Nauhoittavat digiboksit

jaje

Millaisia kokemuksia teillä on uusista nauhoittavista digibokseista? Ostin pari vuotta sitten Topfieldin silloisen uusimman ja parhaimmaksi luulemani boksin, johon tuli koko ajan uusia ongelmia. Lopulta Topfield maksoi rahat takaisin ostajille ja lopetti digiboksien valmistuksen. Selvittelin netissä aihetta ja sieltä selvisi, että kaikissa merkeissä on on paljon ongelmia. Mm.
kotipaikkakuntani Gigantti lopetti kaikkien nauhoittavien boksien myynnin. En tiedä, mikä tilanne on nyt.
Nyt Topfield on taas lanseerannut uuden boksin. Ehkä joku muukin merkki on tuonut uusia malleja markkinoille.
Toimivatko uudet boksit oikein vielä puolen vuoden jälkeen?

14

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mo997F

      Digibokseissa ei ole nauhaa, joten niillä ei voi nauhoittaa mitään. Tallentaminen sen sijaan sujuu hyvin. Topfield ei ole missään vaiheessa lopettanut tallentavien digiboksien valmistamista, mutta niiden maahantuoja Suomessa teki kylläkin syksyllä konkurssin. Nyt on uusi maahantuoja näemmä löytynyt, ja ainakin Power myy tallentavia Topfieldejä.

      Itse en tosin ostaisi Powerista mitään. Omistan kaksi Topfieldiä, vanhempi ei ole hd-malli ja se on vuodelta 2006. Se on ollut muutaman vuoden kaapissa varaboksina. Uudempi hd-malli (CRC-2400) on kohta kuusi vuotta vanha. Kumpikaan boksi ei ole ollut koskaan rikki.

      Vähemmän tunnettujakin on markkinoilla. Itselläni ei ole mitään tietoa tai kokemuksia esimerkiksi tästä: https://www.satshop.fi/vu-duo2.html

      Ilmeisesti tallentavien boksien myynti on vähentynyt mm. siksi, että monella firmalla on oma palvelunsa, josta ohjelmia voi katsella jälkikäteen: Areena, Ruutu, Katsomo. Lisäksi monet maksukanavat lähettävät samat ohelmat uusintoina 20 kertaa, mikä vähentää tarvetta tallentaa niitä millään boksilla.

    • 4656

      Aika mallikkaasti "piilotettu" mainos edellä.

      Ostin talvella käyttöön ja varalle toiseksi boxiksi Topfieldin CRC-1410:n. Toisena on viitisenvuotinen CRC-1400. Käytän kahta boxia, kun yhden boxin 4-kanavan tallennus ei aina riitä kaikkiin haluamiini samanaikaisiin tallennuksiin. Molemmat toimii kuin unelma.
      Pidän omaa tallentavaa boxia parhaana muotona katsoa ohjelmia kuten ostoistakin näkyy.

      Aloituksessa ilmeisesti puhut TF-C3000 boxista, joka oli Topparin ala-arvoinen hätäilty markkinoillepäästö. En tiedä onko sitä saatu vieläkään kuntoon.

      • Mo997F

        "Aika mallikkaasti "piilotettu" mainos edellä."

        Ai jaa... Tarkoitukseni ei kylläkään ollut mitenkään mainostaa Topfieldiä. Kerroipahan vain omia kokemuksiani siitä. Olen kyllä lukenut näiltä palstoilta toisenlaisiakin kommentteja, esimerkiksi aloittajalta.

        Totta kyllä on, että jos minun joskus vielä tarvitsee ostaa uusi boksi, se on todennäköisesti Topfield sekin, jos niitä vielä silloin valmistetaan. Parilla tutullakin Topfieldit ovat olleet hyvin luotettavia. Alan olla jo sen ikäinenkin — eläkkeellä 13 vuotta — että ei ole kovin paljon kiinnostusta alkaa opetella jotakin aivan erilaista boksin käyttöjärjestelmää.

        Todennäköisempaa kuitenkin on, että en osta mitään boksia, kun nykyinen joskus hajoaa. Katselen televisiosta enimmäkseen urheilua maksukanavilta, ja suorat lähetykset ovat tietysti parhaita. Minulla on DNA:n kaapeliverkon kaikki urheilukanavat. Niitä taitaa olla vähän yli 30.

        Mitkään sarjat eivät kiinosta minua pätkääkään. En ole koskaan nähnyt yhtään jaksoa Salattuja elämiä, enkä aio nähdäkään. Jos minulle maksettaisiin 100 euroa per tunti, saattaisin suostua katsomaan tunnin tai kaksi jotakin elokuvaa, jossa ajetaan kovaa, ammutaan ihmisiä, kiroillaan ja huudetaan kovaa. Mutta vain kerran viikossa.


    • th_

      Kannattaa siirtyä linuxbokseihin. SD tarkkuuden aikaan käytössä oli DreamBox kaapeli- ja satelliittivirittimillä. Nykyisin VU Duo 2 OpenViX softalla ja 3 teran kiintolevyllä. Päivityksiä tulee kuukausittain.

      • 4656

        """SD tarkkuuden aikaan käytössä oli DreamBox kaapeli- ja satelliittivirittimillä. Nykyisin VU Duo 2 OpenViX softalla ja 3 teran kiintolevyllä."""

        VU-boxin myyjänä mainostit jo sitä, mutta kuinka paljon kuvittelet ei-ammattilaisen ymmärtävän tästä tekstistäsi muuta kuin 3 teran?


      • th_

        Heh. Vai oli liian teknistä.

        Aikanaan satelliittivirittimenä oli Triaxin ei-tallentava. KaapeliTV virittimenä oli joku Topfieldin perusmalli. Telkkari oli silloin kuvaputki TV.

        SIttemmin se tallentava DreamBox. DreamBox on tämän alkuperäisen TV tarkkuuden laite. Aika paljon näitä vanhan tarkkuuden kanaviakin vielä näkyy.

        Teräväpiirtoon ollaan kuitenkin siirtymässä vuoteen 2020 mennessä. Tämä VU sen takia. Ja tallennustilaahan ei ole koskaan tarpeeksi. :)


      • 4656
        th_ kirjoitti:

        Heh. Vai oli liian teknistä.

        Aikanaan satelliittivirittimenä oli Triaxin ei-tallentava. KaapeliTV virittimenä oli joku Topfieldin perusmalli. Telkkari oli silloin kuvaputki TV.

        SIttemmin se tallentava DreamBox. DreamBox on tämän alkuperäisen TV tarkkuuden laite. Aika paljon näitä vanhan tarkkuuden kanaviakin vielä näkyy.

        Teräväpiirtoon ollaan kuitenkin siirtymässä vuoteen 2020 mennessä. Tämä VU sen takia. Ja tallennustilaahan ei ole koskaan tarpeeksi. :)

        Ja taas piti tunkea yhden boxin mainos antamalla kuva, että VU muka olisi ainoa boxi, joka toimii 2020. Hoh-hoijaa...

        Toki minä ymmärrän sen, että skaba on kova hiipuvilla boximarkkinoilla.


      • Uusiatuuliamyös
        th_ kirjoitti:

        Heh. Vai oli liian teknistä.

        Aikanaan satelliittivirittimenä oli Triaxin ei-tallentava. KaapeliTV virittimenä oli joku Topfieldin perusmalli. Telkkari oli silloin kuvaputki TV.

        SIttemmin se tallentava DreamBox. DreamBox on tämän alkuperäisen TV tarkkuuden laite. Aika paljon näitä vanhan tarkkuuden kanaviakin vielä näkyy.

        Teräväpiirtoon ollaan kuitenkin siirtymässä vuoteen 2020 mennessä. Tämä VU sen takia. Ja tallennustilaahan ei ole koskaan tarpeeksi. :)

        Tuosta VU jutusta olen minäkin aika pihalla, mutta se on ilmeisesti se tämän hetken hinta/laatu suhteessa paras tallennustapa.

        Useat digiboksit tallentavat omalle kovalevylle, joka ei toimi missään muussa laitteessa kuin siinä millä se on tallennettu. Tästä syystä näiden myynti varmasti laskussa.

        Elisan viihteestä on poistettu ominaisuus, jolla saatiin tallennettua ohjelmia omalle kovalevylle.

        Joitain USB-tikkuja antenniliitännällä on mutta osa toimii vain Ylen kanavien kanssa.

        Joten jos joku haluaa avata tätä mystistä VU tallennustietoutta niin minä olen kiinnostunut kuulemaan.

        Ja sitten vielä HD ja 4K lähetykset ja niiden tallennus.


      • kannustaja

        mikäs se parempaa kuin jatkuvat päivitykset :-))


    • diippaadai

      Humaxin boxi toimii kuin juna. Jos nyt junakaan toimii. Tuo on kyllä huono homm akun ei telkkarista enää tule juuri mitään, kaikki on jossain ruudussa. Nauhotapa sitte sieltä.

      • 4656

        Niin YLEkin verkossa Areenalla. Yritin joskus katsoa mitä siellä on tarjolla, mutta törmäsin sekavaan tilkkutäkkiin, josta olisi pitänyt jo valmiiksi tietää mitä ohjelmaa hakee. Olisin kaivannut yhtenäistä listaa tv-ohjelmalistojen tapaan, mutta en silloin löytänyt.
        Silloin tuli väistämättä mieleen vertaus mainoksiin. Mitä sekavampi ja kreisimpi, niin sitä paremmin se vetoaa lapsiin.

        Eikä innosta ( verkostakaan ) katsominen siitä lähtien, kun YLE 2007 muuttui poliittiseksi kanavaksi ja ohjailijaksi.


    • Kotkalainen_hönö

      Mistä aloittaja on boksiinsa nauhaa löytänyt? Minä tuosta Prismasta kyselin, mutta nauroivat minut pihalle.

      • toteaja

        et ilmeisesti ole omistaja, jos pihalle nauroivat


      • uskokaa-tai.älkää

        Uskokaa tai älkää olen nauhoittanut useita ohjelmistoja menestyksellisesti mm. rde.fi myymillä nauhoittavilla digibokseilla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1397
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1346
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1273
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1229
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1186
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      632
      1162
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      984
    Aihe