Raiskaus , lapsen hyväkäyttö

Eeval28

Moi
Olen 15 voutias tyttö
Mua raiskattiin kun olin 7 vuotta
Hän ei uhkailu eikä lyöny
Minä en huutanu enkä yrittäny juosta (en tiedä miks en juoksenu)
En kertonut tästä kenellekkään
Sen jälkeen sain isot psyykkiset ongelmat
Monta vuotta psykologilla
Itsemurhayritys
Raiskaaja totesi tehtyään raiskauksen kirjallisesti instassa
Mulla on skrinshotit siitä
Halun nyt mennä poliisille 7 vuotta päästä
Onnistuuko siitä jotain?
Paljonko saan korvauksia siitä?

8

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Eeval28,

      Hyvä, että olet lähtenyt rohkeasti hakemaan neuvoa tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että sinut on raiskattu lapsena. On ymmärrettävää, että yllättävässä ja ehkä pelottavassakin tilanteessa, voi seksuaalirikoksen uhri lamaantua. Tämä on hyvin yleistä, sillä se on mielen selviytymisenkeino, johon ei voi itse vaikuttaa. On tärkeää, että et jäisi yksin tämän kokemuksen kanssa. Oletko kertonut tapahtuneesta kenellekään luotettavalle aikuiselle?

      Rikosilmoitus on edelleen mahdollista tehdä. Seksuaalirikoksilla on melko pitkät syyteoikeuden vanhenemisajat. Rikosilmoituksen voi tehdä millä tahansa poliisiasemalla. Vielä tässä vaiheessa on haastava arvioida kuinka asia etenee rikosprosessi ja millaisia vahingonkorvauksia on mahdollista saada.

      Sinulla on mahdollista saada apua ja tukea tilanteeseesi Rikosuhripäivystyksen lähimmältä palvelupisteeltä. Sieltä sinua voidaan auttaa myös rikosilmoituksen tekemisessä. Palvelupisteiden yhteystiedot löydät täältä https://www.riku.fi/fi/yhteystiedot/. Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi/nuoret.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

      • Anonyymi

        "Ikävä kuulla, että sinut on raiskattu lapsena"

        Ette sitten keksineet yhtään kliseisempää ja kylmempää tapaa ilmaista asia? Varmaan kovettaa työntekijä ihmisen sielun työskennellessä tuollaisessa paikassa jossain raiskauspäivystyksessä, mutta ihmisyyttä ei pidä menettää.


    • jurrrrristi

      Kyseisessä tapauksessa syyteoikeus vanhenee vasta, kun uhri täyttää 28 vuotta. Jos tekijä peruu tunnustuksensa, niin mitä uskottavia todisteita 15 vuotias pystyy esittämään, jos teoista on kuunut 8 vuotta ?

    • rahapulako

      rahako auttaa?????????????

    • Qalandar

      Jos sinulla on todistaja kyllä voit nostaa syytteen ilmoittat poliisi lle muista se
      Raiskajalle pidä aina kosta jos ei itse pysty pydät apua muilta ei voi jättää asian tekemättä mitään Raiskajat ei kuuluu tässä maailmassa se on minun mieli pide niiden saattaminen paras vaihtoehto ...

      • Ninjat

    • Ei lapsi kykene tekemään mitään. Pelko lamauttaa. Rikosilmoitus kannattaa tehdä. Tulee ainakin itselle tunne ettei ole toiminut väärin.

    • Anonyymi

      Tee se rikosilmoitus niin ainakin olet yrittänyt tehdä jotain. Tuo raiskaus voi jäädä painamaan sinua mutta se ei ole sinun syysi etkä sinä ole syyllinen siihen missään muodossa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe