Kaikki oleellinen moposkootterista?

tietämätöntyttönen

Oon siis pian saamassa moposkootterin enkä oo käyny vielä yhelläkään ajotunnilla, joten ois kiva saada tietää kaikkia oleellisia ja tietämisen arvosia asioita kyseisestä menopelistä. Sen tiiän että oikee kahva on kaasu, mutta entä se vasen? Ja etujarru taitaa olla oikeella puolella, kun taas takajarru vasemmalla. Mitä eroa niillä on? Sen tiiän että yhessä ne on tehokkaimmillaan, enpä muuta muistakaan. Kaikki tarvittava siis tulille, kiitän jo valmiiks vastanneita!

1

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jogikuski02

vasen kahva on ihan vain osa tankoa josta pidät kiinni kun ajat, sillä ei ole mitään tähdellisempää merkitystä takajarru on vasemmalla ja etujarru oikealla tehokkaampi on etujarru mutta parhaan jarrutuksen saat kun painat molempia mopokoulun ajotunneille kun harjoittelette niitä käsittelykokeen tehtäviä niin siinä on hätäjarrutus jossa pitää käyttää molempia jarruja samanaikaisesti. Älä lyö jarruja suoraan pohjaan koska renkaat menevät silloin lukkoon ja lisää kaatumisen riskiä paina molempia jarruja tehokkaasti ja hellästi. Itse olen -02 mutta sain kortin vasta tänä vuonna koska viime vuonna syntymäpäivieni aikaan oli jo melkein lumet maassa niin päätin ajaa vasta tänä vuonna ja voin sanoa että ei turhaan kannata pelätä sitä ajotestiä eli käsittelykoetta koska se on oikeasti todella helppo.
      Käsittelykokeessa on kolme tehtävää:
      Hidasajo(jossa pitää ajaa noin kävelyävauhtia)
      Hätäjarrutus(jossa pitää ajaa noin 45kmh tunnissa tötsien läpi ja tehdä hätäjarrutus)
      Portit(pitää pujotella tötsien läpi tasaisessa noin 50kmh vauhdissa.

Toivottavasti tämä auttoi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      29
      5460
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1929
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1324
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1238
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1124
    8. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      50
      1065
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe