Linuxilla S-Pankkiin

afterEight

Mistähän mahtaa johtua, että en pääse Linuxilla (Mint 18.3 Firefox tai Opera) kirjautumaan S-Pankkiin? Käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämiseen jälkeen jumittaa aina "waiting for online.s-pankki.fi..." tilaan eikä etene kysymään tunnuslukua. Millään muulla sivulla en ole havainnut vastaavia ongelmia. Ja windowsillakin pääsen kyllä ko. pankkiin, joten ei ole pankin palvelin nurin.

14

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möllendorff

      En minäkään pääse S-pankkiin, tai tietysti kävelemällä pääsen mutta ei se mitään auta koska tilit on toisessa pankissa.

    • evästeet_käytössä

      Linkissä voi olla jo vanhentunutta tietoa.
      Mutta oletko sallinut evästeet selaimesi asetuksissa?

      https://online.s-pankki.fi/help/general/instructions_fi.html#intersel

      "Tekniset vaatimukset
      Mitkä Internet-selaimet sopivat verkkopankin käyttämiseen?

      Suosittelemme, että käytät verkkopankkia selaimilla Internet Explorer 9 tai Firefox. Näiden lisäksi sitä voi käyttää seuraavilla selaimilla: Internet Explorer 8, Google Chrome ja Safari (OS X).
      Ohjelma PDF-tiedostojen avaamiseen

      Verkkopankin sähköisten tiliotteiden ja esim. hinnaston avaamiseen tarvitset ohjelman, jolla voit lukea PDF-muodossa olevia tiedostoja. Tällöin voit halutessasi joko tallentaa tiedoston omalle koneellesi tai tulostaa tiedoston. Voit ladata maksuttoman ohjelman omalle koneellesi esim. Adoben sivuilta osoitteesta http://www.adobe.com/fi/products/reader/
      Miksi verkkopankissa käytetään evästeitä (cookies)?

      S-Pankin verkkopankissa on käytetty ns. evästeitä (cookies). Eväste on tekstitiedosto, joka tallentuu käyttäjän tietokoneelle Internet-sivulta, kun evästeiden tallennus on selaimen asetuksissa sallittu. Tekstitiedosto sisältää tietoa (esimerkiksi istunnon tunnuksen), ja sitä käytetään esimerkiksi helpottamaan sivujen käyttöä. Evästeitä käytetään myös sivujen käyttöä koskevaan tilastointiin. Tilastoinnin tavoitteena on kehittää palvelua mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi. S-Pankin internet-palvelujen käyttö edellyttää, että olet hyväksynyt evästeiden käytön.

      Jos et halua hyväksyä evästeitä, voit tehdä rajoituksen selaimesi asetuksiin. Huomaa, että estäessäsi evästeiden käytön et ehkä voi käyttää S-Pankin internet-palveluja pankkiasioiden hoitamisessa."

      • alkup

        Evästeet on käytössä. Ettei sitten vaadi jotain tiettyä porttia auki tai jotain java/flash tms. härpäkettä, jota Linux ei tue?


      • möllendorfff
        alkup kirjoitti:

        Evästeet on käytössä. Ettei sitten vaadi jotain tiettyä porttia auki tai jotain java/flash tms. härpäkettä, jota Linux ei tue?

        Tallentuneiden evästeiden joukossa voi olla vanhoja roskaevästeitä. Kannattaa poistaa ne silloin tällöin.
        Firefox lukee ihan sujuvasti PDF-tiedostojailman mitään lisähärpäkkeitä.
        Jos? ja kun? käyttää Minttiä kannattaa puhua Mintistä koska Linuxista puhuminen liittyy yleensä trollaamiseen.


      • alkup
        möllendorfff kirjoitti:

        Tallentuneiden evästeiden joukossa voi olla vanhoja roskaevästeitä. Kannattaa poistaa ne silloin tällöin.
        Firefox lukee ihan sujuvasti PDF-tiedostojailman mitään lisähärpäkkeitä.
        Jos? ja kun? käyttää Minttiä kannattaa puhua Mintistä koska Linuxista puhuminen liittyy yleensä trollaamiseen.

        Evästeiden siivous näyttää auttavan sen verran, että pääsee kirjautumaan sisälle, mutta sitten jämähtää kesken laskunmaksun. Eli selkeästi evästeisiin liittyvä juttu, mutta mikähän sitten on perimmäinen syy?

        Jaa, linux palstalla ei saisi puhua linuxista? Onpa outoa.


      • möllendorffff
        alkup kirjoitti:

        Evästeiden siivous näyttää auttavan sen verran, että pääsee kirjautumaan sisälle, mutta sitten jämähtää kesken laskunmaksun. Eli selkeästi evästeisiin liittyvä juttu, mutta mikähän sitten on perimmäinen syy?

        Jaa, linux palstalla ei saisi puhua linuxista? Onpa outoa.

        "Jaa, linux palstalla ei saisi puhua linuxista? Onpa outoa"

        Kuten sanoin jos tarkoittaa Mintiä niin kannattaa puhua Mintistä.
        Saat sinä puhua Linux palstalla Linuxista mutta älä sitten itke jos annan ohjeita vaikka Wifislaxille tai MX:lle.


    • Itsellä ei ongelmia. Jos luot vaikka uuden käyttäjän ja kokeilet. Saat helposti oletukset. Itsellä vielä vanha ff.

    • jakkaraongelmia

      Itselläni on aina S-pankki toiminut Ubuntu Firefox.

    • mikä_muu_vielä

      Evästeiden lisäksi saattaa ehkä olla selaimen asetuksissa joku muukin mikä aiheuttaa ongelman.
      Kannattaisi varmaankin tarkistaa.

    • seppo-pc

      ubuntu 18.04 ja firefox. ei ongelmia s-pankin kanssa

    • linuxtrojan

      Todennäköisesti pankkisi on estänyt linuxin pääsemisen järjestelmään haittaohjelman takia:

      "Suomeenkin iskenyt haittaohjelma paljastui hirviöksi: 200 000 uutta reititintä vaarassa, vakoilee turvallisia yhteyksiä, osaa rosvota pankkitilin..."!
      Jopa 500 000 reitittimeen ympäri maailman levinneestä haittaohjelma VPNFilteristä on paljastunut uusia saloja laitevalmistaja Ciscon tutkimuksissa. Asiasta kirjoittavan Ars Technican mukaan haittaohjelma kykenee asettautumaan käyttäjän ja internetin väliin esimerkiksi salasanojen nappaamiseksi, muiden haittaohjelmien levittämiseksi tai verkkosivuilta ladattavan sisällön muuttamiseksi salaa.

      Linux/VPNFilter [Threat Name] go to Threat
      Linux/VPNFilter.I [Threat Variant Name]
      Category trojan
      Detection created Jun 06, 2018
      Detection database version 17510

      • Kaikkea_kanssa

        No, jo vaan :-)


      • Dr-wissi

        Kannattaa vaihtaa Windowsiin joka kuitenkin sitten käyttää samaa reititintä.


    • mainoksenestoko

      Käytätkö ehkä mainoksenestolisuketta?
      Olen huomannut että PayPal ainakaan ei tykkää mainoksenestosta (itsellä ublock origin).
      Ebayssa pitää mainoksenesto poistaa käytöstä Paypalilla kun ostoksia maksaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe