Aikuisten asumista

Me, jotka emme toisilta apua tarvitse.
Emmekä turhan-päiväistä apua ja talutusta tarvitse.
Saatika että meillä olisi tarve kaitsea lapsia.
Tai tarvetta heidän kaitsemistaan meitä.
Onhan meillä hienoa ja kivaa.
Rahaa on oikeaan oman-hoitoonkin.
Jos sattuisi flunssakin iskemään.
Eikö vaan olekin?
Olemmehan vasta 60
Emmekä yhtään sen yli.

H.

122

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi en tarvitse kenenkään apua missään asiassa, vielä, jospa kuolo korjaisi saappat jalassa.
      Tykkään kyllä jos kaveri leikkaa nurmikon ja tekee pieniä remonttihommia, en pane yhtään pahakseni, palkinnoksi teen maukasta ruokaa.
      Ei tarvitse kaitsea lapsiakaan kun asuvat kaukana ruuhkasuomessa. Mielelläni viettäisin vähän aikaa heidän kanssaan.
      Kun on hoitanut taloutensa hyvin voi maksaa hyvinvoinnistaan.

      • KerrastaPoikki

        >> Onneksi en tarvitse kenenkään apua missään asiassa, vielä, jospa kuolo korjaisi saappat jalassa.
        >> Kun on hoitanut taloutensa hyvin voi maksaa hyvinvoinnistaan.

        Olen tässä autellut äitiäni kohta kolme vuotta. Toivon vain, että saisin kuolla terveenä äitini jälkeen. Jos (kun) äitini kuolee , lähin omaiseni on viranomainen,

        Mieluummin maksaisin elinkustannuksia kuin hyvinvointikustannuksia johonkin SOTE-härveliin.


    • Mekään emme toisten apua tarvitse. Aikuisten lailla asumme omillamme.. Emme lapsiakaan kaitse, emme lasten koiria, emme kissoja.

      Yksi lapsenlapsenlapsikin tumma itämainen kaunottaren alku.

      P. kävi ajokortin uusintatarkastuksessa erikoislääkärillä ; ) Omillaan maksoi. Eikö mitään lääkitystä, kysyi lääkäri kolme kertaa. Ei mitään lääkitystä. Niin ja olemme yli 70-vuotiaita.

    • On se hienoa ja kivaa, että on tuollaisia pirteitä ja varakkaita 60 ja jopa 70 ikäisiä yksin pärjääviä ja pariskuntia, jotka eivät tarvitse mitään eivätkä ketään.
      Eivät apua keltään, korkeintaan asumistukea, jos sitäkään.
      Ei ole lapsenlapsiakaan kiusana ja kaitsettavana.
      Ei voi kuin onnitella ja toivottaa terveitä vuosia ja sopivan pitkää ikää.

      • "Ancie"

        Asumis-tuki?
        Mikä se on?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Asumis-tuki?
        Mikä se on?

        H.

        Korppis ehkä tietää, itse en ole koskaan sitä tarvinnut.
        Onko palveluseteli sinulle tuttu sana?
        Sellaisen voi saada esim. kaihileikkausta varten, ellei halua maksaa yksityiselle, vaan turvautuu verovaroin suoritettavaan toimenpiteeseen.
        Ethän sinä tietenkään sellaiseen alentuisi.


      • Anceli@ Kaksi pärjää aina paremmin kuin yksi niinhän se teilläkin ja saatte vielä lisuja omaistukirahana.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Anceli@ Kaksi pärjää aina paremmin kuin yksi niinhän se teilläkin ja saatte vielä lisuja omaistukirahana.

        Minä teen sen pienen tuen eteen hoitotöitä 24 tuntia vuorokaudessa.
        Älä suotta sitä kadehdi.


      • Meillä ei eläkeläiset saa asumistukea ollenkaan.
        Silloin sain asumistukea viimeksi, kun oli kahden lapsen yksinhuoltaja.


      • Tellukka kirjoitti:

        Meillä ei eläkeläiset saa asumistukea ollenkaan.
        Silloin sain asumistukea viimeksi, kun oli kahden lapsen yksinhuoltaja.

        Suomessa asumistukea saavat jopa varakkaat eläkeläiset, jää kivasti rahaa johonkin muuhun.


      • Ancie kirjoitti:

        Minä teen sen pienen tuen eteen hoitotöitä 24 tuntia vuorokaudessa.
        Älä suotta sitä kadehdi.

        Miksi sinua kadehtisin?

        Koeta olla näsäilemättä minulle en ole sinun sylkykuppisi. Miksi vouhkaat asioilla, jotka ovat yhteiskuntamme lakien mukaisia etuuksia niin pienituloisille eläkeläisille kuin omaishoitajille.

        Ole levollinen, asumistukea en enää nosta.
        Yksityislääkärillä ajokorttitarkastus maksaa 85 euroa.
        Yleisellä halvempi, mutta jonot sen mukaiset.
        Kävin samaisella lääkärillä ajokortin uusinta tarkastuksessa viime syksynä.
        Niin kaksi ihmistä yhdessä pärjää aina paremmin (hoitotyössäsikin).

        Joten jätä heitot heittämättä, en jää tuppisuuksi koskaan.


      • riidatonna
        korppis kirjoitti:

        Miksi sinua kadehtisin?

        Koeta olla näsäilemättä minulle en ole sinun sylkykuppisi. Miksi vouhkaat asioilla, jotka ovat yhteiskuntamme lakien mukaisia etuuksia niin pienituloisille eläkeläisille kuin omaishoitajille.

        Ole levollinen, asumistukea en enää nosta.
        Yksityislääkärillä ajokorttitarkastus maksaa 85 euroa.
        Yleisellä halvempi, mutta jonot sen mukaiset.
        Kävin samaisella lääkärillä ajokortin uusinta tarkastuksessa viime syksynä.
        Niin kaksi ihmistä yhdessä pärjää aina paremmin (hoitotyössäsikin).

        Joten jätä heitot heittämättä, en jää tuppisuuksi koskaan.

        Hyvä korppis, näin se on.


      • korppis kirjoitti:

        Miksi sinua kadehtisin?

        Koeta olla näsäilemättä minulle en ole sinun sylkykuppisi. Miksi vouhkaat asioilla, jotka ovat yhteiskuntamme lakien mukaisia etuuksia niin pienituloisille eläkeläisille kuin omaishoitajille.

        Ole levollinen, asumistukea en enää nosta.
        Yksityislääkärillä ajokorttitarkastus maksaa 85 euroa.
        Yleisellä halvempi, mutta jonot sen mukaiset.
        Kävin samaisella lääkärillä ajokortin uusinta tarkastuksessa viime syksynä.
        Niin kaksi ihmistä yhdessä pärjää aina paremmin (hoitotyössäsikin).

        Joten jätä heitot heittämättä, en jää tuppisuuksi koskaan.

        Älä heittele sinäkään, kirjoitan mitä haluan, kuten teet sinäkin.
        En näsäile enkä vouhkaa, minulla on tuttavapiirissä asumistukea saavia, joiden tiedän olevan hyvinkin varoissaan.
        Kai asioista voi keskustella ja mielipiteensä lausua.
        En jää tuppisuuksi minäkään.


      • Ancie kirjoitti:

        Älä heittele sinäkään, kirjoitan mitä haluan, kuten teet sinäkin.
        En näsäile enkä vouhkaa, minulla on tuttavapiirissä asumistukea saavia, joiden tiedän olevan hyvinkin varoissaan.
        Kai asioista voi keskustella ja mielipiteensä lausua.
        En jää tuppisuuksi minäkään.

        Älä kirjoita nimimerkkiäni jos rikkaista ystävistäsi kirjoitat.


      • kaapunkilaanen
        Ancie kirjoitti:

        Suomessa asumistukea saavat jopa varakkaat eläkeläiset, jää kivasti rahaa johonkin muuhun.

        Kuinkas sitten maatalous tuet , satokorvaukset. ym.


      • kerrohan-tarkemmin-
        Ancie kirjoitti:

        Suomessa asumistukea saavat jopa varakkaat eläkeläiset, jää kivasti rahaa johonkin muuhun.

        jaaaaa, kuinka varakaat kiinostaa hiivatisti,

        meikä ei ikinä ole saanu mitään apua sossusta,

        aikoinaan nuoruudessani kun lapset oli pieni, huomaa monikko,,,,,,,,,
        en saanu lapsia edes päivätarhaan vaikka me molemmat vanhemmat olimme työelämässä,
        sanottin päin naamaa,
        ette te lapsia tarhaan saa
        t e h ä n olette naimisissa oleva pariskunta HÄH ?????
        kyllä olin kuin puulla päähän lyöty,
        onneksi meidän perheen lapset pelasti omat vanhempamme,
        he tulivat avuksi, valtava kiitos heille,
        yhteiskuntaki saisi joskus kiittää isovanhempien ilmaista työvoimaa,
        mutta EI KUULU kiitosta,


      • korppis kirjoitti:

        Älä kirjoita nimimerkkiäni jos rikkaista ystävistäsi kirjoitat.

