Olen tekemässä hakutoimintoa listaan, jossa yli 2000 riviä, 5 saraketta. Haluaan saada hakutoiminnon Inbox Makron Inbox hakua toiminnolla. Mulla on koodi , jota työstän:
Sub tapahtumahaku()
Dim menotapahtuma As ListObject
Dim etsinta_alue As Range
Dim solu As Range
Dim riviosuma As Variant
Dim hakutieto As String
' Asetetaan tietokannaksi/tietoalueeksi Loki-välilehden kavijaloki -taulukko
>>>Set menotapahtuma = Sheets("Menotapahtumat").ListObjects("menolista")
{ HUOM! TÄSSÄ KOHDASSA HERJAA JOTAIN. MUTTA MITÄ?
' Asetetaan tietojen hakualueeksi menotapahtuma-taulukon eka sarake eli Päivä -sarake
Set etsinta_alue = menotapahtuma.ListColumns(1).Range
hakutieto = InputBox("Päivämäärä?", "Hae päivämäärällä")
'Käydään etsintä alueen solut läpi
For Each solu In etsinta_alue
'tutkikaan vastaako hakutieto solun sisältöä
If hakutieto = solu Then
' Selvitetään löydetyn solun rivinumero kavijaloki-taulukossa
valitturivi = solu.Row - 1
' Valitaaan rivi, josta etsittävä tieto löytyi
menotapahtuma.ListRows(valitturivi).Range.Select
End If
Next solu
End Sub
Excel hakutoiminto välilehden taulusta InputB:llä
HakuPekka
1
140
Vastaukset
- Kundepuu
kymmenittäin mun tekemiä makroja löytyy ja ei juurikaan tarvitse kuin solualueita fiksata ja ei turhia luuppailuja
haejasiirrä esimerkiksi hakusanaksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712741
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1472150Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa752030Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2521674- 691433
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2991374- 771305
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää381196Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps1251115- 751017