Huominen länpö-tila on arvoitus.
Niin tulee olemaan kakkakin.
Syön Perunaa ainoastaan kerran-pari vuodessa.
Ja aina keväisin.
To be continued...
H.
Arvon auvoiset Blogit
100
2143
Vastaukset
- Heikunkeikku
Oot näemmä laittanut kuvan tämän päivän kakasta.
Huomisen päivän arvoituskakka sitten uudessa kuvassa.
Voidaan sit porukalla verrata:)- Heikunkeikku
siilenämää kirjoitti:
Tässä avuksi :).
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/09/20/mita-kakkasi-kertoo-terveydestasiKivan aiheen se h keksi:)
Tähän aloitukseen ei kovin moni tule visertelemään, että "hei tästä on jo puhuttu".
Aika aniharvakseen on kakoista keskusteltu.
Hyvän muotoisia palloja hänellä on.
Tiesitkö ja tietävätkö muut, että on yks eläin, joka päästää kuution muotoisia kakkoja. Näin on. Kuutiokakkoja.
Vompatti kuutioilee:
https://www.stara.fi/2016/03/27/tiesitko-tata-vompatit-ulostavat-kuutioita/
Niinpä.
Nykyään laatu loistaa vain poissa-olossaan.
Ja keino-tekoisuudellaan.- fillaritar
Hohhoijjaa... Nukahdin sohvalle Jamien lespaavan ässän sointuun ja heräsin Lauran pehmeään superfood-selostukseen. Sillä aikaa muikkuni olivat imeneet tuntuvan suolan. Kirveleekö ulostulossa ei tiedä vielä.
Sade saapui jälleen. Ei haittaa, kohta saunaan.- Heikunkeikku
"fillaritar"
Suoritit siis vahinkonukkumisen?
On mukavaa nukahtaa sointuihin ja jos vielä soinnut kaikkaa herätessäkin, niin kaikkihan sitten hyvin.
Oon tässä kans miettinyt ottaisinko kirjan käteen ja paiskaisin maata sitä lukemaan. Oon aivan varma, että kun hetken sitä luen, vaikka onkin tosi hyvä kirja, niin mulle tulee armoton väsy. Jos silmät suljen, niin PAMMM!!!!! kaksi hengenvetoa ja taju on kankaalla.
Toisaaltaan mitä väliä, vaikka nukkuisinkin.
Jaksaapa valvoa illalla, vaikka yöhön asti. Ilakoida itsensä kanssa Juhannusta.
Pistää vaikka tanssiksi. Piiritanssi itsensä kaa on kivaa tai sitten letkajenkkaa.
Hieman kirkastui ilma, mutta kesti vain tunnin verran ja taas on harmautta ja piskoja tippuu. - fillaritar
Heikunkeikku kirjoitti:
"fillaritar"
Suoritit siis vahinkonukkumisen?
On mukavaa nukahtaa sointuihin ja jos vielä soinnut kaikkaa herätessäkin, niin kaikkihan sitten hyvin.
Oon tässä kans miettinyt ottaisinko kirjan käteen ja paiskaisin maata sitä lukemaan. Oon aivan varma, että kun hetken sitä luen, vaikka onkin tosi hyvä kirja, niin mulle tulee armoton väsy. Jos silmät suljen, niin PAMMM!!!!! kaksi hengenvetoa ja taju on kankaalla.
Toisaaltaan mitä väliä, vaikka nukkuisinkin.
Jaksaapa valvoa illalla, vaikka yöhön asti. Ilakoida itsensä kanssa Juhannusta.
Pistää vaikka tanssiksi. Piiritanssi itsensä kaa on kivaa tai sitten letkajenkkaa.
Hieman kirkastui ilma, mutta kesti vain tunnin verran ja taas on harmautta ja piskoja tippuu.Kyllä, kyllä vahinkonukkuminen oli. Ne ovat parhaita. Kompensoin nukkumista viskomalla kiukaalle vettä useamman kupollisen.
Kovakantisia paksuja kirjoja ei oikein kannata pötköllään lukea, sattaa herätä lovi otsassa.
Täällä on veivannut sadetta ja poutaa vuorotellen. Ei haittaa, Jillian ja Todd pitävät minulle seuraa nyt. - Heikunkeikku
fillaritar kirjoitti:
Kyllä, kyllä vahinkonukkuminen oli. Ne ovat parhaita. Kompensoin nukkumista viskomalla kiukaalle vettä useamman kupollisen.
Kovakantisia paksuja kirjoja ei oikein kannata pötköllään lukea, sattaa herätä lovi otsassa.
Täällä on veivannut sadetta ja poutaa vuorotellen. Ei haittaa, Jillian ja Todd pitävät minulle seuraa nyt.Hohhoijaaa... täältäkin ja lisäyksenä, että Auts!!!
Menin lukemaan ja sitten suljin silmät ja niin siinä sitten kävi, että nukuin.
Jos nukun vähänkin pidempään päivällä, niin pää muuttuu umpinaiseksi kipeydeksi. Puoli tuntia on ok. Nyt nukuin n. 2 tuntia.
Pää tuntuu niin raskaalta, että jouduin hetken noustessa kävelemään kumarassa ja kannattelemaan käsilläni päätä.
Okei, tekstiin tuli vahingossa pientä liioittelua, mutta kipiä tää pää nyt vaan on. Siinä en liioittele. Mietin tässä ottaisko puolikkaan päänsärkytabletin.
Ihateellista olisi, jos itsestään parantuisi. Mä vähän aikaa kahtelen ja tunnustelen ja mietin ottaako vai ei.
Ei otsaan lovea tule, vaikka kovakantinen on kirjani mun.
Luen kyljelläni. En myöskään lukiessa ala vahinkonukkumaan, vaan laitan aina kirjan pois ja vasta sitten lupsautan luomet kiinni. Kuulun tahallisnukkujiin:)
Ulkona edelleen sataa. Synkkää.
Ja mulla on vilu.
Pistin kauhian paksun villapuderon päälleni.
PS. Mikä Kupollinen? Tarkoitit varmaan Napollinen häh:) Heikunkeikku kirjoitti:
Hohhoijaaa... täältäkin ja lisäyksenä, että Auts!!!
Jos nukun vähänkin pidempään päivällä, niin pää muuttuu umpinaiseksi kipeydeksi. Puoli tuntia on ok. Nyt nukuin n. 2 tuntia.
Pää tuntuu niin raskaalta, että jouduin hetken noustessa kävelemään kumarassa ja kannattelemaan käsilläni päätä.
Okei, tekstiin tuli vahingossa pientä liioittelua, mutta kipiä tää pää nyt vaan on. Siinä en liioittele. Mietin tässä ottaisko puolikkaan päänsärkytabletin.
Ihateellista olisi, jos itsestään parantuisi. Mä vähän aikaa kahtelen ja tunnustelen ja mietin ottaako vai ei.
Luen kyljelläni. En myöskään lukiessa ala vahinkonukkumaan, vaan laitan aina kirjan pois ja vasta sitten lupsautan luomet kiinni. Kuulun tahallisnukkujiin:)
Ja mulla on vilu.
PS. Mikä Kupollinen? Tarkoitit varmaan Napollinen häh:)Rajoittaa hän nyt tsättäilyänsä.
Kirjautuu vaikkasti twitterboogiin.
H.- villapuderossaan
hunksz kirjoitti:
Rajoittaa hän nyt tsättäilyänsä.
H.Joko heikku soitti häh?
- fillaritar
Heikunkeikku kirjoitti:
Hohhoijaaa... täältäkin ja lisäyksenä, että Auts!!!
Ja mulla on vilu.
PS. Mikä Kupollinen? Tarkoitit varmaan Napollinen häh:)Kuppo, kuuppa, kiulu. Mikä nuppo? Nipotus.
Mun on vaikeaa lukea kyljellään, kun silmälasit menevät vinksalleen. Jaa tuo on sellaista jäykkyyspäänsärkyä vaiko liian pitkään tahallaannukkumista? Mitä sitä kärsimään jos puolikkaalla pillerillä siitä eroon pääsee. Tosin en hevin ota lääkettä itsekkään joten mikäs mä olen sanomaan. - Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
Rajoittaa hän nyt tsättäilyänsä.
H.Pää kiinni, siis sormet kiinni.
Kirjoitan Auvoista blogia ja tämmösiä nää on.
Yks sanoo jotain ja toinen siihen jotain ja se eka vastaa ja toka siihen sitte.
Ihan samalla tavalla, kuin ittekin teet. - Heikunkeikku
fillaritar kirjoitti:
Kuppo, kuuppa, kiulu. Mikä nuppo? Nipotus.
Mun on vaikeaa lukea kyljellään, kun silmälasit menevät vinksalleen. Jaa tuo on sellaista jäykkyyspäänsärkyä vaiko liian pitkään tahallaannukkumista? Mitä sitä kärsimään jos puolikkaalla pillerillä siitä eroon pääsee. Tosin en hevin ota lääkettä itsekkään joten mikäs mä olen sanomaan.Ei Nuppo vaan Nappo.
Hyvänen aika kyllähän kaikki nyt napon tietää?
Napolla heitetään kiukaalle vettä.
Ilman nappoa ei saunassa tee mitään. - fillaritar
Heikunkeikku kirjoitti:
Ei Nuppo vaan Nappo.
Hyvänen aika kyllähän kaikki nyt napon tietää?
Napolla heitetään kiukaalle vettä.
Ilman nappoa ei saunassa tee mitään.En ole koskaan kuullutkaan Naposta! Nyt näemmä alkoi Nipotus :)
- Heikunkeikku
fillaritar kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan Naposta! Nyt näemmä alkoi Nipotus :)
Tahallisnukkuja lahkolaiset eivät koskaan ikinä Nipota mistään.:)
Se on sääntö numero yksi. Jos nipotussääntöä rikkoo, niin oitis potkitaan pellolle.
Minä luulin että Nappo-sana on yleissivistyksellinen sana, joka on käytössä koko Suomessa. Höh! - fillaritar
Heikunkeikku kirjoitti:
Tahallisnukkuja lahkolaiset eivät koskaan ikinä Nipota mistään.:)
Se on sääntö numero yksi. Jos nipotussääntöä rikkoo, niin oitis potkitaan pellolle.
Minä luulin että Nappo-sana on yleissivistyksellinen sana, joka on käytössä koko Suomessa. Höh!Selkis! Joo, en minä tarkoittanut että Sinä Nipotat vaan tuolta aloittajalta tuli twiittikehotus :)
0465541562
-
"Nyt on aika kun luonto on uudistunut
paljon uutta on kasvamaan juurtunut.
Kuten pitääkin on paljon myös kellastunut
elon vastuusta kuihtunut nahistunut.
Vaan iloista on että paloissaan Herneet
viher-poskia ovat nuo suloisen turvonneet"
H.- mimmimum-..mi
Sataa sataa ..vähäsen ropisee...lokin uusi kakka pois liukenee ... onko se Juhannus juhlista jaloin...lääkärihelikopteri käväisi tuossa lähellä...jollain on hätää... taidan mennä tekemään juhannus taikoja...syön sängyssäni sen seitsemän sortin näkkileivät....aamulla ei tarvi kysyä ....missä muruseni on ..
- mimmile-tuuria
"...aamulla ei tarvi kysyä ....missä muruseni on ..",
Tuossa jo hän antoi puhelin numeronsa, senkun soitat, niin ei tarvitse musaketjuissa hempeään helisyttää. Meidän lähellä noin sadan metrin päässä oli jo eilen kolari. Kaksi ambulanssia, kaks polliisiautoa ja pelastuslaitoksen auto. Sitten poika laittoi juuri vietiä et jalka kahdesta kohden murtunut ja odottelee tietoa et pitääkö leikata. Työtapaturma.
Meillä on ukkonen jyrissy pitkin iltaa. Aurinko välillä kurkistaa. Just ehittiin koirulin kanssa käyvä gagilenkki (koostumuksesa en tiedä kun kakkasi niin risukkoon). Kaksi äijä kolmenkym pin ja kuudenkympin välillä vetää tirmoolia kodassa tulehen tuijotellen. Heidät uskasltaa jättää kotaan :).Minä vietän tupaillan ja kattelen tv:tä.- tyrkkyjäkö
mimmile-tuuria kirjoitti:
"...aamulla ei tarvi kysyä ....missä muruseni on ..",
Tuossa jo hän antoi puhelin numeronsa, senkun soitat, niin ei tarvitse musaketjuissa hempeään helisyttää.Ennen sanottiin ettei ole sopivaa syöttökaukalon juosta sian perässä, nykyisin näkee useinkin että naiset jahtaa miestä.
- Veskun.rannalta
Jalkaani klenkkaan ja pissalla laukkaan,eipähän juhannusta tarvinnekkaan!
Vettäkin roiskii ja koivut ne heiluu,järvellä näköjään venehet keinuu.
Hyvä on hiljaa yksin olla,ei sitä hulinaa kaipaa polla. - fillaritar
14 ja aurinko paistaa lähes siniseltä taivaalta. Jokunen poutapilvi.
Olen kyllästynyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ruoka- ja remonttiohjelmiin.
Yksi poikkeus on ruotsalainen remonttiohjelma. Siinä ihana puuseppä Anders potkii persuuksille saamattomia remonttinsa kesken jättäneitä ja avittaa muutaman remotintekijän kanssa tilannetta eteenpäin. Anders on vakuuttavasti vihainen nössöille.
Tuli eilen, kun viimeisiä tauluja ripustelin ja tein kuvakollasia, esiin se miten esim. taulujen kehykset tehtiin ennen vanhaan kunnolla. Nähtiin vaivaa pienissäkin esineissä ja tehtiin ne kestämään.
Tälle päivälle ei vielä suunnitelmia. Menisinkö johonkin julkiseen rantasaunaan. Uutiset kertoivat sellaisten olevan avoinna. Vai oliko vain eilen. - Heikunkeikku
10,7 astetta. Plussia sentäs, että siitä Tradaa. Tuulen suunta otollinen suhteessa takapihaan, joten eipä estänyt minua aamulla sinne menemästä. Villapusero toki päällä kera villasukat, mutta sehän on vain kotoosta ku kintut on pässinpökkimis.
Minulla on ruokavärkkiä tuola jääkaapis. Semmosta parempaa. Lihhhaa ja kaikkee. Kun nyt vaan jaksaisin sitä ruveta muokkaamaan syömiskuntoon.
Jonkinasteinen vetelyys, saamattomuus ja innottomuus on käärässyt itsensä minuun. Ehkä synkkyys ulkona vaikuttaa.
En onneksi ole huonotuulinen. Pää on siltä osin ihan ok.
Jossakin välis meen käymään veljen ja vaimonsa luona. Onneksi ei ole mitään aikataulua. Aikatauluton elo passaa mulle.Pitäskö ensin syödä, että jaksas laittaa ruokaa;)
Osalle minun ruokavärkeistä kävi tänään huonosti. Laitoin uudet perunat, lantut, porkkanat, punajuuret ja sipulit kera oliiviöljyn, mustapippurin ja rosmariinin folionyyttiin ja lähdin viemään sitä ulos grilliin. Matkalla nyytti repesi ja puolet tavarasta eteisen matolle, puolet sentään jäi ja hyvää oli kera grilattujen possun ribsien ja raakamakkaran.- Heikunkeikku
entinenmiäs kirjoitti:
Pitäskö ensin syödä, että jaksas laittaa ruokaa;)
Osalle minun ruokavärkeistä kävi tänään huonosti. Laitoin uudet perunat, lantut, porkkanat, punajuuret ja sipulit kera oliiviöljyn, mustapippurin ja rosmariinin folionyyttiin ja lähdin viemään sitä ulos grilliin. Matkalla nyytti repesi ja puolet tavarasta eteisen matolle, puolet sentään jäi ja hyvää oli kera grilattujen possun ribsien ja raakamakkaran.Hellouta entiselle miähelle!
Mulla oli hyvät värkit ja aloin sitä sitte värkkäämään.
Värkätessä ajatukset juoksivat, aattelin ettei se nyt niin haittaa.
Haittas se!
Ruoka oli ok. Tavallaan. Antasin arvosanaksi 3 eli hyvä. Mutta kieleni ei kolmosesta ilahdu. Maustoin joo, mutta sieluni ei ollut mukana:)
Ensimmäisen suutuntuman jälkeen söin annokseni kiltisti ja mukisematta, vaikka pienoinen vihaksipistäminen eleli mielessä. Olisin voinut saada aikaiseksi maukkaamman ruuan.
Huomenna syön samaa ruokaa. Teen aina ainakin kahdeksi päiväksi.
No ei voi mitään. Seuraavalla kerralla keskityn paremmin ja sanon ruualle, että ootte te vaan niin maukkaita. Kehuminen ja läsnäolo nääs auttaa :)
Sulla kävi huono säkä nyytin kans. Otan osaa. Onneksi puolet jäi.
Tykkään raakamakkaroista. Oi että, että tykkään. Joskus tullen tekemään itsekin raakamakkaroita. Olen niin päättänyt.
14,7C
Mökki-pihoilla ovat autot saaneet tuulilla Neulas-Sateita.
Grilli-Hiiliä pitkin pihaa.
Tyhjiä grillejä lommoineen.
Laitureita etsitään.
Jos ei niitä poltettu ole.
-
Helteet viipyilevät vielä jossain.
Lienee auttaa, kun Lapissa paineet alenevat.
Eiköhän sitten täällä korkea paine purkaudu portti-kongeihin.
Puistoihinkin.
-
Kappas vaan.
Runsas Perunointi ei antanutkaan makeutta veressä.
Läheskään niin paljon huin Höyrytetyt vihannekset.
Johtuisikohan se hentoisista kuorista Perunalla.
Täytynee syventyä tarkemmin eri Vihannesten sielun-elämään.
Suhteutettuna DB-kakkoseen.
-
Valitettavasti SF Sillin mausta puuttui osa Matjestistä.
Sellaisesta mitä on Hollantilaisessa.
Ensi-vuonna täytyy sitäkin ajatella toisin tavoin.
Vähentää tasa-valtalaisen tuotannon arvoa.
Luomu-Voi SF loisti paikalla-olollaan.
Kuiva-Tilliä hieman liikaa.
-
Pyörä hiljaa rullailee
aalto tuulen hyväilee...
H.- henrjii
Hauska musa aloitus. SF uusia pottuja pikkasen
keitettynä folioon, ja nyrkin kokoinen voi klimppi joukkoon.
Mikä on kikka sen, se kun ottaa pikkasen
https://www.youtube.com/watch?v=WrAk7PpKGX4&start_radio=1&list=RDWrAk7PpKGX4 - henrjii
niin ja grilliin tietysti, piti sanoman
- fillaritar
Päätinkin sitten fillaroida maaseudun rauhaan. Pääsin juhannustunnelmaan siniristilippuen lihuessa juhannuskoivujen kanssa kilpaa. Vieno lannantuoksu pelloilta, jotka mielestäni viheriöivät mukavasti kuten nurmikotkin.
Poikkesin grillipaikalle ja grillasin juhannuksen kunniaksi pari kyrsää. Olivatpahan suolaisia, paljon suolaisempia kuin eiliset muikkuni. Munuaiset varmaan kärsivät. Pitänee pitäytyä nyt jonkin aikaa suolasta. Rajansa kaikella. Tuulellakin olisin voinut olla, vaan ei ollut. Peuhasi vastaan ja myötään, välillä sivuuttainkin.
Nuo Teresan lauseiden viimeisten sanojen viimeisten tavujen kiekautukset eivät saane minua vahinkonukahtamaan tänään. Vaihdan kanavaa. Nyt jo 17 plussaa, aamulla vain kymmenen, oli kuin syksy, koleaa ja märkää,
onneksi kesä ei sittenkään ole vielä mennyt, vaan jatkuu.............
Eilen satoi, satoi ja satoi, onneksi en ollut makkaran tai kaljan myyjänä, niin kuin monena juhannuksena aikaisemmin, pahimmassa tapauksessa paistamassa ja myymässä muurinpohjalettuja. Olen jo niistä talkoohommista eläkkeellä.
Ei edes terassilla huvittanut istua.
Kun satoi koko illan niin katselin vain sisältä suomenlippua, joka hulmusi reippaasti kun sade tuli keralla rajun tuulen.
Nyt se lippu heiluu melkein suorana, komeaa katseltavaa, jotenkin juhlava näky, aina.
Huominen pitää vielä kitua tätä juhannusta, pyhät ovat joskus rasittavia, tykkään enemmän arjesta.
Akatonta miestä kattelin televisiosta , upposin nojatuoliin ja se oli riittävän helppoa katseltavaa, Edvin Lainetta, se Akallinen mies, joka muutam vuosi myöhemmin tehtiin samoista maaliselämän teemoista jäi Ohjaajan viimeiseksi työksi, 1986.
Linnunpojat ovat niin suloisia, olen nähnyt nyt vasta pikkuisia pikkupeippoja pyrähtelemässä, olen luullut perhoseksi mutta lintu se onkin ollut. olisiko pitkä kuiva ja helteinen aika vaikuttanut pikkulintujen pesintään.14,1C
Jonkun Siemen-Perunat tuli syötyä.
Taidanpa testi-mielessä ostaa ainakin yhden kahden-päivän satsin.
Maku-testiä en enää tarvitse, alkoi vaan tuo Sokeri-taso kiinnostaa.
Aamulla 4,1.
Yleensä ollut kutosen molemmin-puolin.
Olikos se teevee kun kertoi koiransakin seisovan herkemmin Perunalla?
Liha-kastikkeen kera.
Kaliumia tai jotain semmosta niissä.
Perunoissa.
-
Se alkaa olla taas paluu-liikennettä.
Poliisin ja Uutisten on aika vaihtaa nauhansa Esko Riihelän nauhoihin.
Nehän ovat kuuluisia diabolisista oire-yhtymistään.
Mennessä tollee, tullessa tällee.
Ratti-Juoppo siellä.
Tanko-Juoppo täällä.
Nuoriso-joukon murtuneet nenät.
Tyttö-laumojen kyyneleistä levinneet meikit.
-
Hää hää...lällä...lällä...lää...lää!
Toiset ne aamulla taas autoansa töihin lennättää.
Vaan en minä!
Hyvä minä.
Minähän en rahan takia ala vieläkään ryntäilemään.
Enkä etsi omais-hoidettavaa.
Minua saavat halia ainoastaan terveet, #MeTwicetoo-läyskäiset.
Vyötäröiset.
-
H.- Heikunkeikku
Kun ottaa koiranpennun, niin menee oman aikansa, ennen ku koirasta tulee koira.
Se ei jotenkin ees älyä, että se on koira. Luulee olevansa ihminen.
Ihmistaimikin opettelee kaikenmoista aluksi. Ei se itte osaa ensteks.
Pieni peruna. Hiljan syntynyt. Hunksi vetää sen naamaan, legoillaan möyhertää.
Tuo pikku raukka, mukula, ei vielä ollut ehtinyt perunoitumaan. Oma äiti, josta syntynyt, ei ollut ehtinyt opettaa millasesti perunana ollaan.
Pieni vauvaperuna on kasviksien kaveri. Veti hunksi naamaansa sitten pikku perunaa tai kasviksia, niin kumpikampi ei sokeriarvoja lähe nostelemaan.
Eri asia jos perunaäitejä, aikuisia sellaisia, alkaa puputtamaan, niin ne sitten jo tietää, että tällälailla ollaan oikeita perunoita. Ne nostelee kaikkee jo ihan eri lailla.
Testaile niin huomaat, että aijjaaa näinkö tää asia on. hunksz kirjoitti:
Profiilikuvassa mini-silppuri/sekoitin ja Mauste-Kurkun-kuoria.
H.Mites kakka voi?
Huomatkaa profiilini-kuvassa Vihannekset höyrytys-kattilassa.
Pinnalla rouhittuja Mauste-Kurkkujen-kuoria.
Saa kuolata.
Olkaa hyvät.
H.Huomatkaa profiilini-kuvassa Vihannekset höyrytys-kattilassa.
Pinnallakin mausteina kuivattu Valko-Sipuli, Rouhittu Musta-Pippuri ja Suola.
Kattilan alla palaa ryssien Kaasu.
Saa kuolata.
Olkaa hyvät.
H.
- fillaritar
Noista mukuloista. Mulla on uunissa sellainen retro peltilihapiirakka huomiseksi retkievääksi. Tahallaan ylijääneeksi jätetystä täytteestä täytin paprikoita uuniin nyt iltaseksi.
Niin niistä mukuloista. Yhessä paprikassa oli sisällä sellainen pienen paprikan alku. Aika usein on paprikan sisällä. Onkos sellainen paprika raskaana?
Piti laittamani kesäkurpitsaa myös, mutta tuossa yksilössä on joku hirveen karvas maku. Vaikka freesasin sitä pannulla, niin ei lähtenyt maku pois. Harmillista heittää pois, mutta ei sitä voi syödä.
17. Taas on päivä ehtoossa ja mitään en ole saanut aikaiseksi,
olisi pitänyt keksiä uusi malli, idea on vaan ei toteutuksen tekniikkaa
Olen viettänyt vain yökkäripäivää ja syönyt herkkuja.
Joulunaikaan saamiani suklaarasioita on vielä avaamatta,
tänään aukesi yksi. Ei vielä viimeinen.
peaceruusuni on avannut terälehtensä,
ruusun hehku voi olla hehkua ilman räikeää väriäkin, vain hento värin aavistus.
kaunis kuin mikä.
Olen katsonut kaikki päivät jalkapalloa,
mikä saa pelissä sympatian syttymään vaikkei tunnistaa yhtään pelaajaa ko joukkueesta
eilen ruotsi vei sytämmen ja nyt japani. japani ylsi tasapeliin, jep.
jalkapallo ja urheilu yleensä on kivaa tälläiselle tilastoista tykkäävälle.
nyt olen tehnyt oman tilastoni jalkapallo-otteluista, kohta voi kertoa, missä kohtaa
on keskisuomalainesen arvioijat menneet roknooseissaan täysin metsään.
Siitä tilastosta ei ole mitään hyötyä...hupia vain.
aurinko siivilöityy ihanasti koivun lehvästöjen lomasta, auvoinen ilta 20 celssiusta- mimmimum-..mi
Ostin varaksi grillimakkara paketin ennen juhannusta....en lähtenyt grillailemaan ...nyt kun katsoin siitä viimeisen käyttöpäivän ... huomasin samalla että luulin ostaneeni barbeque makkaraa...mutta siinä lukeekin ...bourbon...nouseekohan se päähän.... se viski....
Jotkut osaavat kirjoittaa mielikuvitusrikkaasti....eläytyen jonkun toisen asemaan...vaikka esineen...tai koneen... luin juuri pesukoneen elämästä,,,ei silläkään niin helppoa ole ....täynnä pyykkiä että juuri ja juuri jaksaa pyörittää...lopussa oli hauska lause ..."hauskinta tässä hommassa on kuitenkin sukkien syönti"- fillaritar
Se sukkien syönti on varsin monen pesukoneen lempipuuhaa :))
fillaritar kirjoitti:
Se sukkien syönti on varsin monen pesukoneen lempipuuhaa :))
Ahaa, nälkäinen pesukone siis syynä parittomiin sukkiin. Söisi sitten sen toisenkin parin, ei jäisi orpoja sukkia. Meikäläisen pyykin pesussa tosin suurempi ongelma on nämä puoliskon jalassa pidettävät useamman metrin pituiset tukisiteet. Ne kun sen parin tunnin aikana koneessa pyöriessään kietoutuvat moneen solmuun muun pyykin ympärille, sitä sotkua ei selvitä itse Erkkikään;(
- mimmimum-..mi
Entinenmies... tiedäkkö minulle tuli mieleen että pesupussi varmaan auttaisi asiaa...käytän aina joskus aran pyykin kanssa....verkkopussi jossa vetoketju...sinun pesupussisi pitäisi kyllä olla aika iso...ei taida valmiina löytyä...mutta helpottaisi huomattavasti sotkeutumista toisiin pestäviin..
mimmimum-..mi kirjoitti:
Entinenmies... tiedäkkö minulle tuli mieleen että pesupussi varmaan auttaisi asiaa...käytän aina joskus aran pyykin kanssa....verkkopussi jossa vetoketju...sinun pesupussisi pitäisi kyllä olla aika iso...ei taida valmiina löytyä...mutta helpottaisi huomattavasti sotkeutumista toisiin pestäviin..
Ahaa uudestaan. Taisin juuri saada hyödyllisen vinkin, kiitos sinulle. Ei kai sen pesupussin tarvii niin iso olla kun sinne ne pahulaiset tukisiteet mahtuu. Eivätpähän sitten pääse sekoilemaan isomman pyykin ympärille. 35x45 cm pesupussi pikaisella guugletuksella löyty, eiköhän sinne yksi tukiside hyvin mahdu.
- mimmimum-..mi
Ihan kiva juttu sitten....voihan niitä pesupusseja siellä pyöriä kaksikin ...jos tarvii.. minun pesupussini on jotain 25 /30 ...silmämääräisesti katsottuna.. Tuosta sukkien katoamisesta vielä tuli mieleen kun nelivuotiaalle sanoin....kun etsi sukkaansa...jos pesukone on sen syönyt..katsoi minua kummallisesti...ei pesukone mitään sukkia syö..
- fillaritar
entinenmiäs kirjoitti:
Ahaa, nälkäinen pesukone siis syynä parittomiin sukkiin. Söisi sitten sen toisenkin parin, ei jäisi orpoja sukkia. Meikäläisen pyykin pesussa tosin suurempi ongelma on nämä puoliskon jalassa pidettävät useamman metrin pituiset tukisiteet. Ne kun sen parin tunnin aikana koneessa pyöriessään kietoutuvat moneen solmuun muun pyykin ympärille, sitä sotkua ei selvitä itse Erkkikään;(
Tuo käärmeläjä onnistuu myös kylpytakkien väillä ja etenkin suomalaisilla.
Mimmimummin ohje on hyvä. Käytössä minullakin. - fillaritar
Oho oli ennakkosyöttö jäänyt päälle.
Eli onnistuu kylpytakin vöillä ja sukkahousuilla 😏 - Bengalitikku
Olen joskus löytänyt karanneen sukan pussilakanan nurkasta. Törkeetä.
Mulla on noita pesupusseja, mutta ne ovat karkailleet pyykkipoikien joukkoon eli en muista käyttää niitä. Ryhtiä.
Sitten se on naappu tai kousu, millä heitetään vettä kiville.
17,5C
Taitaa olla kesäpäivä Kangasalla.
Täällä se ei ainakaan ole.
Syksystä menisi, jos ei aurinko paistaisi.
Galsa.
-
Enää yksi rasia Mansikoita.
Yl-huomenna siis kauppahan.
Kanan-Poikaakin ostamahan.
-
Ruoho kasvaa, jutun aiheet vähenevät.
Tyhjää on ikävä jauhaa.
Mutta itsehän aloitin.
-
Rinteen satanen.
Uutiset kertovat että hyvän eläkkeensä ansainneet.
Jotuvat pian maksamaan lisää rahaa heille, jotka eivät ole ansainneet hyvää eläkettä.
Kenessä lie vika?
-
H.- Bengalitikku
Vika on joulupukin ja kaikkien niiden, jotka kulttia pitävät yllä.
- mimmimum-..mi
Mansikoita pitää kyllä huomenna ostaa.. nyt kun on niiden aika ...Jäätelöauto soitteli ulkona kutsuvasti omaa kutsuhuutoaan ...alkoi tehdä jäätelötuuttiakin mieli ... minulla on ollut makean ...siis karkin kumma himo....mitähän se kertoo...pitkään aikaan en kaivannut mitään makeaa.. enemmänkin mausteista tai vähän suolaista makupalaa... Tänään söin sitä "viski" makkaraa...
19,3C
Katselin parvekkeeni avatulla ovella.
Kuinka puuskan repäisemä Pihlajan-oksa sai kyytiä.
Isä moottori-sahasi klapeiksi.
Lapset raahasivat klapit kärryyn.
Ja niin ehkä joku taide-puu-seppä sai aineksia Pihlaja-Parkettiinsa.
Parhaimmillaan Pihlaja on kaunis myös sisältä.
Koko homma sisältyi vuokraani.
Kyllä se vain on miellyttävää tämä valitsemani, edullinen asumis-muoto.
-
Rihveetä on.
Vaan on vielä liikaa keltaista.
Kämppäni on kalliolla, joten multaa on puu-tarhassani ohut kerros.
Näköjään liian ohut.
Täytynee patistaa taloni nais-immeisiä painostamaan taloni isännöitsijää.
Kun kerran maksetaan, pitää myös mennä niin että laitetaan.
Ja halvalla, ilman telkkaria.
-
Ruoastani ei muuta kuin tämä.
Ilta-palalla fileoitua Mauste-Kurkkua.
Entiset kuoret ovat pilkottuina höyrytetyt kasviksien sekaan.
Uusia on kerättävä.
-
Kerttu kertoi vaatteiden vähenevän kohta.
Aamu-teeveen mies-juontaja elehti homomaisesti.
Kyllä tuon-laiset liikkeet kuuluvat naisille.
-
H.- mimmimum-..mi
Huomenna on ainakin vielä hellepäivä...mansikoillakin tulee toimeen...ruokahaluja kun ei ole...pitäisikö olla huolissaan...
Minulle tuli sellainen vanha juttu mieleeni ...mummon siskolla oli ullakolla sellainen soppi jossa vanhoja lehtiä ja seinät täynnä filmitähtien kuvia...katselin aina niitä lumoutuneena ja katselin filmitähtien kuvia lehdistä... aika pikkuinen tyttö olin silloin...haaveilin joa minä saan tytön joskus sen nimeksi tulee Barbara...B Huttonin mukaan...sitten myöhemmin kuulin radiosta laulun ....Barbara.. Aina sanotaan että ei nimi miestä tai naista pahenna...mutta kyllä minun barbarani vedettiin lokaan...Naapuri talon talonmieskin kuoli pumpattavan Barbaran päälle..pumpattava barbara...melkein itketti miten niin kaunis nimi annetaan sellaiseen käyttöön...
https://www.youtube.com/watch?v=VdIUR7568fM 22,1C
Voi että oli aamulla Hannalla hieno asu.
Asusta aito mies nautti suunnattomasti.
Eli siis minä.
-
Uutiset olivat taas puolueellisia.
Toimivaa hallitusta vastaan.
Stadin por-mestaria ihannoidaan.
Vaikka hän ei enää ole politiikassa mukana.
Kovasti kuitenkin soittaa suutaan hän.
-
Tavallinen kesä-päivä taas.
Ei uutta ilmoitettavaa.
Tai no.
Tulee pian sadetta.
Sen mukana lisää uutta nurmea.
Ilma-tieteen-laitoksen netti-kuva taitaa olla jostain syvältä.
Näyttää ihan toisen-laista kuin kirjalliset ennusteet.
-
On ilahduttavaa ollut huomata että Ruohon-Leikkureiden äänet ovat kadonneet.
Ilmeisesti on alettu ymmärtää luonnon ja sen pölyttäjien arvo.
-
Sakuska ordinale.
Tosin Mauste-Kurkun-kuoret tekivät siitä aavistuksen maukkaanpaa ja muhevanpaa.
Mera Mansikka, sanoisi Ruottalainen.
Koska minäkin niin sanon.
Los Vitaminos my cara muchos.
-
H.- Bengalitikku
Mä sulan tähän poutaan.
YLE.fi
"Suomen tehtävä tapaamisen isäntänä on Torstilan sanojen mukaan lähinnä pitää pöytäliinaa suorassa. Se onnistuu Suomelta todistetusti mallikkaasti, joten Helsinki on monella tapaa looginen tapaamispaikka Trumpille ja Putinille."
Hi, hi...
-
Toisaalta.
Tapaaminen on osoitus Suomen viileydestä.
Kakarat sanovat kuuleudesta.
Mehän emme koskaan ole hypänneet muitten maitten, kuin Saksan kelkkaan.
Ruotsihan poikkesi aikoinaan sotimaan meille.
Tietäen että Suomesta saa kunniaa, ilman että omasta maasta katoaa vain muutama kansalainen.
H.- Bengalitikku
Pöytäliina pysyy asemissaan kostuttamalla ja laittamalla kulmiin klipseillä punnukset. Hi..hi
- Bengalitikku
Pöytäliinan voi kastaa myös betoniin, mutta sitten se voi kolahtaa polviin.
15,3C
Naudan-Paisti-jauhe-liha SF
Uusia Perunoita SF
Iso vanha Kelta-Sipuli SF
Musta-Pippuri-Rouhe.
Suola.
Fond du Chef(Beef) kapseli.
-
Heräsin ja nousin ylös 03.55
Mukava-ilmainen aamu.
Vasta-eilen-ostettu Kahvi-paketti tuoksui avatessa jumalaiselta.
Tuoreus on siinäkin valttia.
Autoni uusi vahaus loisteli auringon-kilossa.
Merkitsevät katseet seurasivat meitä.
-
6€ Solahti sujuvasti peli-automaattiin.
Ja jäi sinne.
Onneksi muillakaan ei pelti kolissut kolikoista.
-
Piha-Nurmeni on onneksi enimmäkseen toipunut leikkauksestaan.
Kaiken-laista Rastasta pomppii aamu-auringossa sillä.
Mikä hienointa.
Eiväthän ne siellä ilman Matoja pomppisi.
Eiväthän?
-
Stadi on ollut rauhallinen.
Maalaiset ovat käymässä kotonaan.
Kuten kerran vuodessa on tapanaan tehdä.
Oli kotona enää elämää tai ei.
-
Seksuaali-vammaiset ovat alkaneet kokoontua.
Homot marssivat sorkkien muovisia persheitä.
Lesbot marssivat nuolaisten muovisia pimppejä.
Moni-väriset nenä-liinat vilkkuen.
-
H.19,3C
Blåsa blåsa vinden flåsa...
Ilmat ovat jännittävät pyöräilijälle.
Puuskineen.
Onneksi en ole hintelä-vammainen.
-
Mielen-kiintoinen ohjelma tuli ykköseltä.
Ihan piti keskittyä.
Niin oli paljon vyötäröä siinä.
Onneksi en ole seksuaali-vammainen.
-
Syömisestä ei uutta ilmoitettavaa.
-
Oikeistaan ei muustakaan.
-
H.11,6C
Lukemisen arvoista.
Myös heille, joidenka mielestä viher-pipertäminen maalla on ihanaa.
Ilta-Sanomat
https://www.is.fi/autot/art-2000005738488.html
-
Kuk-Vih-SF työn alla.
V-Sip-jauhe kuivaa kamaa.
_
Mieltäni on alkanut painaa 1,6kg. uutta Perunaa Jää-kaapissani.
Onko oikein että on olevinaan fiksu.
Niin fiksu että välttelee Sokeria kaikin voimin Diabeteksessään.
Ostaen Perunoita ja Mansikoita?
Vaikkakin ovat ne SF.
-
Ilmat suosivat Laphia.
"Miksi ei helteet runtele meitä...
onko rotumme syytä tää..."
-
Tutka-kuvien mukaan ilma-tilassamme lentelee nyt paljon Pilatuksia.
Armeijamme numerointi kyljessään.
Monta siviili-konettakin aamulla lenteli.
Pieniä kaksi-moottorisia.
Kuopiota alenpana.
Lie valmistautuvat Trumpin ja Putinin henkiseen sodan-käyntiin.
Toivottavasti eivät muotoile uusiksi etu-piirejään.
Maamme vahingoksi taas kerran.
-
Huomenna ei mennä ruoka-kauppaan.
Mennään Motonettiin ostamaan muutama Jousi-Haka.
Samalla ajellan sinne missä on katoksia ulko-tiloissa.
Jospa se Kantarelli sieltä...
_
H.13,8C
Onko Blogi jankuttamista?
Tai Vice Versa.
Samojen asioiden toistamista päivästä päivään?
Itse en moiseen usko.
En ainakaan kaikkien Blogaajien kohdalla.
On aika huvittavaa.
Jos samasta asiasta jankutetaan.
Joku toinenkin sitten lisää jankutuksiaan.
Ei enää olekaan aloittajalla niin kivaa.
Kuin silloin, kun jankuttaja uskoi saaneensa kuningas-idean.
Tuntien olevansa fiksu.
Vaikka ei ollenkaan olisikaan.
-
Tavallaan outoa.
Kaupassa oli vain ulko-maitten vanhoja Sipuleita.
Tsekkoslovakia jotain...
Ostin uutta ja kotimaista SF.
En kuitenkaan usko etä J-liha-kastikkeestani tulee uudella sitä vanhaa ja aitoa.
Vaikka saakin peittää höyrytettyjä uusia Perunoita SF.
-
Aamun ilta-lehdet pelottelivat salaisella operaatiolla.
Kylmät tyypit kuin kohta kohtaavat tuomio-päivän-salkkuineen.
IP-lehdet näköjään lukivat mitä minä eilen kirjoitin Pilatuksista.
-
En ostanutkaan Jousi-Hakoja.
Ostin kokonaan uuden olka-laukun.
Laukun, jonka liittimet eivät ole muovia.
Nyt voin kantaa painavaakin Plaatua.
-
H.- fillaritar
18 ja aivan upea happirikas ilma.
Viime viikko oli huisin kiireinen. Korkeasaari on viihteellistynyt trampoliineineen, leikkipaikkineen ja monine hiiligrilleineen. Olihan siellä eläimiäkin, riikinkukot lisääntyneet.
Mustasaari siistiytynyt ja modernisoitunut vesiklosetteineen. Tosin hanhet yrittivät vallata saaren, mokomat. Haravoijat siistivät nurmikoita, ei tarvinnut kakin päälle piknikkihuopaa laittaa.
Kumpulan maauimala oli myös saanut uuden taaperoaltaan ja pullistelijoille punnuksia. Sattui tuo viime keskiviikko helteiseksi joten altaille oli tunkua. Perjantaina täyttelin vesipuloja superhypertemppuilutalossa.
Tämä aamu alkoi hirveällä metelillä, kun viemäriputkia imuroitiin tms. Onneksi ehdin ottamaan juoma- ym. vettä päniköihin. Pissillä on käytävä viereisen talon saunatilan vessassa.
Tämmöistä blogia tällä kertaa, yhteenvetoa. 19,7C
Avasin parvekkeeni oven lupaavasti.
-
Vantaan kaupunki panettelee nuorisoamme.
Tulpaamiseen aletaan jaella "ilmaisia" tiivisteitä.
Ilmaisia?
Minähän ne ostan verojeni kautta.
Valtiollisilta instansseilta pitää kieltää sanat ilmainen ja maksuton.
Tuki-sanan-käyttöäkin pitää säännellä Korkeimman Oikeuden kautta.
Rampojen kohdalla olkoon sana vapaa.
Niin, ja iso-rintaisten.
Rehellisyys maan perii!
-
Maani viherrys tuuheutuu
kuten Karjalankin kunnailla Lehti-Puu.
Missä Vilja kasvaa.
Siellä valuu kaljaa, kiljua ja visvaa.
-
Huomisesta alkaen Ukkosia.
Jee...
Tulia, tuli-kiviä, vettä, kuumaa höyryä...
Kalevalastako tuo mieleeni nousi
synkästä savu-saunan synkeistä sysistä...
-
Profiili-kuvassa La minced sauce du ammoose
-
H.- mimmimum-..mi
Miks ei ...Amorose...
Lämpöä on ...17astetta...siis ulkona.....minulla on vähän enemmän ...en tykkää tällaisesta olotilasta ollenkaan kun jokapäivä on vähän kuin varuillaan....milloin ne tulee...jos en ehdi avata tulevat avaimilla...tämän viikon aikana ja nyt alkaa jo olla viimehetket...onkohan tästä jotain hyötyä vai onko myyntimiehet tehneet taas vaan hyvät kaupat...meille tulee huoneistokohtainen lämmönmittaus sensori....isokin vielä...
Tuli niin ihmeellinen olo tuosta Samuli Edelmannin ja Paula Vesalan romanssi uutisesta....en vielä ääneen siitä puhunut ....mutta minulla oli niin vahva tunne heistä...jo Vain elämää ohjelman jälkeen."mimmimum-..mi"
No kun.
Siinä on kyse enemmän eläimellisyydestä kuin rakkaudesta.
Ei kuitenkaan ihan Hirveästi.
H.
19,8C
Kuurot korisevat.
Ruohon-Leikkuri pörrää.
Sian-Kärsämöt ovat juuri nostamassa päitään.
Taatanan tadistit.
Tuore vihreys kaatuu.
Paistaa taas vanha keltaisuus.
-
Uudet Perunat SF tuntuvat saavan vatsa-onteloni ontommaksi kuin yleensä.
Apunaan Aito Luomu-Voi SF.
Katsotaan.
Jospa Pavut ja Herneet tekevät miehestä pömpöttävän raskaan-oloisen.
Ehkä Suomalaiselle miehelle ei sovi terveellinen ruoka.
Nauriin-purijoista vaikka onkin periytynyt hän.
Lihakkaita Possun kylki-luita grillattuina ja Peruna.
Luomu-Voilla SF.
Ajatella.
Jospa Possun-rasva estääkin Perunan liian nopean Sokeroitumisen Suolistossa?
Rauhoittaa Bakteerien pieraisu-halukkuuden.
-
Avo-Hakkuista keskustelivat aamun telkkarissa.
Tietenkään haastateltavana ei ollut Suomalainen asian-tuntija.
Oli Greenpeacen nuori tyttönen.
Näppäilin äänen pois jo alussa.
Ettei tule oksennus.
-
Garam pilasi hienon kalan.
Tunki sen avatun mahan täyteen typeryyksiä.
Loistamaan Voi-mattomuudellaan.
-
H.- mimmimum-..mi
Voi hitsinvitsi....kyllä vähäsen naurattaa....olikohan tämä sitä naisen logiikkaa vai mitä... se sensori joka seinään laitettiin olikin pikkuruinen valkoinen rasia.....mutta kun ilmoitetaan vaan että 80 x 80 niin oletin tietenkin senteiksi...eikä milleiksi...
Lämpötila on ulkona 21 astetta ..mutta yöksi näyttää sadepisaroita.. 16,4C
Puhtaalla kerta-käyttö-lautasella odottaa Luomu-Voi SF kimpale höyrytettyä Perunaansa SF.
Taustanaan loistava Kahvin-Keitin NL.
Kahvin-keitin näyttää siltä, kuin asunnossaan ei vakituista naista ole.
Huoks!
Ei sillä ole.
-
Kännyt alkavat pian pätkiä.
Mitä älykkäämpiä, sitä enemmän.
Häirinnästä ei ole kyse.
Kyse on siitä, että kännykän käytöstä imetään tietoa enemmän kuin yleensä.
Monet toiset venpaimet ovat himossaan yli-voimaiset.
Helsinki-Vantaan lento-kentällä Lento-Koneet kasvattavat kokoaan.
-
Uutiset kertovat jonkun löytäneen jostain Kantarellin-alkuja.
Elämässä on siis vielä toivoa.
Mansikkia ja Tillin-lierua.
-
Kanadassa tappavat maahan-muuttajia helteillä.
Meillä voisi olla kansain-välinen pakolais-leiri pakkasilla.
Siitähän oli keskustelua aikoinaan.
Silloin kun veroilla meidät pakotettiin maksamaan SF-tasoinen majoitus rahattomille.
No nyt.
Ainakin Stadi on alkanut rakentaa koteja myös rahattomille SF-nuorisolle.
Eihän lapsistamme kukaan jää Rovaniemellekään.
Hirveällä kiireellä tunkevat Stadiin tuore elo-kuva-ohjaajan ammatti-kirja taskussaan.
Pah!
Uskoen että kyllä töitä löytyy.
Onhan päällä MeToo-T-paita.
Ressukat.
Eivät ymmärrä että olisi pitänyt panna #MeTwicetoo.
-
H.- fillaritar
Onneksi tutkimustulokset antavat luvan nukkua viikonloppuisin univelat pois. Nyt sen tietäessäni saatan hyvinkin posotella aamuseiskaan. Pysyis vaan iltaisin hereillä. Harmittaa, kun olen missannut lauantai-Wallanderit ym. myöhäisillan nautinnot.
Aikaan liittyen on EU:ssa päätetty kysellä tavallisten tallaajien mielipiteitä kesäajasta. Ei sillä minulle juurikaan merkitystä. Pimennysverhot ympäri vuoden ikkunoiden edessä öisin.
20 ja tosi tuulinen päivä. Elohopeat alkanevat hätyytellä piakkoin taas hellelukemia.
Jännittää sekin miten monsuunisateet hätyyttelevät pian luolaston pelasoperaatiota.
Ei tästä nyt blogia tullut, vaan tuli väsyneen pakkohöpöttelyä ettei nukahtaisi ennen saunomista. 25,4C
Kauhea helle ulkona.
Ihan kuin Kanadassa olisi.
Onneksi sisällä on viileää.
Sekä että tuuli ulvahtelee sisällekin.
Toivottavasti länpö-tila-ero ei revi Parvekkeeni-ovea riekaleille.
-
Profiili-kuvassani on laatu-Jauhe-Lihaa SF.
Rasvaa 5%.
Aberdeen Angus.
Ostin Vanhaa Sipulia CZ.
Uusi Sipuli ei ole miu-mau-kuuni.
-
Aamusella haukuimme koira-rouvan kanssa nurmikkomme-leikkelyn.
Aina leikkaavat juuri ennen helteitä.
Rouva oli hieman hikinen.
Taputin siksi vain koiraansa.
Kiltti hauva.
-
Katselen tässä Jalka-pallo-peliä.
SE - GB.
Ihan vaan Paloman mieliksi.
Ehkä myös siksi, ettei muuta tule telkkarista.
Tällä-hetkellä Paloma on häviöllä.
-
Huomenna lähden ajelemaan sähkö-polku-pyörälläni.
Hihittelen hikisille tavis-pyörillään.
-
H.- fillaritar
Olipas tukalan kuumaa eilen bussissa. Taisi olla ilmanvaihto rikki. Ei varmaankaan kuljettaja tahallisesti, eihän. Leffateatterissa oli viileää. Maija Mehiläinen kisasi äänekkäästi. Teatteri lupasi sivuillaan lasten elokuvissa hiljaisempaa ääntä kuin aikuisten, en huomannut sitä, vaan ärhäkkää oli.
Nyt jo 21 joten kivunnee jälleen hellelukemille. Fillari pysyköön paikoillaan, hakeudun veden äärelle muilla keinoin. Nauttiahan tästä kelistä pitää.
Pelastusoperaatio on käynnistynyt. Nyt on vain 17, ennusteiden mukaan lämpö nousee päivän pintaan
yli kahdenkymmenen pintaan. taidan upota, pää ainakin valuu velttona pinnan alle.
Aamupalalla Kitkan muikkuja, ja uunijuustoa, aah paikallisia herkkuja,
näillä eväillä jaksaa pitkän päivän hikoilla ja huokailla mahtavia maisemia.
Eilisen tuoksinassa katkesi nyöri,
varvaslenkkareiden tärkeä nyöri, meni paljain jaloin astunnaksi
kunnes kotona saan sen suutarin hoiviin.
Tekee vain hyvää jaloille, kävellä paljani jaloin, muualla kuin sepelissä,
tai sitten on mentävä kauppaan uusien nyörien ostoksille.
Olisi pitänyt ottaa saappat matkaan, nyt niile olisi käyttöä.
pitää mennä paljain varpain kainuulaiselle suolle ja kerätä kesää kainaloon.
Harmaa hapsi keräämässä sylin täyteen tupasvilloja,
juuri oikea aika, kuivavat kauniiksi kimpuksi lämmittämään talvea,
villahan on hyvä inhimillinen luonnon kuitu.
Suru täyttää simän, taas yksi moottoripyörä onnettomuus johti kuolemaan.
Aina sattuu ja ihan kuin enemmän, mutta onhan moottoripyörienkin lukumäärä lisääntynyt.
Jokainen turha.- Heikunkeikku
Jos olisin kevyempi nainen voisin parvekkeelta heittäytyä tuulen taskuun ja lähteä kiertelemään ja kahtelemaan maisemia ylhäältä. Pitäisi vain tietää, millä tempolla ne puuskat puuskuttaa. Välillä kun on ritardandoa ja silloinhan vain hullu höppänä hypähtäis ritardandon vallitessa.
Papillon, junou se kirja. Vankisaaressa ikävä tilanne vankien kannalta katsottuna. Helevetin kovat aallot puski viimestä päivää kallioihin. Mutta tää tyyppi laski, että joka seitsemäs aalto voisi viedä hyppääjän merelle päin, eikä kallion mutkaan.
Onkohan tuulella tolleen kans? Ku tietäis.
Tällä hetkellä yhtäkkisesti tuuli rupes huilaamaan, mutta kohta se taas paasaa. Arvelen puuskien olevan yli 10m/s. Ainaski 12 m/s.
Ette arvaakaan mitä mulla kattilassa kiehuu. On kiehunut jo puolitoista tuntia.
Kiesus sentään miten on hyvää keittoa tulossa.
Herneet tökkäsin eilen illalla veteen paisuskelemaan. Koko yön paisuskelivat.
Knapsasin levyn päälle aamulla ja sielä tää hernekatras nyt poreilee. Lihaa on melekeen enemmän ku herneitä.
Ensi viikolla mun ulko-oven eteen tällätään kulkusilta. Ja kiertotie ovelta autokatokselle.
Isot koneet alkavat kaivamaan. Syvät syvät haudat. Mä tahdoin vallihaudan asuntoni ympärille ja siks tilasin 3 kaivinkonetta. Eri kokoisia.
En krokotiileja sinne tällää, mutta jotain kyllä keksin.- Heikunkeikku
Näkkileipää, siivu juustoa päällä, rouskis-kräks ja hernesvelliä perään. Hiala hiiala hei.
Heevetin hyvää.
Oikein aistin, vahvasti aistin, sen suunnattoman kateusaallon, mikä kantautuu palstalaisten mielistä mun mieleen. Voi ku mullakin olis hernekeittoa, aattelette te.
Te varmaan itteksenne kateuksissanne toivotte, että voi ku Heikulle tulis pierua pierun perään:)
Halloo. Ei tule. Kyse ittetehdystä vellistä. Sitä paitsi minä en ole ilmavaa tyyppiä.
21,2C
Leppeät tuulet leikkiä lyövät
Joko uutis-puuroa maalla syövät?
-
Kertovat huhut että ihan parhaimmille kuvaus-paikoille ei nyt lento-kentälle pääse.
Ei kameran linssi sitä nääse.
Lehdissä vihjailivat että suuret päättäjämme saavat juodakseen Suomalaisen Sammen Maitia.
Toivottavasti vispaavat ensin siitä kalvot pois.
-
Heikunkeikun pitäisi katsellen soitella Joutsenlampea useampaan kertaan.
Eiköhän ala lähtö-kiihdytykseen kevyttä askelta löytyä.
-
Uusi J-L-kastikkeen liemi mytii hellalla.
Hiljakseen kuplii siinä.
Ruskistettu J-L odottaa lientään vesi-kielellä.
Ainakin minä odotan.
Olenhan minäkin SF.
-
H.- fillaritar
Onnekseni tulin vasta nyt vilkuilemaan palstaa uutisten lomassa. Nimittäin pääsi venähtämään syömisiin ripaus yli seitsemän tunnin tauko. Olisin kuallu jos olisin lukenut hernarin hajuista palstaa. Kidutin itseäni ja keitin perunat enkä ottanut leipäpalasta odotellessani. Kamalaa jos olisin jossain loukossa eikä olis ruokaa.
Aurinko vetäytyi jonnekin mihin lie. Tullee sitten huomenna,
Jäi vielä joku tyhjä kolo mahaan joten täytynee tekasta hedelmävaniljakastikekombi.- Bengalitikku
Tämän päivän rutina:
Ostin länsi-uusimaalaisesta Lidlistä Tuore-Kartanon perunoita, SF ja puolet perunoista oli osin vihreitä. Ne oli pakattu tekstilliskuvallis pussiin, joten kaupassa en voinut huomata.
Jos myydään tuoretta kamaa, ei sen tarvitse olla vihreän myrkyllistä.
Hyihyihyi. Kotimainen.
Ai, kun teki hyvä roiskauttaa rutinata. - fillaritar
Bengalitikku kirjoitti:
Tämän päivän rutina:
Ostin länsi-uusimaalaisesta Lidlistä Tuore-Kartanon perunoita, SF ja puolet perunoista oli osin vihreitä. Ne oli pakattu tekstilliskuvallis pussiin, joten kaupassa en voinut huomata.
Jos myydään tuoretta kamaa, ei sen tarvitse olla vihreän myrkyllistä.
Hyihyihyi. Kotimainen.
Ai, kun teki hyvä roiskauttaa rutinata.Tuo rutina oli aiheesta ja oikein kun päästit pois. Joskus olen ostanut lennosta mansikkarovon ja saanut liian monta homeista mansikkaa siellä pohjalla. Olen tarkka mansikoista ja yritän tietää etukäteen milloin niitä ostan. Silloin kannan mukanani reiällisen rasian jossa on reiällinen kansi. Ei pääse mansikat hikoilemaan. Pitääkin muistaa laittaa se huomiseksi.
Päivä oli lämmin ja suurilta osin aurinkoinen. En jaksa nousta katsomaan mittaria.
20,2C
Kesä alkaa olla kypsä.
Minäkin alan olla.
Ainakin mitä Blogaamiseeni tulee.
Kun ketju täyttyy, ehkäpä joku on oppinut kirjoittamaan mukavasti ja jatkaa.
Ja pieno antaa hälle hetken rauhaa.
Päivittäin.
Jos ei ole oppinut.
Jatkakoon pimppojensa parissa.
Höpöttäen pienolleen.
Tänne vain toisinaan.
Sanotaan, joka-toinen päivä.
Onhan siinä sentään toisinaan...
-
Tulisivatpa ne pomot jo.
Stadissa on liian hiljaista ja tylsää.
Eri-väriset vilkku-valot olisivat piristävää vaihtelua.
Lada sinne Cadillac tänne.
-
Perunoille tuli tauko.
Ne eivät pidä sokeria tasa-painossa.
Liian kiihkeitä ovat toiminnoissaan.
Harmi.
Ne vähensivät kyllä ilman kehittymistä vatsaan.
Bakteerit ehkä vihasivat niitä.
-
2 tölkkiä rasvatonta Maitoa SF
Katselin ohessa sileä-naamaisia mummoja.
Kenellekään heistä ei ollut havaittavaa vyötäröä.
-
Uusi nimmari Paul
Tuossa nimmarissa on jotain epäillyttävää.
-
H.- mimmimum-..mi
Nyt on lämmintä ...mittarissa22 astetta...minulle tuli rauhallista... kun pikkumies on ollut seurana.. ja nyt haettiin kotiin.... sorsille käytiin lauantaina heittelemässä leipää niin lokkien parvi rääkyi ja uhitteli aivan...päähän tahtoi istua...ne on aikas röyhkeitä...minunkin lokkini joonatan hyökkäsi katsomaan kun parvekkeelta purautin pojan sukkia hiekasta....
Ihana kesä on....kukkia....aurinkoa...rannalla vilskettä...
Arvuuttelin mikä paketti on kuvassasi ....taitaapi olla sitä jii ällää...
Minäkin tein murukastiketta...kun piti olla makarooni ruokaa...- Bengalitikku
Poissa hyvä, kotonakin hyvä.
Reissussa en rähjääntynyt.
Ipana on niin soma: mummi auta minuu...
- fillaritar
Mattolaiturilta Karuselliin. Jokaisen veneen tunnistaminen moottori- tai purjeveneeksi, onko puuvene vai ei ja minä sain lukea veneiden nimet. Ettäs kehtasi koko muutaman sadan metrin kävelymatka täynnä lintujen lähiä. Isoja. Joutui oikeasti varvistelemaan välillä. Eikö lakaisukoneenkuljettajien työaluetta olekaan.
Ai, että tämä blogitus sitten päättyy. Täytyneepä aloittaa vastineen etsiminen. Kännykän muistio ehkä, ehkä ei.
Pilvistä ja muutamia pisaroita.- Bengalitikku
Miten niin päättyy blogitus. Jos Joku niin sanoo, sittenhän tätä tykitetään.
Noista ostamistasi marjoista. Onhan aika ahnetta myydä piilotettuja homeisia marjoja pokkana.
Ostin eilen kotimaisia mansseja. Nam - melkein mikään ei ole niin hyvää.
Pensasmustikat kermakakun päällä. Nam.
Vihreitä uusia perunoita olen minäkin saanut irtomyynnistä oliskohan ollut Lidlistä tai sitten ei. Vahvasti mullattuja, mutta kun pesee niin pinta vihreää. Pitäis kait viedä kauppaan heti takasin, mutta ei viitsi muutaman perunan takia laittaa autoa maantielle. Solaniini potun pinnassa ei nyt ole välttämättä kuolemanvaarallista aikuiselle ja terveelle ihmiselle, mutta voi aiheuttaa mahanpuruja. Muistaa vain aina säilyttää potut kotonakin pimeässä. Esim. läpinäkyvä muovipussi ikkunallisessa kellarissa ei hyvä.
- Bengalitikku
Tuosta kirjoitin. Lidlistä ostin melko pestyjä perunoita. Puolet pussista meni roskikseen.
Tosiaan. Ei kannattanut ajella 30 km:ä edestakaisin = 60 km. Olisi ollut aika dyrt.
Siis muuttuvatko perunat suorassa valossa vihreiksi? En ole ennen kuullut.
Hauska tieto oli, että väri johtuu perunan stressistä: kylmää, kuivaa, sadetta,
kuumuus, pitkä päivä....Mr. Google.
Mä olen luullut, että paleltuneet perunat muuttuvat vihreiksi.
No ei suositella ollenkaan lapsille tai meille iäkkäille.
Ja taas hassua: glykoalkoidit estää syöpää ja alentaa kolesterolia.
Siis suo siellä, vetelä täällä. Aiheuttaa vastakipua ja ripulia. - fillaritar
Nyt tulee kuulopuhetta, eli en ole tarkistanut. Tuo vihreys perunoissa kuulemani mukaan johtuu siitä, että perunat ovat kasvukaudella, siis maassa ollessaan, joutuneet auringonvalon kohteeksi. Eivät ole "mullitettu" kunnolla. Minulle siis uutta tietoa, että vihertyvät valosta vielä maasta pois otettuakin.
Toinen kuulemani tuli mieleen tuosta kermakakusta. Että kermavaahtoa tehdessä mätäkuun aikana se muuttuu herkästi voiksi.
Nuo siis vanhan kansan uskomuksia.
Jaa, mä ymmärsin, että aloittaja ei enää tee blogialoituksia. Vai oliko siis niin ettei hän enää bloggaile vaan tekee niitä meille ;) - Bengalitikku
Kermasta: ukonilmalla kerma herkottuu ja se ei vaahdotu. Rakenne menee jotenkin rikki.
- fillaritar
Bengalitikku kirjoitti:
Kermasta: ukonilmalla kerma herkottuu ja se ei vaahdotu. Rakenne menee jotenkin rikki.
Ai, niinpäs olikin ukkosen hommia tuo kermajuttu. Ei ole siis enää kaukomuistiinkaan luottaminen.
- mimmimum-..mi
Sydän...sydän on aina ollut rakkauden symboli....lävistettynä amorin nuolellakin... minä sain kauan odottamaani postia ..sydämestäni...Tutkijalääkäri kirjoitti raportin jossa hyvin tarkkaan selostettu kaikki... huvitti yksi sanonta ....."kauttaaltaan kaunis symmetrinen" ... muistui mieleeni kun työpaikan lääkäri työhöntulo tarkastuksessa joskus nuorena ....sanoi että siellä sykkii kaunis pieni sydän... pidin sitä imarteluna mieheltä....nyt se sykähdytti sydäntä....ai että minulla jotain kaunista...
https://www.youtube.com/watch?v=5EeQTOQpO_o&t=121s- fillaritar
Peukku!
19,1C
4 isoa U-Perunaa on nyt syöty.
Tänään alkaa pienten U-Perunoiden kohtalo sinetöityä.
Rotu-Karjan J-liha 5% SF saa saattaa Perunat toiseksi-viimeiselle matkalleen.
-
Navigaattori/Tuuli-Lasi-kameraani on ostettava isonpi muisti-kortti.
Tiedä vaikka tulisi ajeltua autolla pitenpiäkin lenkkejä.
Mahtuu pieneen korttiin sitten melkein koko maailma.
-
Vaan jo on se komea tuo Jenkkien rahti-kone.
Edestä katsoen kuin olisi se päälle tuleva Pampalonan Härkä.
Sivusta katsoen kuin hyvin syönyt Pääskynen pörhöisillä Sulilla.
Koipensa linkussa.
-
Sukelluksen mainos-ohjelma päättyi.
Nyt kaikki ostamaan Lento-lippuja Thaimaahan.
Paikallisessa koulussa puhutaan Suomea.
-
Heinä-kuu on pitkällä.
Älkää siis enää peskö mattoja.
Ilman kosteuden lisääntyminen saa ne haisemaan lattioilla Homeelta.
Minä en ole koskaan pessyt mattoja.
Muistui vain mieleeni äiti-akkasten muinainen jutustelu laiturilla.
-
Päätteeni yhdessä nurkassa on vyötärö-näyttely.
Hyppelehtivät siinä ohjelmassa.
Hienoa.
Huomatkaa siellä, että vanhemmillekin naisille tekee hyvää nähdä esi-merkkejä.
Miten nimi-merkkejä valloitetaan.
-
H.- Bengalitikku
Tänään oli matkavaatepyykkipäivä. Odotan vähän, niin voin hakea kaiken pois ja sitten kylille.
Tänään on iisibiisi verilettupäivä salaatilla. Veroarvot kohdilleen.
Poutun palttua en ole nähnyt missään. Onkohan olemassa vielä vai veikö EU senkin. Ihme kun letut saivat jäädä. Niitä suositellaan ulkkiksille eksoottisena makuelämyksenä puolukan ja miksei karpalon kanssa, no voi lisätä forssalaisen peruunasalaatti.
Saaristolaisleipähän muuttui verettömäksi.
- mimmimum-..mi
Lenkkipäivä tänään kaverin kanssa ...rannalla katseltiin polskintaa ...ja sorsien soutelua...olikohan jo toisesta pesueesta kyse...näytti siltä ...
Hämmästyin jotenkin uutisesta että mansikkatila alkaa periä 5 euroa pominnasta....kun nyt on tullut paljon sellaisia poimijoita jotka vain syövät ilmaiseksi mansikoita...onko maailma mennyt yhä röyhkeämmäksi...
Lämpöä riittää...- Bengalitikku
Mun lenkkini toteutui Hesassa. Vilkaisu Sokkarin aleen. Stockan kello oli entisellään. Pällistelin The Hotellia ruttopuistossa, jota saatetaan paraatikuntoon. Mahtavatko He kiivetä Tornin terassille? Kumpi eka? Makasiinilla lounas. Sinebrykoffin puiston kautta Roballe ja Kasarminkatua Espalle, missä oli paljon ulkkiksia.
Suosittelen tuota S:n puistoa Hesassa pistäytyville samoin S:n gallerian näyttelyitä.
- fillaritar
Huh huh hellettä ja muutakin. Fillaroin tuossa vajaan viiden kilsan päähän cityyn. Ostin alesta kännykän turvakuoret ja uskokaa tai älkää vyölaukun. Vyölaukun siksi, kun se on paitsi kätevä fillaroidessa niin siksi, kun kädet ovat välillä täynnä pikkukäsiä ja pitää olla kuitenkin bussilippu, kännykkä ja lompakko nopsasti saatavilla.
Siinä sitten ostokset tehtyäni bongasin vilpoisan terassin johon piipahdin. Mallasjuoma, vesilasi ja ip-lehti ja puun varjoon nauttimaan. Ai, että oli ihana elämys. Maistui toinenkin mallasjuoma Hesarin seuraksi. Ei enempää, koska fillarilla. Siinä sitten terassin ulkopuolella kypärää asetellessa minua lähestyi vähän ikäiseni "mullikka". Hyvin suomea puhuva äksentillä kuitenkin. Loihe kutsumaan takaisin terassille, hän juomaa minulle tarjoaisi ja minä hänelle puhelinnumero. No, ei, ei kiitos, minä olen pyörällä. "Mullikka" luettelemaan viikonpäiviä milloin hän ei ole töissä ja sopisi tapaaminen terassilla. Nyt olen äimänkäkenä sen suhteen, että onko terassi aina iskupaikka vai hellekö vai sekö että olin ko. terassilla outo tyyppi.
Huomenna on onneksi taas käteni täynnä pikkukäsiä, turvallista. 25,4C
Avasin parvekkeeni oven kalsarit jalassa.
Ainoastaan.
Jäin hetkeksi nojailemaan kaiteeseen.
Tuli tunne lapsuuden kesistä.
En muista niiltä ajoilta ainoaakaan huonoa päivää.
Naiset riisuivat aina paitani.
Olisikohan alkavaa Dementiaa...
-
Olen leikkinyt Nokia 8:llani.
Osti kolme linssiä, jotka kiinnitetään kameran linssin eteen klipsillä.
Kalan-Silmä, Laaja-Kulma ja Macro.
Macro on ihan pieniä eläviä varten.
Tai ei sen elävä tarvitse olla.
Riittää kun on pieni.
Jos onnistun kuvaamaan jotain kammottavanpaa kuin oman naamani.
Laitan sen Profiliini.
-
Perunoilla mennään.
En raaski heittää niitä roskiin.
Ja kun on sitä laatu-Jauhe-Lihaakin vähän vielä.
Huomenna on kuitenkin ostettava 2rs. Kanan-Pojan-riekaleita.
-
H.- e.lä.mä
26,4 tunti sitten auton luku 29 ei kuitenkaan tropiikin öitä.
Länsi-Ruotsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488