Osakas taloyhtiössä

Olen uusi osakas taloyhtiössä.Mistä saan selville keitä ovat taloyhtiön muut osakkaat?
Ilmoita

Soita suomen kiinteistöliittoon. Kerro taloyhtiösi nimi, he antavat sinulle kaipaamaasi tiedot.
3 VASTAUSTA:
Ei se taloyhtiö ole välttämättä kiinteistöliiton jäsen.
Oot trolli. Ei siellä liitossa tiedetä mitään osakkaista. Eikä nykyaikana saa edes tietää.

Voit kokeilla isännöitsijää. Pyydä vain jonkinlaisia yhteystietoja, kuten puh. numeroa.

Ota kuvat rappujen nimitauluista ja sitten nettiin. Katso ainakin hallittuksen henkilöt.
efwrwre kirjoitti:
Oot trolli. Ei siellä liitossa tiedetä mitään osakkaista. Eikä nykyaikana saa edes tietää.

Voit kokeilla isännöitsijää. Pyydä vain jonkinlaisia yhteystietoja, kuten puh. numeroa.

Ota kuvat rappujen nimitauluista ja sitten nettiin. Katso ainakin hallittuksen henkilöt.
Isännöitsijällä on osakasluettelo mutta ei mitään puhelinnumeroita paitsi ehkä sattumalta.
+Lisää kommentti
Eiköhän isännöitsijä tiedä ja kerro, jos yhtiö on suuressa määrin ulkopuolisessa omistuksessa.
2 VASTAUSTA:
Tuota ei saa tietosuojan takia edes julkistaa.
henkilörekisteri kirjoitti:
Tuota ei saa tietosuojan takia edes julkistaa.
Jos asia käsketään selvittämään ennen kauppoja, niin mistä sen tiedon saa?

https://yle.fi/uutiset/3-10209693
+Lisää kommentti
Osakeluettelo on julkista tietoa. Marssi isännöitsijän tai puheenjohtajan luo ja pyydä luettelo nähtäväksi. Voit myös pyytää kopion luettelosta tai sen osasta (yhtiö voi pyytää siitä korvauksen). HUOM. As.Oy-lain (2 luku 15§) mukaan jokaisella on oikeus tutustua osakeluetteloon. Ei siis vain osakkailla.
2 VASTAUSTA:
Nimet on hyvä asia, mutta mitä yhteystietoja saa?

Minä kun kysyin, niin suuren maanlaajuisen ketjun isännöitsijä antoi vuosi sitten luettelon, jossa oli:
- Nimet
- Osoitteet
- Milloin ostanut osakkeen
- Syntymäaika

Tänä päivänä ei ehkä noita kaikkia saa.
Maisraatti antaa nämä tiedot tarvittaissa siinä laajuudessa kuin laki edellyttää. Perii maksun
+Lisää kommentti
Heh heh, oikein täysiverinen kerrostalokyttääjä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Osakas taloyhtiössä

Olen uusi osakas taloyhtiössä.Mistä saan selville keitä ovat taloyhtiön muut osakkaat?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta