanpitoasi.
"On täällä toki joitain, jotka vastailevat mulle suoraan, mutta jotenkin olen huomannut, että viime aikoina miehissä heitä on vähemmän."
● Mitä väliä sillä on kuka vastaa, jos kerta et erikseen ole kirjoituksissasi tehnyt selväksi muille, keiltä ja miltä sukupuolelta vastausta tarkalleen ottaen kaipaat?- NainenRuudunTakaa
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
@ NainenRuudunTakaa
@ todellavaikeeta
Jos haluat enemmän mieskavereita, missä yhteydessä? Täällä palstallako?? :/Tajusin asian sitten vähän sen vierestä.
Musta edelleen teidän kannttaisi tavata. :) - NainenRuudunTakaa
"Muuten sulla on selvästi sellainen asiallisempi suhde elämään. Yrität pärjätä ja kehittyä, kun suuri osa palstan miehistä haluaa vaan kertoa toisilleen samoja satuja vuodesta toiseen. Niin ei ihme, että ei niiden kanssa niin synkkää."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306403/trollaus-ja-nimenomaan-pelko-joutua-sen-quotuhriksiquot#comment-94039106On kyllä väärä luulo, että ihmiset lähtökohtaisesti haluavat sinkkuudesta pois. Osa haluaa, mutta osa ei. Ja osa niistäkin, jotka sanoo haluavansa, haluaisivat niin teoreettisella tasolla, että sillä ei ole merkitystä arkielämässä.
Eniten sinkkuudestaan pois haluavia löytynee deittipalstoilta.
Jos sä haluat sinkkuudestasi eroon, niin annanpa tällaisen vinkin: Kun oot noin perusteellinen, niin teepä OkCupid-palveluun profiili (voi tehdä suomeksikin) ja vastaa TODELLA MONIIN kysymyksiin. ja lähetä sitten keskustelunaloituksia naisille, joiden kanssa sulla on yli 95%:n yhteensopivuus.
Tule sitten tänne kertomaan miten edistyy. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
On kyllä väärä luulo, että ihmiset lähtökohtaisesti haluavat sinkkuudesta pois. Osa haluaa, mutta osa ei. Ja osa niistäkin, jotka sanoo haluavansa, haluaisivat niin teoreettisella tasolla, että sillä ei ole merkitystä arkielämässä.
Eniten sinkkuudestaan pois haluavia löytynee deittipalstoilta.
Jos sä haluat sinkkuudestasi eroon, niin annanpa tällaisen vinkin: Kun oot noin perusteellinen, niin teepä OkCupid-palveluun profiili (voi tehdä suomeksikin) ja vastaa TODELLA MONIIN kysymyksiin. ja lähetä sitten keskustelunaloituksia naisille, joiden kanssa sulla on yli 95%:n yhteensopivuus.
Tule sitten tänne kertomaan miten edistyy.Mä ymmärrän hyvin, jos on riittävä määrä ystäviä elämässä. Miehellä vaan on yleensä nolla ystävää elämässä, toki kavereita voi olla. Miehelle parisuhde on ainut suhde, jossa täyttyy sekä ystävyys että myös itse parisuhde. En nimittäin ole ainut, joka on jäänyt yksin, kun kaverit on pariutuneet. Naisilla käsittääkseni on kiinteemmät ystävyyssuhteetkin - naiset eivät jää yhtä todennäköisesti TÄYDELLISEN yksin, vaikka eivät parisuhdetta löytäisikään. Tämän takia olen tullut siihen tulokseen, että hetero naisilla on ystäviä kun taas hetero miehillä ei ole pääsääntöisesti ainuttakaan ystävää. Ura ja parisuhde ovat ainoat miehen onnen lähteet. Mies on lähes pakotettu menestymään uralla, jotta voi olla onnellinen ja saada edes yhden ystävyys tasoisen ihmissuhteen - parisuhde siis. En mä väitä etteikö kaveritkin olis tärkeitä, mutta miehille kaverit on yleensä aivan liian etäisiä. He kuitenkin jättävät VARSINKIN ätmin kun pääsevät parisuhteeseen.
Kysyn vaan, että toteutuuko tasa-arvo????????????todellavaikeeta kirjoitti:
Mä ymmärrän hyvin, jos on riittävä määrä ystäviä elämässä. Miehellä vaan on yleensä nolla ystävää elämässä, toki kavereita voi olla. Miehelle parisuhde on ainut suhde, jossa täyttyy sekä ystävyys että myös itse parisuhde. En nimittäin ole ainut, joka on jäänyt yksin, kun kaverit on pariutuneet. Naisilla käsittääkseni on kiinteemmät ystävyyssuhteetkin - naiset eivät jää yhtä todennäköisesti TÄYDELLISEN yksin, vaikka eivät parisuhdetta löytäisikään. Tämän takia olen tullut siihen tulokseen, että hetero naisilla on ystäviä kun taas hetero miehillä ei ole pääsääntöisesti ainuttakaan ystävää. Ura ja parisuhde ovat ainoat miehen onnen lähteet. Mies on lähes pakotettu menestymään uralla, jotta voi olla onnellinen ja saada edes yhden ystävyys tasoisen ihmissuhteen - parisuhde siis. En mä väitä etteikö kaveritkin olis tärkeitä, mutta miehille kaverit on yleensä aivan liian etäisiä. He kuitenkin jättävät VARSINKIN ätmin kun pääsevät parisuhteeseen.
Kysyn vaan, että toteutuuko tasa-arvo????????????Vielä urasta sen verran, että on erityisen tärkeetä, että uralla pääsee jopa huippu tasolle, jos on sosiaaliset taidot muuten vähän heikot. Sitten kysymys: kuinka monesta miehestä tulee oman alansa HUIPPU osaaja????????? Nimittäin silloin elämä melko varmasti hymyilee.
Mä ymmärrän hyvin, jos on riittävä määrä ystäviä elämässä. Miehellä vaan on yleensä nolla ystävää elämässä, toki kavereita voi olla. Miehelle parisuhde on ainut suhde, jossa täyttyy sekä ystävyys että myös itse parisuhde. En nimittäin ole ainut, joka on jäänyt yksin, kun kaverit on pariutuneet. Naisilla käsittääkseni on kiinteemmät ystävyyssuhteetkin - naiset eivät jää yhtä todennäköisesti TÄYDELLISEN yksin, vaikka eivät parisuhdetta löytäisikään. Tämän takia olen tullut siihen tulokseen, että hetero naisilla on ystäviä kun taas hetero miehillä ei ole pääsääntöisesti ainuttakaan ystävää. Ura ja parisuhde ovat ainoat miehen onnen lähteet. Mies on lähes pakotettu menestymään uralla, jotta voi olla onnellinen ja saada edes yhden ystävyys tasoisen ihmissuhteen - parisuhde siis. En mä väitä etteikö kaveritkin olis tärkeitä, mutta miehille kaverit on yleensä aivan liian etäisiä. He kuitenkin jättävät VARSINKIN ätmin kun pääsevät parisuhteeseen.
Kysyn vaan, että toteutuuko tasa-arvo????????????Jännä juttu mutta minun mies suuttu kun koin hänet ystäväksi hän totesi etten ole hänen ystävänsä ja minä niin luulin olen hänelle vain ”vaimo”
Nythän yrittää ystävyyttä kun olen selittänyt että haluan sitäkin yhdestä miehestä kaikki.- NainenRuudunTakaa
Kysyn vaan, että toteutuuko tasa-arvo????????????Ihmissuhteissa, myös ystävyyssuhteissa asiat menee niin, että jos haluu saada on pakko antaa, mutta toisia ei voi pakottaa antamaan.
Naisilla on enemmän ystäviä, koska he tekevät enemmän työtä sosiaalisten suhteidensa eteen. Pitävät yhteyttä, kuuntelevat toisten murheita, jakavat kivoja hetkiä, peukuttavat toisiaan somessa. Googletapa tunnetyö, niin opit lisää.
Itse arvostan huomattavasti enemmän positiivisia tuttavuus- ja kaverisuhteita, joissa ei olla niin läheisiä kuin ystävyyssuhteita, joissa jaetaan ilot ja surut. Koska välillä isojen asioiden jakaminen on aika raskasta, oli sitten kuuntelijana tai kertojana. Kevyemmissä suhteissa voi siirtää omat murheet sivuun ja nauttia jostain hauskasta. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Ihmissuhteissa, myös ystävyyssuhteissa asiat menee niin, että jos haluu saada on pakko antaa, mutta toisia ei voi pakottaa antamaan.
Naisilla on enemmän ystäviä, koska he tekevät enemmän työtä sosiaalisten suhteidensa eteen. Pitävät yhteyttä, kuuntelevat toisten murheita, jakavat kivoja hetkiä, peukuttavat toisiaan somessa. Googletapa tunnetyö, niin opit lisää.
Itse arvostan huomattavasti enemmän positiivisia tuttavuus- ja kaverisuhteita, joissa ei olla niin läheisiä kuin ystävyyssuhteita, joissa jaetaan ilot ja surut. Koska välillä isojen asioiden jakaminen on aika raskasta, oli sitten kuuntelijana tai kertojana. Kevyemmissä suhteissa voi siirtää omat murheet sivuun ja nauttia jostain hauskasta."Naisilla on enemmän ystäviä, koska he tekevät enemmän työtä sosiaalisten suhteidensa eteen. Pitävät yhteyttä, kuuntelevat toisten murheita, jakavat kivoja hetkiä, peukuttavat toisiaan somessa. Googletapa tunnetyö, niin opit lisää. "
Olisiko tässä muutoksen aika miesten suhteen? Onko tämä mahdoton ajatus, että miehilläkin voisi tulevaisuudessa olla samanlaiset ystävyyssuhteet kuin naisilla? Luulis ainakin vähentävän riippuvuutta parisuhteesta ja pelkoa menettää parisuhde. No korkea parisuhde markkina-arvo miehellä on tietysti iso apu, koska löytää helpommin uuden. Miten kuitenkin ratkaista näiden miesten ongelma, jotka ovat omalla urallaan keskinkertaisia tai jopa keskinkertaisuutta huonompia, keskinkertaiset tai huonon puoleiset sosiaaliset taidot? Turha mennä kovin helposti sanomaan, että etene uralla, jos on jo muutenkin korkeintaan keskinkertainen. Toinen vaihtoehto tietysti, että käsketään tällaisen miehen kehittää sosiaalisia taitoja, mutta sanon suoraan, että sosiaalisten taitojen kehittäminenkin vie aikaa, vaikka niiden kehittäminen onkin mahdollista. Jotenkin itse en näkis tätä nyt ainakaan kovin pahana asiana, jos tulevaisuudessa hetero miesten ystävyyssuhteet olisivat lähes samanlaisia kuin hetero naisten ystävyyssuhteet. Mitä olet mieltä?
Jokatapauksessa me tarvitsemme elämässä luotettavia ihmissuhteita. Jos joku on toista mieltä, kannattaa lukea PALJON kirjallisuutta, joka käsittelee yksinäisyyttä tai ylipäättään tutkimuksia yksinäisyydestä. Yksinäisyydestä kyllä löytyy tutkimuksia.- NainenRuudunTakaa
"Naisilla on enemmän ystäviä, koska he tekevät enemmän työtä sosiaalisten suhteidensa eteen. Pitävät yhteyttä, kuuntelevat toisten murheita, jakavat kivoja hetkiä, peukuttavat toisiaan somessa. Googletapa tunnetyö, niin opit lisää. "
Olisiko tässä muutoksen aika miesten suhteen? Onko tämä mahdoton ajatus, että miehilläkin voisi tulevaisuudessa olla samanlaiset ystävyyssuhteet kuin naisilla? Luulis ainakin vähentävän riippuvuutta parisuhteesta ja pelkoa menettää parisuhde. No korkea parisuhde markkina-arvo miehellä on tietysti iso apu, koska löytää helpommin uuden. Miten kuitenkin ratkaista näiden miesten ongelma, jotka ovat omalla urallaan keskinkertaisia tai jopa keskinkertaisuutta huonompia, keskinkertaiset tai huonon puoleiset sosiaaliset taidot? Turha mennä kovin helposti sanomaan, että etene uralla, jos on jo muutenkin korkeintaan keskinkertainen. Toinen vaihtoehto tietysti, että käsketään tällaisen miehen kehittää sosiaalisia taitoja, mutta sanon suoraan, että sosiaalisten taitojen kehittäminenkin vie aikaa, vaikka niiden kehittäminen onkin mahdollista. Jotenkin itse en näkis tätä nyt ainakaan kovin pahana asiana, jos tulevaisuudessa hetero miesten ystävyyssuhteet olisivat lähes samanlaisia kuin hetero naisten ystävyyssuhteet. Mitä olet mieltä?
Jokatapauksessa me tarvitsemme elämässä luotettavia ihmissuhteita. Jos joku on toista mieltä, kannattaa lukea PALJON kirjallisuutta, joka käsittelee yksinäisyyttä tai ylipäättään tutkimuksia yksinäisyydestä. Yksinäisyydestä kyllä löytyy tutkimuksia.Muutoksen aika on niille, jotka on valmiita sen muutoksen tekemään.
"Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä."
● Tää on täysin sun oma tulkintasi eikä missään tapauksessa mikään absoluuttinen totuus.
"Nimenomaan tällä palstalla olen kokenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi."
● Sulle on siis erityisen tärkeää voida kokea kuuluvasi joukkoon nimenomaan täällä?
"Nainen39vee on ainut, joka on samalla määrällä vastannut minun pitkiin viesteihin, joissa pohdin asioita hyvin yksityiskohtaisesti."
● Mitä väliä sillä määrällä ja viestien pituuksilla on? Miksi sulle on niin tärkeää että saat mahdollisimman monia osallistumaan virittämiisi loputtomiin keskusteluihin?
"Ok, sä olet jonkin verran vastaillut ehkä jopa tavallista enemmän kuin moni muu palstan mies."
● Hartaasti olet toteuttanut kirjanpitoasi.
"On täällä toki joitain, jotka vastailevat mulle suoraan, mutta jotenkin olen huomannut, että viime aikoina miehissä heitä on vähemmän."
● Mitä väliä sillä on kuka vastaa, jos kerta et erikseen ole kirjoituksissasi tehnyt selväksi muille, keiltä ja miltä sukupuolelta vastausta tarkalleen ottaen kaipaat?"● Tää on täysin sun oma tulkintasi eikä missään tapauksessa mikään absoluuttinen totuus."
Voisitko selittää tarkemmin? Olis TODELLA mielenkiintoista kuulla jokin teoria sille, että ihmissuhteet ei olisi yleisesti ottaen tärkeitä. Onko sulla väitteellesi MITÄÄN tutkittua tietoa?????todellavaikeeta kirjoitti:
"● Tää on täysin sun oma tulkintasi eikä missään tapauksessa mikään absoluuttinen totuus."
Voisitko selittää tarkemmin? Olis TODELLA mielenkiintoista kuulla jokin teoria sille, että ihmissuhteet ei olisi yleisesti ottaen tärkeitä. Onko sulla väitteellesi MITÄÄN tutkittua tietoa?????Toki.
Kirjoitit: "Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä."
Parisuhde naisen kanssa: tärkeää vaiko ei?
Riippuu täysin siitä, keneltä kysyy. Sun henkilökohtainen mielipiteesi ei millään tavoin heijasta "totuutta", joka pitäisi automaattisesti paikkansa. On monia sinkkuheteromiehiä, joiden mielestä se on tärkeää, mutta ei kuitenkaan kaikkien mielestä. Entä jos asiaa kysyisi homomiehiltä tai heteronaisilta? Kuinka tärkeänä he pitäisivät parisuhdetta naisen kanssa?
Riittävä määrä kavereita: tärkeää vaiko ei?
Tämäkin riippuu täysin siitä, keneltä kysyy. Esimerkiksi itselläni ei ole ollut vuosiin yhtä ainutta kaveria, ja olen osannut olla tuosta ajanjaksosta reilun kolmisen vuotta jopa erittäin iloinen siitä että olen saanut olla täysin rauhassa! Parin viime vuoden aikana olen jälleen alkanut kaivata ystäviä, etenkin viime kuukausien aikana suurestikin. Mistä saadaankin aasinsilta seuraavaan kohtaan;
Kavereissapiireissä on oltava riittävästi myös miehiä: tärkeää vaiko ei?
Jälleen, riippuu täysin siitä, keneltä kysytään. Minun kohdallani on päässyt käymään niin, että olen lopen kyllästynyt ylläpitämään läheisiä ystävyyssuhteita miehiin. Kyllä, huolimatta siitä että tuossa yllä myönsin kaipaavani kavereita suurestikin. Mutta en kaipaakaan ystävyyttä miesten kanssa vaan nimenomaan naisten!
Johtopäätökset:
Älä rakenna elämääsi sillä perusteella miten muut ovat yleensä päättäneet rakentaa omansa. Sen sijaan, rakenna elämäsi siten, kuin juuri sinä ihan oikeasti haluat! Ei sulla ole PAKKO olla parisuhdetta naisen kanssa tai riittävää määrää kavereita tai koostuttaa kaveripiiriäsi riittävällä määrällä miehiä vain sen vuoksi, jos/kun jollakin toisella (miehellä) on täsmälleen näin.
Voit heittää kaikenkarvaisilla asiaan liittyvillä tilastoilla ja teorioilla vesilintua, koska niillä ei tee yhtikäs mitään - niistä on vain haittaa!MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Toki.
Kirjoitit: "Molemmat ovat tärkeitä, sekä parisuhde naisen kanssa että riittävä määrä kavereita. On tärkeetä, että kavereissa on ainakin riittävästi myös miehiä."
Riippuu täysin siitä, keneltä kysyy. Sun henkilökohtainen mielipiteesi ei millään tavoin heijasta "totuutta", joka pitäisi automaattisesti paikkansa. On monia sinkkuheteromiehiä, joiden mielestä se on tärkeää, mutta ei kuitenkaan kaikkien mielestä. Entä jos asiaa kysyisi homomiehiltä tai heteronaisilta? Kuinka tärkeänä he pitäisivät parisuhdetta naisen kanssa?
Tämäkin riippuu täysin siitä, keneltä kysyy. Esimerkiksi itselläni ei ole ollut vuosiin yhtä ainutta kaveria, ja olen osannut olla tuosta ajanjaksosta reilun kolmisen vuotta jopa erittäin iloinen siitä että olen saanut olla täysin rauhassa! Parin viime vuoden aikana olen jälleen alkanut kaivata ystäviä, etenkin viime kuukausien aikana suurestikin. Mistä saadaankin aasinsilta seuraavaan kohtaan;
Jälleen, riippuu täysin siitä, keneltä kysytään. Minun kohdallani on päässyt käymään niin, että olen lopen kyllästynyt ylläpitämään läheisiä ystävyyssuhteita miehiin. Kyllä, huolimatta siitä että tuossa yllä myönsin kaipaavani kavereita suurestikin. Mutta en kaipaakaan ystävyyttä miesten kanssa vaan nimenomaan naisten!
Johtopäätökset:
Älä rakenna elämääsi sillä perusteella miten muut ovat yleensä päättäneet rakentaa omansa. Sen sijaan, rakenna elämäsi siten, kuin juuri sinä ihan oikeasti haluat! Ei sulla ole PAKKO olla parisuhdetta naisen kanssa tai riittävää määrää kavereita tai koostuttaa kaveripiiriäsi riittävällä määrällä miehiä vain sen vuoksi, jos/kun jollakin toisella (miehellä) on täsmälleen näin.
Voit heittää kaikenkarvaisilla asiaan liittyvillä tilastoilla ja teorioilla vesilintua, koska niillä ei tee yhtikäs mitään - niistä on vain haittaa!Mielenkiintoisia seikkoja, joista saa ilman muuta hyviä keskusteluja. Nyt en heti ehdi vastaamaan pitempää viestiä. Palaan todennäköisesti tähän viestiin vähän myöhemmin.
Mielenkiintoisia seikkoja, joista saa ilman muuta hyviä keskusteluja. Nyt en heti ehdi vastaamaan pitempää viestiä. Palaan todennäköisesti tähän viestiin vähän myöhemmin.
Älä vaivaudu vastaamaan. Mua ei kiinnosta keskustella tästä aiheesta.
Virittele uutta ketjua jos haluut keskustella muiden kanssa.- NainenRuudunTakaa
Toki.
Johtopäätökset:
Voit heittää kaikenkarvaisilla asiaan liittyvillä tilastoilla ja teorioilla vesilintua, koska niillä ei tee yhtikäs mitään - niistä on vain haittaa!Fiksusti sanottu. Mä olisin kans tullut neuvomaan, että vähemmän teorioihin nojaamista sulle todelalvaikeeta ja enemmän elämää sen mukaan mitä SINÄ ITSE omana erillisenä itsenäsi kaipaat.
- lkjhlkjhlkjljl
No, voi kyllä olla ylpeä itsestäsi!
Keskustelutaitoisia miehiä on todella vähän! Eikö se ole kivaa, että naiset tykkäävät? :)Niinpä, ainoastaan kaverina. Toki tämäkin on hyvä, että tällä palstalla on esimerkiksi sellainen kuin nainen39vee, joka vastaa mun kirjoituksiin perusteellisesti.
Niinpä, ainoastaan kaverina. Toki tämäkin on hyvä, että tällä palstalla on esimerkiksi sellainen kuin nainen39vee, joka vastaa mun kirjoituksiin perusteellisesti.
Sitäkö sä eniten janoat - kirjoitella ja saada kirjoituksiisi vastakaikua?
Sitäkö sä eniten janoat - kirjoitella ja saada kirjoituksiisi vastakaikua?
Kyllä mä kestän, jos on eri mieltä asioista, mutta jotenkin tämä, ettei vastata oikein mihinkään suoraan. Saatetaan toki tulla mukaan keskusteluun, jonka olen aloittanut, mutta suoria vastauksia ei tule.
Kyllähän sitä tietysti odottaa, että saa jonkinlaista keskustelua aikaiseksi, jos on kirjoittanut jonkun pitkän viestin, jossa on perusteellisesti pohtinut asioita. Nainen39vee vastaa hyvin tarkkaan ja perustelee mielipiteensä eikä tarvitsekaan olla aina täysin samaa mieltä, mutta nainen39vee keskustelee. Onko näin, että useita miehiä ei kiinnosta tällainen pohdiskelu jota itse teen tällä palstalla.todellavaikeeta kirjoitti:
Kyllä mä kestän, jos on eri mieltä asioista, mutta jotenkin tämä, ettei vastata oikein mihinkään suoraan. Saatetaan toki tulla mukaan keskusteluun, jonka olen aloittanut, mutta suoria vastauksia ei tule.
Kyllähän sitä tietysti odottaa, että saa jonkinlaista keskustelua aikaiseksi, jos on kirjoittanut jonkun pitkän viestin, jossa on perusteellisesti pohtinut asioita. Nainen39vee vastaa hyvin tarkkaan ja perustelee mielipiteensä eikä tarvitsekaan olla aina täysin samaa mieltä, mutta nainen39vee keskustelee. Onko näin, että useita miehiä ei kiinnosta tällainen pohdiskelu jota itse teen tällä palstalla.Monia miehiä ei kiinnosta paskanjauhaminen. Mä olen yksi heistä.
Muotoilen kysymykseni uudelleen:
Kumpi on sulle tärkeämpää - että keskustelusi johtavat johonkin hedelmälliseen asiaan, vaiko että saat synnytettyä keskustelua ylipäätään?
Pari jatkokysymystä:
Mitä sä ihan oikeasti kaikista eniten haluat saada aikaan täällä? Onko tää palstailu sulle jotain harmitonta ajanvietettä vai onko sulla joku konkreettisempi päämäärä?- NainenRuudunTakaa
Monia miehiä ei kiinnosta paskanjauhaminen. Mä olen yksi heistä.
Muotoilen kysymykseni uudelleen:
Kumpi on sulle tärkeämpää - että keskustelusi johtavat johonkin hedelmälliseen asiaan, vaiko että saat synnytettyä keskustelua ylipäätään?
Pari jatkokysymystä:
Mitä sä ihan oikeasti kaikista eniten haluat saada aikaan täällä? Onko tää palstailu sulle jotain harmitonta ajanvietettä vai onko sulla joku konkreettisempi päämäärä?Täältä puskasta veikkaan, että todellavaikeetan syvin tarve on tulla nähdyksi ja vielä saamalla sellaisia kommentteja takaisin, joissa on samalla tavalla selitetty asioita perusteellisesti kuin hän itsekin tekee.
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Täältä puskasta veikkaan, että todellavaikeetan syvin tarve on tulla nähdyksi ja vielä saamalla sellaisia kommentteja takaisin, joissa on samalla tavalla selitetty asioita perusteellisesti kuin hän itsekin tekee.
Näin on tapahtunut jo. Kysymys kuuluukin, mitä hän odottaa jatkossa tältä kaikelta(?)
- Viinamies---
Kavereita saa kun juo viinaa. Kaveriporukat käy baareissa myös naisia iskemässä ja on bileitä jonne kaverit kutsuu naisia ja siten minäkin olen naisiin tutustunut. Kavereita saa kun alkaa harrastaa jotain kuten säbää tai jalkapalloa kuten minäkin aloin jo noin 8 vuotiaana ja säbää pelasin 20 vuotta eri joukkueissa. Olen monissa eri joukkueissa pelanut ja harrastanut ja saanut satoja kavereita ja tutustunut satoihin naisiin. NAiset tykkää kun mies pelaa jalista tai jotain ja siten tutustuu naisiin ja saa naisia. On saunailtoja ja bileitä kavereiden kanssa ja siten tapaa naisiakin.
Juuri tämä: onko miehen nykyäänkin oltava niinkuin muut, jotta saa kavereita, pelattava jalkapalloa, juotava viinaa, jne?
Jalkapallossa on ilman muuta sama ongelma kuin keskustelussakin, kuten tuo Ladyzorro toi esiin: keskustelu ei suju, jos ei leikkaa, samoin on kyllä jalkapallossakin, täytyy olla jollakin tasolla. Jos sattuu olemaan keskivertoa huonompi, mahdollisuudet porukoihin automaattisesti heikkenee.
Tuossa artikkelissa lastenpsykiatri Jari Sinkkonen otti puheeksi tärkeän seikan poikien erilaisuudesta: poika ei saa harrastaa klassista musiikkia tai olla hyvä koulussa.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/579041-jari-sinkkonen-tytot-ovat-yha-tyttoja-ja-pojat-poikia-sukupuolierojen-hamartaminen
Juuri tämä, jos harrastukset poikkeaa tyypillisestä miehestä, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että "tavalliset" miehet eivät halua olla kavereita? Nuo seikat, joista Sinkkonen puhui on kyllä mielestäni tärkeitä: jos joku sattuu olemaan hyvä klassisessa musiikissa, miksi tällainen mies pitäisi jättää kaveriporukan ulkopuolelle, koska tällainen mies ei ole välttämättä hyvä jalkapallossa? Samoin, jos poika on erittäin hyvä koulussa, miksi tällaiselle pojalle nauretaan? Kyllä itsekin muistan jo peruskoulusta, kun joku poika oli hyvä koulussa ja sai monessa aineessa hyviä arvosanoja, ei ne "tyypilliset" pojat välttämättä arvostanut tai sanotaanko näin, että sellaisella pojalla ei ollut välttämättä laajaa kaveriporukkaa. Kaveriporukka koostui jossain määrin samanlaisista. Ongelma on, että ei tälaisella "erilaisella" ihmisellä ole välttämättä aikuisenakaan laajaa kaveriporukkaa erityisesti silloin jos on mies. Tässä keskustelussahan otinkin puheeksi tämän ongelman: itse en kannata persuja tai kokoomusta, olen kiinnostunut pohtia hyvin yksityiskohtaisesti näitä parisuhteen muodostumisen elementtejä, ainoastaan nainen39vee on aktiivisesti vastaillut.- Viinamies---
Juuri tämä: onko miehen nykyäänkin oltava niinkuin muut, jotta saa kavereita, pelattava jalkapalloa, juotava viinaa, jne?
Jalkapallossa on ilman muuta sama ongelma kuin keskustelussakin, kuten tuo Ladyzorro toi esiin: keskustelu ei suju, jos ei leikkaa, samoin on kyllä jalkapallossakin, täytyy olla jollakin tasolla. Jos sattuu olemaan keskivertoa huonompi, mahdollisuudet porukoihin automaattisesti heikkenee.
Tuossa artikkelissa lastenpsykiatri Jari Sinkkonen otti puheeksi tärkeän seikan poikien erilaisuudesta: poika ei saa harrastaa klassista musiikkia tai olla hyvä koulussa.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/579041-jari-sinkkonen-tytot-ovat-yha-tyttoja-ja-pojat-poikia-sukupuolierojen-hamartaminen
Juuri tämä, jos harrastukset poikkeaa tyypillisestä miehestä, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että "tavalliset" miehet eivät halua olla kavereita? Nuo seikat, joista Sinkkonen puhui on kyllä mielestäni tärkeitä: jos joku sattuu olemaan hyvä klassisessa musiikissa, miksi tällainen mies pitäisi jättää kaveriporukan ulkopuolelle, koska tällainen mies ei ole välttämättä hyvä jalkapallossa? Samoin, jos poika on erittäin hyvä koulussa, miksi tällaiselle pojalle nauretaan? Kyllä itsekin muistan jo peruskoulusta, kun joku poika oli hyvä koulussa ja sai monessa aineessa hyviä arvosanoja, ei ne "tyypilliset" pojat välttämättä arvostanut tai sanotaanko näin, että sellaisella pojalla ei ollut välttämättä laajaa kaveriporukkaa. Kaveriporukka koostui jossain määrin samanlaisista. Ongelma on, että ei tälaisella "erilaisella" ihmisellä ole välttämättä aikuisenakaan laajaa kaveriporukkaa erityisesti silloin jos on mies. Tässä keskustelussahan otinkin puheeksi tämän ongelman: itse en kannata persuja tai kokoomusta, olen kiinnostunut pohtia hyvin yksityiskohtaisesti näitä parisuhteen muodostumisen elementtejä, ainoastaan nainen39vee on aktiivisesti vastaillut.Naiset ei halua erilaisia miehiä vaan samanlaisia. Erilainen on outo eikä sellaista oteta porukkaan. Samanlainen on tuttu ja turvallinen ja sellaisten kanssa naiset haluaa olla.
Erilainen mies ei juo viinaa eikä käy baareissa, on hiljainen ja epäsosiaalinen eikä mene porukkaan pelaa jalista. Ei sitten myöskään tutustu ihmisiin ja jää naisettomaksi. Pitää siis mennä porukkaan jotta tutustuu ihmsiiin ja jossain vaiheessa naisetkin huomaa. - Viinamies---
Minä olin hyvä jalkapallossa ja salibandyssä nuorena. Jalista pelasin nuorena ekaksi ja sain suosiota koska tein maaleja ja olin kovakuntoinen. Voitin myös pari maastojuoksukisaa 5-6 luokalla ja tytöt tuli halaamaan ja sain niin tutustua tyttöihin. Kannattaa siis harrastaa jotain aikuisenakin niin voi tututstua ihmsiiin.
Viinamies--- kirjoitti:
Naiset ei halua erilaisia miehiä vaan samanlaisia. Erilainen on outo eikä sellaista oteta porukkaan. Samanlainen on tuttu ja turvallinen ja sellaisten kanssa naiset haluaa olla.
Erilainen mies ei juo viinaa eikä käy baareissa, on hiljainen ja epäsosiaalinen eikä mene porukkaan pelaa jalista. Ei sitten myöskään tutustu ihmisiin ja jää naisettomaksi. Pitää siis mennä porukkaan jotta tutustuu ihmsiiin ja jossain vaiheessa naisetkin huomaa.Porukkaan pitää mennä, mutta yritinkin nyt ottaa sellaisiakin seikkoja esiin, että voisiko porukkaan päästä, vaikka ei omaisikaan yhtä hyvin "tyypillisen" miehen taitoja esimerkiksi jalkapalloa, mutta olisi jotain muita taitoja?
Viinamies--- kirjoitti:
Minä olin hyvä jalkapallossa ja salibandyssä nuorena. Jalista pelasin nuorena ekaksi ja sain suosiota koska tein maaleja ja olin kovakuntoinen. Voitin myös pari maastojuoksukisaa 5-6 luokalla ja tytöt tuli halaamaan ja sain niin tutustua tyttöihin. Kannattaa siis harrastaa jotain aikuisenakin niin voi tututstua ihmsiiin.
Harrastukset ovat hyvä idea. NainenRuudunTakaa sanoi jossain keskustelussa kirjallisuudesta ja naiskirjailijoista sinkkumiehelle. Mitä tästä ajattelee miehet, jos haluaa myös mieskavereita. Täällä puhutaan joka vuosi yksin baariin menemisen vaikeudesta. Kyllä kavereita on hyvä olla olemassa.
- NainenRuudunTakaa
Juuri tämä, jos harrastukset poikkeaa tyypillisestä miehestä, ollaanko yhä niin kapeakatseisia, että "tavalliset" miehet eivät halua olla kavereita? Nuo seikat, joista Sinkkonen puhui on kyllä mielestäni tärkeitä: jos joku sattuu olemaan hyvä klassisessa musiikissa, miksi tällainen mies pitäisi jättää kaveriporukan ulkopuolelle, koska tällainen mies ei ole välttämättä hyvä jalkapallossa? Samoin, jos poika on erittäin hyvä koulussa, miksi tällaiselle pojalle nauretaan? Kyllä itsekin muistan jo peruskoulusta, kun joku poika oli hyvä koulussa ja sai monessa aineessa hyviä arvosanoja, ei ne "tyypilliset" pojat välttämättä arvostanut tai sanotaanko näin, että sellaisella pojalla ei ollut välttämättä laajaa kaveriporukkaa. Kaveriporukka koostui jossain määrin samanlaisista. Ongelma on, että ei tälaisella "erilaisella" ihmisellä ole välttämättä aikuisenakaan laajaa kaveriporukkaa erityisesti silloin jos on mies. Tässä keskustelussahan otinkin puheeksi tämän ongelman: itse en kannata persuja tai kokoomusta, olen kiinnostunut pohtia hyvin yksityiskohtaisesti näitä parisuhteen muodostumisen elementtejä, ainoastaan nainen39vee on aktiivisesti vastaillut.Uskon, että sun on helpointa löytää kaveriporukoita juuri harrastusten parista. Vielä sen kautta, että porukat tapaa ensin kirjoittamalla, koska se on sulle ilmeisesti luontevin kommunikaation muoto. Eli jonnekin sua kiinnostavan aiheen foorumille vaan kirjoittelemaan ja sitten sen foorumin miitteihin.
Teoriassa tää palsta vois olla sellainen, mutta käytännössähän ei, koska täällä ei järjestetä miittejä.
Eli anna kiinnostuksesi ohjata. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Uskon, että sun on helpointa löytää kaveriporukoita juuri harrastusten parista. Vielä sen kautta, että porukat tapaa ensin kirjoittamalla, koska se on sulle ilmeisesti luontevin kommunikaation muoto. Eli jonnekin sua kiinnostavan aiheen foorumille vaan kirjoittelemaan ja sitten sen foorumin miitteihin.
Teoriassa tää palsta vois olla sellainen, mutta käytännössähän ei, koska täällä ei järjestetä miittejä.
Eli anna kiinnostuksesi ohjata.Sinä muistaakseni mainitsit kirjallisuus harrastuksesta. Täällä suomi24 sivullakin on muita palstoja. Kiinnostaisko vaihtaa palstaa tällä suomi24 sivulla ja keskustella kirjallisuudesta? Toistaiseksi näin. Ehkä löydämme lisää porukkaa, kun ensin aloitamme vaikka kaksin. Mä en pidä todellakaan todennäköisenä, että tällä tavalla mitään suhdetta syntyy, mutta nythän olis mahdollisuus kehittyä jossain hyödyllisessä harrastuksessa. Jos me aloitamme, ehkä saamme lisää porukkaa kuvioihin myöhemmin. Aika näyttää, mitä tulee.
Oletko itse muuten sinkku tällä hetkellä?todellavaikeeta kirjoitti:
Sinä muistaakseni mainitsit kirjallisuus harrastuksesta. Täällä suomi24 sivullakin on muita palstoja. Kiinnostaisko vaihtaa palstaa tällä suomi24 sivulla ja keskustella kirjallisuudesta? Toistaiseksi näin. Ehkä löydämme lisää porukkaa, kun ensin aloitamme vaikka kaksin. Mä en pidä todellakaan todennäköisenä, että tällä tavalla mitään suhdetta syntyy, mutta nythän olis mahdollisuus kehittyä jossain hyödyllisessä harrastuksessa. Jos me aloitamme, ehkä saamme lisää porukkaa kuvioihin myöhemmin. Aika näyttää, mitä tulee.
Oletko itse muuten sinkku tällä hetkellä?Voin sanoa että ystävyys palstalla istut ja eikä värähdä ikinä sivu , epätoivoisia huuhtelusta kuulet vain itseltäsi.täällä on edes ihmisiä ja voin ystävän kaipuutatänne huudella.
Sinäänsä olet ystäväni ilman että puhut minulle koska näen että kirjoittanut ja nautin suuresti ajatuksen vaihdosta. Tykkään leikkiä.- NainenRuudunTakaa
Sinä muistaakseni mainitsit kirjallisuus harrastuksesta. Täällä suomi24 sivullakin on muita palstoja. Kiinnostaisko vaihtaa palstaa tällä suomi24 sivulla ja keskustella kirjallisuudesta? Toistaiseksi näin. Ehkä löydämme lisää porukkaa, kun ensin aloitamme vaikka kaksin. Mä en pidä todellakaan todennäköisenä, että tällä tavalla mitään suhdetta syntyy, mutta nythän olis mahdollisuus kehittyä jossain hyödyllisessä harrastuksessa. Jos me aloitamme, ehkä saamme lisää porukkaa kuvioihin myöhemmin. Aika näyttää, mitä tulee.
Oletko itse muuten sinkku tällä hetkellä?Ei kiinnosta siirtyä suomi24:n kirjallisuuspalstalle. Mulla on muita piirejä, joissa puhun kirjallisuudesta.
Oon ainakin riittävän sinkku, jotta viihdyn palstalla. :) NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Ei kiinnosta siirtyä suomi24:n kirjallisuuspalstalle. Mulla on muita piirejä, joissa puhun kirjallisuudesta.
Oon ainakin riittävän sinkku, jotta viihdyn palstalla. :)Ok.
En todellakaan yritä ketään pakottaa keskustelemaan, kyllä täytyy ilman muuta olla OIKEE kiinnostus keskusteluun, mutta otin vaan puheeksi tällaisen asian, koska kyllähän tämä tarkoittaa myös sitäkin, että on vaikeampaa saada myös oikeassakin elämässä kavereita tai ystäviä, jos ei ole kiinnostava.
- Vinkkivinkki
Tärkeää on myös olla kiinnostunut toisista ihmsistä.
"Olen pannut merkille tällä palstalla, että mulla on ollut viime aikoina pitkiä keskusteluja lähinnä naisten kanssa. Mistä johtuu, että miehet eivät tällä palstalla halua pohtia näitä parisuhteen elementtejä. Nainen39vee on oikeastaan ainut, joka on jaksanut kunnolla paneutua mun kirjoituksiin viime aikoina. Mietityttää vaan se, että tulenko oikeessa elämässäkään saamaan uusia kavereita tulevaisuudessa."
-Miehet eivät pohdi parisuhteen elementtejä koska parisuhde ei ole miehille pelikenttä vaan lähinnä elämän yksi perusyksikkö.
Naiset analysoivat parisuhdetta koska naisille parisuhde on pelikenttä jossa pyritään turvaamaan oma asema. Peliä varten nainen pyrkii hahmottamaan parisuhteen eri kerroksia ja sitä kuinka parisuhdetta (parisuhteen toista osapuolta) ohjaillaan mahdollisimman huomaamattomasti, tai tarpeen tullen runnomallakin.todellavaikeeta kirjoitti:
Eiköhän tuo ole aika vanhanaikainen ajattelutapa.
Poikaseni,
totuus ei ole vanhanaikaista tai modernia. Se vain on.MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Hei Ananias!
Oletko sinä minä?
Kysyinkö tätä juuri itseltäni?Käsittääkseni kukaan ei epäile minua sinuksi, vaan sinua minuksi.
Minäkään en tiedä oletko sinä minä, sen vastauksen tiedät vain sinä.
Minä en ole sinä, sen tiedän varmuudella. Myönnän että tilanne on hivenen sekava, mutta kesä on vasta aluillaan.Ananias kirjoitti:
Käsittääkseni kukaan ei epäile minua sinuksi, vaan sinua minuksi.
Minäkään en tiedä oletko sinä minä, sen vastauksen tiedät vain sinä.
Minä en ole sinä, sen tiedän varmuudella. Myönnän että tilanne on hivenen sekava, mutta kesä on vasta aluillaan."Käsittääkseni kukaan ei epäile minua sinuksi, vaan sinua minuksi."
Kuules nyt sinä järjen jättiläinen: noi on käytännössä aivan samoja asioita.
"Minäkään en tiedä oletko sinä minä, sen vastauksen tiedät vain sinä."
Mikäli et tiedä salasanaa mun nimimerkkiin, eikä sulla ole keinoja saada sitä tietoosi, se on varsin vahva osoitus siitä että minä en ole sinä. Kokeile, tärppääkö, että pääsetkö sisään, ja jos pääset niin kirjoita minun nimimerkilläni seuraava lause tänne:
"Kettu käveli kukkulalle, katsoi kaakkoon. Kaukana kajasti kanala. Kettu kipitti kanalaan, kaappasi kanan kainaloonsa, karkasi koivikkoon. Kohtasi koivikossa karhun ja koiran."
"Minä en ole sinä, sen tiedän varmuudella. Myönnän että tilanne on hivenen sekava, mutta kesä on vasta aluillaan."
Sun logiikkaasi voi vain ihailla! :D
Jos sinä et ole minä, minä en myöskään voi olla sinä! Meneekö tää sulta aivan yli hilseen?MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
"Käsittääkseni kukaan ei epäile minua sinuksi, vaan sinua minuksi."
Mikäli et tiedä salasanaa mun nimimerkkiin, eikä sulla ole keinoja saada sitä tietoosi, se on varsin vahva osoitus siitä että minä en ole sinä. Kokeile, tärppääkö, että pääsetkö sisään, ja jos pääset niin kirjoita minun nimimerkilläni seuraava lause tänne:
"Kettu käveli kukkulalle, katsoi kaakkoon. Kaukana kajasti kanala. Kettu kipitti kanalaan, kaappasi kanan kainaloonsa, karkasi koivikkoon. Kohtasi koivikossa karhun ja koiran."
"Minä en ole sinä, sen tiedän varmuudella. Myönnän että tilanne on hivenen sekava, mutta kesä on vasta aluillaan."
Jos sinä et ole minä, minä en myöskään voi olla sinä! Meneekö tää sulta aivan yli hilseen?"Kettu käveli kukkulalle, katsoi kaakkoon. Kaukana kajasti kanala. Kettu kipitti kanalaan, kaappasi kanan kainaloonsa, karkasi koivikkoon. Kohtasi koivikossa karhun ja koiran."
-Kelpaako todisteeksi?Ananias kirjoitti:
-Kelpaako todisteeksi?Kirjoita se tällä nimimerkillä (MiesJokaTietääMitäHaluaa).
Jos sinä et ole minä, minä en myöskään voi olla sinä! Meneekö tää sulta aivan yli hilseen?"Käsittääkseni kukaan ei epäile minua sinuksi, vaan sinua minuksi."
Kuules nyt sinä järjen jättiläinen: noi on käytännössä aivan samoja asioita."
-Voisi sanoa että tuo lausahduksesi riitti vakuuttamaan ainakin minut siitä että sinä et ole minä.
Minä olen narsisti, ja minulle on kaikkein tärkeintä ettei kukaan erehdy pitämään MiesJokaTietääMitäHaluaa-nimimerkkiä päänikkinä.MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Kirjoita se tällä nimimerkillä (MiesJokaTietääMitäHaluaa).
Enhän minä pääse kirjautumaan sinun nikkiisi.
Ananias kirjoitti:
Enhän minä pääse kirjautumaan sinun nikkiisi.
Tämä on käytännön osoitus siitä että minä en ole sinä.
Ananias kirjoitti:
Kuules nyt sinä järjen jättiläinen: noi on käytännössä aivan samoja asioita."
-Voisi sanoa että tuo lausahduksesi riitti vakuuttamaan ainakin minut siitä että sinä et ole minä.
Minä olen narsisti, ja minulle on kaikkein tärkeintä ettei kukaan erehdy pitämään MiesJokaTietääMitäHaluaa-nimimerkkiä päänikkinä.Et sä mikään narsisti ole.
Sähän otat kaikki muut aina tosi hyvin huomioon etkä koskaan aseta itseäsi muiden edelle tai välitä, mitä muut sinusta ajattelevat!
En ole koskaan huomannut sinun kokevan tarvetta olla mitenkään "valokeilassa" tai manipuloida muita - nuo käsiteet tuskin kuuluvat sanavarastoosikaan!MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Et sä mikään narsisti ole.
Sähän otat kaikki muut aina tosi hyvin huomioon etkä koskaan aseta itseäsi muiden edelle tai välitä, mitä muut sinusta ajattelevat!
En ole koskaan huomannut sinun kokevan tarvetta olla mitenkään "valokeilassa" tai manipuloida muita - nuo käsiteet tuskin kuuluvat sanavarastoosikaan!Ei mulla ole narsistista persoonallisuushäiriötä, mutta olen hyvin omanarvontuntoinen. Sanoisin että olen hyvällä tapaa narsisti.
Minulla ei ole edes irl tarvetta tuoda itseäni korostetusti esille, minä saan ihan luontaisesti huomiota. Positiivista huomiota.
Kiitän kehuistasi.
- Kuikelo
Aloittajalle, tuohon ongelmaasi on varmasti törmännyt useampikin, mies. Itselle tuttua, jos otat ns. "väärässä" seurassa tai tilanteessa esiin aiheen aiheena, joka ei siihen hetkeen tai sanotaanko, että "miesaiheisiin" kuulu niin hedelmättömäksi jää. Riippuu paljon minkälaisessa seurassa olet. Jos istut iltaa noh, vaikka autonasentajien kanssa näin kärjistetysti, niin siellä ei ehkä kannata siteerata nelisäkeitä. Ja varmaan tilannetajusikin sen neuvoo? Käytännössä, hakeudu samanhenkisten seuraan mitä siellä päässäsikin liikkuu, kun kaikesta tästä ns. "äly"aikakauden estottomuudesta huolimatta yleistykset tuolla arjessa ovat edelleenkin olemassa. Ne perinteiset mieskäsitykset ja kahvipöytäasenteet eivät ole hävinneet mihinkään vaikka naistenlehtien kansiotsikot siinä kassojen välisellä hyllyllä saattaa toisen kuvan antaa.
"Käytännössä, hakeudu samanhenkisten seuraan mitä siellä päässäsikin liikkuu, kun kaikesta tästä ns. "äly"aikakauden estottomuudesta huolimatta yleistykset tuolla arjessa ovat edelleenkin olemassa. Ne perinteiset mieskäsitykset ja kahvipöytäasenteet eivät ole hävinneet mihinkään vaikka naistenlehtien kansiotsikot siinä kassojen välisellä hyllyllä saattaa toisen kuvan antaa."
Tuo onkin se haaste - nykyaikana saadaan helposti käsitys, että olisimme jotenkin paljonkin muuttuneet. Onko kuitenkin näin, että olemme siitä huolimatta hyvin samanlaisia? Onhan tässä yhteiskunnassa kuitenkin jotain muutosta tapahtunut. Mietitäänpä mitä homoista ajateltiin joitakin vuosikymmeniä sitten ja miten nykyään.
- kjejke56jwy6wr66j
No yleensä ottaen me miehet ei kauheasti välitetä lässyttää tunteista, jollei sitten ole jokin hermoromahdus menossa. Ja tuon takiahan me olemmekin "kylmiä ja tunteettomia" koska emme halua lässyttää.
Itsekään en halua kuunnella jonkun valitusta, toki sitä joskus kohteliaana joutuu kuuntelemaankin mutta ei se mitään mielenkiintoista tai hauskaa ole. Kyllä ihmisten käytöksestä ja psykologiastakin voi olla mielenkiintoista jutella, mutta teoreettisesti tai faktapohjalta eikä ns. juoruta tai valittaa."Kyllä ihmisten käytöksestä ja psykologiastakin voi olla mielenkiintoista jutella, mutta teoreettisesti tai faktapohjalta eikä ns. juoruta tai valittaa."
Joo, on ilman muuta hyödyllistä tietää ihmisen käyttäytymisestä. Kyllä siitä tulee olemaan ilman muuta enemmän hyötyä kuin haittaa pitemmän päälle kaikissa ihmissuhteissa."Itsekään en halua kuunnella jonkun valitusta, toki sitä joskus kohteliaana joutuu kuuntelemaankin mutta ei se mitään mielenkiintoista tai hauskaa ole."
Tuo on erittäin hyvä kysymys tuo valittamisen kielto. Täytyy kuitenkin aina muistaa, että on olemassa aivan asiallistakin kritiikkiä.
No kaikki keskustelurimpsut ei saa minun kiinnostusta osakseen, enkä huomaa edes kaikkia. Monet aloitukset, jotka on tyyliin: Miksi naiset eivät sitä ja tätä...alkavat saada jo inflaatiomaisen tympäämtymisen mun kohdalla.
Parisuhteeseen ja kaikenlaisiin elämän kiemuroihin on ihan kiva laittaa mielipiteitään ja keskustella, olipa kyseessä mies tai nainen, ei mulla sillä ole väliä.
Lisäksi voin puhua ätmistä täällä, mutta vaan siksi, että sen yhteys ymmärretään palstan keskusteluissa, mutta en usko mihinkään tasoteoriaan tai palstatotuuksiin ja ne alkaa survoutua korvista, joten siksikin saaatan skipata jotkut keskustelut. Livenäkin saattaisin jo vältellä paljon itseään aliarvioivaa ihmistä, sellainen kaveriksi on taakka, sellainen riippakivi, että vuorovaikutus olisi helposti yksisuuntaista.
Vastavuoroisuuteen kannattaa tutustua, sillä saa paljon hyvää itselleen.- Miten_on
Ootko homo? Sano ihan suoraan.
Miten_on kirjoitti:
Ootko homo? Sano ihan suoraan.
En, seurustelenkin naisen kanssa. En tunne mitään seksuaalista halukkuutta miehiin. Eikä minulla kuitenkaan ole mitään homoja vastaan. Olen tosi hyvin selvillä omasta seksuaalisesta suuntautumisesta.
Tyydyttikö vastaus?"Lisäksi voin puhua ätmistä täällä, mutta vaan siksi, että sen yhteys ymmärretään palstan keskusteluissa, mutta en usko mihinkään tasoteoriaan tai palstatotuuksiin ja ne alkaa survoutua korvista, joten siksikin saaatan skipata jotkut keskustelut. "
Mun näkökulma tasoteoriaan on siinä, että sen avulla ainakin itse olen hahmottanut, miten asiat vaan toimii parisuhdemarkkinoilla. Kun hahmottaa omat vahvuudet ja myös heikkoudet, tietää ainakin paremmin, mihin suuntaan pitää kehittyä, jos haluaa parantaa mahdollisuuksia päästä parisuhteeseen."Livenäkin saattaisin jo vältellä paljon itseään aliarvioivaa ihmistä, sellainen kaveriksi on taakka, sellainen riippakivi, että vuorovaikutus olisi helposti yksisuuntaista.
Vastavuoroisuuteen kannattaa tutustua, sillä saa paljon hyvää itselleen."
Mä ilman muuta ymmärrän. Tuohon vastavuoroisuuteen on tärkeää kiinnittää huomiota, mutta sekään ei kaikille ole aina helppoa, vaan vaatii jonkin verran työtä.
Tuossa otin puheeksi vähän tuosta small talkin tärkeydestä sosiaalisuudessa, jos kiinnotaa tarkemmin perehtyä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15308628/joidenkin-atmien-on-vaikeeta-saada-mieskavereita#comment-94073131todellavaikeeta kirjoitti:
"Lisäksi voin puhua ätmistä täällä, mutta vaan siksi, että sen yhteys ymmärretään palstan keskusteluissa, mutta en usko mihinkään tasoteoriaan tai palstatotuuksiin ja ne alkaa survoutua korvista, joten siksikin saaatan skipata jotkut keskustelut. "
Mun näkökulma tasoteoriaan on siinä, että sen avulla ainakin itse olen hahmottanut, miten asiat vaan toimii parisuhdemarkkinoilla. Kun hahmottaa omat vahvuudet ja myös heikkoudet, tietää ainakin paremmin, mihin suuntaan pitää kehittyä, jos haluaa parantaa mahdollisuuksia päästä parisuhteeseen.No jonkinaikaa voikin jotain asioita ”lokeroida”, mutta ei kaikkea voi niputtaa jokaisen kohdalla samaan.
Ja täällä kaikki ongelmat koetaan ongelmina saada parisuhdetta, mutta usein ei nähdä, että ongelmat ovat elämän muissakin osa-alueissa. Sen opin itsekin kantapään kautta. Itseeni tutustuminen muutti käsitystä muihin ihmisiin, työelämään...mihin liekään. Ja tietenkin siihen, minkälainen olen itselleni.
Nyt parisuhdemarkkina-sanakin kuullostaa naurettavalta. On kuin elämiä olisi jossain kaupan.... ei se sellaista pidä olla, eikä oikeesti ole, muuten kuin niitten kesken, jotka eivät tunne itseään.todellavaikeeta kirjoitti:
"Livenäkin saattaisin jo vältellä paljon itseään aliarvioivaa ihmistä, sellainen kaveriksi on taakka, sellainen riippakivi, että vuorovaikutus olisi helposti yksisuuntaista.
Vastavuoroisuuteen kannattaa tutustua, sillä saa paljon hyvää itselleen."
Mä ilman muuta ymmärrän. Tuohon vastavuoroisuuteen on tärkeää kiinnittää huomiota, mutta sekään ei kaikille ole aina helppoa, vaan vaatii jonkin verran työtä.
Tuossa otin puheeksi vähän tuosta small talkin tärkeydestä sosiaalisuudessa, jos kiinnotaa tarkemmin perehtyä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15308628/joidenkin-atmien-on-vaikeeta-saada-mieskavereita#comment-94073131Vastavuoroisuutta kannattaa tarkastella tikunnokossa. Se ei pidä olla mikään vaatimustaso tai ehto millekkään. Sen pitää tulla suoraan halusta. Esimerkki: Sanot vastaantulevalle hyvää päivää. Ja se on siinä. Sanot sen koska haluat, et siksi, että haluaisit mitään vastaan. Jos saman tyypin nähdessäsi useasti toivotat hyvää päivää ja hän ei toivota takaisin, et luultavasti enää halua toivottaa hyvää päivää. Mutta turha siitä on närkästyä. Hänhän siinä jotain menettää. Et sinä.
Kyllä vastaan tulee aikanaan ihminen, joka ilahtuu sinun pyyteettömästä toivotuksestasi ja saat vastavuoroisuutta. Ainoa tie on olla itse pyyteetön. Muihin ei voi vastavuoroisuudessa vaikuttaa.
Siis minusta...
- 42-Sinkkumies
Ryyppäämällä sai mies ja nais kavereita ennen 20 v sitten. Niin se oli joskus mutta nykyään ihmiset on tosi epäsosiaalisia eivätkä juhli kuten ennen. Ihmiset ei tutustu toisiinsa koska naisista tullut tosi pinnallisia. Enää ei uskalleta mennä naisille juttelee baareissa kun ei sieltä tiedä mitä tulee, voi nainen haukkua miehen pystyyn samantien ennen kun moi ehtii sanomaan. Jos on kaveripiiri missä on naisia niin tutustumiset menee niitten kautta. Normaalit treffit on ihan out nykyään eikä treffeille pääse ellet ole joku tunnettu julkkis.
- ei.kiitos_
mieskaveri = homokaveri
Tarkoitatko, että miehellä ei sais olla mieskavereita. Eikös tuo homoksi epäily ole juuri päin vastoin: jos miehellä on paljon naiskavereita, häntä epäillään helpommin homoksi kuin jos miehellä on paljon mieskavereita.
Homouskin on nykyään aivan normaalia, mutta on tärkeetä, että jotain ihmistä "ätmiä" ei pakoteta olemaan homo, jos ei todellisuudessa ole. Haluan huomauttaa, että asiat ei ole ollenkaan niin mustavalkoisia. Jos mies on kiinnostunut asioista, joista prosentuaalisesti on enemmän naisia kiinnostunut, ei mies ole missään tapauksessa automaattisesti homo. Jos kannattaa vaikka vihreitä, ei ole automaattisesti homo.
- Kaveriton_nussimaton
Kaveriton on aina ätmi, koska ilman niitä vitunvitunvitunvitun kavereita ei päästetä nussimaan.
- Viinamies---
Ätmi miehet ei puhu koska eivät saa naisia joten ei ole mitään puhuttavaa. Jos mies haluaa kavereita pitää alkaa juomaan viinaa. Suomalaiset on sosiaalisia vain alkoholin kanssa. Ei naisetkaan tule juttelee muuten kun viinapäissään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541402Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341011Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801