Meillä on noin viisi vuotta vanha Uuniseppien kulmamallinen varaava takka, firman muurarin paikalleen muuraama. Alkaa vedellä viimeisiään.
Luukkkujen lasi halkesi jo ekana vuonna, samoin niiden takana olevasta metalliverkosta on jäljellä pelkkä kehys. Sen jälkeen halkes takka monesta kohtaa.
Viimeinen tikki on, kun tuttu muurari havaitsi savurannut takan takana puisessa seinässä. On kuulemma uhkarohkeaa pitää takassa enää tulta. Sanoi joidenkin eristysten ja kuoren koskettavan toisiinsa ja siitä johtuneen myöskin takan halkeamiset ym.
Eli Uuunisepillä vuoden takka - joskus jopa kahdenkin!
Ainut korkeaa tasoa olikin hinta.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
uuniseppien varaava takka
16
12787
Vastaukset
- vaan
ole poltellut maalattua tai lakattua puuta lastulevy kaikista pahin. Palavat niin kovalla lämmöllä jottei nää kevyttakat kestä.
- Moilanen
No ei tietääkseni ole poltettu kuin tavallista kuusi- ja koivuklapia. Joskus on kyllä laitettu yksi pesällinen vielä sen riittävän lisäksi, mutta kyllä kait takan kun takan nyt pitäisi sen verta kestää"!
- prat
Moilanen kirjoitti:
No ei tietääkseni ole poltettu kuin tavallista kuusi- ja koivuklapia. Joskus on kyllä laitettu yksi pesällinen vielä sen riittävän lisäksi, mutta kyllä kait takan kun takan nyt pitäisi sen verta kestää"!
..Uunisepillä ole takuuta? Kai nyt sentään. Oli ihan pakko käydä vilaisemassa, niin kyllä, löysin seuraavaa:
tuotelaatu
Esimerkkinä tuotelaadusta on tulisijojemme kivenkova ydin. Sen materiaali on kehitämäämme Energiakiveä. Se kestää muuttumattomana kovaa kuumuutta ja suuriakin lämmönvaihteluita. Testiemme mukaan Energiakivi on ylivoimainen runkomateriaali, joten annamme sille 10-vuoden takuun.
Eli jos sulla on vaurioita tullu siihen takkaan, niin pitäis vieläkin olla takuu voimassa. Ota yhteyttä Uuniseppiin, parempaa tietoa saat myyjältä ku täältä palstalta. Täältä ei ainakaan kukaan mitään korvauksia sulle maksa. - jussi
prat kirjoitti:
..Uunisepillä ole takuuta? Kai nyt sentään. Oli ihan pakko käydä vilaisemassa, niin kyllä, löysin seuraavaa:
tuotelaatu
Esimerkkinä tuotelaadusta on tulisijojemme kivenkova ydin. Sen materiaali on kehitämäämme Energiakiveä. Se kestää muuttumattomana kovaa kuumuutta ja suuriakin lämmönvaihteluita. Testiemme mukaan Energiakivi on ylivoimainen runkomateriaali, joten annamme sille 10-vuoden takuun.
Eli jos sulla on vaurioita tullu siihen takkaan, niin pitäis vieläkin olla takuu voimassa. Ota yhteyttä Uuniseppiin, parempaa tietoa saat myyjältä ku täältä palstalta. Täältä ei ainakaan kukaan mitään korvauksia sulle maksa.syyttävät sinua liian nopeasta käyttöönotosta muurauksen jälkeen. Eli maksat itse poispurkamisen ja uuden muurauksen.
Mutta, seuraavaksi teetät pitkästä tavarasta niin tulee kunnon takka. Nämä elementtitakat ovat todella kalliista ja tulipesät sellaisia että huh huh. Siis pieniä. - Moilanen
jussi kirjoitti:
syyttävät sinua liian nopeasta käyttöönotosta muurauksen jälkeen. Eli maksat itse poispurkamisen ja uuden muurauksen.
Mutta, seuraavaksi teetät pitkästä tavarasta niin tulee kunnon takka. Nämä elementtitakat ovat todella kalliista ja tulipesät sellaisia että huh huh. Siis pieniä.Niin olen juuri ajatellut, muurautan uuden takan muurarilla alusta asti paikan päällä.
Kallis huti tästä kuitenkin tuli. - prat
Moilanen kirjoitti:
Niin olen juuri ajatellut, muurautan uuden takan muurarilla alusta asti paikan päällä.
Kallis huti tästä kuitenkin tuli.ees kysyny, maksaako ne sulle mitään hyvityksiä? Yritä ny edes hakee korvauksia ennen ku maksat omasta pussista.
- muurari
prat kirjoitti:
ees kysyny, maksaako ne sulle mitään hyvityksiä? Yritä ny edes hakee korvauksia ennen ku maksat omasta pussista.
onhan niitä tullut muutama pystytettyä piti lopettaa kun näki ettei ne kauan kestä parhas yli 5000euron takka leivin uuni meni muruksi 1/2 vuodessa ei asennus virhettä vaan sama kun vertais että jättäis GYPROC levyt ulkoseiniin miten kävis mökille,,lösähtäis kasaan,kivi uuni on parhain sen voi tehdä että se joko varaa tai lämmittää heti niin helvetisti että varaa,massa se on joka jyllää.
- Muuraaja
muurari kirjoitti:
onhan niitä tullut muutama pystytettyä piti lopettaa kun näki ettei ne kauan kestä parhas yli 5000euron takka leivin uuni meni muruksi 1/2 vuodessa ei asennus virhettä vaan sama kun vertais että jättäis GYPROC levyt ulkoseiniin miten kävis mökille,,lösähtäis kasaan,kivi uuni on parhain sen voi tehdä että se joko varaa tai lämmittää heti niin helvetisti että varaa,massa se on joka jyllää.
Kunnon kaakeliuuni tehdään kuten Vuoleri sen tekee. Itse kyselin tarkkaan heidän uunin rakenteen. Ja tulin kyllä vakuuttuneeksi, että tällä systeemillä uuni kestää.
Siinä on tulipesä kunnon (venäläistä) tulitiiltä, joka kyllä kestää. Kannattaa välttää Uuniseppiä ja ainakin Ultimatea, kun ne tekevät tulipesän valumassasta, joka ei kestä kunnon käyttöä. Kynsitulia siellä voi toki pitää. - muurari 45
Muuraaja kirjoitti:
Kunnon kaakeliuuni tehdään kuten Vuoleri sen tekee. Itse kyselin tarkkaan heidän uunin rakenteen. Ja tulin kyllä vakuuttuneeksi, että tällä systeemillä uuni kestää.
Siinä on tulipesä kunnon (venäläistä) tulitiiltä, joka kyllä kestää. Kannattaa välttää Uuniseppiä ja ainakin Ultimatea, kun ne tekevät tulipesän valumassasta, joka ei kestä kunnon käyttöä. Kynsitulia siellä voi toki pitää.ultimate ja uunisepät ei käytä aitoa valumassaa, joka kestää parhaiten kovaa lämpöä. he käyttävät rautaruukin kuonajätettä yhtenä osana, jota saavat halvalla. juuri tämä kuonavalu ei kestä kovia lämpöjä,ja ovatkin kertakäyttöuuneja.
- Eräs3
muurari 45 kirjoitti:
ultimate ja uunisepät ei käytä aitoa valumassaa, joka kestää parhaiten kovaa lämpöä. he käyttävät rautaruukin kuonajätettä yhtenä osana, jota saavat halvalla. juuri tämä kuonavalu ei kestä kovia lämpöjä,ja ovatkin kertakäyttöuuneja.
Kermansavelle tulipesän raaka-aineena on vanhoja vessanpönttöjä ja lavuaareja. En tiedä pesevätkö ennen käyttöä...
- takka
eli pystyuuni, tehtiin mulle vuonna -89, asuin talossa 10 vuotta ja pesässä poltettiin välillä muutakin kuin pelkkää klapia, ei kuitenkaan lastulevyä.
Ei ollut ainakaan sinä aikana mitään ongelmia, lämpesi samalla tavalla, arina oli ainoa joka piti uusia, mut taisi olla käyttäjässäkin vikaa, eli tuhkaa joskus liian paljon.
Takan mallia en kyyllä millään muista, mut kallis oli jo silloin, muistaakseni 14.000mk. - muori
Meillä ollut 5 vuotta ja toiminut hyvin. Käytetty ollaan ahkerasti. Ei halkeamia missään. Takka on siisti ja tulipesä on mielestäni iso toisinkuin esim. Nunnauunissa.
- Moilanen
Taitaa takan taso riippua siitä, millaisen muurarin sattuu saamaan? Tässä meidän yksilössä ainakin syyn sanottiin olevan se, että ulkokuori koskettaa sydäntä, tai jotain sellaista. Ja sitä sen kuulemma ehdottomasti ei saisi tehdä.
Käytimme Uuniseppien omaa muuraria.
Ja ihan tavallisesti ollaan siellä klapeja poltettu. - Paras
Moilanen kirjoitti:
Taitaa takan taso riippua siitä, millaisen muurarin sattuu saamaan? Tässä meidän yksilössä ainakin syyn sanottiin olevan se, että ulkokuori koskettaa sydäntä, tai jotain sellaista. Ja sitä sen kuulemma ehdottomasti ei saisi tehdä.
Käytimme Uuniseppien omaa muuraria.
Ja ihan tavallisesti ollaan siellä klapeja poltettu.Minulla oli edelisessä talossa,minkä myin pois ja myös nykyisessä talossa Uuniseppien takka eikä kummassakaan mitään ongelmia,paras kaakelitakka markkinoilla,ei taida kaveri puhua totta,takuu rungolla kymmenen vuotta,ei taida kaverilla olla Uuniseppien takkaa kuin mielikuvituksessa.
- Uunisepät
Paras kirjoitti:
Minulla oli edelisessä talossa,minkä myin pois ja myös nykyisessä talossa Uuniseppien takka eikä kummassakaan mitään ongelmia,paras kaakelitakka markkinoilla,ei taida kaveri puhua totta,takuu rungolla kymmenen vuotta,ei taida kaverilla olla Uuniseppien takkaa kuin mielikuvituksessa.
Kulma malli erkkeri klassikko ja tulipesän taustasta saumoista lähten laastia pois. Sekä kahdessa kohtaa halkeama tulipesässä. Ulkopuolella ei mitää vikaa. Pitäskö soittaa paloviranomaisia tarkistaa uuni?
T: Epätietoinen espoosta :-) - olla ongelma kaikissa
Uunisepät kirjoitti:
Kulma malli erkkeri klassikko ja tulipesän taustasta saumoista lähten laastia pois. Sekä kahdessa kohtaa halkeama tulipesässä. Ulkopuolella ei mitää vikaa. Pitäskö soittaa paloviranomaisia tarkistaa uuni?
T: Epätietoinen espoosta :-)Taitaa olla kaikissa Uuniseppien takoissa ongelmana, että Sisäpuolelta halkeilee ja palo-osio reikiintyy sekä laastit tippuvat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743