Oon siis pian saamassa moposkootterin enkä oo käyny vielä yhelläkään ajotunnilla, joten ois kiva saada tietää kaikkia oleellisia ja tietämisen arvosia asioita kyseisestä menopelistä. Sen tiiän että oikee kahva on kaasu, mutta entä se vasen? Ja etujarru taitaa olla oikeella puolella, kun taas takajarru vasemmalla. Mitä eroa niillä on? Sen tiiän että yhessä ne on tehokkaimmillaan, enpä muuta muistakaan. Kaikki tarvittava siis tulille, kiitän jo valmiiks vastanneita!
Kaikki oleellinen moposkootterista?
1
141
Vastaukset
- Jogikuski02
vasen kahva on ihan vain osa tankoa josta pidät kiinni kun ajat, sillä ei ole mitään tähdellisempää merkitystä takajarru on vasemmalla ja etujarru oikealla tehokkaampi on etujarru mutta parhaan jarrutuksen saat kun painat molempia mopokoulun ajotunneille kun harjoittelette niitä käsittelykokeen tehtäviä niin siinä on hätäjarrutus jossa pitää käyttää molempia jarruja samanaikaisesti. Älä lyö jarruja suoraan pohjaan koska renkaat menevät silloin lukkoon ja lisää kaatumisen riskiä paina molempia jarruja tehokkaasti ja hellästi. Itse olen -02 mutta sain kortin vasta tänä vuonna koska viime vuonna syntymäpäivieni aikaan oli jo melkein lumet maassa niin päätin ajaa vasta tänä vuonna ja voin sanoa että ei turhaan kannata pelätä sitä ajotestiä eli käsittelykoetta koska se on oikeasti todella helppo.
Käsittelykokeessa on kolme tehtävää:
Hidasajo(jossa pitää ajaa noin kävelyävauhtia)
Hätäjarrutus(jossa pitää ajaa noin 45kmh tunnissa tötsien läpi ja tehdä hätäjarrutus)
Portit(pitää pujotella tötsien läpi tasaisessa noin 50kmh vauhdissa.
Toivottavasti tämä auttoi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295460
- 1671929
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1591561Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141324Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281238- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701124Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan501065viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101053- 38895