Laiva on lastattu Joker/Brio säännöt

mitenkänyt

Onko kenelläkään tietoa vanhasta Laiva on lastattu Joker Brio pelin säännöistä. Säännöt hukassa ja peliä voi pelata omin päin ilman sääntöjä mutta ihmetyttää missä vaiheessa tässä pitää heittää pahvineliön sisään pallo ???

4

1893

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jururieowödogif

      Meiltä löytyy ohjeet. Jos laitat sähköpostiosoitteen niin voin lähettää kuvan ohjeesta.

      • Jururieowödogif

        Lähetin ohjeet sähköpostiin.


      • Anonyymi

        Vieläkö löytyisi säännöt Laiva on lastattu -lautapeliin? Se vanha lautapeliversio, jota on pelattu varmaan 80- ja 90-luvuilla ja jossa on pallot, joita heitetään jossain vaiheessa sinne pahvineliön sisään. (Designer: Henri Sala, Publisher: Alga, Joker) Säännöistä on vain hämärä muistikuva, niin olisi kiva saada pelin laatineen henkilön keksimät säännöt nähtäväksi.


    • Anonyymi

      LAIVA ON LASTATTU
      Hauska ja nopea sanaleikki

      - hilpeä, nopeasti etenevä sanapeli
      Yli 6-vuotiaille
      2-4 pelaajaa

      1. Pelin päämääränä on peittää pelilaudan kaikki 25 neliötä värillisillä pelimerkeillä.

      2. Alkuvalmistelut
      Aseta pelilauta pöydälle. Aseta pelin laatikko-osa vierelle. Pelin laatikko-osassa oleva kirjainhyrrä laitetaan valmiiksi, nuoli paikalle.
      Vieressä olevan muovineliön reunoiksi laitetaan pakkauksessa oleva valmiiksi taivutettu pahvi. Täten syntyvään laatikkoon pallot heitetään pelin aikana. Kukin pelaaja ottaa 10 samanväristä pelimerkkiä ja samanvärisen pallon.
      Jotta pelaaja saa asettaa pelimerkin pelilaudalle, täytyy hänen keksiä sana, joka liittyy pelattavan neliön aihepiiriin. Lisäksi sanan on alettava sillä kirjaimella, minkä kirjainhyrrä osoittaa. Kukin pelaaja pyörittää kirjainhyrrää vuorollaan.

      3. Pelaaminen
      a) Arvotaan pelin aloittaja. Pyöritetään kirjainhyrrää ja se pelaaja aloittaa, joka saa kirjaimen A tai sitä lähimmän. Tämän jälkeen jatkuu peli myötäpäivään.
      b) Pelin aloittaja valitsee pelilaudalta neliön ja ilmoittaa valintansa, esim. linnut.
      c) Kyseinen pelaaja pyöräyttää tämän jälkeen kirjainhyrrää - ja odottaa kunnes se pysähtyy. Hyrrä voi luonnollisesti pysähtyä mille tahansa kirjaimelle tai mustalle ympyrälle.
      d) Jos hyrrän nuoli pysähtyy kirjaimelle, kuuluttaa hyrrän pyörittäjä kyseisen kirjaimen heti.
      e) Tämän jälkeen pitää pelaajien mahdollisimman nopeasti keksiä kyseisellä kirjaimella alkava linnun nimi.
      Kun joku pelaajista keksii sopivan nimen (esim. linnut, kirjain T, tikka), pitää hänen
      heti lausua kyseinen sana ja samalla heittää pallonsa pelilaudan laatikkoon.
      g) Jos kaksi pelaajaa keksii sanan yhtäaikaa voittaa se pelaaja, jonka pallo on laatikossa suppilon pohjalla alimmaisena. Tämä pelaaja saa asettaa omanvärisen pelimerkkinsä
      linnut-neliöön.
      h) Joka kierroksen jälkeen ottavat pelaajat pallonsa pois laatikosta.
      i) Seuraava vuorossa oleva pelaaja valitsee neliön ja pyöräyttää kirjainhyrrää. Sellaista neliötä ei voi valita, jossa jo on pelimerkki.
      i) Jos hyrrän nuoli pysähtyy mustalle ympyrälle kirjaimen sijasta, pitää hyrrän
      pyörittäjän poistaa pelilaudalta jonkun vastapelaajan pelimerkki ja palauttaa se
      kyseiselle pelaajalle. Tämä neliö siis vapautuu. Sen jälkeen siirtyy pyöritys ja neliön nimeämisvuoro seuraavalle pelaajalle.
      k) Jollei kukaan pelaajista keksi sopivaa sanaa, pitää jokaisen pelaajan, jolla jo on kolme tai useampia pelimerkkejä pelilaudalla, poistaa oman valintansa mukaan yksi pelimerkki.
      l) Kirjainhyrrän pyörittäjä voi olla myös ulkopuolinen henkilö, joka ei osallistu peliin.
      m) Pelaamisen helpottamiseksi voidaan etukäteen sopia, että tietyt kirjaimet jätetään pois pelistä (esim. kirjaimet C, D, F, Q, W, X, Z)

      Peli loppuu
      a) kun joltakin pelaajalta loppuvat pelimerkit (t.s. hän on sijoittanut kaikki 10 pelimerkkiään pelilaudalle). Tämä pelaaja on voittaja.
      b) pelilaudan kaikissa 25 neliössä on pelimerkki. Tässä tapauksessa on voittaja se pelaaja, jonka pelimerkkejä on eniten pelilaudalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe