Olen tekemässä hakutoimintoa listaan, jossa yli 2000 riviä, 5 saraketta. Haluaan saada hakutoiminnon Inbox Makron Inbox hakua toiminnolla. Mulla on koodi , jota työstän:
Sub tapahtumahaku()
Dim menotapahtuma As ListObject
Dim etsinta_alue As Range
Dim solu As Range
Dim riviosuma As Variant
Dim hakutieto As String
' Asetetaan tietokannaksi/tietoalueeksi Loki-välilehden kavijaloki -taulukko
>>>Set menotapahtuma = Sheets("Menotapahtumat").ListObjects("menolista")
{ HUOM! TÄSSÄ KOHDASSA HERJAA JOTAIN. MUTTA MITÄ?
' Asetetaan tietojen hakualueeksi menotapahtuma-taulukon eka sarake eli Päivä -sarake
Set etsinta_alue = menotapahtuma.ListColumns(1).Range
hakutieto = InputBox("Päivämäärä?", "Hae päivämäärällä")
'Käydään etsintä alueen solut läpi
For Each solu In etsinta_alue
'tutkikaan vastaako hakutieto solun sisältöä
If hakutieto = solu Then
' Selvitetään löydetyn solun rivinumero kavijaloki-taulukossa
valitturivi = solu.Row - 1
' Valitaaan rivi, josta etsittävä tieto löytyi
menotapahtuma.ListRows(valitturivi).Range.Select
End If
Next solu
End Sub
Excel hakutoiminto välilehden taulusta InputB:llä
HakuPekka
1
151
Vastaukset
- Kundepuu
kymmenittäin mun tekemiä makroja löytyy ja ei juurikaan tarvitse kuin solualueita fiksata ja ei turhia luuppailuja
haejasiirrä esimerkiksi hakusanaksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201