Laiva on lastattu Joker/Brio säännöt

mitenkänyt

Onko kenelläkään tietoa vanhasta Laiva on lastattu Joker Brio pelin säännöistä. Säännöt hukassa ja peliä voi pelata omin päin ilman sääntöjä mutta ihmetyttää missä vaiheessa tässä pitää heittää pahvineliön sisään pallo ???

4

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jururieowödogif

      Meiltä löytyy ohjeet. Jos laitat sähköpostiosoitteen niin voin lähettää kuvan ohjeesta.

      • Jururieowödogif

        Lähetin ohjeet sähköpostiin.


      • Anonyymi

        Vieläkö löytyisi säännöt Laiva on lastattu -lautapeliin? Se vanha lautapeliversio, jota on pelattu varmaan 80- ja 90-luvuilla ja jossa on pallot, joita heitetään jossain vaiheessa sinne pahvineliön sisään. (Designer: Henri Sala, Publisher: Alga, Joker) Säännöistä on vain hämärä muistikuva, niin olisi kiva saada pelin laatineen henkilön keksimät säännöt nähtäväksi.


    • Anonyymi

      LAIVA ON LASTATTU
      Hauska ja nopea sanaleikki

      - hilpeä, nopeasti etenevä sanapeli
      Yli 6-vuotiaille
      2-4 pelaajaa

      1. Pelin päämääränä on peittää pelilaudan kaikki 25 neliötä värillisillä pelimerkeillä.

      2. Alkuvalmistelut
      Aseta pelilauta pöydälle. Aseta pelin laatikko-osa vierelle. Pelin laatikko-osassa oleva kirjainhyrrä laitetaan valmiiksi, nuoli paikalle.
      Vieressä olevan muovineliön reunoiksi laitetaan pakkauksessa oleva valmiiksi taivutettu pahvi. Täten syntyvään laatikkoon pallot heitetään pelin aikana. Kukin pelaaja ottaa 10 samanväristä pelimerkkiä ja samanvärisen pallon.
      Jotta pelaaja saa asettaa pelimerkin pelilaudalle, täytyy hänen keksiä sana, joka liittyy pelattavan neliön aihepiiriin. Lisäksi sanan on alettava sillä kirjaimella, minkä kirjainhyrrä osoittaa. Kukin pelaaja pyörittää kirjainhyrrää vuorollaan.

      3. Pelaaminen
      a) Arvotaan pelin aloittaja. Pyöritetään kirjainhyrrää ja se pelaaja aloittaa, joka saa kirjaimen A tai sitä lähimmän. Tämän jälkeen jatkuu peli myötäpäivään.
      b) Pelin aloittaja valitsee pelilaudalta neliön ja ilmoittaa valintansa, esim. linnut.
      c) Kyseinen pelaaja pyöräyttää tämän jälkeen kirjainhyrrää - ja odottaa kunnes se pysähtyy. Hyrrä voi luonnollisesti pysähtyä mille tahansa kirjaimelle tai mustalle ympyrälle.
      d) Jos hyrrän nuoli pysähtyy kirjaimelle, kuuluttaa hyrrän pyörittäjä kyseisen kirjaimen heti.
      e) Tämän jälkeen pitää pelaajien mahdollisimman nopeasti keksiä kyseisellä kirjaimella alkava linnun nimi.
      Kun joku pelaajista keksii sopivan nimen (esim. linnut, kirjain T, tikka), pitää hänen
      heti lausua kyseinen sana ja samalla heittää pallonsa pelilaudan laatikkoon.
      g) Jos kaksi pelaajaa keksii sanan yhtäaikaa voittaa se pelaaja, jonka pallo on laatikossa suppilon pohjalla alimmaisena. Tämä pelaaja saa asettaa omanvärisen pelimerkkinsä
      linnut-neliöön.
      h) Joka kierroksen jälkeen ottavat pelaajat pallonsa pois laatikosta.
      i) Seuraava vuorossa oleva pelaaja valitsee neliön ja pyöräyttää kirjainhyrrää. Sellaista neliötä ei voi valita, jossa jo on pelimerkki.
      i) Jos hyrrän nuoli pysähtyy mustalle ympyrälle kirjaimen sijasta, pitää hyrrän
      pyörittäjän poistaa pelilaudalta jonkun vastapelaajan pelimerkki ja palauttaa se
      kyseiselle pelaajalle. Tämä neliö siis vapautuu. Sen jälkeen siirtyy pyöritys ja neliön nimeämisvuoro seuraavalle pelaajalle.
      k) Jollei kukaan pelaajista keksi sopivaa sanaa, pitää jokaisen pelaajan, jolla jo on kolme tai useampia pelimerkkejä pelilaudalla, poistaa oman valintansa mukaan yksi pelimerkki.
      l) Kirjainhyrrän pyörittäjä voi olla myös ulkopuolinen henkilö, joka ei osallistu peliin.
      m) Pelaamisen helpottamiseksi voidaan etukäteen sopia, että tietyt kirjaimet jätetään pois pelistä (esim. kirjaimet C, D, F, Q, W, X, Z)

      Peli loppuu
      a) kun joltakin pelaajalta loppuvat pelimerkit (t.s. hän on sijoittanut kaikki 10 pelimerkkiään pelilaudalle). Tämä pelaaja on voittaja.
      b) pelilaudan kaikissa 25 neliössä on pelimerkki. Tässä tapauksessa on voittaja se pelaaja, jonka pelimerkkejä on eniten pelilaudalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2772
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2328
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1152
    8. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1067
    9. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1014
    Aihe