Olen tekemässä hakutoimintoa listaan, jossa yli 2000 riviä, 5 saraketta. Haluaan saada hakutoiminnon Inbox Makron Inbox hakua toiminnolla. Mulla on koodi , jota työstän:
Sub tapahtumahaku()
Dim menotapahtuma As ListObject
Dim etsinta_alue As Range
Dim solu As Range
Dim riviosuma As Variant
Dim hakutieto As String
' Asetetaan tietokannaksi/tietoalueeksi Loki-välilehden kavijaloki -taulukko
>>>Set menotapahtuma = Sheets("Menotapahtumat").ListObjects("menolista")
{ HUOM! TÄSSÄ KOHDASSA HERJAA JOTAIN. MUTTA MITÄ?
' Asetetaan tietojen hakualueeksi menotapahtuma-taulukon eka sarake eli Päivä -sarake
Set etsinta_alue = menotapahtuma.ListColumns(1).Range
hakutieto = InputBox("Päivämäärä?", "Hae päivämäärällä")
'Käydään etsintä alueen solut läpi
For Each solu In etsinta_alue
'tutkikaan vastaako hakutieto solun sisältöä
If hakutieto = solu Then
' Selvitetään löydetyn solun rivinumero kavijaloki-taulukossa
valitturivi = solu.Row - 1
' Valitaaan rivi, josta etsittävä tieto löytyi
menotapahtuma.ListRows(valitturivi).Range.Select
End If
Next solu
End Sub
Excel hakutoiminto välilehden taulusta InputB:llä
HakuPekka
1
123
Vastaukset
- Kundepuu
kymmenittäin mun tekemiä makroja löytyy ja ei juurikaan tarvitse kuin solualueita fiksata ja ei turhia luuppailuja
haejasiirrä esimerkiksi hakusanaksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399