        Palstalla kirjoittavat nimimerkit, ja olen lukenut sinun nostaneen asumistukea.
        Hunksz kyseli mitä se on ja kun olet perillä asiasta, voit häntä valistaa.


      • kerrohan-tarkemmin- kirjoitti:

        jaaaaa, kuinka varakaat kiinostaa hiivatisti,

        meikä ei ikinä ole saanu mitään apua sossusta,

        aikoinaan nuoruudessani kun lapset oli pieni, huomaa monikko,,,,,,,,,
        en saanu lapsia edes päivätarhaan vaikka me molemmat vanhemmat olimme työelämässä,
        sanottin päin naamaa,
        ette te lapsia tarhaan saa
        t e h ä n olette naimisissa oleva pariskunta HÄH ?????
        kyllä olin kuin puulla päähän lyöty,
        onneksi meidän perheen lapset pelasti omat vanhempamme,
        he tulivat avuksi, valtava kiitos heille,
        yhteiskuntaki saisi joskus kiittää isovanhempien ilmaista työvoimaa,
        mutta EI KUULU kiitosta,

        Aloitus käsittääkseni oli nimenomaan varakkaista, jotka eivät koskaan ole tarvinneet eivätkä tarvitse yhteiskunnan apua, vaan pärjäävät omillaan.
        Toisin kuin me luuserit.


      • kaapunkilaanen kirjoitti:

        Kuinkas sitten maatalous tuet , satokorvaukset. ym.

        Sitä sinun täytyy kysyä heiltä jotka niitä nostavat.
        Minä vaan sitä omaishoidontukea.


      • kaapunkilaanen
        Ancie kirjoitti:

        Sitä sinun täytyy kysyä heiltä jotka niitä nostavat.
        Minä vaan sitä omaishoidontukea.

        Mies ja vaimo kaiketi samaa perhekuntaa.


      • Paljon.on.asiaa
        kaapunkilaanen kirjoitti:

        Mies ja vaimo kaiketi samaa perhekuntaa.

        Minä haluaisin makkaratukea.
        Edes juhannuksena saada edullista makkaraa.
        Pelkään että makkarat ovat nousseet jo pilviin.
        Kaupassa en aio kurkatakaan mitä nakki tai lenkki maksaa?
        Tarjoustuotteisiin en lankea kuin keihäänheittäjät nokalleen.
        Tänä juisona voisin grillata tai paahtaa porkkanaa.
        Voiko päälle laittaa edamia?
        Mikä on hyvä ruokajuoma porkkanan kanssa, käykö vichy?
        Vai pitääkö olla viinaa?
        Nyt kansa pohtii kuinka sotelaiset ja Jari Aarnio viettävät juhannusta?
        Kutsuuko ex-poliisi Aarnio ex-poliisi Ruohon juhannuksen viettoon?
        Kysyykö Jari, onks rata vapaa vai onko Teuvo Hakkarainen puomina?


      • kaapunkilaanen kirjoitti:

        Mies ja vaimo kaiketi samaa perhekuntaa.

        Me molemmat olemme eläkkeellä, emme saa maataloustukia, satokorvauksia emme ole koskaan edes hakeneet.


      • Ancie kirjoitti:

        Me molemmat olemme eläkkeellä, emme saa maataloustukia, satokorvauksia emme ole koskaan edes hakeneet.

        Korjaan, emme ole hakeneet satovahinkokorvauksia.


      • Ancie kirjoitti:

        Suomessa asumistukea saavat jopa varakkaat eläkeläiset, jää kivasti rahaa johonkin muuhun.

        Mistäs tuollaista olet kuullut? Miltähän luukulta sitä pitäisi hakea jotta saisi omansa pois vaikkei tarviikaan. En saanut asumistukea yksinhuoltajanakaan, mutta voin olla ylpeä kun olen omillani toimeen tullut, ostanut asuntoja ja elättänyt 2 lasta.


      • Ancie kirjoitti:

        Korjaan, emme ole hakeneet satovahinkokorvauksia.

        Jokainen suomen kansalainen on elämänsä aikana saanut nauttia Suomi nimisen hyvinvointivaltion tuista. Ei ole yhtään ulkopuolelle jäänyttä.


      • pal kirjoitti:

        Mistäs tuollaista olet kuullut? Miltähän luukulta sitä pitäisi hakea jotta saisi omansa pois vaikkei tarviikaan. En saanut asumistukea yksinhuoltajanakaan, mutta voin olla ylpeä kun olen omillani toimeen tullut, ostanut asuntoja ja elättänyt 2 lasta.

        Sitä juuri ihmettelenkin, kuinka varakkast eläkeläiset saavat asumistukea ja lapsiperheet eivät saa.
        En ole mistään kuullut, vaan tiedän.


      • korppis kirjoitti:

        Jokainen suomen kansalainen on elämänsä aikana saanut nauttia Suomi nimisen hyvinvointivaltion tuista. Ei ole yhtään ulkopuolelle jäänyttä.

        Olenko muuta väittänyt?


      • Ancie kirjoitti:

        Olenko muuta väittänyt?

        Jos varakkaat, joiksi tuttaviasi kutsut saavat asumistukea he ovat todellisuudessa pienituloisia eläkeläisiä ja heillä on velkaa.


      • Ancie kirjoitti:

        Olenko muuta väittänyt?

        Joo, kerroit saaneesi vain omaishoitotukea.


      • pal kirjoitti:

        Mistäs tuollaista olet kuullut? Miltähän luukulta sitä pitäisi hakea jotta saisi omansa pois vaikkei tarviikaan. En saanut asumistukea yksinhuoltajanakaan, mutta voin olla ylpeä kun olen omillani toimeen tullut, ostanut asuntoja ja elättänyt 2 lasta.

        Elättänyt 2 lasta.
        Kai sinä niistä elatusmaksut ja lapsilisät sait kuitenkin


      • Tellukka kirjoitti:

        Meillä ei eläkeläiset saa asumistukea ollenkaan.
        Silloin sain asumistukea viimeksi, kun oli kahden lapsen yksinhuoltaja.

        Kyllä eläkeläiset saa asumistukea Ruotsissa. Tällä hetkellä n. 290 000 eläkeläistä nauttii asumislisästä, joksi sitä kutsutaan (bostadstillägg). Me emme sitä saa koska asumme yhdessä ja meillä on yhteinen, velaton koti.
        https://www.pensionsmyndigheten.se/for-pensionarer/ekonomiskt-stod/mer-fakta-om-bostadstillagg


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä eläkeläiset saa asumistukea Ruotsissa. Tällä hetkellä n. 290 000 eläkeläistä nauttii asumislisästä, joksi sitä kutsutaan (bostadstillägg). Me emme sitä saa koska asumme yhdessä ja meillä on yhteinen, velaton koti.
        https://www.pensionsmyndigheten.se/for-pensionarer/ekonomiskt-stod/mer-fakta-om-bostadstillagg

        Jatkahan lukemistasi.

        Asumistuki on toisella kotimaisella bostadsbidrag, jota maksaa Försäkringskassa.
        Sitä ei saa eläkeläiset, vaan eläkeläiset saavat bostadstillägg elikkä asumislisää, jota maksaa Pensionsmyndigheten.



      • korppis kirjoitti:

        Joo, kerroit saaneesi vain omaishoitotukea.

        Haettuna tukena saan vain omaishoidontukea.
        Kai jokainen ymmärtää saavansa yhteiskunnalta muitakin etuisuuksia, mitkä eivät tule kuukausittain tilille selvänä rahasummana.
        Kuten asumistuki ja omaishoidontuki.

        Esim. äitini saa asumistukea, hänellä ei ole velkaa ja pankissa rahaa ihan mukava summa. Isompi eläke hänellä on kuin minulla.


      • Tuet-kunniaan
        Ancie kirjoitti:

        Haettuna tukena saan vain omaishoidontukea.
        Kai jokainen ymmärtää saavansa yhteiskunnalta muitakin etuisuuksia, mitkä eivät tule kuukausittain tilille selvänä rahasummana.
        Kuten asumistuki ja omaishoidontuki.

        Esim. äitini saa asumistukea, hänellä ei ole velkaa ja pankissa rahaa ihan mukava summa. Isompi eläke hänellä on kuin minulla.

        Jok ikinen eläkeläinen saa tukea yhteiskunnalta, tavalla tai toisella, oli se terkkari, apteekki, ruokakauppa, tai muu.
        Eilen söin tuettua perunaa ja leipää.


      • Tuet-kunniaan kirjoitti:

        Jok ikinen eläkeläinen saa tukea yhteiskunnalta, tavalla tai toisella, oli se terkkari, apteekki, ruokakauppa, tai muu.
        Eilen söin tuettua perunaa ja leipää.

        Näiden jotka kehuvat etteivät tarvitse muilta mitään, pitäisi käyttää pelkästään yksityisten lääkäriasemien, laboratorioiden ja hammashoitoloiden palveluja. Eikä ottaa vastaan Kela-korvauksia, joita niistäkin saadaan.
        Maksaa itse täysi hinta saamistaan hoitotarvikkeista, esim. diabeteksen hoitoon tarvittavista.
        Ja lääkkeistä apteekissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jatkahan lukemistasi.

        Asumistuki on toisella kotimaisella bostadsbidrag, jota maksaa Försäkringskassa.
        Sitä ei saa eläkeläiset, vaan eläkeläiset saavat bostadstillägg elikkä asumislisää, jota maksaa Pensionsmyndigheten.

        Tottahan minä tiesin tuon jo ilman guuglaustakin; linkin laitoin sinulle ja muillekin jotka mahdollisesti lankesivat sinun valheelliseen informaatioosi. Tyypillistä saivarteluasi sanoa ettei kysymys ole samasta asiasta. Eläkeläiselle, joka tarvitsee apua vuokransa maksuun on samantekevää mikä virasto sen maksaa ja millä nimellä se kulkee.


      • Ancie kirjoitti:

        Haettuna tukena saan vain omaishoidontukea.
        Kai jokainen ymmärtää saavansa yhteiskunnalta muitakin etuisuuksia, mitkä eivät tule kuukausittain tilille selvänä rahasummana.
        Kuten asumistuki ja omaishoidontuki.

        Esim. äitini saa asumistukea, hänellä ei ole velkaa ja pankissa rahaa ihan mukava summa. Isompi eläke hänellä on kuin minulla.

        Olet oikeassa, myös minun äitini sai asumistukea omistusasunnon vastikkeeseen vaikka oli velaton. Rahaa oli pankissa aika paljon, vain korot laskettiin tuloksi. Eläke ei ollut iso mutta joka kuukausi hän siitä säästi. Ei ollut ikinä työelämässä , isän jälkeen tuli leskeneläke.
        Olen myös saanut omaishoidontukea, käteen jäävä osuus on tosi vähän kun siitä menee vero raskaimman jälkeen. Ei omaishoidontuki ole riittävä vaikka olisi veroton, työ on sitovaa ja raskasta. Heppoisin perustein ei omaishoidontukea edes anneta. Yhteiskunta säästää tosi paljon omaishoitajien ansiosta. Jos kaikki omaishoitajat luovuttaisivat menisi kaikki systeemit sekaisin.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olet oikeassa, myös minun äitini sai asumistukea omistusasunnon vastikkeeseen vaikka oli velaton. Rahaa oli pankissa aika paljon, vain korot laskettiin tuloksi. Eläke ei ollut iso mutta joka kuukausi hän siitä säästi. Ei ollut ikinä työelämässä , isän jälkeen tuli leskeneläke.
        Olen myös saanut omaishoidontukea, käteen jäävä osuus on tosi vähän kun siitä menee vero raskaimman jälkeen. Ei omaishoidontuki ole riittävä vaikka olisi veroton, työ on sitovaa ja raskasta. Heppoisin perustein ei omaishoidontukea edes anneta. Yhteiskunta säästää tosi paljon omaishoitajien ansiosta. Jos kaikki omaishoitajat luovuttaisivat menisi kaikki systeemit sekaisin.

        Olen saanut sen käsityksen, että monet vanhukset hakevat asumistukea siksi, että toisetkin sitä saavat. Vaikka pärjäisivät ilmankin.

        Eläkeläiselle omaishoidontuki on sivutuloa ja siitä verotetaan sen mukaan.
        Eihän tässä työtä tarvitse kaikenaikaa tehdä, mutta paikalla ja käytettävissä koko ajan.
        Vähän niin kuin palomiehet, kun hälytyskello soi, silloin mennään, heillä tosin on välillä vapaapäiviäkin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Bostadsbidrag (=asumistuki) ja bostadstillägg (=asumislisä) ovat kaksi eri asiaa.

        Menitte helppoon.

        Mitä eroa näillä maksuilla on?

        Onko sama ero kuin luupiikki/plantaarifaskiitti keisissä?


      • KaikenlaisiaIDIootteja
        Ancie kirjoitti:

        Suomessa asumistukea saavat jopa varakkaat eläkeläiset, jää kivasti rahaa johonkin muuhun.

        Väität, että varakkaat ikäihmisetkin saavat Helsingissä asumistukea! Mihin kummaan väitteesi perustuu. Tieto EI todellakaan pidä paikkaansa!


      • KaikenlaisiaIDIootteja kirjoitti:

        Väität, että varakkaat ikäihmisetkin saavat Helsingissä asumistukea! Mihin kummaan väitteesi perustuu. Tieto EI todellakaan pidä paikkaansa!

        Missä minä sellaista olen väittänyt?
        Suomessa on muutakin kuin Helsinki, jonka varakkaista asukkaista en tiedä kuin sen, mitä palstalta luen.


      • Korppis11
        Tuet-kunniaan kirjoitti:

        Jok ikinen eläkeläinen saa tukea yhteiskunnalta, tavalla tai toisella, oli se terkkari, apteekki, ruokakauppa, tai muu.
        Eilen söin tuettua perunaa ja leipää.

        Mitä tapahtuisi jos kaikki tuet poistettaisiin?

        Suomalaisten mielipiteitä koosteena.

        Ei lapsilisiä ei äitiyspäivärahoja.
        Ilmainen peruskoulu lopetettaisiin.
        Ilmainen kouluruokailu loppuisi.
        Opintotuen poistuessa opiskelijoiden työssäkäynti lisääntyisi ja opiskeluajat pidentyisivät. Tulisi lukukausimaksut.

        Seuraus: Vain hyvätuloisten lapset ja stipendeillä tuetut lahjakkuudet voisivat opiskella.

        Työttömyyspäiväraha poistuisi.
        Sairauspäiväraha ei saisi eikä toimeentulotukea.

        Seuraus: Ihmiset kadulle kerjäämään.
        Yrityksiä kaatuisi.

        Maatalon koneet rapistuisivat pelloille jos maataloustuki lakkautettaisiin.
        Hyvin toimeentulevat ihmettelisi kun "parempi" kulttuuri lakkaisi jos kulttuurituet vietäisiin.
        Jos yhdistyksiltä vietäisiin tuet, moni somaliyhdistys kaatuisi, joita on suomessa kymmenkunta ja siinä samassa kaikki muutkin yleishyödylliset yhdistykset.

        Kehitysaputukien loppumisesta älähtäisi YK
        Puoluetukien lopettaminen taas tervehdyttäisi politiikkaa.
        Lehditötukien lopettaminen tervehdyttäisi viestintää.


        Yhteisöllisyyden merkitys kasvaisi. Ne joilla on rahaa tai yhteisö ympärillä pärjäisi.
        Harmaatalous voimistuisi.
        Syräytyminen lisääntyisi.
        Pahoinvointi lisääntyisi.
        Sairaalan käytävät täyttyisi.
        Sairauksien hoidosta tingittäisiin.
        Lääkkeistä tingittäisiin.
        Vanhukset eivät taloudellisista syistä voisi muuttaa palvelutaloihin.
        Naiset jäisivät hoitamaan lapsia ja vanhuksia kotiin ehkä samalla maksusta myös muiden lapsi/vanhuksia.
        Palkat laskisivat.


        Maatalous loppuisi Suomesta.
        Sanomalehtien määrä romahtaisi.
        Osa yrityksistä menisi konkurssiin. Siinä menisi ne työpaikatkin.

        Katujen varsilla olisi pieniä kojuja, joista myytäisiin itse kasvatettuja perunoita, marjoja, ruokia eli just sitä, mitä Intiassa köyhillä alueilla on. Veroja heistä ei maksaisi kukaan.
        Kansa tyhmistyisi koulutuksen puutteesta, joten Suomesta tulisi kehitysmaa, ei mikään kehittyvä maa.
        Isoihin omakotitaloihin pakkoasutettaisiin asunnottomia kuten evakkoaikaan tehtiin.
        Pallon ja hunkin asuntoihin tulisi elämää, ei vain huokailuja, miltähän se tuntuisi olla köyhä.


      • Korppis11
        Ancie kirjoitti:

        Haettuna tukena saan vain omaishoidontukea.
        Kai jokainen ymmärtää saavansa yhteiskunnalta muitakin etuisuuksia, mitkä eivät tule kuukausittain tilille selvänä rahasummana.
        Kuten asumistuki ja omaishoidontuki.

        Esim. äitini saa asumistukea, hänellä ei ole velkaa ja pankissa rahaa ihan mukava summa. Isompi eläke hänellä on kuin minulla.

        Äitisi on keinottelija, mutta ei syytä huoleen sinulle ne valtion tuet aikanaan päätyvät.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Äitisi on keinottelija, mutta ei syytä huoleen sinulle ne valtion tuet aikanaan päätyvät.

        En käyttäisi tuota pikkuisen ilkeää sanaa vanhasta ihmisestä, joka on elänyt ja elää säästäväisesti. Hän asuu vuokralla.

        Olemme sisarieni kanssa sanoneet hänelle, että hän voi käyttää rahansa itseensä, meistä kenelläkään ei ole ahneutta niiden jakamiseen keskenämme.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tottahan minä tiesin tuon jo ilman guuglaustakin; linkin laitoin sinulle ja muillekin jotka mahdollisesti lankesivat sinun valheelliseen informaatioosi. Tyypillistä saivarteluasi sanoa ettei kysymys ole samasta asiasta. Eläkeläiselle, joka tarvitsee apua vuokransa maksuun on samantekevää mikä virasto sen maksaa ja millä nimellä se kulkee.

        Miten niin "valheelliseen informaatioon".
        Pieneläkeläiset eivät saa asumistukea vaan asumislisää eläkkeensä päälle, joka maksetaan kimppana eläkkeen kanssa.
        Kaksi eri asiaa. Asumistuki on sellainen, mikä maksetaan erikseen. Kummastakin on kokemusta elämän varrella.


      • Ancie kirjoitti:

        En käyttäisi tuota pikkuisen ilkeää sanaa vanhasta ihmisestä, joka on elänyt ja elää säästäväisesti. Hän asuu vuokralla.

        Olemme sisarieni kanssa sanoneet hänelle, että hän voi käyttää rahansa itseensä, meistä kenelläkään ei ole ahneutta niiden jakamiseen keskenämme.

        Kirjoitut.
        "Esim. äitini saa asumistukea, hänellä ei ole velkaa ja pankissa rahaa ihan mukava summa. Isompi eläke hänellä on kuin minulla".

        Kun asumistukea haetaan kysytään säästöt (pankkitalletukset). Ne ilmeisesti ovat äidilläsi kuitenkin niin vähäiset, että eivät vaikuta tuen saamiseen, mutta tuen määrään ne vaikuttavat.

        Omistusasunnossa asuvallakin on oikeus asumistukee, jos eläke on pieni. Eihän asuminen omassa tuo joka päiväistä leipää pöytään. Omaisuuden realisoiminen lopettaa asumistuen. Kuitenkin jos tuen saajalla on velkoja ja asunnon myynti ei kata velkoja, vuokra-asunnosta maksettava asumistuki on huomattavasti korkeampi kuin aikaisempi yhtiövastiketta vastaan myönnetty asumistuki.


      • Ancie kirjoitti:

        En käyttäisi tuota pikkuisen ilkeää sanaa vanhasta ihmisestä, joka on elänyt ja elää säästäväisesti. Hän asuu vuokralla.

        Olemme sisarieni kanssa sanoneet hänelle, että hän voi käyttää rahansa itseensä, meistä kenelläkään ei ole ahneutta niiden jakamiseen keskenämme.

        Eiköhän siinä ole joku katto kuinka paljon saa olla rahaa pankissa, että saa asumislisää.
        Vuokrassakin on joku katto minkä ylittävältä osalta sitä ei makseta.
        Ainakin meillä on ja muistelin sen olevan jotain satoja tuhansia kr talletuksia. Tuskin monimiljonääreillä olisi mitään mahdollisuuksia saada, eikä sellaisilla jotka asuvat luksusasunnoissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eiköhän siinä ole joku katto kuinka paljon saa olla rahaa pankissa, että saa asumislisää.
        Vuokrassakin on joku katto minkä ylittävältä osalta sitä ei makseta.
        Ainakin meillä on ja muistelin sen olevan jotain satoja tuhansia kr talletuksia. Tuskin monimiljonääreillä olisi mitään mahdollisuuksia saada, eikä sellaisilla jotka asuvat luksusasunnoissa.

        Tämä lässy kuuluu ehdottomasti sinne seniori-valituksille.
        Ei tänne.

        H.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eiköhän siinä ole joku katto kuinka paljon saa olla rahaa pankissa, että saa asumislisää.
        Vuokrassakin on joku katto minkä ylittävältä osalta sitä ei makseta.
        Ainakin meillä on ja muistelin sen olevan jotain satoja tuhansia kr talletuksia. Tuskin monimiljonääreillä olisi mitään mahdollisuuksia saada, eikä sellaisilla jotka asuvat luksusasunnoissa.

        Onhan niissä omat sääntönsä, pankista pyydetään ja liitetään asumistukihakemukseen talletustodistus.
        Aika pieni on tuo tuki, jota äitini saa, jotenkin se tuntuu olevan hänelle tärkeää.

        Jokos hunksie on päivän musariimilässynsä julkaissut, ellei, niin näppäimistö laulamaan.


      • hunksz kirjoitti:

        Tämä lässy kuuluu ehdottomasti sinne seniori-valituksille.
        Ei tänne.

        H.

        No mites minä sen sinne pystyn siirtämään?
        Facella se onnistuisi, kun pystyy itse poistamaan, siirtämään, muokkaamaan ...

        Tämä palsta nyt vain on niin jäykkää, että lässytetty mikä lässytetty, niin siinä se on ellei ropotti poista.


    • Sitä.vain

      Luulen jokaisella olevan nukkumapaikka vaikka teltassakin tarkenisi kesällä.

    • Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, jonka pärjään omillani.
      Niin fyysisesti, kuin taloudellisestikin.
      Silti ei pidä tuudittautua, että näin jatkuisi viimeiseen päivääni asti, silmänräpäyksen aika voi kaiken muuttaa.

      • 1leskennn

        Pärjään hienosti omilla tuloillani. ainakin alkukuukauden.

        Edesmeneen mieheni ansaitsemalla eläkkeellä tai siitä puolikkaalla hoidan laskuni.

        En kuormita terveydenhoitoa, enkä lapsettomana ole saanut yhteiskunnalta 200 000 €/ per tenava, päivähoitoon, kouluun, terveydenhoitoon ym.

        Joistakin jälkikasvuista ei tule veronmaksajia vuosiin tai ei koskaan.
        Opiskellaan keski-ikäisenä, eikä työntekoa ole paljon kertynyt, eikä siis veroja maksettu killinkiäkään yhteiskunnalle.

        Kun joskus valmistutaan maistereiksi ja tuomareiksi, muutetaan mahdollisimman kauas ulkomaille asti, ettei tarvitse vain hoivata vanhuksiaan. Olkoot oman onnensa nojassa.

        Ylikoulutettuja on moni ja vielä väärälle alalle.
        2lesken


      • Bengalitikku

        Mä en tykkää pröystäilystä.
        Terveys voi mennä vaikka tunnin päästä. Naks. Aivoverenvuoto. Halvaus.
        Siihen rinnastettuna pröystäily on vikinää.
        Jos on jotain säästänyt, mitä siitä meuhkaamaan.
        Joo. Minä otin, huom. otin palvelusetelin kaupungiltani, sillä perusteella, että olin vuosikymmeniä kantanut toisesta kaupungista tähän. To mee too something once. Päätin näin.
        Tiesin, että paaaljon parempituloinen m i e s oli saanut. Lohdutuksen sana: ei se kata kuin korkeintaan 25 % kuluista. Wow.


      • Bengalitikku

        Niin olin kantanut veroja!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mä en tykkää pröystäilystä.
        Terveys voi mennä vaikka tunnin päästä. Naks. Aivoverenvuoto. Halvaus.
        Siihen rinnastettuna pröystäily on vikinää.
        Jos on jotain säästänyt, mitä siitä meuhkaamaan.
        Joo. Minä otin, huom. otin palvelusetelin kaupungiltani, sillä perusteella, että olin vuosikymmeniä kantanut toisesta kaupungista tähän. To mee too something once. Päätin näin.
        Tiesin, että paaaljon parempituloinen m i e s oli saanut. Lohdutuksen sana: ei se kata kuin korkeintaan 25 % kuluista. Wow.

        Minusta on ihan oikeutettua pröystäillä niin kauan kuin itse tuntee, että kaikki on hyvin.
        Miksi alkaisi itkemään ennakkoon sitä "naks". Tulee sitten kun tulee, jos tulee. Sekunnin murto-osassa voi nuorellakin mennä elämä pirstaleiksi.
        Nauttii tässä nyt olostaan niin kauan kun voi ja saa mielellään vähän pröystäilläkin.


      • namista

        Pussss aloittaja ;) Sinä saat pröystäillä, mutta varokoot he jotka käyttävät latinaa lääketieteellisistä termeistä.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Minusta on ihan oikeutettua pröystäillä niin kauan kuin itse tuntee, että kaikki on hyvin.
        Miksi alkaisi itkemään ennakkoon sitä "naks". Tulee sitten kun tulee, jos tulee. Sekunnin murto-osassa voi nuorellakin mennä elämä pirstaleiksi.
        Nauttii tässä nyt olostaan niin kauan kun voi ja saa mielellään vähän pröystäilläkin.

        Minusta pröystäily on rumaa.
        Minusta Tellukka sä välillä uit vastarantaa kuin kiiski ihan tahallaan.
        Minä sallisin kaikkien nauttia olostaan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Minusta pröystäily on rumaa.
        Minusta Tellukka sä välillä uit vastarantaa kuin kiiski ihan tahallaan.
        Minä sallisin kaikkien nauttia olostaan.

        Maailmassa on paljon rumaa, tikkuseni.
        Eihän se olisi kauniskaan kaunista, jos ei olisi myös rumaa.

        Jos kaksi ihmistä on eri mieltä, niinkuin me nyt, niin kumpi siinä silloin ui vastavirtaan?

        Ja siks toisekseen, "vain kuollut kala kelluu selällään myötävirtaan".


      • Kanto.kyky.luokka
        Bengalitikku kirjoitti:

        Niin olin kantanut veroja!

        Millaisella kassilla, astialla, repulla kannoit veroja?
        Jäikö olkapäihisi rantuja repun hihnoista? Jos jäi, sitten olet kantanut veroja. Paljon.
        Sanoiko kaupunki, kiitos rahoista, ei vastinetta?
        Juuri viime vuosina itse olen saanut veroja. En mätkyjä.


      • Bengalitikku

        Etukenossa, tuulessa ja tuiskussa.
        Noinhan sain välillisen kiitoksen. Ok.
        Se siirtohan meni numerojärjestelmämme mukaan (konventionaalinen merkkijärjestelmä), miten karhu tahtoi. Tein paljon ylitöitä vuosien mittaan ja
        siitäkin karhu vei noin puolet. Verotusmuoto, mikä todistaa, että ei kannateta ahkeruutta Suomessa. Tuo progressio on säilynyt vuosikymmeniä. Kas kun SAK ei puutu tähän. Enämpi kiinnostaa tuo Koijarit Oy. Työntekijöitähän palkataan, miten yritys katsoo päitä tarvitsevansa. Minä en sille mitään voinut. Nuorna jaksoi.
        Ai rantut. Rintsikoista voi tulla rantut, jos ne on väärin asennettu.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Maailmassa on paljon rumaa, tikkuseni.
        Eihän se olisi kauniskaan kaunista, jos ei olisi myös rumaa.

        Jos kaksi ihmistä on eri mieltä, niinkuin me nyt, niin kumpi siinä silloin ui vastavirtaan?

        Ja siks toisekseen, "vain kuollut kala kelluu selällään myötävirtaan".

        Mä olen hitsin hyvä selkäuimari omasta mielestäni, vielä parempi kelluja.


      • TakaKeno
        Bengalitikku kirjoitti:

        Etukenossa, tuulessa ja tuiskussa.
        Noinhan sain välillisen kiitoksen. Ok.
        Se siirtohan meni numerojärjestelmämme mukaan (konventionaalinen merkkijärjestelmä), miten karhu tahtoi. Tein paljon ylitöitä vuosien mittaan ja
        siitäkin karhu vei noin puolet. Verotusmuoto, mikä todistaa, että ei kannateta ahkeruutta Suomessa. Tuo progressio on säilynyt vuosikymmeniä. Kas kun SAK ei puutu tähän. Enämpi kiinnostaa tuo Koijarit Oy. Työntekijöitähän palkataan, miten yritys katsoo päitä tarvitsevansa. Minä en sille mitään voinut. Nuorna jaksoi.
        Ai rantut. Rintsikoista voi tulla rantut, jos ne on väärin asennettu.

        Aikanani työelämässä ollessani huomasin, että maksoin veroja saman verran bruttona kuin vaimovainaa tienasi bruttona. Siinä mielessä tasapaino oli kohdallaan. Karhu vei vähän yli puolet lisätuloista niin kuin ilmeisesti nytkin.
        Asiasta toiseen: voin tulla sovittamaan rintsikoita tai rantuja. Sähköpostiosoitteeni saa kysymällä.


      • TakaKeno kirjoitti:

        Aikanani työelämässä ollessani huomasin, että maksoin veroja saman verran bruttona kuin vaimovainaa tienasi bruttona. Siinä mielessä tasapaino oli kohdallaan. Karhu vei vähän yli puolet lisätuloista niin kuin ilmeisesti nytkin.
        Asiasta toiseen: voin tulla sovittamaan rintsikoita tai rantuja. Sähköpostiosoitteeni saa kysymällä.

        Minullakin on ollut aika, jolloin maksoin enemmän veroja kuin muitten perheessä asuvien bruttotulot olivat yhteensä.


      • Bengalitikku
        TakaKeno kirjoitti:

        Aikanani työelämässä ollessani huomasin, että maksoin veroja saman verran bruttona kuin vaimovainaa tienasi bruttona. Siinä mielessä tasapaino oli kohdallaan. Karhu vei vähän yli puolet lisätuloista niin kuin ilmeisesti nytkin.
        Asiasta toiseen: voin tulla sovittamaan rintsikoita tai rantuja. Sähköpostiosoitteeni saa kysymällä.

        Hyvä tietää. Inhimillinen lupaus.
        Hädässä ystävä tutaan.


    • vastinetta

      Aivan mahtava aloitus hunksz! Kertakaikkiaan. Tämähän on kuin ylläni hetken aikaa räiskynyt ukonilma. Tästä antaisin peukun.
      Ja minä kuulun niihin onnettomiin jotka kaitsevat ei lapsiaan vaan lapsenlapsiaan. Että semmoista. Nämä lapsenlapseni saattavat joutua tulevaisuudessa maksamaan ruokkolapsien eläkkeitä. Niin, ett ei tuo nyt kaikista surkeinta eläkeläiseltä ole tuo kaitseminen.

    • Asumisesta kun on kyse, niin totta vie tarvitsen apua.
      Pyydän ja mielelläni maksan saamastani avusta.
      Verkosto on varsin hyvä, veljistä, lapsiin ja ammattimiehiin.
      Itse olen varsin tumpelo kun sille päälle satun ja ei taluttamisessakaan mitään vikaa,
      käsikynkkää tai käsikädessä, oli sitten kuka vaan, on kiva edetä.

      Jos lapset tai varsinkin lapsenlapset jotain minulta tarvitsevat en ole köyhä en kipee.
      he tosin asuvat kaukana, mutta pienikin vihje riittää, niin mummi hommoo.

      Lapset puolestaan auttavat monesti pyytämättäkin, josta olen vain hyvilläni.
      Tässä iässä 60 tulee joskus kinkkisiä asioita vastaan ja lähipiirin neuvonantajat ovat kullanarvoisia.

      Terveyspalveluissa luotan oman kunnan palveluihin. Ja ne toimivat hyvin, säännölliset terveystarkastukset ja sieltä saaduilla ohjeilla olen onnistunut pitämään suurimmat kolotukset kurissa.

    • Emme me myöskään tarvitse apua elämiseen, mutta mielellään autamme muita tarvitsevia perheenjäseniä. Lapsenlapset ovat aina tervetulleita luoksemme ja he eivät tarvitse enää kaitsemista. Nautimme suuresti heidän seurastaan ja koemme heidän läsnäolonsa elämässämme suureksi lahjaksi ja rikkaudeksi.
      Inhoan sydämeni pohjasta pröystäilyä, rehentelemistä ja varallisuudella leventelemistä. Ystävistämme kaikkein varakkaimmat ovat kaikkein hienotunteisimpia, vaatimattomimpia ja puhuvat kaikkein vähiten rahasta tai hankinnoistaan. He eivät rehentele koskaan eläkkeidensä suuruudella, autonsa merkillä tai valmistusvuodella.
      Voi olla että tänään et tarvitse apua mihinkään, raha riittää ja auto kulkee.
      Huomenna voi olla kaikki toisin.

      • näinonnähtävä

        Vain moukka ja sivistymätön ihminen rehentelee omaisuudellaan oli se sitten materiaa tai henkistä pääomaa.


      • Bengalitikku

        Komppaan Palomaa.


      • Yleensä sellaiset sitä pröystäilyä inhoavat, joilla ei itsellään ole mitään millä pröystäillä.
        Kateudeksikin sitä nimitetään.


      • Bengalitikku

        Eihän se Tellukka noin mene.
        No, pröystäile nyt sinä sitten, niin me luetaan.
        Tuo on niin yksioikoinen väittämä, kun ei muuta keksi, niin kateus.
        On toki ihmisiä, jotka haluaisivat, että heille oltaisiin kateellisia ja
        sitten pännii, kun ei tee kummoistakaan vaikutusta.
        Tuossahan se ydin on. Mitä kukin arvostaa.
        Mutta, hei, rupea nyt pröystäilemään.
        Minusta Paloma kirjoitti oleellisen.
        Se nyt vain on ikään kuin hyvää käytöstäkin pitää tuonkaltaiset mölyt mahassa.


      • luksusta

        Keikareiksi heitä muistaakseni aikoinaan kutsuttiin, pröystäilijöitä.
        Onkos tuo Pal Tellukan mielestä pröystäilijä?


      • Bengalitikku

        Eikös keikari voi olla perzaukinenkin. Voi yrittää pitää out-lookin kondiksessa,
        vaikka tuuli huuhtoisi...
        Ja toisinpäin. Mitä legendoja kukin seuduiltaan on kuullut. Nuhjuinen autonostaja, mitä kauppias ei noteeraa, kävelee naapuriliikkeeseen ja kaivaa
        kauppasumman muovikassista. Jotenkin mä tykkään tällaisista stooreista, koska ne ovat sukua sikopaimen-prinssisaduille.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Eihän se Tellukka noin mene.
        No, pröystäile nyt sinä sitten, niin me luetaan.
        Tuo on niin yksioikoinen väittämä, kun ei muuta keksi, niin kateus.
        On toki ihmisiä, jotka haluaisivat, että heille oltaisiin kateellisia ja
        sitten pännii, kun ei tee kummoistakaan vaikutusta.
        Tuossahan se ydin on. Mitä kukin arvostaa.
        Mutta, hei, rupea nyt pröystäilemään.
        Minusta Paloma kirjoitti oleellisen.
        Se nyt vain on ikään kuin hyvää käytöstäkin pitää tuonkaltaiset mölyt mahassa.

        Eikös se ole ihan tämän palstan erikoisominaisuus, että (noh ei tietysti mitenkään ylpeilläkseen tai pröystäilläkseen) kerrotaan vaatimattomasti omaisuuksistaan, saavutuksistaan, laadukkaista tilpehööreistään, vaatteistaan ja kurmettiruuistaan (Lidlin köyhälistöasiakkaita vähän halveksien) ... kommentti toisensa jälkeen siltä varalta, jos palstalle olisi tullut joku uusi, joka ei niitä vielä ole lukenut.

        No minäpä pröystäilen nyt sitte.
        Niin kauan kun tiilitalossa asutaan, niin ei köyhää tunneta. Lompakkoni päälle jos astun (Hammarbybackenilla), niin näen Tukholman kaikkien kirkkojen tornit.


      • luksusta kirjoitti:

        Keikareiksi heitä muistaakseni aikoinaan kutsuttiin, pröystäilijöitä.
        Onkos tuo Pal Tellukan mielestä pröystäilijä?

        Mielestäni Pal ei pröystäile sen enempää kuin mihin tällä palstalla on jo totuttu.
        Kaikilla vaivoillaankin täällä on pröystäilty enemmänkin kuin mitä nyt joku plantaarifaskiitti on.
        Joillakin ollut haavakin etusormessa ...


      • luksusta
        Bengalitikku kirjoitti:

        Eikös keikari voi olla perzaukinenkin. Voi yrittää pitää out-lookin kondiksessa,
        vaikka tuuli huuhtoisi...
        Ja toisinpäin. Mitä legendoja kukin seuduiltaan on kuullut. Nuhjuinen autonostaja, mitä kauppias ei noteeraa, kävelee naapuriliikkeeseen ja kaivaa
        kauppasumman muovikassista. Jotenkin mä tykkään tällaisista stooreista, koska ne ovat sukua sikopaimen-prinssisaduille.

        Sama mielikuva keikarista minullakin. Täällä palstallahan kuka vaan pröystäilijä olla keikari.
        Jostain etiäisenä sellainen mielikuva hiusrasvalla suituista hiuksista keikarin yhteydessä. Miespuolinen.


      • luksusta
        Tellukka kirjoitti:

        Mielestäni Pal ei pröystäile sen enempää kuin mihin tällä palstalla on jo totuttu.
        Kaikilla vaivoillaankin täällä on pröystäilty enemmänkin kuin mitä nyt joku plantaarifaskiitti on.
        Joillakin ollut haavakin etusormessa ...

        Luin äsken tuon tässäkin ketjussa mainitun seniorialoituksen ja sen luettuani tuli sellainen fiilinki, että sellaista itsensä ylemmäksi asettamista näyttäisi olevan. Kyllä minä pröystäilyksi sitä kutsuisin. Tai sitten täällä on tarpeellista keskustelun etemiseksi tuoda julki varantonsa ainakin jos epäilee ettei kanssakeskustelijalla varantoa ole.


      • luksusta kirjoitti:

        Luin äsken tuon tässäkin ketjussa mainitun seniorialoituksen ja sen luettuani tuli sellainen fiilinki, että sellaista itsensä ylemmäksi asettamista näyttäisi olevan. Kyllä minä pröystäilyksi sitä kutsuisin. Tai sitten täällä on tarpeellista keskustelun etemiseksi tuoda julki varantonsa ainakin jos epäilee ettei kanssakeskustelijalla varantoa ole.

        Se itsensä ylemmäksi asettaminen kuuluu tämän palstan luonteeseen.
        Monia täällä on revitty piedestalilta alas ja opetettu lentämään matalammalla.


      • Bengalitikku

        Sun "pröystäily" oli hauska.
        Tiilitalosta tuli mieleen, kun olen katsonut noita uusia rakennettavia taloja, niin todella ohuet seinät niihin tulee ja lasketaan elementteinä waltavalla nosturilla paikoilleen. Jotenkin tuntuu, että jos seinään nojaisi, niin tulisi elementin kanssa alas. Kait jotkut lujuuslaskelmat tehdään. Ja millaiset äänieristeet ja villat? Ja kun ei muurata enää paikoillaan rahaa säästyy, mutta
        hinta jo pienimpään on pääkaupunkiseudulla omakotitalon hinta muualla.


    • "Emmekä turhan-päiväistä apua ja talutusta tarvitse"

      Voisiko aloittaja selventää mitä on turhan-päiväinen apu ja talutus?
      Kiitos jo etukäteen.

      • No eikös se ole sellaista, että autetaan ja talutetaan vaikka siihen ei olisi pahemmin tarvettakaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        No eikös se ole sellaista, että autetaan ja talutetaan vaikka siihen ei olisi pahemmin tarvettakaan.

        Joskus se kuitenkin on tarpeen, jos sillä ehkäistään jotakin.
        Minäkin välillä talutan poikaa, vaikka hän kävelee yksinkin.
        Mutta jos yllättäen saakin päähänsä heittäytyä tielle pötkölleen, niin pystyn jopa sen estämään, kun talutan häntä.
        Tai pikemminkin mennään käs'kynkkää.


      • Ancie kirjoitti:

        Joskus se kuitenkin on tarpeen, jos sillä ehkäistään jotakin.
        Minäkin välillä talutan poikaa, vaikka hän kävelee yksinkin.
        Mutta jos yllättäen saakin päähänsä heittäytyä tielle pötkölleen, niin pystyn jopa sen estämään, kun talutan häntä.
        Tai pikemminkin mennään käs'kynkkää.

        Mutta silloin se ei ole sitä turhanpäiväistä.

        Käsikynkkää minäkin olen saanut nuoremman likkani kanssa kulkea useammin kuin kerran, koska hän ei aina halua näyttäytyä invaliidina ja pitää aina keppejä mukanaan.
        Varmaan se ulospäin näyttää siltä kuin siinä nuori taluttaa vanhaa haperoa äitiään, ellei sitten luulla minua härskiksi lesboämmäksi, joka on houkutellut nuoren synnin teille.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta silloin se ei ole sitä turhanpäiväistä.

        Käsikynkkää minäkin olen saanut nuoremman likkani kanssa kulkea useammin kuin kerran, koska hän ei aina halua näyttäytyä invaliidina ja pitää aina keppejä mukanaan.
        Varmaan se ulospäin näyttää siltä kuin siinä nuori taluttaa vanhaa haperoa äitiään, ellei sitten luulla minua härskiksi lesboämmäksi, joka on houkutellut nuoren synnin teille.

        Taluttaminen voi olla joissakin tapauksissa ennaltaehkäisevää toimintaa.
        Vanhuksetkin saattavat kellahtaa nurin, jos vaikka huippaa äkisti.

        Onneksi tämän kylätien kulkijat pääosin tunnistavat meidät, eivät tuumi että siinä vanha puuma nuorta miestä vokottelee mukaansa.


    • omatupajalupa

      Sinähän nautit yhteiskunnan tukea asumalla kaupungin vuokraluukussa.

    • heleena

      Aloittajasta saa kuvan, että hän on elämässä katkeroitunut vanhapiika.hel

    • Minä taas uskon että aloitus on provo. Luulen (en tiedä)) että suurin osa näistä pröystäilykommenteista/aloituksista joita tulee muutamien nimimerkkien näppäimiltä tehdään vain halusta herättää huomiota ja saada vastauksia ja jopa moitteita. Tulee mieleen pahankuriset pojanviikarit alakoulussa; mitä tahansa paitsi se ettei kukaan huomaisi.
      ***
      Onnistunut aloitus siinä mielessä että minäkin lankesin ansaan ja tulin pois jalkapallon äärestä kommentoimaan.
      ***
      Kaikille muillekin jotka jotka ovat sitä mieltä että elävät omillaan ja eivät tarvitse mitään apua keneltäkään ja ylpeilevät sillä: tyypillinen supisuomalainen kansanpiirre. Kuitenkin nyky-yhteiskunnassa jossa terveydenhoito, koulutus, asuminen jne kaikki hyvinvointivaltiovaltion perusvaltiot rahoitetaan verorahoilla niin kaikki saavat jotain avustusta jostain suunnasta elämänsä aikana. Itselleen, lapsilleen tai vanhuksilleen. Ja todella hyvä että näin on.

      • "Paloma.se.co"

        Tämä kommenttisi on kuin Anakondan-pää vessan-pötössä.
        Loppu-osa on niin kaukana ettei pysty aavistamaankaan kunka kaukaa se alkaa.
        -
        Kuten hän hyvin tietää.
        Demokratian-Diktatuurit ovat saaneet paljon aikaan jo kauan sitten.
        Yhtä-kauan siis, jos nyt yleensäkään menee turhuuksien poistamiseen.
        Tämä tarkoittaa sitä että en minä eikä kukaan muukaan voi vaikuttaa siihen mitä tul(k)iaisia saa jo nuoresta alkaen.
        Vanhenpana voi muuttaa vähän.
        Omaksi tai toisten hyväksi.
        Jättämällä suora-selkäisesti ottamatta.
        -
        Provon tunnistaa useimmiten siitä että.
        Jankutus jatkuu, asia ei muutu.
        Ainoastaan sanat vaihtelevat paikkaansa.

        H.


      • Tulipa mukaan vielä paha typo: "kaikki hyvinvointivaltion peruspalvelut" piti sanomani.

        Hehe, jopa Ayn Rand, libertarismin suuri papitar, ei kieltäytynyt sosiaaliturvasta ja valtionavusta elämänsä loppusuoralla.


    • KasKaskummaa

      Provoksi tuoksahti aloitus , oletan että sohaistiin muurahaispesää . Vaik tottakin tuo on useassa taloudessa . Mutta määrä jotka halusivat kommentoida ihmetyttää .

      • Elossa.oleville

        Asuminen on päivänselvää.


      • Parempi.niin

        Asioista sentään keskustellaan eikä pelkkää pashaa jauheta.


      • Ei taida tämä aloituksen tekijä muuta osatakaan tehdä, kuin provoaloituksia.
        Musariimiketjusta en tiedä, mikä sen tarkoitus lopunperin on.
        Hihittelee kammiossaan, että sainpas vipinää ämmänläyskiin.


      • "KasKaskummaa"

        Ei ollut provo.
        Minua alkoi kyllästyttää tuo "seniori"-aloituksen valittelu.
        Siksi siis aloitukseni.
        Tässä saavat suun-vuoron he, joilla menee kivasti ilmankin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "KasKaskummaa"

        Ei ollut provo.
        Minua alkoi kyllästyttää tuo "seniori"-aloituksen valittelu.
        Siksi siis aloitukseni.
        Tässä saavat suun-vuoron he, joilla menee kivasti ilmankin.

        H.

        Teit kuitenkin aloituksen sinulle tyypilliseen proavaan tyyliin.
        Jos olisit kirjoittanut hillitymmällä tavalla, olisiko aloitus kiinnostanut näin paljon.
        Tuskin.


      • Ancie kirjoitti:

        Teit kuitenkin aloituksen sinulle tyypilliseen proavaan tyyliin.
        Jos olisit kirjoittanut hillitymmällä tavalla, olisiko aloitus kiinnostanut näin paljon.
        Tuskin.

        "Ancie"

        Ajatellaanpa että ongelma on siinä että.
        On naula mennyt läpi-pään.
        Taitanee olla aivan turhaa aloittaa:
        Onko teillä koskaan pään-särkyä?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Ajatellaanpa että ongelma on siinä että.
        On naula mennyt läpi-pään.
        Taitanee olla aivan turhaa aloittaa:
        Onko teillä koskaan pään-särkyä?

        H.

        Omapa on asiasi, minua tympii tyyli, jossa kehuskellaan itseä ja toisia painetaan alas.

        Tuonkaltaisen aloituksen olisit tehnyt tyyliin: korvistani töröttää pään läpi mennyt kuuden tuuman naula, miten te joilla on vain kahden tuuman nauloja, koette tilanteenne?


      • lobotti
        hunksz kirjoitti:

        "KasKaskummaa"

        Ei ollut provo.
        Minua alkoi kyllästyttää tuo "seniori"-aloituksen valittelu.
        Siksi siis aloitukseni.
        Tässä saavat suun-vuoron he, joilla menee kivasti ilmankin.

        H.

        Mainostat palstalla olevasi joku tietotekniikannörtti, mutta olet niin avuton, ettet osaa ohittaa sellaista ketjua, joka sinua tympii.


    • Luulenpa, että jokainen meistä voi tarvita joskus apua. Puuhaillessaan taatusti jokainen ilahtuu saadessaan apukäsiä avuksi, kun sellaisia joskus tarvitsee. Vanhemmiten saattavat voimat vähentyä, ja niille apukäsille voi tulla uusiakin tarpeita.

      Olen jo lapsena oppinut, että autetaan toisia ihmisiä, ja varmasti saadaan myös toisten apua - ainakin pyytämällä, usein pyytämättäkin.

      Ihanaa, kun läheiset ja tutut auttavat mielellään, ja on ihanaa, että myös itse voi auttaa lähimmäisiä monenlaisissa kuvioissa, sekä tiedoin että teoin. Kyllä maailma olisi kurja paikka, jos kaikesta pitäisi itse ja vain omin avuin suoriutua.
      Yhdessä tekeminen on mielestäni( melkein) aina mukavaa!

      • "optimisti-orvokki"

        Tämä lässy kuuluu ehdottomasti sinne seiniori-valituksille.
        Ei tänne.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "optimisti-orvokki"

        Tämä lässy kuuluu ehdottomasti sinne seiniori-valituksille.
        Ei tänne.

        H.

        ...seniori

        H.


      • Mutta sitten kun on sellainen väli, ettei sitä apua tarvitse ja selviää omin avuin, niin miksi sitä ei saisi kertoa ja olla hyvillään siitä.
        Saahan senkin kai kertoa, että onpa tässä maha täynnä. Kai siltikin saa vaikka tietää, että tulee se nälkäkin ehkä joskus.


      • Bengalitikku

        Toki saa olla tyytyväinen omasta kunnostaan ja toimivuudestaan.
        Monihan on kertonut, miten menettelee.
        On täällä silloin tällöin kannustettukin, mikä on hyvä juttu, eikä lyödä lättänäksi.
        Kait se, miten asian ilmaisee, ratkaisee.


      • O-Orvokki
        hunksz kirjoitti:

        "optimisti-orvokki"

        Tämä lässy kuuluu ehdottomasti sinne seiniori-valituksille.
        Ei tänne.

        H.

        Hunkzsille

        Oletko sinä seni-ori?


      • hunksz kirjoitti:

        ...seniori

        H.

        Onko niin, että hunkszukka ei ole koskaan antanut apua kenellekään, eikä myöskään huomannut saaneensa apua?

        Oletko sinä valittava seniori?

        Hyvät tavat saattavat jäädä oppimatta, jos ympäristö on poikkeava, eikä siellä ole lapsuusvuosina ystävällisiä aikuisia lähettyvillä.

        Omissa ympyröissäni on ystävällisyys ja kohteliaisuus aina ollut itsestään selvää, tuttuja on tervehditty ja apua on sekä annettu että vastaanotettu.


    • Kummallista.
      Olin odottanut kommentteja sillee että.
      - Tuntui kivalta kun vieläkin voi nousta portaita kaksi askelmaa kerrallaan
      - Kävimme kaverien kanssa syömässä Intialaisessa.
      Kiva huomata että ei närästä yhtään.
      - Kävin pitkällä lenkillä ja ajattelin
      En taida sittenkään ostaa itse-vetävää Ruohon-leikkuria.
      Nivelissä tuntuu olevan vielä paljon kulutus-pintaa.
      - Minä kuokin, naapurin rouva poimi Perunat koriin.
      Naapurin rouva ihmetteli että miten sinä pystyt noin.
      Tuossa iässäkin vielä.
      - Katsoivat minua kaupassa pitkään.
      Ostin Split-cane perho-vavan.
      Olihan se kallis mutta kaikille eivät halvat harrastukset ole onneksi pakollisia.
      ...
      Mutta ei.
      Seniori-ketjun valittajat valtasivat minunkin iloisen aloitukseni myrkkyineen.
      -
      Ei.
      En minä hihittele.

      H.

      • Miepä olen kiivennyt riukuaidan yli joka päivä useamman kerran. Yhesti vaan olen lentänyt turvalleni, eikä muuta käynyt kuin polveen tuli jälki.

        Auttoiko yhtään, tuliko iloinen mieli?


      • Ancie kirjoitti:

        Miepä olen kiivennyt riukuaidan yli joka päivä useamman kerran. Yhesti vaan olen lentänyt turvalleni, eikä muuta käynyt kuin polveen tuli jälki.

        Auttoiko yhtään, tuliko iloinen mieli?

        "Ancie"

        Erin-omainen asenne-muutos.
        Rouva jatkaa tähän malliin.
        Valittakaamme sitten 80
        "Teehän Tillin varsista uljaita
        aina huulien herkuin ne lannoita."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Erin-omainen asenne-muutos.
        Rouva jatkaa tähän malliin.
        Valittakaamme sitten 80
        "Teehän Tillin varsista uljaita
        aina huulien herkuin ne lannoita."

        H.

        Asenteessani ei ole mitään vikaa, pelkkiä väärinymmärryksiä.
        En tietenkään ole oikeesti pissannut tillien päälle.


    • Okejdå…
      me käytiin eilen leffassa ja jaksoin itse kantaa popocornit ja juomat En tarvinnut apua. Tänään kävin apteekissa ja siellä oli niin paljon vanhuksia ja vaivaisia ja huonojalkaisia- ja selkäisiä että kun tulin ulos jalka nousi ja elämä tuntui valoisalta.

      • Tulin juuri mökiltä. Tuuli niin vaan vimmatusti, pysyin kuitenkin hyvin pystyssä, en horjunut.

        P. sai lääkärin hämilleen, ei vaivoja ei lääkkeitä. Viiden vuoden päästä tavataan uudestaan, heippa.


      • Etkös sinä, Paloma, ole aikaisemminkin juossut kuin vuorikauris. Ainakin omien sanojesi mukaan, eikä siitä ole kovinkaan kauan.

        Sellaisella ihmisellä, joka tuntee olonsa paremmaksi nähdessään huonompikuntoisia, ei ole mitään todellista vaivaa ollutkaan. Sellainen on vain turhan kitisijä luonnostaan.


      • kiinalainenlääkitsijä
        korppis kirjoitti:

        Tulin juuri mökiltä. Tuuli niin vaan vimmatusti, pysyin kuitenkin hyvin pystyssä, en horjunut.

        P. sai lääkärin hämilleen, ei vaivoja ei lääkkeitä. Viiden vuoden päästä tavataan uudestaan, heippa.

        Miksi toistat tuota samaa P:n lääkkeettömyyttä?


      • Lekurikin.hämmästy
        kiinalainenlääkitsijä kirjoitti:

        Miksi toistat tuota samaa P:n lääkkeettömyyttä?

        Onhan se harvinaista jos liki sata vuotiaalla ei oo lääkitystä.


      • kiinalainenlääkitsijä kirjoitti:

        Miksi toistat tuota samaa P:n lääkkeettömyyttä?

        Positiivisyyttä aloittaja etsi. Yleinen toive yli kuuskymppisille kun saisi elää terveenä. Vaan harva saa ja vielä vanhempana harvempi.
        Meillä on iloittu tänään P. tytär pääsi opiskelemaan taideopettajaksi yliopistoon.


    • Heikunkeikku

      "Me, jotka emme toisilta apua tarvitse."
      Tavallaan en tarvitse apua oikeastaan paljon mihinkään. Pärjäisin näillä mun kourillani, mutta en suurin surminkaan kerro sitä muille:)
      Täällä sen voin sanoa, kun kukaan ei tunne, mutta tällä puolella näyttöä vaikenen visusti.

      Vaikeneminen on kultaa. Niinku siinä mielessä, että pääsen monissa tylsissä asioissa vähemmällä, jos oon olevinani, että "tää on niin vaikeeta, emmmmmä osaa".
      Monia juttuja en osaakaan, mutta helposti oppisin, jos korvani ammolleen aukaisisin ja silmät sirrillään vahtaisin.
      Vaan ei, en tahdo.
      Jos kerrankin alkaisin muka opettelemaan esim. auton juttuja, niin sen jälkeen en voisi kaaraani viedä pojalle ja sanoa, että et viittis viittisiks oi viittisiks.:) Ei se sit viittis jos osaisin ittekin. Kait.
      Muitakin asioita on.

      Eli pärjään satasesti, ku vähä organisoin.:)

      Jotain laiskuuttakin on hiipinyt muhun. Jostakin voin vähän maksaa jollekin, jos se jonkun asian tekee mun puolesta. Ei mun mielestä kauheeta. Mä voin sillä aikaa ku se tekee sen, mennä pimpottelemaan ja vaikka kedon kukkasia nuuhkimaan.

      Kyllä mäkin välillä muille jotakin teen. Ihan niin laiska en sentäs oo. Vähä inspiksen mukaan. Välillä tahon maalata taivaan rantaa. Välillä en niin millään tahtoisi.

      Kaveri leikkas tänään mun hiuksia jotain melkein 20 senttiä. En muista koska näin lyhyet hiukset olis ollut. Olkapäille nyt kuitenkin vielä.

    • Näkeekö kukaan tarpeelliseksi että teen uuden aloituksen.
      Uudella iloisuuden kiusitteella tietenkin?
      Mielellään saatte kertoa jos haluatte että joku toinen tekee.
      Sellainen nyt on vaan tehtävä.
      Me emme ole vielä vaivaisia ja surkeita.

      H.

      • Heikunkeikku

        Ai samasta aiheestako?
        Pliis ei. Potki mieluummin:)

        "Uudella iloisuuden kiusitteella tietenkin?"

        Voithan sä tehdä vaikka aiheesta uudella iloisuuden kiusitteella tietenkin.
        Mun mielestä otsikko vois olla Uudella iloisuuden kiusitteella tietenkin.
        Niin kaikki äkkäis mis mennään.


      • Ehottomasti pitää juuri sinun tehdä uusi iloinen kiusite aloitus.
        Eihän siihen kukaan toinen kykene, puoliksikaan niin iloista kiusitetta aikaansaamaan.
        Sinne ryntämme me kaikki iloiset hölöpölöhöpöttäjät ja sitten on kaikilla niin mukavaa.


      • petetty.olo

        Olisi hyvä sitten laittaa siihen, että on iloinen aloitus. Harmi tietenkin, että juuri, kun ketjun alun olin lukenut ja oli alkanut viduttaa tuollainen omahyväisyys, niin sitten sanotaan, että tarkoitus oli toinen.
        Minä jään vidduilemaan itseni kanssa tähän ketjuun. Kaitsemaan itseäni, autan itseni sohvalta jos sattuu huvittamaan, enkä kysy itseltäni haluanko nousta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe