Joutaako The Sims 4 roskiin

Roskaako

Ostin kerran itselleni The Sims 4 pelin. En kuitenkaan pitänyt siitä ja se jäi melko vähälle käytölle. Nyt kuitenkin yritin asentaa sen uudelle koneelle, mutta näytölle tuli näkyviin, että asennuskoodi on käytetty. Löysin netistä, että siihen ei ole mahdollista saada uutta koodia. Voinko siis vain nakata koko pelin roskiin vai onko vielä jotain tehtävissä? En muista mistä olen kyseisen pelin ostanut eikä kuittikaan ole varmaan enää tallella.

11

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OutoSim

      Minulla ei ole oikeaa vastausta, mutta esitän muutaman vaihtoehdon:

      1) Nakkaa roskiin. Se on vaivattominta - ja ellet pitänyt pelistä aikaisemmin, et todennäköisesti pitäisi siitä nytkään. Ethän ole masokisti, joten miksi pelaisit peliä josta et pidä?

      2) Etsi kuitti tai koeta avata vanha pelitilisi. Jos onnistut jommassakummassa olet periaatteessa vahvoilla.

      3) Ota yhteyttä EA-tukeen (Suomenkielinen tuki lakkautettiin viime vuoden syksyllä, joten asiointi lienee yksinkertaisinta englanniksi) ja pyydä apua pelin käynnistämiseen. Jos tukihenkilö uskoo sinun joko ostaneen pelin tai sinusta olevan hänelle enemmän riesaa siinä tapauksessa ettei hän auta sinua, olet vahvoilla. Tuelle on keskimäärin miellyttävämpää olla avuksi kuin kieltäytyä tylysti yhä uudestaan ja uudestaan. Oletan - mutten tiedä - että joku tukihenkilöistä lopulta auttaa ELLEI heitä ole nimenomaisesti kielletty antamasta käyttöoikeuksia ilman kuittia tai muun uskottavan todisteen esittämistä.

    • Roskaako

      Roskiin nakkaaminen vain tuntuu ikävältä, koska olen ostanut pelin laillisesti ja maksanut siitä täyden hinnan. Toiseksi, en itse pelaisi peliä vaan tytärpuoleni.

      Kuitti voisi löytyä reilun 300:n kilometrin päästä vanhemmiltani, en ole kuitenkan varma siitä. Ja olen myös yrittänyt avata entisen pelitilini, mutta se ei ole tuottanut tulosta.

      Olen jo kerran ottanut yhteyttä EA-tukeen mutta siellä ei pystytty varmistamaan, että olen entisen tilini omistaja.

      Uskon sitäpaitsi, että Origin on itse poistanut tilini, koska en ole pelannut sen pelejä tarpeeksi pitkään aikaan.

    • jokulaiskaHilb
    • Roskiinko

      Origin tilille en ole päässyt päälle vuoteen niin piti luoda uusi.

      • jokulaiskaHilb

        Mikä estää pääsyn? Unohtunut sähköposti, kaapattu tili tms? Joka tapauksessa ei oikein oo mahdollisuutta muuhun kuin ottaa EA:n tukeen yhteyttä:/


    • OutoSim

      Origin on soma nimi myyntiohjelmalle, joka moninkertaistaa suuren yrityksen mahdollisuudet laillisesti petkuttaa pienen kuluttajan rahat itselleen.

      (Roskaako 21.6.2018 13:51): "Uskon sitäpaitsi, että Origin on itse poistanut tilini, koska en ole pelannut sen pelejä tarpeeksi pitkään aikaan."

      Käsittääkseni tuo on periaatteessa TÄYSIN mahdollista, mutta EULA-sopimuksen puitteissa toimittaessa menetelmä lienee hieman mutkikkaampi. Origin (tai sitä ylläpitävä henkilöstö) vaihdattaa asiakkaalle lainkaan ilmoittamatta asiakkaan tilin salasanan. Ellei asiakas (tai pelitilin käyttäjä tms.) reagoi, pelitili hukataan bittiavaruuteen vasta jonkin turvalliseksi määritellyn varoajan kuluttua.

      HUOM! Minulla ei ole eo. vainoharhaisen hypoteesin tueksi muita kuin aihetodisteita, enkä parempia viitsi edes hankkia. On synti epäillä pahaa Originista, mutta ei kuitenkaan virhe. Siksi seuraava vaihtoehto:

      4) Osta uudet pelit, mutta säilytä kaikki kuitit ja pelitilin salasanat joko fyysisessä tai sähköisessä muodossa (esim. laadukas muistitikku, muu erillinen muisti tms.) siltä varalta että Origin päättää uudelleen huijata. Se voi sen tehdä ja todennäköisesti niin tekeekin, mutta suuren yrityksen lopullista vääjäämätöntä voittoa voi kuluttaja hieman viivyttää varautumalla ja kikkailemalla. (Ellet menettänyt kuin peruspelin hinnan, pääsit vielä vähällä. Koko peli kaikkine lisukkeineen on karkeasti arvioiden vähintään kymmenen kertaa kalliimpi.)

    • Roskaako

      Koitin kirjautua tililleni oikealla tunnuksella ja salasanalla, mutta kai origin on sitten vaihtanut salasanani tai sitten poistanut koko tilin.

      • OutoSim

        Ainoa mitä osaan omasta kokemuksesta kertoa on, että olen toistaiseksi kahdesti ottanut yhteyttä EA-tukeen juuri salasanan oudon "vaihtumisen" takia - ja kummallakin kerralla onnistunut vaihdattamaan täsmälleen aiemmin käyttämäni salasanan takaisin - aloittamalla EA:n sivulta löytyvän pelitilin salasanan vaihtoprotokollan (jossa muistaakseni EI kysytä kuitteja).
        Tällä perusteella kuvittelen, että kannattaisi kenties vielä yrittää salasanan palauttamista.

        Olin kylläkin lähettänyt EA-tukeen muitakin sekä asiallisia että epäasiallisia viestejä sen jälkeen kun en ensimmäisellä kerralla tililleni päässyt. Viesteihin ei sieltä silloin vastattu (oli viikonloppu ja juhlapyhiä jne.), mutten osaa arvata vaikuttivatko ne jotenkin salasanan palauttamisen onnistumiseen, kun aikani harmiteltuani ja turhaan jotakin infoa odoteltuani kokeilin ihan piruuttani yksinkertaista salasanan vaihtoa.

        Toisella kerralla menin muistaakseni suoraan salasanan vaihtoon, vastasin siinä esiintyviin kohtiin - ja vot - saatoin varsin pian kirjautua tililleni (jälleen vanhalla salasanallani) ja aloittaa pelaamisen.
        Oliko minulla hyvää vai huonoa tuuria, sitä en tiedä. Luonnollisesti olin valmis lähettämään sähköisten kuittien kopioita, mutta minulta ei niitä kysytty. Originissa käsittääkseni tiedetiin tasan tarkkaan että minulla oli tili, siellä peli ja pari lisäriä. Miksi takuuvarmasti aivan oikein kirjoitettu salasanani tilapäisesti ei toiminut ja sen kirjoittaminen antoi vain viestin väärästä salasanasta, sitä en itse asiassa tiedä. Se, että minun piti ihmetellä ja kysellä salasanan takia olisi epäilemättä laskenut käsitystäni Originista, jos se olisi voinut vielä laskea. Näin ei kuitenkaan käynyt, koska Origin oli jo valmiiksi minun arvosteluasteikkoni alimmalla tasolla. :)


    • Roskaako

      Salasanan palautus tuskin toimii, koska minulla ei ole ollut kyseiselle tilille ilmoitettua sähköpostiosoitetta enää vuosiin käytössä.

      • OutoSim

        "Salasanan palautus tuskin toimii, koska minulla ei ole ollut kyseiselle tilille ilmoitettua sähköpostiosoitetta enää vuosiin käytössä."

        Asia selvä, ymmärrän kantasi.


    • Anonyymi

      Sun pitää kirjautua sun entiselle Origin tilille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe