Miehen teini-ikäiset lapset

Newlady

Olisiko jotain vinkkiä miten kohdata miehen teini-ikäiset lapset kun selvästi he ovat uutta parisuhdetta vastaan. Taustalla varmasti vaikuttaa riitaisa ero josta jo tosin aikaa ja tottuminen yhden vanhemman perheeseen. Olen itse aika arka ja kömpelö sosiaalisissa tilanteissa mikä vaikeuttaa tilannetta entisestään.

Asumme eri paikkakunnilla ja vierailen heillä joinakin viikonloppuina. Tunnelma on tällöin melko jännittynyt ja lapset vetäytyvät helposti omiin oloihinsa.
Miehestä ei hirveästi ole apua tässä vaan heittää pallon minulle että pitäisi olla aktiivisempi.
Toisen lapsen kanssa olen päässyt vähän juttuun ja toinen on sellainen että ei ole kiinnostunut joten olen antanut tilaa olla ja tottua. Suhtaudun heihin myönteisesti ja ystävällisesti kuitenkin.
Minulla on itselläni päiväkoti-ikäinen lapsi joten jotain lapsiperhe arjesta ymmärrän, mutta tutustuminen toisen lapsiin näyttäytyy nyt jokseenkin työläältä.

Miten pitäisi toimia? Onko tämä minun ongelma vai pitäisikö miehen itse hoitaa asiaa lastensa kanssa? Olen tavallaan vielä ulkopuolinen henkilö lapsille joten tuntuu vaikealta puhua asiasta. Pitäisikö antaa aikaa vai yrittää enemmän?
Vinkkejä, näkökulmia, ajatuksia tilanteesta ottaisin mielelläni vastaan.

13

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukkaoteheti

      Sopivasti luu kurkkuun heti vaan. Näytä kuka määrää ja ketä totellaan. Sano suoraan mitä haluat heidän tekevän ja olevan. Ei vaihtoehtoja eikä mitään neuvotteluja, sinä määräät ja mies jos on mies tukee sinua ja komentaa lapsiaan uskomaan sinua. Älä anna mitään helpotuksia, jos ei uskota sano et tossa on ovi.
      Meillä oli alussa vaikeeta kun lapset tulivat, annoin myönnytyksiä et tulisi luottamus, mut hitot, alkoviat hyppimään silmille eikä minun sanaani uskottu. Haukkuivat ja rellestivät mielin määrin, ja olin siivooja ja roskapönttö heille. Nyt on tosi vaikeeta kun ei kasvattanut heitä niin että olisin heille auktoriteetti. Olen yhä se pinkan alimmainen meidän perheessä. Olen joskus yrittänyt lahjoa tarroilla et saa yhden tarran kun kohtelee minua kunnoituksella, mutta ei onnistu. Mies ei tue mua kun olen kuulemma liian kiree. Mutta kersat tarvii kasvatusta ja rajoja ja uuden äidin jotta kavat normaaleiksi. Kaaosta on, joten heti vaan käskyttää ja rajat tekee niin lapset tottuu ja tietää kuka määrää ja kuka on se joka päättää heidän asioista.
      Ei lepsuilua, miesten lapset on niin leluttyjä että pulassa on jos ei näytäkuka on se joka päättää.
      Toki laittaa vastaan mutta periksi ei mitään, jäähylle jos alkavat kiukkuamaan. Meillä sekään ei toiminut en kuulemma ole yhtään mitään. Noin huonosti on miehen lapset kasvatettu meillä. Toivottavasti kohta lähtevät livohkaan, emme jää heitä kukaan täällä kaipaamaan.

      • Sinäperäkamarinpoika

        Paraskin neuvoja, eihän sulla ole puolisoa eikä lapsia , viinan kanssa lootraat ja asut vanhan äitisi kanssa.


    • meidänperheonnäinhyvä

      Jos teini ikäiset eivät osaa käyttäytyä ja olla kohteliaita, niin se ei ole äitipuolen vika, vika on omassa äidissä, jossa se alkukasvatus on ollut. Äitipuoli vaan jatkaa siitä mihin oma äiti on lopettanut, se ei ole helppo tehtävä. Nuorten mieltä on vaikee kääntää, mutta sen pystyy kovalla kurilla ja tiukilla säännöillä ja rajoilla. Siihen on hyvä saada mies mukaan joka on äitipuolen takana. On kumma jos nuoria ei pysty kasvattamaan ja äitipuoli saa väsyä ja hermoilla kun mitään ei uskota. Jotkut lapset ovat vaan häiriköitä ja toivottomia tapauksia, ei voi mitään.
      Se olisi äidin ollut hyvä kasvattaa ja tehdä rajoja aikanaan, jotta äitipuoli pääsisi helpolla kun on muutakin tekemistä kuin hoitaa toisten penskoja.
      Meillä me laitoimme tiukat säännöt kotiimme, joista ei poiketa, sääli vaan että lapset lopettivat tulemisen, kun eivät kestäneet mielellisesti neuvomista vaan olivat halunneet tehdä kuin itse haluavat, siihen emme lähteneet. Meillä on ihana koti ja mun lapset joten kukaan ei tule meille häiriköimään. Nyt pääsen helpolla kun omat on loistoyksilöitä. Miehen takii surettaa ettei lapset halua häntä nähdä, mutta itse olen onnellinen juuri näin, sillä ei ole mun vika ettei kersat tule.

      • Lisslassononrapajuoppo

        Sinä Lissu-Lasse et tiedä äitipuolista yhtään mitään ,sul kun ei ole lapsia ja kumppania, vain oma vanha äiti jonka piikkiin elät ja juot äitisi rahoittamia viinaksia.


    • hdhjufg

      Ap, kysyit, että kuinka tulisi toimia. Tilanteesi vaikuttaa haastavalta ja huolesi on ihan aiheellinen.

      Sinuna alkaisin miettiä itsemurhan tekotapaa (esim ampuisitko itsesi, myrkyttäisitkö, ym. Yliannos morfiinia olisi mukavin tapa, viimeiset tajuamasi hetket olisit euforisessa tilassa.

    • fgfgfgfgfg

      Kannattaa kouluterveydenhoitajaan ottaa yhteyttä äitipuolena ja kertoa että miehen lapset eivät ymmärrä että sinä haluat olla heille äiti. Kerro että halusit auttaa heitä ja olla äitinä heille, ettei oma äiti tykkää sinusta, mutta silti haluisit, Vielä e tajuu kun sinusta tulee heille äiti. Käske miehen puhuu järkee lapsille, ja antakaa tarra aina kun sanovat sua äidiksi, kyllä se siitä.
      Älä lähde mihkään ilman sua he ovat pulassa eikä osaa tehdä mitään ellet neuvo. Sano tiukasti että sinä olet heidän äiti ja heidän on kodeltava sua kauniisti ja kunnioittavsti ja ole tiukka ja kova komento vaan.

      • fgfgfgfgfg

        Muista tosiaan se komentaminen. He eivät ehkä ymmärrä että se on heidän parhaakseen, mutta tottelevaisuuden on oltava absoluuttista. Muuten hommasta ei tuu mitään!


      • äitipuoliainakohteena
        fgfgfgfgfg kirjoitti:

        Muista tosiaan se komentaminen. He eivät ehkä ymmärrä että se on heidän parhaakseen, mutta tottelevaisuuden on oltava absoluuttista. Muuten hommasta ei tuu mitään!

        Se on tärkein ja ehoton, komentamista ja määräämistä. Rankkaa se on äitipuolelle, mutta minkäs teet, pakko on koska on joutunut pyörittämään miehen lasten elämää.
        Meillä vaan on niin äkäiset lapset että mikään mun sana ei mene perille vaikk a kuin sanoo, jotain vikaa taitaa olla päässä. Mies on erittäin fiksu joten äitiinsä ovat tulleet. Enkestä tätä opetusta jatkuvaa. Toivottavasti lähtee nopsaan aina pois kun tulevat kerran kahdessa kuussa. Miten se mieskin on jaksanut näitä lapsia, nyt kun mun laposet ovat eri sorttia niin omatoimisia ja kauniita.
        Sekin vielä että lapset ja exä haukkuu mua aina ja mä en edes ikinä pahaa heitä puhu, joten sekin on erona meillä.


      • Lissunsadut
        äitipuoliainakohteena kirjoitti:

        Se on tärkein ja ehoton, komentamista ja määräämistä. Rankkaa se on äitipuolelle, mutta minkäs teet, pakko on koska on joutunut pyörittämään miehen lasten elämää.
        Meillä vaan on niin äkäiset lapset että mikään mun sana ei mene perille vaikk a kuin sanoo, jotain vikaa taitaa olla päässä. Mies on erittäin fiksu joten äitiinsä ovat tulleet. Enkestä tätä opetusta jatkuvaa. Toivottavasti lähtee nopsaan aina pois kun tulevat kerran kahdessa kuussa. Miten se mieskin on jaksanut näitä lapsia, nyt kun mun laposet ovat eri sorttia niin omatoimisia ja kauniita.
        Sekin vielä että lapset ja exä haukkuu mua aina ja mä en edes ikinä pahaa heitä puhu, joten sekin on erona meillä.

        Taitaa krapula sekoittaa sun päätäsi, kirjoitusvirheitä paljon , otas Lässy yx ryyppy loiventamaan niin olosi paranee...


    • eritssdf

      Ehkä teidän kaikkien kannattaisi yhdessä mennä viikoksi-pariksi jonnekin mökille, luonnon keskelle. Siis paikkaan, jossa ei ole kauppoja tms liian lähellä. Siinä on aikalailla pakko tulla toimeen toistensa kanssa, ja väkisinkin tottuu toisen läsnäoloon. Hyväksyminen tapahtuu, jos tapahtuu.

      • vainniinpärjääelämäs

        Miten ihmisten on vaikee ymmärtää äitipuolen asemaa? Se on vaativa toimi johon kaikki ei kykene.
        Meillä ei laiteta ranttaliksi, vaan meillä opetellaan hyvät käytöstavat minun ohjeistuksen mukaan. Tenavat ei ole mua suurempia, vaan minä olen heille esimerkki ja käskyttäjä. Varsinkin miehen lapset tarvii kovaa koulutusta että heistä kasvaa normaaleita ihmsiä, ettei heitä tarvi kenenkään hävetä.
        Olen tiukka äitipuoli, ja sille kukaan ei maha mitään, säännöt ja velvoitteet kuuluvat meille ja jos ei tehdä ei saa tarraa. tarrakijrat ovat heillä täysin tyhjät mun lapsilla jo menossa viides sivu. Niin on erilaisia lapset mutta minkäs teet jos oma äiti ei kasvata, on se äitipuolen tehtävä.


      • Oletääliö
        vainniinpärjääelämäs kirjoitti:

        Miten ihmisten on vaikee ymmärtää äitipuolen asemaa? Se on vaativa toimi johon kaikki ei kykene.
        Meillä ei laiteta ranttaliksi, vaan meillä opetellaan hyvät käytöstavat minun ohjeistuksen mukaan. Tenavat ei ole mua suurempia, vaan minä olen heille esimerkki ja käskyttäjä. Varsinkin miehen lapset tarvii kovaa koulutusta että heistä kasvaa normaaleita ihmsiä, ettei heitä tarvi kenenkään hävetä.
        Olen tiukka äitipuoli, ja sille kukaan ei maha mitään, säännöt ja velvoitteet kuuluvat meille ja jos ei tehdä ei saa tarraa. tarrakijrat ovat heillä täysin tyhjät mun lapsilla jo menossa viides sivu. Niin on erilaisia lapset mutta minkäs teet jos oma äiti ei kasvata, on se äitipuolen tehtävä.

        LissuLasse sulla ei ole mitään uusperhettä, eikä lapsia, vain vanha äitee jota terrorisoit.


      • eritssdf2

        Kauas piilopirttiin jossa ei ketään kuuloetäisyydellä ja mukaan kirves ja teurastajanveitsi. Sitten katsotaan, kuka hyväksyy mitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe