Mikä olisi paras KÄSIKÄYTTÖINEN työkalu katkaista 2mm paksu ja 5cm pitkä alumiinilevy? Saha on huono, en halua metallipurua.
Meneekö tavallisilla peltipihdeillä? Vai pitääkö olla pulttipihdit? Miten järeät?
Leikkuujäljen ei tarvitse olla kovin siisti, päät menevät piiloon.
2mm alumiinilevyn katkaisu
7
3146
Vastaukset
- setuleepelaamaan
Älä hommaa peltipihtejä, äläkä varsinkaan pulttipihtejä, vaan osta PELTISAKSET. Älä leikkaa terän mittaa, vaan lyhyitä leikkauksia kerralla, 1-2 senttiä, näin tulee tasainen leikkuupinta.
- ihan_varmaa
Ilmeisesti taas ylläpidon keskiyön yllätysaloitus
- KatkiPoikki
Tietenkin kyse oli siis saksista, ei pihdeistä. Ei pitäisi kirjoitella väsyneenä. Mutta kysymys on edelleen se, että meneekö tuo poikki peltisaksilla ylipäänsä? 2mm metallia on aika paksu vaikka alumiini onkin pehmeämmästä päästä.
- läkkiseppä
Meneehän se poikki peltisaksilla kun on ruista ranteessa. Tosin peltisakset vääntää leikattavaa reunaa kaarevaksi.
- askartelija
Menee helposti myös kun teen katkaisukohtaan esim. puukolla tms. reilun naarmun/uran mielellään molemmin puolin. Sitten vain sopivaa kulmaa (pöydänreuna tms.) apuna käyttäen taitat levyn. Jälki ihan hyvä ja itse tehnyt menetelmällä useita pieniä laitekoteloita.
- siistiijälkeeheiii
Parempi olisi laittaa metallinpala ruuvipuristimen leukojen väliin ja taivutella edestakaisin kunnes metalli väsyy ja katkeaa halutusta kohdasta.
- yläpurenta
Yritä purra se varovasti poikki, jottei tule murusia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153