Hason valtakunta

kaljaparipiristää

Juttelin kaverini kanssa Falkullasta kun käytiin parilla kaljalla. Kaverini on töissä huoltoyhtiössä joka toimii Hason asunnoissa. Kaverini etsii jo uutta paikkaa kun ei kehtaa olla asukkaiden edessä kun asioita ei hoideta. Jo monet talot ovat vaihtamassa huoltoyhtiötä mutta Hasossa ei voi vaihtaa muut voivat. Tuli puhetta samasta alueesta joista on kirjoitettu useasti ja näyttää pitävän paikkaansa häiriöistä lähtien. Miten samalle alueelle on voinut pesiytyä juoppo ja huumeporukkaa niin paljon. Siitä saa kärsiä ne muutamat kunnon asukkaat jotka siellä vielä asuvat. Siellä on nytkin yksi asunto jossa somalit ovat mellastaneet ja rakennusporukka jätti vesihanat vuotamaan siten että vedet ovat valuneet alakerran asuntoihinkin ja nyt tänä vuonna useita lintuja on mennyt rikkinäisestä parvekkeen seinästä sisään ja kuolleita lintuja on paljon seinien välissä. Haju on karmiva. Ja kuinkas ollakaan asialle ei tehdä mitään eikä niistä kerrota asunto näytössä mitään. Asukkaat käyvät jo kuumina. Voiko se olla totta kun puhutaan että Hasot menevät käsistä niin näissä taloissa asuntoja on vapaana. Kyseinen asunto josta juteltiin on ollut kohta vuoden tyhjänä. Huoltomiehet joutuvat työntämään kunnolla sisäoveakin jotta pääsevät asuntoon kun mainoksia ja lehtiä on niin paljon postiluukusta tullut, satoja. Itse asun vuokralla ja en todellakaan ainakaan mene Hason asuntoon kun sitä olen miettinyt vaihtoehtona. Kyllä se tosiasia on että halvalla ei saa hyvää. Terveyskin siellä menee jos asuu. Ihme ettei kukaan ole puuttunut asiaan kunnolla.

12

2236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas-niin-tätä

      "Jo monet talot ovat vaihtamassa huoltoyhtiötä mutta Hasossa ei voi vaihtaa muut voivat."

      Reilu pari vuotta sitten meidän Hasossa vaihdettiin huoltoyhtiö.
      Niin että oliskjo siinä tarinoidessa tullut otettua vähän turhan monta kaljaa ja muutkin kirjotuksen "faktat" olisi enemmän tai vähemmän itsekeksittyjä.

    • trollaustako

      Viime vuonna Fallkullan alueelta irtisanottiin Haso-asuntoja seuraavasti: Haso Fallkulla: 4 asuntoa eli 5,33 prosenttia asunnoista. Haso Sointukaari: 3 asuntoa/3,85%, Haso Tasankotie 12: 4asuntoa/11,11%, Haso Tasasointu: 4asuntoa/10,53%. Eli ei mitenkään erityisen paljoa.
      http://www.haso.fi/sites/default/files/files/basic-page/irtisanomiset_2017.pdf

      Ei ole yhtään asuntoa Fallkullasta ilmoitettu vapaaksi Hason sivuilla tällä hetkellä:
      http://www.haso.fi/kohteet/vapaat-asunnot

      Käsittääkseni Haso kilpailuttaa huoltoyhtiöitä. Ne muut asumisoikeusyhtiöt ostavat huoltopalvelut kalliilla lähipiiristään kuuluvasta yhtiöstä.

      Taidat olla itse hakemassa Haso-asuntoa Fallkullasta, ja yrität parantaa mahdollisuuksiasi mollaamalla paikkaa.

      • nahkiaisiamaksuna

        Fallkullassa on vapaita asuntoja. Asian voi tarkistaa soittamalla. Itselle tuli tarjouksia samoista asunnoista monta kertaa. Soitin ja kysyin mutta unohdin itse paikan kun tasapainottelin häiriön ja muiden tekijöiden takia. Häiriöt tulevat myös siitä jos ja kun aletaan rakentamaan asuntoja kentän viereen. Itse kävin katsomassa kaksiota mutta en kolmiota. Hain vain kaksiota mutta sanottiin että kolmiokin löytyisi heti. Soitin tosiaan tässä kuussa kaksiosta kun se ei ollut maantasa asunto ja sanottiin että heti saisi mutta unohdin. Nyt itsellä haku jatkuu muilla yhtiöillä mutta en ole valmis maksamaan niin paljoa kuten siinä kilsan päässä olevassa Tapulissa jossa myös löytyy vapaita asuntoja ja vapautuu jatkuvasti. Niissä juna aseman vieressä olevissa kuulemma kesällä paistuu asuntoihin ja onhan siinä muutakin kun asuntoja vapautuu jatkuvasti. Kolmiot ovat yli tonnin vaikka niissä on iso terassi niin ei se hintaa silti selitä.


      • unohdin.unohdin
        nahkiaisiamaksuna kirjoitti:

        Fallkullassa on vapaita asuntoja. Asian voi tarkistaa soittamalla. Itselle tuli tarjouksia samoista asunnoista monta kertaa. Soitin ja kysyin mutta unohdin itse paikan kun tasapainottelin häiriön ja muiden tekijöiden takia. Häiriöt tulevat myös siitä jos ja kun aletaan rakentamaan asuntoja kentän viereen. Itse kävin katsomassa kaksiota mutta en kolmiota. Hain vain kaksiota mutta sanottiin että kolmiokin löytyisi heti. Soitin tosiaan tässä kuussa kaksiosta kun se ei ollut maantasa asunto ja sanottiin että heti saisi mutta unohdin. Nyt itsellä haku jatkuu muilla yhtiöillä mutta en ole valmis maksamaan niin paljoa kuten siinä kilsan päässä olevassa Tapulissa jossa myös löytyy vapaita asuntoja ja vapautuu jatkuvasti. Niissä juna aseman vieressä olevissa kuulemma kesällä paistuu asuntoihin ja onhan siinä muutakin kun asuntoja vapautuu jatkuvasti. Kolmiot ovat yli tonnin vaikka niissä on iso terassi niin ei se hintaa silti selitä.

        "Asian voi tarkistaa soittamalla"
        Soittamalla minne, Ihmemaahan Liisalle?

        "Itselle tuli tarjouksia samoista asunnoista monta kertaa."
        Millä numerolla olet hakenut. Mulle ei tullut yhtään tarjousta kun mulla oli haku päällä 2016-17. Hain numerolla 140000. 30-70m2 kokoisia hain.


      • Odottelija

        Tuo irtisanottujen asuntojen luettelo oli hieno, siitä kiitos. Pitääpä varautua odottelemaan aika kauan, jos keskimääräinen tahti on tuommoinen.


    • Simolla_ei_ole_elämää

      Taitaa olla tämä taas Simon höpinöitä. Siis aloituspostaus "kaljaparipiristää" ja sitä tukeva "nahkiaisiamaksuna".

    • Verotmaksettu

      Täällä vastaavat vain oman elämän ongelmaiset joilla ei ole muuta elämää kuin kytätä että hei suuvaahdossa joku on vastannut johonkin. Oman elämän syrjäytyneet epähylkiöt täällä vastaavat. Asumisoikeusasunnot voisi siirtää vuokra asuntojen palstalle. Eikö se uusi työkkäri laki pure kun on aikaa vain valvoa ja kytätä näitä palstoja. Saunan taakse ja....

      • terveyskeskuslääkäri

        "Täällä vastaavat vain oman elämän ongelmaiset joilla ei ole muuta elämää kuin kytätä että"
        Ongelman tunnustaminen on ensimmäinen askel kohti paranemista, voimia sulle.


    • Sininenlätyskä

      Buhaa buhaa moniko on oikeasti seonnut ja menettänyt mielenterveytensä. Suomessa noin 700000 kärsii mielenterveysongelmista ja syö nappiloita ihan oikeeesti hei

    • hakee_uutta-asoa

      Onko Pukimäen varakas hyasintti-mummokin (h) asossaan myöskin eräänlainen hylkiö ja pahanilman lintu?

      • Simo-hanki-itelles-elämä

        Mahtaa olla Pukinmäki tylsä paikka asua kun Simon pitää tulla pelleilemään ASUMISOIKEUS-palstalle


    • Anonyymi

      Miltä Fallkulla nykyään vaikuttaa? Olen käynyt kävelyllä ja kesällä päiväsaikaan oli ihan viehättävä lähiö. Meluavat tai narkkaavat naapurit pelottaa eniten. Olen saanut muutaman tarjouksen mutta epäilyttää..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe