Niin.. olen tosiaan oikeastaan nuori, en pieni.. kuitenkin.
Tarinani alkaa kun olin mennyt kavereilleni yöksi Juhannukseksi. Meitä oli siellä minä, Iina, Elisa ja Anniina. (Nimet muutettu) Koko päivän minulla oli ollut outo tunne.. kuin olisin varma että jotakin tulisi tapahtumaan tänään. Ja niin siinä kävikin.
Menimme keräämään seitsämän kukkaa, ja laittaisimme ne tyynyn alle yöksi. (Olimme kuulleet että jos ne laittaa, näkee yöllä unta tulevasta miehestään.) Iina oli kerännyt kaikki seitsemän kukkaa, ja hän laski ne uudelleen. Siitä puuttui yksi, neliapila. Iina poimi nopeasti uuden tilalle, ja lähdime kävelemään pientä oikopolkua takaisin kotiin.
Matkalla, minä kuljin jonon viimeisenä, jäljessä. Elisa pysähtyi jonon edessä, ja poimi maasta tipputtaneensa kukan. Minä sitten seisoskelin siellä ja katselin ystäviäni edessä. Yhtäkkiä tunsin kuin joku olisi tarrannut minua olkapäästä hellästi, ja käännähdin äkkiä. Näin tumman vilahduksen silmäkulmassani, mutta ajattelin että oksa oli hipaissut olkapäätäni. (Oksat roikkuivat aika matalalla siinä kohdassa.) Hiiskaisin ystävilleni että mentäisiin jo.
Niin me lähdimmekin kohti ystävieni kotia. Saavuimme ovelle, ja ryntäsimme nopeasti sisään. Joko me kaikki olimme vainoharhaisia, tai sitten tekeillä oli jotain oikeasti. Kävimme juomassa muistaakseni mehua ja menimme ystäväni huoneeseen.
Kun astuimme sisään, joukon ensimmäinen pysähtyi yrkästi paikalleen. Kaikki kolme tyttöä kiiruhtivat katsomaan miksi jäimme paikallemme. Kaikkien katseet kohdistuivat sängylle, ja lukittuivat siinä sievästi makaavaan, virheettömään neliapilaan. Kaikki neljä kääntyivät nopeasti katsomaan toisiinsa. Epäilimme, että tuo oli Iinan neliapila.
Emme juurikaan välittäneet toisesta välikohtauksesta, mutta ehkä ei olisi kannattanut lähteä uimaan yhdeltätoista yöllä.. Anniina jäi kotiin, koska häntä väsytti jo vähän.. (univelkoja.) Menimme siis kolmestaan uimaan. Lampi oli tuttu. (ainakin niin me luulimme.)
Tai no ei voisi sanoa lammeksi, se oli oikeastaan Sorakuoppa. Jätimme rantakamppeet rannalle, ja pulahdimme veteen.
Uimme kaikessa rauhasssa, Iina ja Elisa syvemmällä kuin minä. Olin nimittäin joukon nuorin. Iina uiskenteli Elisan kanssa siis syvemmällä, niinkuin jo sanoinkin. Iina näki Elisan sukeltavan pinnan alle kauempana. Hän pysytteli pinnan yläpuolella. Hän kertoi tunteneensa nilkassaan heiveröisen otteen, ja jotain kangasmaista. Tässä vaiheessa minä tunsin kamalan pelon ja kauhun tunteen sisälläni, joten syöksyin päätäpahkaa takaisin rantaan. Iina ajatteli tietysti, että Elisa se siellä vain pilailee. Hän kävi potkimaan jaloilla otteessa olevaa jalkaansa. Hänen silmät pyöristyivät kauhusta, kun hän näki Elisan pulpahtavan pintaan ja haukkaavan happea. Iina vilkaisi pinnan alle, ja näki hahmon kiinni hänen jalassaan. Hän kävi tietysti kiljumaan korvia särkevästi, ja riuhtomaan jalkaansa irti. Loppujen lopuksi hän saikin sen vapaaksi.
Hän karjui Elisalle että hän ui nopeasti rantaan. He ryntäsivät vedestä kauhuissaan. Katsoin hämmentyneenä ja peloissani hässäkkää. Iina, Elisa ja minä kauhaisimme tavaramme nopeasti kainaloihimme, ja lähdimme juoksemaan takaisin kotiin.
Anniina katsoi hölmistyneenä puuskuttavaa kolmikkoa joka paiskasi oven kiinni perässään. Heitimme tavarat maahan, ja ryntäsimme kaikkien ikkunoiden ja ovien luo. Lukitsimme ne visusti.
Hengähdimme vihdoin, ja kysyin että mitä ihmettä siellä tapahtui. Iina selitti, ja kaikki vaikenivat ja tuijottivat Iinaa. Koko illan vilkuilimme ikkunoihin, ja niistä paistavaan pimeyteen. Yöllä laitoimme (en ymmärrä mitä hemskutin järkeä siinä oli..) teltan pystyyn takapihalle. Se oli kieltämättä aika uhkarohkeaa.
Muistimme kukat, ja laitoimme ne tyynyjen alle. Yöllä en herännyt kertaakaan, mutta Anniina kertoi nähneensä Elisan poistuneen teltasta yhden kerran yöllä. Elisa ei itse tiennyt asiasta mitään. Elisa ja Iina olivat nähneet yöllä unta komeista miehistä, jotka olivat muuttuneet lopulta hirviöiksi. Anniina ja minä emme nähneet mitään.
Tuon Juhannuksen muistan koko elämäni, siitä olen varma. Olen kuullut Sorakuopan historiasta sen verran, että poika ja isä olivat menneet soutelemaan kumiveneellä lammelle. He olivat menneet syvälle, kauas rannasta. Isä oli saanut jonkinlaisen sairauskohtauksen veneessä, ja käsittääkseni sen seurauksena oli kuolema, ja veden kaatuminen. Poika oli uimataidoton, ja oli hukkunut.
Myös joitain humalaisia oli hukkunut lampeen, tai muuten vain tehnyt itsemurhan. Ruumiit oli nostettu pari kuukautta tuon tapahtuman jälkeen. Vesi on tällä hetkellä likaista.
Käytämme Anniinan kanssa välillä koiraa lenkillä lammen ohi. Pari kertaa olen luullut huom. LUULLUT nähneeni pintaan kohoavia kuplia.. Jos tiedätte jotain Sorakuopan tapahtumista, kuulisin niitä mielelläni. Toivon myös muuta palautetta, kuten esimerkiksi: olenko hullu jo tässä iässä..?
Ikimuistoinen Juhannus.
5
2078
Vastaukset
- no just...
ootko nyt ihan 100% varma että puhuit totta? Toi meinaan vaikutti vähä semmoselta et toi on otettu suoraan jostain kauhu kirjasta tai keksitty päästänsä... Ei millään pahalla...
- pinei (vainoharhanenko) tyttö
mie puhun totta.. ehkä oon tulos seinähulluks, tai jotai.. huokaus.. kaiken kukkuraks mie luulen näkeväni enne-unia tai jotain.. yöllä nään pieniä ns. "välähdyksiä ja vilahduksia" huomisesta tai muutekin tulevasta.. ja huomenna saan taas kauheen deja vu:n.. se tuntuu mahassa.. mutta.. joka tapauksessa, uskokoon kuka uskoo..
- Pikkuinen Hullu (Uusi Nimim...
pinei (vainoharhanenko) tyttö kirjoitti:
mie puhun totta.. ehkä oon tulos seinähulluks, tai jotai.. huokaus.. kaiken kukkuraks mie luulen näkeväni enne-unia tai jotain.. yöllä nään pieniä ns. "välähdyksiä ja vilahduksia" huomisesta tai muutekin tulevasta.. ja huomenna saan taas kauheen deja vu:n.. se tuntuu mahassa.. mutta.. joka tapauksessa, uskokoon kuka uskoo..
Varmistin Iinalta asian siitä tarttumisesta nilkkaan. Hän vastasi asiaan että jokin oli hiponut hänen jalkojaan otemaisesti, ei varsinaisesti tarttunut. Joten.. ehkä koko juttu on vain minun vilkasta mielikuvitustani. Sorakuoppa tunnetaan myös nimellä: Mattilan lampi/järvi, tai Sorkki.. on varmaan muitakin nimityksiä, mutten muista niitä juuri nyt. Toivon palautetta kokeneilta "hulluilta" (en tosin usko että tämä on vain mielikuvitusta..) ja lukisin mielelläni myös asiaan liittyviä, samantapaisia tapauksia, jos niitä ylipäätänsä on.
- Miksu
Pikkuinen Hullu (Uusi Nimim... kirjoitti:
Varmistin Iinalta asian siitä tarttumisesta nilkkaan. Hän vastasi asiaan että jokin oli hiponut hänen jalkojaan otemaisesti, ei varsinaisesti tarttunut. Joten.. ehkä koko juttu on vain minun vilkasta mielikuvitustani. Sorakuoppa tunnetaan myös nimellä: Mattilan lampi/järvi, tai Sorkki.. on varmaan muitakin nimityksiä, mutten muista niitä juuri nyt. Toivon palautetta kokeneilta "hulluilta" (en tosin usko että tämä on vain mielikuvitusta..) ja lukisin mielelläni myös asiaan liittyviä, samantapaisia tapauksia, jos niitä ylipäätänsä on.
Missäs paikkakunnalla tää lampi on??
- pikkuinen hullu
Miksu kirjoitti:
Missäs paikkakunnalla tää lampi on??
Lappeenrannassa sijaitsee.. Mattila/Mäntylä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle312562Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362541Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532534Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921956Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle331845Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3121688- 1501506
- 731358
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231108Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271093