Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko hoidettavasi kiusaaja?

O.hoitsu

8

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katkeruuttako

      Kyllä on pahemman sortin narsisti.
      Ei mitään muuta kuin arvostelee ja vaatii palvelua. Hyvin usein kuulen; älä valita. Kierii itse säälissä. Itsekin olen vakavasti sairas. Mutta pitää vaan jaksaa...tehdä aivan kaikki.
      Hän itse esittää vieraille, kuinka hän pärjää. Totuus kaukana siitä.
      Mullekin sanotaan; suodata, älä kuuntele. Mutta ei ihminen jaksa 24/7.
      Kai pitää laittaa itselle korvatulpat ja teippi suun eteen, kun en jaksa. Välillä "räjähdän" kun mitta täyttyy.
      Mutta, kun "työnantajasta" et pääse eroon.

      • Katkeruuttako

        Niin oikein HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille kansalaisille.😘😎


    • NäinOnKäynyt

      Varsinkin Alzheimer potilaat saattavat olla ilkeitä, johtuu sairaudesta. Luonne muuttuu, ei potilas itse voi asialle mitään.
      Vaikka hoitaja tietää asian laidan voi epäluulo ja kiusaaminen käydä rasittavaksi.

      • Exh

        Rasittavaksi sekä käy ylivoimaiseksi kestää jokapäiväistä haukkumista huutamista ja alistamista.


      • kärsitään.vain

        Jos me valitetaan luonnemuutoksista ja ilkeydestä, todetaan vain, että kuuluu sairauteen. Entä jos ei kuulukaan? Jospa hoidettava onkin perusluonteeltaan ilkeä ja kiittämätön?

        Eikö nykyaikana ole lääkkeitä joilla saadaan ihminen hiljaiseksi ja sopeutuvaksi? Luulisi olevan sillä eletään 2020-lukua.


      • Vainomsku

        Kärsitään vain..
        Kirjoitit totta; sairauden taakse on hyvä piiloutua..
        Kyllähän sen pidemmässä liitossa on huomannut; sen ilkeän luonteen. Ovat aina oikeassa, eivät usko mitään, vievät tahtonsa läpi...
        Sovun vuoksi omsku kuuntelee, myötäilee ja puree hammasta. Ei ihme jos verenpaine koholla..itkuisuutta, uuvut.
        Kun elät päivästä toiseen hoitotarpeiden, lääkkeiden ym apuvälineiden keskellä; mikä koti tämä on minulle.
        Elän toiveessa, että saisin vielä laittaa kodin "omakseni,". Minunhan tämä oikeasti onkin.
        Mutta, kun kukaan ei tiedä elin päiviään ja ikääkin on.


    • kohta.kolme.v

      Kerokaan minulle, te vanhemman omaishoitajat, miten tulette toimeen tämän hoidettavan jatkuvan kiukuttelun ja agressiivisuuden kanssa. Myös meillä vedotaan sairauteen, mutta ei millään enään jaksaisi.
      Outo tilanne, koska palveluohjaaja on todennut minulle tarpeelliseksi viikon loman kuukausittain, jolloin hoidettava olisi inttervallihoidossa. Mutta lomat eivät toteudu, koska hoidettava ei suostu menemään inttervallihoitopaikkaan. Palveluohjaaja kysyi kotikäynnillään hoidettavalta, haluaako hän mennä, vastaus oli ettei. En tarvitse lomaa. Voiko hoidettava oikeasti päättää loman tarpeestani? Olenko oikeasti täysin arvoton, yhteiskunnan ilmainen työntekijä? Onko minulla oikeus, tilata vaikka taksi ja lykätä hoidettava siihen vietäväksi inttervallihoitopaikkaan? Minusta on alkanut tuntua, että kaikki pyörii vain hoidettavan tahdon mukaan ja hänen mielenliikkeiden ehdoilla.

    • Arkipäivää

      Edelliselle...
      Pyydä kotihoitoa tai kotiutustiimiä apuun.
      Kyllähän hoidettavat on vastaan kaikkea...olethan omaishoitaja kaikki pitää kestää, kärsiä ja passata...
      Tietysti sitä hoidettavaa kuunnellaan. Eihän omaishoitaja ole kuin ilmainen työntekijä kunnalle.;
      Eihän hoidettavat ymmärrä tilaansa...eivät sallisi pientäkään lepotaukoa hoitajalle. Ei heistä ole mitään vaivaa...
      Ja hoitaja voi lomallaan tehdä, vaikka jotain virkistävää. Mustasukkaisena soitellaan; missä olet jne. Hänet pakotit intervalliin.
      Olen koettanut "kovettaa" itseäni, että saisin pidettyä puoleni...
      Olen väsynyt jatkuvaan ilkeilyyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe