2019 loppuu XP ja Vistatuki

XPforever

Voi kamalaa! Paras windows kuolee?

38

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XPsp5

      XP tukea tarjoo XP harrastaja yhteisö.

    • Vista on jo kuollut.

      Windows XP:n tekohengitys menee tänä vuonna mahdottomaksi kun sille ei saa enää kelvollista selainta.

      Päivittää vaan uudempaan.

      • kylläsaa

        saapas


      • kylläsaa kirjoitti:

        saapas

        Kerrohan mitä selainta tuetaan Windows XP:llä pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää?


      • Polkuautolla
        M-Kar kirjoitti:

        Kerrohan mitä selainta tuetaan Windows XP:llä pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää?

        Nimellä ei ole mitään väliä.
        Polkuautokin on auto.


      • täysintoimiva

      • sexbersel

        Myös nopea ja jännän kivan näköinen makeuseof.
        https://static.makeuseof.com/wp-content/uploads/2015/05/maxthon-nitro-interface.png


      • täysintoimiva kirjoitti:

        mikäs vika siinä on?
        kumpikin sivu tarjoaa heti sopivaa xp käyttäjälle.
        https://www.opera.com/fi
        https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/?f=131

        Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä. ja sanoin jo että Firefox 52 ESR on se mitä tuetaan Windows XP:llä pisimpään.

        Nyt siis tarvitaan selain mitä tuettaisiin pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää.


      • Karvahattuinen
        M-Kar kirjoitti:

        Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä. ja sanoin jo että Firefox 52 ESR on se mitä tuetaan Windows XP:llä pisimpään.

        Nyt siis tarvitaan selain mitä tuettaisiin pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää.

        Nimellä ei ole mitään väliä


      • Karvahattuinen kirjoitti:

        Nimellä ei ole mitään väliä

        Ei niin. Tuella on. Firefox 52 ESR on edelleenkin pisimpään Windows XP:ssä tuettu selain, ja se tarkoittaa sitä, että ensi vuonna Windows XP:lle ei saa kelvollista selainta.


      • bittikromi_toimii

        Bittikromi toimii myös Windows XP:llä.
        Se on turvallinen, kotimainen selain, jossa ei ole googlen urkintaohjelmia mukana.


      • opera_

        Tukeehan myös Opera XP:tä vielä kauan aikaa. Se on muutenkin turvallisempi ja parempi selain kuin Chrome ja FF, joille on valtaosa viruksista tehty.


      • Opera_tuettu
        M-Kar kirjoitti:

        Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä. ja sanoin jo että Firefox 52 ESR on se mitä tuetaan Windows XP:llä pisimpään.

        Nyt siis tarvitaan selain mitä tuettaisiin pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää.

        "Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä."

        M-Kar valehtelee taas. Opera XP-versioon edelleenkin tulee säännöllisesti tietoturvapäivityksiä ja sen tuki ei ole vielä pitkään aikaan loppumassa.


      • Opera_tuettu kirjoitti:

        "Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä."

        M-Kar valehtelee taas. Opera XP-versioon edelleenkin tulee säännöllisesti tietoturvapäivityksiä ja sen tuki ei ole vielä pitkään aikaan loppumassa.

        Opera lopetti Windows XP tuen versioon 36. Voit todistaa vääräksi näyttämällä miten Windows XP:llä ladataan Operan sivuilta uudempi versio mikä toimii Windows XP:ssä.


      • Ihmeurputusta
        M-Kar kirjoitti:

        Opera ei nykyään toimi enää Windows XP:llä. ja sanoin jo että Firefox 52 ESR on se mitä tuetaan Windows XP:llä pisimpään.

        Nyt siis tarvitaan selain mitä tuettaisiin pidempään kuin Firefox 52 ESR:ää.

        Miten niin, juurihan mainitsin että kyseiset linkit tarjoaa toimivaa selainta XP:lle, jos olet XP :lla niitä lataamassa!

        Testaa jos et usko!


      • Ihmeurputusta kirjoitti:

        Miten niin, juurihan mainitsin että kyseiset linkit tarjoaa toimivaa selainta XP:lle, jos olet XP :lla niitä lataamassa!

        Testaa jos et usko!

        Nuo eivät ole suoria latauslinkkejä vaan ladattava tiedosto riippuu käyttöjärjestelmästä. Niillä ei siis ole merkitystä vaan sillä miten pitkään tuki riittää ja pisimpään riittää Firefox 52 ESR:ssä, ja se tarkoittaa sitä että Windows XP menee kelvottomaksi vuoden lopussa.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Nuo eivät ole suoria latauslinkkejä vaan ladattava tiedosto riippuu käyttöjärjestelmästä. Niillä ei siis ole merkitystä vaan sillä miten pitkään tuki riittää ja pisimpään riittää Firefox 52 ESR:ssä, ja se tarkoittaa sitä että Windows XP menee kelvottomaksi vuoden lopussa.

        Nimellä ei ole väliä, se voi olla vaikka dolphin tai chrome, chromium tai opera.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Nimellä ei ole väliä, se voi olla vaikka dolphin tai chrome, chromium tai opera.

        Ei tietenkään ole väliä nimellä vaan tuella. Nämä eivät tue Windows XP:tä että etsi sen niminen mitä tuetaan.


      • Karvahattuinen
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tietenkään ole väliä nimellä vaan tuella. Nämä eivät tue Windows XP:tä että etsi sen niminen mitä tuetaan.

        En minä käytä enää antiikkisia Xp käyttiksiä, käytän kymppiä ja siinä käytän Chrome selainta.
        käytä sinä Ubuntussa Ubuntun omaa Ubuntu browser selainta äläkä firefoxia, nimellä ei ole väliä.


      • Kaapo4v

      • XPforever
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tietenkään ole väliä nimellä vaan tuella. Nämä eivät tue Windows XP:tä että etsi sen niminen mitä tuetaan.

        K-melon on ok
        http://kmeleonbrowser.org/

        tääsä muita xp kelpoisia.
        https://www.makeuseof.com/tag/browser-secure-old-windows-xp-system/



      • Karvahattuinen kirjoitti:

        En minä käytä enää antiikkisia Xp käyttiksiä, käytän kymppiä ja siinä käytän Chrome selainta.
        käytä sinä Ubuntussa Ubuntun omaa Ubuntu browser selainta äläkä firefoxia, nimellä ei ole väliä.

        "En minä käytä enää antiikkisia Xp käyttiksiä, käytän kymppiä ja siinä käytän Chrome selainta."

        Eli siis lässytät paskaa ja olin taas oikeassa niinkuin yleensäkin, eli Firefox 52 ESR jää viimeiseksi selaimeksi Windows XP:lle.

        "käytä sinä Ubuntussa Ubuntun omaa Ubuntu browser selainta äläkä firefoxia, nimellä ei ole väliä. "

        Ubuntun vakio selain on Firefox ja Ubuntussa käytetään siis Firefoxia, joten lopeta valehtelu.

        Kyllä minuakin vituttaisi olla noin tyhmä.


      • Karvahattuinen
        M-Kar kirjoitti:

        K-meleon ei ole ok, näkyy olevan joku harrastusräpellys mitä ei ole vuosiin päivitetty.

        Nimelle ihan sama, selain se on joten nimellä ei ole väliä.


      • Valehtelevalle
        M-Kar kirjoitti:

        "En minä käytä enää antiikkisia Xp käyttiksiä, käytän kymppiä ja siinä käytän Chrome selainta."

        Eli siis lässytät paskaa ja olin taas oikeassa niinkuin yleensäkin, eli Firefox 52 ESR jää viimeiseksi selaimeksi Windows XP:lle.

        "käytä sinä Ubuntussa Ubuntun omaa Ubuntu browser selainta äläkä firefoxia, nimellä ei ole väliä. "

        Ubuntun vakio selain on Firefox ja Ubuntussa käytetään siis Firefoxia, joten lopeta valehtelu.

        Kyllä minuakin vituttaisi olla noin tyhmä.

        Nimelle on ihan sama joten miksi käytät firefoxia.


      • Karvahattuinen kirjoitti:

        Nimelle ihan sama, selain se on joten nimellä ei ole väliä.

        Niin, nimellä ei ole väliä mutta tuella on joten älä lässytä paskaa sellaisista selaimia joita ei tueta.


      • Karvainenhattu
        Valehtelevalle kirjoitti:

        Nimelle on ihan sama joten miksi käytät firefoxia.

        Eikö Ubuntu browseria tueta?


      • Karvainenhattu kirjoitti:

        Eikö Ubuntu browseria tueta?

        Ei Windows XP:ssä. Windows XP:ssä pisimpään tuetaan Firefox 52 ESR:ää joka on ensi vuoden alussa jo kelvoton.


    • kannustaja

      jotkut on jämähtäny kivikauteen. onnea heille valitsemallaan elämäntavalla

      • no_kaikenlaista

        Ihmisillä tuntuu olevan mitä eriskummallisimpia mieltymyksiä. Vanhentuneiden ja ei-tuettujen ohjelmien pakonomainen käyttäminen ei liene kuitenkaan järkevimmästä päästä.


    • oldiesforever

      XP tulee jäämään ikuisesti yhteen koneeseen kuten on myös yhdellä Win98. Ei niillä ole pakko käyttää kaikki nettisovelluksia, mutta tarvitsen niitä erilaisten vanhojen ohjelmien käyttöön, joiden uusia versioita ei viitsi alkaa käyttämään. Win98:llakin pääsee mainiosti nettiin tekemään kaikenlaista, kun antaa sen käyttää mobiilisivustoja.

      • Surkea tekosyy. Et voi tarvita sitä mihinkään tärkeään koska tietokoneet kuluvina laitteina hajoavat, ja sitten sinulla ei niitä ohjelmia ole. Lisäksi jos ohjelmilla on jotain omia kummallisia tiedostomuotoja, et välttämättä saa niitä enää ikinä auki missään.

        Käsittämätöntä jalkaan ampumista. Kannattaisi siirtää nykypäivään vielä kun toimii. Sitten kun hajoaa, menee hyvin, hyvin kalliiksi ja vaikeaksi.


      • joskus_on_pakko
        M-Kar kirjoitti:

        Surkea tekosyy. Et voi tarvita sitä mihinkään tärkeään koska tietokoneet kuluvina laitteina hajoavat, ja sitten sinulla ei niitä ohjelmia ole. Lisäksi jos ohjelmilla on jotain omia kummallisia tiedostomuotoja, et välttämättä saa niitä enää ikinä auki missään.

        Käsittämätöntä jalkaan ampumista. Kannattaisi siirtää nykypäivään vielä kun toimii. Sitten kun hajoaa, menee hyvin, hyvin kalliiksi ja vaikeaksi.

        No joskus on pakko. Jos on vaikka joku erittäin kallis koneisto, tuotantolinja tms. mitä ohjataan tietokoneella ja ohjelmapäivityksiä ei tule enää. Pahimmillaan voi olla vaikka joku ISA väyläinen erikoislisäkortti jonka kautta siihen liitytään, sitäpä ei voi edes virtualisoida ja on käytettävä vanhaa konetta.


      • joskus_on_pakko kirjoitti:

        No joskus on pakko. Jos on vaikka joku erittäin kallis koneisto, tuotantolinja tms. mitä ohjataan tietokoneella ja ohjelmapäivityksiä ei tule enää. Pahimmillaan voi olla vaikka joku ISA väyläinen erikoislisäkortti jonka kautta siihen liitytään, sitäpä ei voi edes virtualisoida ja on käytettävä vanhaa konetta.

        Tuommoisissa pidetään varaosia ja jos varaosia ei ole niin uusitaan se.


    • ei_mene_verkkoon

      Mikä ettei voisi vanhoja iänikuisia käyttöjärjestelmiä ja niihin tehtyjä ohjelmia käyttää turvallisesti, kunhan ei käytä niitä verkossa.

    • eienää

      CD sekä DVD ovat vanhentuneita formaatteja joita ei kannata enää käyttää.

      • keripukki

        Samaa asiaa ei kannata toistaa jatkuvasti koska silloin osoittaa vain oman tyhmyytensä.


    • Oliskoskahan 2004 kun lopetin XP:n käytän vai oliko Win 2000. En ymmärrä miksi joku haluaa vielä käyttää. Harrastetaan vanhoja autojakin joilla sitten ajetaan kauniina kesäpäivänä. Ehkä jotain samaa. Yli 10 v. vanhan ohjelman käyttäminen tyhmää. Tietojen siirto tähän päivään käy yhä vaikeammaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe