Camry tulee!!!

Camryx

74

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34534

      Kyllä se varmistui jo aikaa sitten. Myyjätkin asiasta kertoi kuukausi sitten.

    • aasialainenKusetus

      Johan on kamalan näköinen keula. Eipä tuotakaan ole ruostesuojattu ja taatusti vanhentunutta tekniikkaa, kuten muutkin Toyotan helistimet.

      • hyvämuttaeikysyntää

        Autohan voi olla vaikka miten hyvä, mutta Suomessa tuon hintaluokan iso bensakoneinen sedan -> myynti jää marginaaliseksi.


      • mielipide___

        Niin, kyseessähän on Toyotan uusimman sukupolven hybridijärjestelmä ja 2.5 litrainen huomattavan korkealla puristussuhteella toimiva Atkinson moottori. Samaa voidaan odottaa eurooppalaisilta ehkä joskus 2020-luvun lopussa.

        Ruostesuojaus lienee riittävä jopa Suomen oloihin, kuten käytännössä kaikissa 2000-luvun autoissa.


    • Naurisvaris

      Venytetty Avensis?

      • Mielipide___

        Ei lainkaan. Avensis oli eurooppalaisten eurooppalaisille suunnittelema ja Euroopassa valmistettu auto. Camry on aito japanilainen maailmanauto ja maailman ylivoimaisesti myydyin suurehko sedan.

        Toki Toyotan mallistossa peruskauraa. Ylempänä sedaneista löytyy Century, Crown Majesta, Crown, Mark X sekä Avalon. Nuo on isoja sedaneista.


      • Eimahamittään
        Mielipide___ kirjoitti:

        Ei lainkaan. Avensis oli eurooppalaisten eurooppalaisille suunnittelema ja Euroopassa valmistettu auto. Camry on aito japanilainen maailmanauto ja maailman ylivoimaisesti myydyin suurehko sedan.

        Toki Toyotan mallistossa peruskauraa. Ylempänä sedaneista löytyy Century, Crown Majesta, Crown, Mark X sekä Avalon. Nuo on isoja sedaneista.

        Silti se on ulkonäöltään kuin venytetty Avensis.


    • yli40tonnia

      Eiköhän tuo ole siinä RAV4 Hybridin hinnoissa riippuen kummankin varustetasosta.

    • Taksiin

      Upea juttu, iso hybridi-Toyota on se, jota on odotettu kieli pitkällä. Tyylikäs, tilava, mukava ja tolkuttoman kestävä iso Toyota, taksiautoilijoiden unelma.

      • Hintaa_odotellessa

        Mukava kyllä ollut perinteisesti sellainen ominaisuus mitä Toyota ei edusta. Ihan villi veikkaus et hinta/ominaisuudet eivät tule kohtaamaan yritysmaailmaa. Kuitenkin dieseli vielä parempi kun kilometrejä kertyy.


      • analisaattori
        Hintaa_odotellessa kirjoitti:

        Mukava kyllä ollut perinteisesti sellainen ominaisuus mitä Toyota ei edusta. Ihan villi veikkaus et hinta/ominaisuudet eivät tule kohtaamaan yritysmaailmaa. Kuitenkin dieseli vielä parempi kun kilometrejä kertyy.

        Dieselaika oli ja meni henkilöautoissa tai on ainakin menossa. Kiittäkää huijaava konsernia joka sen kuoliniskun antoi. Kuka haluaa rajoituksia liikkumiselleen? Hybridi on päivän trendi jatkossa .


      • Voittaja-auto

        Juuri noin se menee, dieseliä ei kaipaa kukaan, siksi vaparihybridi on päivän sana ja sen Toyota hallitsee.

        Camry aiheuttaa harmaita hiuksia Volkkarin, Skodan, Opelin ja Fordin myyjille, on vaikea perustella miksi pitäisi ostaa Passat, Superb, Insigniakaan tai Mondeo, kun Camry tarjoaa paljon enemmän. Ja eiköhän tuo vie asiakkaita myös Volvolta ja miksei Audilta tai Bemariltakin, onhan se samaa kokoluokkaa kuin A6 tai BMW 5-sarja.


      • Hyihelvata
        Voittaja-auto kirjoitti:

        Juuri noin se menee, dieseliä ei kaipaa kukaan, siksi vaparihybridi on päivän sana ja sen Toyota hallitsee.

        Camry aiheuttaa harmaita hiuksia Volkkarin, Skodan, Opelin ja Fordin myyjille, on vaikea perustella miksi pitäisi ostaa Passat, Superb, Insigniakaan tai Mondeo, kun Camry tarjoaa paljon enemmän. Ja eiköhän tuo vie asiakkaita myös Volvolta ja miksei Audilta tai Bemariltakin, onhan se samaa kokoluokkaa kuin A6 tai BMW 5-sarja.

        Jos jotain hyvää, saadaan vaihtelua vertailuihin eli uusi häviäjä. Tämän ostaa pesunkestävät tojo hönöt joilla siihen varaa, normaalit ihmiset jättävät kauppaan. En edes kehtaisi tulla tuollaisen kyydistä joku vielä yhdistää tojo hönöihin. Taksit eivät ole Toyotaa valinneet sen jälkeen, kun Avensis 2000 luvun alussa osoittautui paskaksi ja sen jälkeen muut merkit pyörittäneet taksi bisnestä.


    • Ahveninen

      Avensis-kuskeille tämä on ilouutinen, pitkän linjan Tojotistit ovat olleet huolissaan, kun uutta Avea ei ole kuulunut. Varmaan hieman kalliinpuoleinen, mutta monella varttuneella Tojotistilla on kyllä rahaa ja maksavat mieluusti vähän enemmän, kun saavat mielenrauhaa.
      Camryn vanha maine on Suomessa timantinkova, vaikka viimeiset uudet rekisteröitiin joskus 2004. Yksi parhaista Toyotista, mielettömän kestävä auto 80-90-luvuilla. Ja eikä edes ruoste vaivannut niinkuin joitakin muita japsimerkkejä.

      • naapurit.kiittää

        Yaris on sopivankokoinen papoille, sen saavat vielä mahtumaan parkkiruutuun.


    • onnea.vaan
    • kaikki.Tojoilla.mukaan

      Ensi maanantaina järjestetään Tojotemppeleissä tuon uuden messiaan kunniaksi herätysjuhlat.

    • Eemeli_parempi

      Kuka ostaa kallista sedania ? Jos olisi farmari malli tarjolla jokunen auto saataisi mennä kaupaksi. Ei tule pärjäämään myynnissä Eurooppalaisille premium merkeille.

    • surkeita.tuotteita

      "Camryn vanha maine on Suomessa timantinkova, vaikka viimeiset uudet rekisteröitiin joskus 2004."

      Vain vanhojen papparaisten joukossa. Tuskin heistä löytyy kuin kourallinen oikeiksi ostajiksi.
      On suhtkoht varma ennustus että Suomen Toyotalla lasketaan mikä hinnaksi tulisi ja miten mahdotonta Camryä olisi myydä muuta kuin muutama hajakappale. Ja sitten henkselit koko ajatuksen päälle.
      Toisaalta on täällä yritetty myydä myös Urban Cruiseria, GT86:sta ja plugin-Priusta jotka kaikki ovat olleet täysin mahdottomia myydä, vuodesta toiseen.

      • LuotettavuusRatkaisee

        Hybridisedanille löytyy varmasti ostajia, farkku kun on vanhan liiton miesten mielestä tavarankuljetusauto.
        Ja kun on Toyota eli markkinoiden luotettavin ja kestävin merkki, niin onko silloin se hinta niin ratkaiseva? Jos alkaen-malli on luokkaa 34-35 000 euroa, niin menee kuin kuumille kiville. Jos taas lähdetään liki 40 000 euron hinnasta, niin sekään ei ole kynnyskysymys.


    • Kfkfkffkkfkfk

      Rav4 ja Camry tosiaan Amerikassa samanhintaisia. Ja Suomessa Rav4 hinnat alkavat käsittämättömästä 40000e:sta! Jos tuo on myös Camryn hinta, niin taitaa jäädä osaltani kauppaan. 30000e menettelisi.

      No, toisaalta on tässä tullut harkittua A4:ää, C:tä ja 3:stakin, joihin verrattuna Camry paljon isompi ja vähintään yhtä lujaa laatua. Ehkä tuo koeajolla selviää, jos Camry noita parempi, niin kai sitä on harkittava sillä 40000e:llakin.

    • taas.pelkkää.puhetta

      "Ja kun on Toyota eli markkinoiden luotettavin ja kestävin merkki, niin onko silloin se hinta niin ratkaiseva? "

      Pelkkää puhetta. Suomen katsastustilasto kertoo hyvin selkeästi että Toyota poistuu liikenteestä ennen muita autoja.
      https://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml

      Tässä on tutkittua faktaa asiasta. Sulla on vain mielipiteitä joita et voi mitenkään todistaa.

    • Segmentti

      Camry on Toyotalle tärkeä malli Suomessa, koska uutta Avea ei ole näkyvillä. Siksi se tullaan hinnoittelemaan aggressiivisesti. Vannoutuneille Avensis-miehille on tarjottava houkutteleva vaihtoehto ja monelle se ei ole Prius, joka on liian futuristinen, vaikka upea tuote onkin. Katumaasturitkaan eivät välttämättä tätä kohderyhmää houkuttele, mutta merkistä he eivät hevin luovu. Siksi Camryn hinta tulee olemaan yllättävän kohtuullinen ja se varmistaa auton suosion.

      • Kfkfkfkfkfkf

        Passatin ja Superbin hinnat alkavat reilusti alle 30000e:sta. Jos Camry pääsee samaan, niin voisi odottaa menestystä. Toki farkun todennäköinen puute rajaa ostajakuntaa, mutta esimerkiksi itse käyn ehdottomasti koeajamassa ostoaikein, jos hinta alkaa kakkosella.


      • totuusesiin
        Kfkfkfkfkfkf kirjoitti:

        Passatin ja Superbin hinnat alkavat reilusti alle 30000e:sta. Jos Camry pääsee samaan, niin voisi odottaa menestystä. Toki farkun todennäköinen puute rajaa ostajakuntaa, mutta esimerkiksi itse käyn ehdottomasti koeajamassa ostoaikein, jos hinta alkaa kakkosella.

        Farkulla mennään ainoastaan viimeinen matka, sekin vaakatasossa.


    • Itselataavatrulaa

      Tehoa 208 hv. Ja pienet CO2 -lukemat, 70-85 g/km, takaavat että kiinnostusta Camrya kohtaan riittää täällä kovan autoveron sen maassa. Verot uuden auton hinnassa pysyvät kohtuudessa, eikä vuotuisetkaan päätä huimaa kun vertaa vastaavan kokoiseen dsliin.

      • AvestaCamryyn

        Veikkaan, että tiputtaa Passatin ja Superbin myynnin oleellisesti pienemmäksi, VW-konsernilla ei ole kunnollista vastinetta Camrylle. Ja Avemiehelle Camry on loogisin vaihtoehto.


      • Fkfkfkfkfkfgl
        AvestaCamryyn kirjoitti:

        Veikkaan, että tiputtaa Passatin ja Superbin myynnin oleellisesti pienemmäksi, VW-konsernilla ei ole kunnollista vastinetta Camrylle. Ja Avemiehelle Camry on loogisin vaihtoehto.

        Millä tavalla Passat, Superb tai Arteon eivät olet vastineita? Ja toisaalta jos ne eivät ole samassa luokassa Camryn kanssa, niin miksi niiden myynti kärsisi eri sarjaan tulevasta kilpailijasta?


      • sori.vaan

        Alle 50 mpg ei ole todellakaan 70-85 g/km CO2.


      • EiTurbostaMihinkään
        Fkfkfkfkfkfgl kirjoitti:

        Millä tavalla Passat, Superb tai Arteon eivät olet vastineita? Ja toisaalta jos ne eivät ole samassa luokassa Camryn kanssa, niin miksi niiden myynti kärsisi eri sarjaan tulevasta kilpailijasta?

        Eikös nuo mainitut ja Camry ole saman kokoluokan ja hintaluokankin autoja? Erohan on se iso juttu, että Konsernilla ei ole vapaastihengittävällä koneella olevaa hybridiä noista malleista ja Superbistä ei edes turbohybridiä.

        Turbokone kun ei nyt vaan ole kestävä ratkaisu eikä edes kovin toimiva tai käytännöllinen. Ne, jotka arvostavat kestävää laatua, eivät kyllä turbohybridiä osta ja Toyotalla on pisin kokemus hybrideissä ja sillä on syynsä, ettei maailman laatuikoni ole tarjonnut ensimmäistäkään turbohybridiä.

        Toinen asia on se, että dieseleiden aika on totaalisesti ohi. Niitä ei enää hankita, vaan hybridi on tätä päivää ja sen Toyota hallitsee paremmin kuin muut.


      • Kolflflflflfl
        EiTurbostaMihinkään kirjoitti:

        Eikös nuo mainitut ja Camry ole saman kokoluokan ja hintaluokankin autoja? Erohan on se iso juttu, että Konsernilla ei ole vapaastihengittävällä koneella olevaa hybridiä noista malleista ja Superbistä ei edes turbohybridiä.

        Turbokone kun ei nyt vaan ole kestävä ratkaisu eikä edes kovin toimiva tai käytännöllinen. Ne, jotka arvostavat kestävää laatua, eivät kyllä turbohybridiä osta ja Toyotalla on pisin kokemus hybrideissä ja sillä on syynsä, ettei maailman laatuikoni ole tarjonnut ensimmäistäkään turbohybridiä.

        Toinen asia on se, että dieseleiden aika on totaalisesti ohi. Niitä ei enää hankita, vaan hybridi on tätä päivää ja sen Toyota hallitsee paremmin kuin muut.

        Toivotaan, että ovat samaa hintaluokkaa.

        En usko, että kovin suuri osa asiakkaista on enää nykyään allergisia turboille. Varsinkaan uusia ostavista, joista suuri osa ei pidä autoa yli takuu- / kuluttajansuoja-ajan. Vaikka siis itsekin mieluummin pysyn erossa turbosta, jos sille löytyy kilpailukykyinen vaihtoehto. Mutta itse saattaisinkin ostaa mahdollisesti yli kymmeneksi vuodeksi auton.


      • 2.4STW__

        Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin Tojolla on euroopassa iditootteja businesspuoella. Kun väkisin yritetään positioida malli kovempaan kastiin kuin se brändinpuitteissa kuuluu (kuten vanhan Camryn kanssa kävi) niin kukaan ei osta, ¨
        Leksuskessa paljolti samaa vikaa, Jenkeissä Lexus ES hybrid on hinnan suhteen C-sarjalaisen kilpailija mutta täällä isompikoneisten 5-sarjalaisten. Homma ei vaan tällä tavalla toimi.
        Kyse ei ole auton ominaisuuksista tai hyvyydestä vaan ostajien mielikuvasta.

        Camry floppaa jo senkin vuoksi että varustetason on omituisia ainakin jos ovat samat kuin jenkeissä. Euroopasa pitää olla matriisivalot ja adaptiivinen cruise mutta tällaiset tulee vain kalliimpaan versioon mikä sitten hinnoittelee itsensä aivan pihalle.

        Camry ei täysin kilpaile Passatin ja Mondeon kanssa koska Camrystä ei tule kuin yksi moottorimalli eli hybridi. Halpaa aloitusmallia ei ole. Kun vertailuun pannaan perusmallit se tarkoittaa 210hp Camrya ja 150hp Passattia. hinta on täysin eri.


      • Kkfkfkfkfkflflf
        2.4STW__ kirjoitti:

        Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin Tojolla on euroopassa iditootteja businesspuoella. Kun väkisin yritetään positioida malli kovempaan kastiin kuin se brändinpuitteissa kuuluu (kuten vanhan Camryn kanssa kävi) niin kukaan ei osta, ¨
        Leksuskessa paljolti samaa vikaa, Jenkeissä Lexus ES hybrid on hinnan suhteen C-sarjalaisen kilpailija mutta täällä isompikoneisten 5-sarjalaisten. Homma ei vaan tällä tavalla toimi.
        Kyse ei ole auton ominaisuuksista tai hyvyydestä vaan ostajien mielikuvasta.

        Camry floppaa jo senkin vuoksi että varustetason on omituisia ainakin jos ovat samat kuin jenkeissä. Euroopasa pitää olla matriisivalot ja adaptiivinen cruise mutta tällaiset tulee vain kalliimpaan versioon mikä sitten hinnoittelee itsensä aivan pihalle.

        Camry ei täysin kilpaile Passatin ja Mondeon kanssa koska Camrystä ei tule kuin yksi moottorimalli eli hybridi. Halpaa aloitusmallia ei ole. Kun vertailuun pannaan perusmallit se tarkoittaa 210hp Camrya ja 150hp Passattia. hinta on täysin eri.

        Toisaalta koska 210hv Camryssa hybridi ja 150hv Passatissa turbo, taitaa noiden suorituskyky olla aika sama.


      • Khklhkjh
        2.4STW__ kirjoitti:

        Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin Tojolla on euroopassa iditootteja businesspuoella. Kun väkisin yritetään positioida malli kovempaan kastiin kuin se brändinpuitteissa kuuluu (kuten vanhan Camryn kanssa kävi) niin kukaan ei osta, ¨
        Leksuskessa paljolti samaa vikaa, Jenkeissä Lexus ES hybrid on hinnan suhteen C-sarjalaisen kilpailija mutta täällä isompikoneisten 5-sarjalaisten. Homma ei vaan tällä tavalla toimi.
        Kyse ei ole auton ominaisuuksista tai hyvyydestä vaan ostajien mielikuvasta.

        Camry floppaa jo senkin vuoksi että varustetason on omituisia ainakin jos ovat samat kuin jenkeissä. Euroopasa pitää olla matriisivalot ja adaptiivinen cruise mutta tällaiset tulee vain kalliimpaan versioon mikä sitten hinnoittelee itsensä aivan pihalle.

        Camry ei täysin kilpaile Passatin ja Mondeon kanssa koska Camrystä ei tule kuin yksi moottorimalli eli hybridi. Halpaa aloitusmallia ei ole. Kun vertailuun pannaan perusmallit se tarkoittaa 210hp Camrya ja 150hp Passattia. hinta on täysin eri.

        210 hevosta on jo aika tukeva lukema ja kun siihen lisätään dieseltasoinen kulutus, niin Camry on voittaja. Mieti nyt: 150 heppoinen Passat ja 1.5 litran kone vastaan Camryn 2.5 hybrid 210 hevosta. Kumpi houkuttelee?
        Varmaan Camrysta pitää maksaa enemmän kuin hinnat alkaen Passatista, mutta kyllä sitten saakin paljon enemmän. Enemmän suorituskykyä, tilaa ja ennenkaikkea tyyliä kestävyyttä unohtamatta. Passat on tylsännäköinen laatikko.


      • Kfkfkflflxlxl
        Khklhkjh kirjoitti:

        210 hevosta on jo aika tukeva lukema ja kun siihen lisätään dieseltasoinen kulutus, niin Camry on voittaja. Mieti nyt: 150 heppoinen Passat ja 1.5 litran kone vastaan Camryn 2.5 hybrid 210 hevosta. Kumpi houkuttelee?
        Varmaan Camrysta pitää maksaa enemmän kuin hinnat alkaen Passatista, mutta kyllä sitten saakin paljon enemmän. Enemmän suorituskykyä, tilaa ja ennenkaikkea tyyliä kestävyyttä unohtamatta. Passat on tylsännäköinen laatikko.

        Suorituskyky ratkaisee ja hybrideissä sitä yleensä vähemmän kuin yhteistehon mukaan odottaisi. Turboissa taas enemmän, koska teho saatavissa jo alhaisilla kierroksilla kovalla väännöllä.

        Itse olen hyvinkin vaparimyönteinen, mutta tosiasiat on myönnettävä. Samalla teholla pieni turbo voittaa ison vaparin, eikä minua kiinnosta moottorin litrat, vaan suorituskyky.

        Nähtäväksi jää, mutta pointti siis siinä, ettei Camryn 210hv:sta välttämättä kannata maksaa paljon enempää kuin Passatin 150hv:sta. Pitää myös muistaa, että hybridi edelleen syö tilaa ja kukapa ostaa isoa autoa, jos ei kaipaa tilaa?


      • Kdkdkkfkfkfkf
        Kfkfkflflxlxl kirjoitti:

        Suorituskyky ratkaisee ja hybrideissä sitä yleensä vähemmän kuin yhteistehon mukaan odottaisi. Turboissa taas enemmän, koska teho saatavissa jo alhaisilla kierroksilla kovalla väännöllä.

        Itse olen hyvinkin vaparimyönteinen, mutta tosiasiat on myönnettävä. Samalla teholla pieni turbo voittaa ison vaparin, eikä minua kiinnosta moottorin litrat, vaan suorituskyky.

        Nähtäväksi jää, mutta pointti siis siinä, ettei Camryn 210hv:sta välttämättä kannata maksaa paljon enempää kuin Passatin 150hv:sta. Pitää myös muistaa, että hybridi edelleen syö tilaa ja kukapa ostaa isoa autoa, jos ei kaipaa tilaa?

        Tutkin asiaa ja ilmeisesti Camry hybridin 0-60mph 7,6s, Passat 150hv 0-100 8,4s.
        Eli hyvin lähellä samaa ja käytännön suorituskyvyssä vääntävämmän Passatin etu, ohituskiihtyvyydessä saattaa jo voittaa Camryn. Ja Passatissa on edelleen enemmän tilaa, koska ei akustoa.
        Camryn ainoaksi varsinaiseksi eduksi voi jäädä alempi kulutus varsinkin kaupungissa. Moottoritiellä ei välttämättä sitäkään etua.

        Eli Camryn hinnoittelun pitää olla lähellä Passatin alkaen hintoja, jotta kauppa käy. Eli tuollainen 27000e.


      • Kgkgkgkgkkg
        Kdkdkkfkfkfkf kirjoitti:

        Tutkin asiaa ja ilmeisesti Camry hybridin 0-60mph 7,6s, Passat 150hv 0-100 8,4s.
        Eli hyvin lähellä samaa ja käytännön suorituskyvyssä vääntävämmän Passatin etu, ohituskiihtyvyydessä saattaa jo voittaa Camryn. Ja Passatissa on edelleen enemmän tilaa, koska ei akustoa.
        Camryn ainoaksi varsinaiseksi eduksi voi jäädä alempi kulutus varsinkin kaupungissa. Moottoritiellä ei välttämättä sitäkään etua.

        Eli Camryn hinnoittelun pitää olla lähellä Passatin alkaen hintoja, jotta kauppa käy. Eli tuollainen 27000e.

        No, totuuden nimissä tuo 27000e Passat on 125hv malli manuaaliaskilla. Camry hybridissä kuitenkin automaatti, joten hintavertailu ei ihan reilu. 150hv Passat DSG:llä menee jo yli 30000e:n.

        Toisaalta kun itselleni riittäisi 125hv turbon väännöllä ja manuaalilla, niin miksi lyödä pöytään tuhatlappusia enemmän automaatin tai vähän paremman suorituskyvyn takia?


      • 4kdjxjfvl

        Noista jos valitsee niin saa myös valita DSG vs e-CVT. Ja kyllä Camry on tässä selvä voittaja, eikä haittaisi jos hinnassa jäisi kakkoseksi.


      • Fjjccghjjk
        4kdjxjfvl kirjoitti:

        Noista jos valitsee niin saa myös valita DSG vs e-CVT. Ja kyllä Camry on tässä selvä voittaja, eikä haittaisi jos hinnassa jäisi kakkoseksi.

        Joo, ei sillä hinnalla niin väliä, jos puhutaan satasista, mutta jos eroa alkaa olla kymppitonni, niin ei sitä mikään vaihteisto tai moottori oikeuta.
        DSG:tä en tosiaan ottaisi, tai siitä ainakaan mitään maksaisi. Mutta käsivatkain riittää, jos hintaero tuhansia.


    • aveajaja

      Camry on huonoa nippon laatua.
      Jaappanilaiseen kulttuuriin kuuluu huono laatu ja petos.
      Tyhmiltä rahat pois.

      • Tojota-trollipoju_Pentti

        Minun repertuaariini kuuluu valehtelu, typerä selittely, solvaus, yleinen nolous sekä vielä järkyttävä lapsellisuus. Vw-konsernin valikoima on: valehtelu, huijaus, ylimielisyys, vastuunpakoilu.


    • halpaa.hupia

      Tojomiesten elämä se on pelkkää odotusta. Ensi vuonna, parin vuoden päästä jne.

      • OdottavanAika

        Parasta kannattaa odottaa vähän pidempään. Camrya on odotettu hartaasti ja erinomainen uutinen oli sen tulon varmistuminen .


    • SaakoVetääPainavaa

      Saattaa hyvinkin päätyä autotalliimme, jos tätä hybridiä ei vaivaa useimpien muiden hybridien ongelma, eli kovin rajoitettu kuorma vetokoukulle. Mökkimatkoilla pitää vetää jos jonkinnäköistä peräkärrykuormaa ja venetraileria ja ainakin toistaiseksi olen joutunut ruksimaan hybridit valintakorista.

      • Itselataavatrulaa

        Samalla hybrid tekniikalla RAV4 vetää 800 kg jarruttomia/jarrullisia massoja. Raskaamman jarrullisen vedon ,max 1600 kg, mahdollistaa RAV4 neliveto.


      • Captainkoukku

        Jos vetotarvetta on harvoin, niin saattaa olla edukkaampaa vuokrata paku aina tarvittaessa.
        Pelkän koukun hinnalla sen vuokraa jo muutamaksi päivää.

        Jos taloudessa on tarvetta kahdella autolle ja toisella ajetaan vähemmän ja pidetään pidempään, niin koukku siihen.


    • Camry-V6

      Toyota Camry V6 on Amerikan eniten myyty auto.

      • Vaihtoehto.premiumille

        camry on laadultaan niin paljon eurooppalaisia massamerkkejä parempi, että ihan sen takia kauppa käy, olkoon hinta kohtuullinen tai ei. Ja kun on laatua, niin moni Premiumia haikaileva voi hyvinkin valita Camryn, esim. Volvo 90-mallille Camry on tiukka vaihtoehto.


    • turhaa.peltiä

      Suomeen ehkä mutta ei Euroopan autoilun sivistysmaihin. Vinkulelun 180 km/h ei riitä alkuunkaan.

    • Tuskin.maltan.odottaa

      Aikas lailla tuo on Aven manttelinperijä, mutta vielä pykälää parempi. Jos olisi vielä farkku, niin varmasti isojen autojen myyntiykköseksi. Miettikääs nyt vähän: Toyotan kestävyys, loistava varustelu, mahtavat tilat, huippumukava, hiljainen, kuluttaa väljemmän kuin nelimetrinen pikkuauto...

      • 2.4STW__

        Ei Camryllä olisi jakoa farkkunakaan kovi korkealle. Pitää muistaa että auto ostossa edellinen merkki meinaa hyvin paljon ja Saksalainen ostaa vain saksalaista. Eikä tämä koske vain autoja. Tämä kotiin päin vetäminen on yksi syy saksa kovaan menestykseen busineksessä.

        Camrya vastaava Passat on 2L TFSI jonka kulutus on todellisuudessa rutkasti isompi kuin Camryn (oikeat luvut löytää USA sivuilta molemmista autoista).

        Mutta kuten tuossa yllä moni kirjoitti niin se hinnat alkaen malli on kuitenkin se mitä ostetaan. Sama pätee oikeastaan kaikkiin merkkeihin ja mallisarjoihin.
        Camry väistämättä menee 40ke tuntumaan perusvarusteisena ja siihen kun ei saa lisävarusteita vaan ainoastaan varustetasoja niin Camryn hinta karkaa vielä paljon kauemmaksi kuin Euroilla koska niihin saa sen yksittäisen varusteen halvemmalla. Toki aina voi nostaa esille että varustetasossa yksittäisen varusteen hinta tulee halvemmaksi ja näin asia onkin mutta harvempi kuitenkaan ottaisi niitä kaikki kromilistoja yms. tingeltangelia jos hinnassa säästää.
        Toki, jos varustetason olisi kuten business-paketit esim. BMWllä missä tulee oikeasti tarpeellisia varusteita niin asia olisi ok. Ne varustetason kuitenkin on pääasiassa hankalia. Näin on ainakin RAV4ssä mikä hinnoittelee itsensä BMWn kanssa samalle tasolle jos joitakin varusteita halutaan mukaan.


      • 2.4STW__

        Piti vielä kirjoittamani että Auris jos tosiaan tulee kasvaessaa kattamaan Aven halvemmat mallit niin jako Camryn kanssa toimii teoriassa... mutta ei käytännössä. Ihminen on hassu ostaja. Jos samalla hinnalla kuin Auris/corolla saakin vaikka Superbin tai Passatin niin hommahan on sitä myöten selvä. Ne on kuitenkin isompia ainakin ulkomitoiltaan. Auris ei siis paikkaa Aven jättämää aukkoa kuin teoriassa.Camry taas korvaa Aven malleja mitä ei ole ollut edes saatavilla 2-kopan jälkeen (2.4L automaatti).


      • Nyman1

        Eikös se tuo camry ole tiloiltaa selkeästi superbia ja Passattia suurempi, vähän niinkuin pykälää isompi elikkä enemmän Audi kutosen ja viitosbemarin kokoluokkaa, vai mitä?
        Seuraavassa malliuudistuksessa Corolla voi kasvaa liki Paasatin ja sellaisten sisämittoihin ja silloin ave on korvattu täydellisesti.


      • 2.4STW__

        No ei se Superbia isompi ole. Katsotaan koko sitten kun autot on maassa. Isompi se ainakin on kuin Avensis.
        Tapansa mukaan Tojoissa on kuitenkin ahdas kuskin paikka johtuen onnettomista ratin säädöistä mutta tämä on tietysti eri asia. Tässä mielessä Camry tulee olemaan pienempi kuin Octavia. Voihan toki olla että Toyota tekee ensimmäisen autonsa missä on oikea ratin etäisyyssäätö.


      • Trolli_hoi
        2.4STW__ kirjoitti:

        No ei se Superbia isompi ole. Katsotaan koko sitten kun autot on maassa. Isompi se ainakin on kuin Avensis.
        Tapansa mukaan Tojoissa on kuitenkin ahdas kuskin paikka johtuen onnettomista ratin säädöistä mutta tämä on tietysti eri asia. Tässä mielessä Camry tulee olemaan pienempi kuin Octavia. Voihan toki olla että Toyota tekee ensimmäisen autonsa missä on oikea ratin etäisyyssäätö.

        Jos Camryn tilat riittävät läskeille jenkeille niin miksi ne eivät riittäisi paljon hoikemmille suomalaisille.


      • 2.4STW__

        Varmasi penkki onkin ihan riittävä mutta kirjoitinkn ratin säädöistä. Toyota on viisaudessaan päättänyt että ihmiset on lyhytjalkaisia eikä ratissa tarvita säätöjä kuin poispäin :-)
        Näin on ollut kaikissa Toyotissa ja näyttäisi siltä myös tuleman pitää.
        Sama pätee pitkälti myös Lekoihin.
        On ikävä ajaa kun kädet pitää pitää tikkusuorina ja penkki etukenosa jotta polvet ei ole ratin molemmin puolin.


    • pöhöttynyt.läski

      "camry on laadultaan niin paljon eurooppalaisia massamerkkejä parempi, että ihan sen takia kauppa käy, olkoon hinta kohtuullinen tai ei. "

      Nyt pieni reality check:

      https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uuden-camryn-aika-toyotan-suosikkimalli-vaihtaa-harmauden-ravakkyyteen/

      "Amerikkalaisten amerikassa kasaama auto amerikkalaisia varten. Kun Toyotan lehdistötiedote uudesta Camrystä alkaa näillä sanoin, tulee mieleen väkisinkin viime syksyinen Yhdysvaltojen presidenttivaalikampanja."

      Camry ei ole japanilainen auto vaan puhdasverinen jenkki. Sanokaas yksikin jenkkipirssi joka on pärjnnyt eurooppalaisille autoille tekemisen laadussa, ajo-ominaisuuksissa, taloudellisuudessa tai oikeastaan yhtään missään.

      Eurooppalaisuutta kuvaa F1, jenkkejä Nascar.

      • Ltolgkgkkgkgkg

        Sanokaas yksikin euro, joka on Euroopan ulkopuolisilla markkinoilla myynyt listojen kärjessä? Ei, sellaista ei ole ainakaan moneen vuosikymmeneen. Ehkä jossain 100 000e autojen luokassa joku Mersu pärjännyt samanhintaisia vastaan. Ehkä. Mutta tavisluokissa ei koskaan mikään euro myynyt muualla kuin kotimarkkinoilla.

        NASCAR ja F1 eivät mitenkään liity liikenteeseen, mutta onhan NASCAR noista kuitenkin lähempänä tavallista autoilua.


      • euro.arvostetuin
        Ltolgkgkkgkgkg kirjoitti:

        Sanokaas yksikin euro, joka on Euroopan ulkopuolisilla markkinoilla myynyt listojen kärjessä? Ei, sellaista ei ole ainakaan moneen vuosikymmeneen. Ehkä jossain 100 000e autojen luokassa joku Mersu pärjännyt samanhintaisia vastaan. Ehkä. Mutta tavisluokissa ei koskaan mikään euro myynyt muualla kuin kotimarkkinoilla.

        NASCAR ja F1 eivät mitenkään liity liikenteeseen, mutta onhan NASCAR noista kuitenkin lähempänä tavallista autoilua.

        Nyt ei puhuttu myynnin kärjessä olemisesta vaan auton ominaisuuksista. Euro-autot ovat kaikkialla maailmassa kärjessä kun puhutaan luokkansa arvostetuimmista autoista. Jenkeissäkin menestyjät ajavat eurooppalaisilla autoilla, köyhät tyytyvät paikallisiin tai aasialaisiin.

        Jos nyt välttämättä halutaan puhua Euroopan ulkopuolisista myyntilistoista niin maailman suurimman automarkkinan Kiinan listoja dominoi ylivoimaisesti VW.


      • Pentille
        euro.arvostetuin kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu myynnin kärjessä olemisesta vaan auton ominaisuuksista. Euro-autot ovat kaikkialla maailmassa kärjessä kun puhutaan luokkansa arvostetuimmista autoista. Jenkeissäkin menestyjät ajavat eurooppalaisilla autoilla, köyhät tyytyvät paikallisiin tai aasialaisiin.

        Jos nyt välttämättä halutaan puhua Euroopan ulkopuolisista myyntilistoista niin maailman suurimman automarkkinan Kiinan listoja dominoi ylivoimaisesti VW.

        Sinä Penttihän täällä puhut aina niistä markkinoista jotka sattuvat parhaiten omaan sairaaseen agendaasi. Usko pois, me tunnemme jo sinut ja tiedämme vaikeasta skitsofreniastasi joka ei tule päättymään hyvin.


      • Kgkgkkgkgkkgkg
        euro.arvostetuin kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu myynnin kärjessä olemisesta vaan auton ominaisuuksista. Euro-autot ovat kaikkialla maailmassa kärjessä kun puhutaan luokkansa arvostetuimmista autoista. Jenkeissäkin menestyjät ajavat eurooppalaisilla autoilla, köyhät tyytyvät paikallisiin tai aasialaisiin.

        Jos nyt välttämättä halutaan puhua Euroopan ulkopuolisista myyntilistoista niin maailman suurimman automarkkinan Kiinan listoja dominoi ylivoimaisesti VW.

        Miksi ne jenkit sitten eivät osta euroja, kun hinta on sama? Esimerkiksi Passat ja Camry samanhintaisia, mutta Camry myy moninkertaisesti. Samoin Lexus vs. europremiumit.

        Eivät taida jenkit ymmärtää eurojen ylivoimaisuutta. Ovat kai vaan niin tyhmiä.

        Totta kyllä, että VW myy Kiinassa, muttei tuo nyt mitenkään ylivoimaiselta näytä. Listalta löytyy kiinalaisia ja japanilaisia. Yksi syy japsien ”huonoon” menestykseen Kiinassa lienee historiassa.

        https://www.goodwood.com/grrc/road/news/2018/4/axons-automotive-anorak-chinas-best-selling-cars/

        Kiinan markkinalla ei toisaalta olla valmiita maksamaan laadusta, eivätkä brändit vielä niin tuttuja, joten vagineetkin pärjänneet.


      • Kfkkfkfkfkfkf
        Kgkgkkgkgkkgkg kirjoitti:

        Miksi ne jenkit sitten eivät osta euroja, kun hinta on sama? Esimerkiksi Passat ja Camry samanhintaisia, mutta Camry myy moninkertaisesti. Samoin Lexus vs. europremiumit.

        Eivät taida jenkit ymmärtää eurojen ylivoimaisuutta. Ovat kai vaan niin tyhmiä.

        Totta kyllä, että VW myy Kiinassa, muttei tuo nyt mitenkään ylivoimaiselta näytä. Listalta löytyy kiinalaisia ja japanilaisia. Yksi syy japsien ”huonoon” menestykseen Kiinassa lienee historiassa.

        https://www.goodwood.com/grrc/road/news/2018/4/axons-automotive-anorak-chinas-best-selling-cars/

        Kiinan markkinalla ei toisaalta olla valmiita maksamaan laadusta, eivätkä brändit vielä niin tuttuja, joten vagineetkin pärjänneet.

        Tuossa luokkiensa parhaina pidetyt Amerikasta:

        https://www.consumerreports.org/cars-best-cars-top-picks-2018/

        Onhan sinne A4 ja X3 livahtanut, mutta huomattavasti enemmän japseja ja Chevyjäkin.


      • samojed

        Farmarimallin puute tiputtaa myyntiä vähintään puolella, harmi, olisin ollut kiinnostunut. Missä jenkit kuljettaa koiriansa?


      • 45345

        Jos Camrya pitää Jenkkinä sitten X-bemarit on myös Jenkkejä. Siellähän ne tehdään ja siellä ne pääasiassa myydään.


    • kohtelias.pentti.vastaa

      "Sinä Penttihän täällä puhut aina niistä markkinoista jotka sattuvat parhaiten omaan sairaaseen agendaasi. Usko pois, me tunnemme jo sinut ja tiedämme vaikeasta skitsofreniastasi joka ei tule päättymään hyvin."

      Joku tero kysyi missä Euroopan ulkopuolella euro-autot ovat markkinajohtajia. Vastasin kohteliaasti kun tämä asioista tietämätön Kysyi. Vähäkin lisäsivistys terolle on voitto koko kansakunnalle.
      On niitä varmaan muitakin kuin Kiina, mutta se tuli ekana mieleen kun se on maailman suurin automarkkina ja VW on siellä ykkönen.

      Mikset tule juttelemaan kasvotusten autoista kun sinulla on tiedossa nimeni, osoitteeni, puhno ja sähköposti? Eikö ole munaa lähettää edes anonyymiä sähköpostia? Sen tiedän että kasvotusten et pysty kohtaamaan ketään mutta kokeilisit edes sähköpostia.

      • Tojoll

        Tiedä Penteistä sitten... Mutta Amerikassa arvostetaan miellyttävää ja helppoa ajettavuutta, suuria tiloja, runsasta varustelua, mukavuutta ja reipasta suorituskykyä. Sitä Camry tarjoaa runsaasti ja meille suomalaisille sopii myös hybridin tarjoama pikkuauotojen kulutus. Eikös vain ole mainio paketti, kyllä jenkit tietävät.


      • 2.4STW___

        Sen mitä itse olen ison veden takana Hertz:in autoilla niin on ne merkistä riippumatta hitosti suuntavakaampia ja vaivattomampia ajaa kuin täällä myynnissä olevat versiot, ns. prmiumeista puhumattakaan mitkä tuntuu olvan synonyymejä rasittavuudelle (BMW Audi).
        Veikkaan että Camrykin saadaan luikeroksi kun siitä tehdään "Eurooppalainen" alustaltaan.


      • Jenkki.on.jees

        Jenkkiautot on parhaita ajaa, autolehtien ylimieliset toimittajat vain mollaavat niitä ihan turhaan. Myös japsien jenkkimallit ovat olleet aina etevämpiä kuin Euroopassa tehdyt.
        Se ns. eurooppalainen ajettavuus tarkoittaa hyvää ajettavuutta moottoriradalla, mutta ei normaalissa liikenteessä. Tavallisessa arkiajossa ajomukavuus on tärkein eli se, että alusta suodattaa tien epätasaisuudet mahdollismman hyvin ja ohjaus on herkkä ja vaivaton pyöritellä . Ajaminen kun tapahtuu useimmiten pienillä nopeuksilla taajamissa.
        Jospa Camry olisikin ajettavuudeltaan aito jenkki, nykyiset Toyotat muistuttavat nimittäin ajoltaan liikaa eurooppalaisia merkkejä.


      • Ifkfkfkfkfkfofof
        Jenkki.on.jees kirjoitti:

        Jenkkiautot on parhaita ajaa, autolehtien ylimieliset toimittajat vain mollaavat niitä ihan turhaan. Myös japsien jenkkimallit ovat olleet aina etevämpiä kuin Euroopassa tehdyt.
        Se ns. eurooppalainen ajettavuus tarkoittaa hyvää ajettavuutta moottoriradalla, mutta ei normaalissa liikenteessä. Tavallisessa arkiajossa ajomukavuus on tärkein eli se, että alusta suodattaa tien epätasaisuudet mahdollismman hyvin ja ohjaus on herkkä ja vaivaton pyöritellä . Ajaminen kun tapahtuu useimmiten pienillä nopeuksilla taajamissa.
        Jospa Camry olisikin ajettavuudeltaan aito jenkki, nykyiset Toyotat muistuttavat nimittäin ajoltaan liikaa eurooppalaisia merkkejä.

        Kaupunkiajo sujuu millä tahansa kopperolla, kyllä tärkeintä on maantie- ja moottoriajo ja siinä hyvä tuntuma, suuntavakaus ja mukavuus, pehmeys ja hiljaisuus. Eurot usein kivirekiä, halvat eurot meluisia, kalliit takavetoeurot epävakaita. Eli hyvälle jenkkityyliselle olisi meillä kysyntää.
        Rata-ominaisuudet kivirekimäisine alustoineen eivät tosiaan ole ykkösprioriteetteja meille, toisin kuin autotoimittelijat tuntuvat ajattelevan. Toki tuntumaa pitää olla sen verran, että moottoritiellä meno on vakaata, mutta se ei välttämättä ole yhteydessä kovaan alustaan ja ”urheilullisuuteen”.


      • 5345435

        Mistä se suuntavakaus saataisiin euro-premiumeihin?
        Eikä uuden A4n vakio alustaa (17" vakio pyörät) voi mitenkään pitää mukavana. Se on pintakova ja täräyttää jokaisessa pienessäkin safaltin montussa.
        Ainakaan vakaa ei meno ole A4llä eikä 3-sarjalaisella. ehkä 2.8m akseliväli on vaan niin lyhyt.


    • En.odota.paljoa

      Annetaan tojolle reilu tilaisuus Camryn ja katsotaan miten käy. Tähän mennessä amerikkalainen näkökulma noihin asioihin on yleensä flopannut Euroopassa totaalisesti.

    • Highway.train

      "Sen mitä itse olen ison veden takana Hertz:in autoilla niin on ne merkistä riippumatta hitosti suuntavakaampia ja vaivattomampia ajaa kuin täällä myynnissä olevat versiot, "
      Jos kokeilisit samoja autoja Suomen uraisilla teillä ja varsinkin talvella niin ymmärtäisit miksi jenkit eivät Suomessa pärjää.

      • 5634654

        No jos germaanit saisi autot edes kulkemana suoraan täysin sileällä asfaltilla niin ajo voisi maistua mutta kun ne valuu. Jos tie on vähänkin kallellaan niin ratti kampeaa ja sitä pitää pitää kunnolla vastaan. En ymmärrä ollenkaan. Sitäpaitsi kyllä ainakin 3-sarjalainen oli oikea uratutka. Ohjaus tempoili (kuten joskus muinoin Tuulilasi kirjoitti) jopa ajoratamaalauksista.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe