Työssäolovevloite ja asumistukis

kelaeiosaa

KELA laittoi minulle tuloiksi heinäkuun alusta työttömyyspäivärahan vaikkei siihen ole oikeutta, koska olen kahdesti menetellyt moitittvasti. Eikös asumistuessa tulisi ottaa todelliset tulot huomioon eli ei tuloja, ja sitten tehdä korjaushakemus jos tilanne muuttaa?
Miten ihmeessä KELA voi laittaa minulle tuloja joita minulle ei ole?

11

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daikadai

      Näin ne tekee jostain syystä. Ei kannata huolestua asiasta.

    • JepJepJepJep_

      Asumistuki on saman suuruinen olipa sinulla sitten tulona työmarkkinatuki tai vain toimeentulotuki.

      Jos olet kaksi kertaa menetellyt moitittavasti ja nyt tuli 3kk työssäoloehto, niin äkkiähän sitä soittaa työkkäriin ja pyytää päästä johonkin koulutukseen/kurssille 3kk ajaksi jotta työ täyttyy ja sitten ei ole enää ongelmaa tuonkaan asian suhteen.

    • täysiädorkia

      Kyllä taas oli oikein asiantuntijoita kommentoimassa.

      • Dorka

        Sähkö sitten olet joku asiantuntija vai? Noi oli kyllä ihan oikeita ja asiallisia vastauksia..


      • olettollakka
        Dorka kirjoitti:

        Sähkö sitten olet joku asiantuntija vai? Noi oli kyllä ihan oikeita ja asiallisia vastauksia..

        No ainakin paremmin tiedän kuin sinä.


      • Dorka
        olettollakka kirjoitti:

        No ainakin paremmin tiedän kuin sinä.

        Mistä tuon voit tietää. Et voi kenenkään kirjoitusten perusteella kuvitella muka olevasi tietävämpi, jollet ole joku sossutantta?


      • pawned
        Dorka kirjoitti:

        Mistä tuon voit tietää. Et voi kenenkään kirjoitusten perusteella kuvitella muka olevasi tietävämpi, jollet ole joku sossutantta?

        Siis oikeesti, odotat suu auki että joku ruokkisi trollia?


    • tottaonse

      Voit myös olla sairas

    • djytjjdyt

      Tai kateellinen sairas passkka.

    • sagfgfgssa3

      Ei vaikuta asumistukeen vaikka siellä laskennallisesti merkitty minimi työkkäri/sairasraha, ei tuloja tms..Ne nyt laittaa sieltä jonkun mitä voi ajatella että vuoden aikana saa. Tuplakarenssilaisia höykyytetään myös työttömyysturvan piiriin siten että ajatus on että työkkäri laittaisi kuntouttavaan tms palveluun jolloin työttömyysturvaa saisi myös tuplakarenssilainen.

      • luultavastiniinpäin

        "Tuplakarenssilaisia höykyytetään myös työttömyysturvan piiriin siten että ajatus on että työkkäri laittaisi kuntouttavaan tms palveluun jolloin työttömyysturvaa saisi myös tuplakarenssilainen"

        Virkalijan oletus ei kuitenkaan voi olla riittävä peruste tähän. Jos ei ole sovittu tällaisesta TE-toimiston kanssa eikä sellaista ole näköpiirissä, niin ei tuloja pitäisi silloin laittaa. Lisäksi on myös mahdollista ettei tuplakarenssilainen halua kuntouttavaan, joten oletuksia ei pitäisi tehdä.
        Tietysti on mahdollista, että virkailija on lukenut huonosti ja tehnyt virheen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe