Ketipinor unettomuuteen?

pelokasepätoivoinen

Jos käyttää ketipinoria unettomuuteen pienellä annoksella, voiko sitä käyttää vain satunnaisesti esim. kerran viikossa vai pitääkö käyttää joka ilta? Onko vaaraa että tulee pysyviä kasvojen pakkoliikkeitä eli tardiivi dyskinesia?

Onko ketipinor uuden polven psykoosilääke? Luin että uuden polven lääkkeet ei aiheuta tardiivia dyskinesiaa mutta voivat joskus silti aiheuttaa.

32

4338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooiih

      Älä ota ketipinoria ikinä , se on kamala myrkky mikä tuhoaa ihmisen.

    • lääketiede

      Ketiapiinia alunperin on käytetty skitsofrenian hoitoon, johon se on kuitenkin suhteellisen tehoton. Sitä vastoin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön se sopii hyvin. Kuten kirjoittaja toteaa, sitä voidaan käyttää myös unettomuuteen. Satunnainen käyttö on jopa toivottavampaa, sillä silloin ketiapiini säilyttää tehonsa hyvin ja pienelläkin 25 mg annoksella uni tulee hyvin. Kyllä sitä voi jatkuvastikin käyttää unettomuuteen, mutta toleranssin nousun takia annosta pitää ehkä nostaa ajan myötä 25 milligrammasta 50-100 milligrammaan. Annos ei ole suuri, sillä skitsofreniassa on käytetty jopa 600 milligramman vuoroannosta. Ketiapiini ei ole mikään myrkky, joka tuhoaa ihmisen. Jos ketiapiinin haitat rinnastetaan kroonisen unettomuuden tuomiin haittoihin, niin ne ovat häviävän pienet.

    • Zqsqrn

      Kaksi kuukautta piti minunkin käyttää taas ketipinoria kun unet karkasi huhtikuun lopulla. Neljä yötä on nyt vierottauduttu melatoniinin avulla ja hyvin toimii. Suosittelen. Aluksi tulee voimakasta väsymisen tunnetta aamupäivällä mut se menee ohi ainakin 25 mg annoksella...

    • Anonyymi

      Täällä taas Zqsqrn kirjoittelee. Kohta vuosi ja kaksi kuukautta käytetty melatoniinia kun muuten ei ole pystynyt nukkumaan. Nyt tosin alkaa siitäkin teho loppua tai onkohan toleranssia korotettava. 1.9 mg tabletteja olen käyttänyt. Vanhoja ketipinoreja taitaa löytyä vielä kuukaudeksi. Nyt olen kesäloman jälkeen viikon ollut töissä ja tosiaan yöunet ovat jääneet todella vähiin 3-4 tuntia unta ja sillä unella pitäisi jaksaa tehdä 10-12 tuntisia päiviä. Ikää on jo mittarissa 55 ja välillä tuntuu motivaatio kaikkeen olevan hiipumassa. Viikon jälkeen kun tulen työreissulta kotiin niin kukaan ei ole sua kaipaamassa. Monesti mietin että minkä ihmeen takia mä oikein raadan pitkää päivää ja uuvutan itseni. 35 vuotta olen ollut työelämässä ja kotoa käsin en ole voinut töissä kulkea vaan aina on oltu reissutöissä armeijaiästä saakka... Viisi vuotta sitten oli masisjakso jonka jälkeen univaikeudet jäi... Onkohan taas käytävä lääkärin vastaanotolla...

    • Anonyymi

      onko ketipinor turvallisempi uneen kuin mirtazapin?

    • Kyllä minä käyttäisin ketipinoria. Mirtazapin aiheutti särkytiloja selän alueella. En tiedä johtuiko munuaisista vai mistä. Lopetin sen lääkkeen käytön ja jos tarvii niin käytän ketipinoria.

    • Anonyymi

      50 mg ketipinoria nukuttaa todella hyvin. Aamulla kyllä suussa maistuu kuin olisi krapulan poikanen. Mirtazapiini ei auttanut minua vaikka melatoniinilla kyyditin. Nyt en tuota unihormonia ole käyttänyt ollenkaan ja jonkun yön välillä ollut ilman ketiä.
      Iltasilla nukahtaa hyvin mutta sitten aamuyöstä alkaa unen pätkiminen ja valvominen, ennen aamua herää kymmenen kertaa väh.
      Ketipinor auttaa mulla juuri tuohon unen jatkumiseen ja laatuun.

    • Anonyymi

      Yli 10-vuotta olen tätä myrkkyä syönyt.
      Aamu 100mg ja ilta 200mg.

      • Anonyymi

        miltä tuntuu, oletko parantunut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miltä tuntuu, oletko parantunut ?

        Ketipinor on tunnettu myrkky joka tuhoaa aivoja, tästä on tehty paljon tutkimuksia maailmalla.

        Lääkärit vain määräävät nämäkin myrkkypillerit, potilaalle jää yksin vastuu ja kun alkaa esim. kieli roikkua ulkona ja pakkoliikkeet eri kehon osissa, se on vain potilaan oma vika, miksi söi tätä myrkkyä.


      • Anonyymi

        Itse olen käyttänyt ketipinoria suurella annoksella unettomuuteen 11 vuotta.Yhteensä unettomuuteen lääkkeitä 19 vuotta. Koska ja miten tuo aivojen tuhoaminen alkaa näkyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt ketipinoria suurella annoksella unettomuuteen 11 vuotta.Yhteensä unettomuuteen lääkkeitä 19 vuotta. Koska ja miten tuo aivojen tuhoaminen alkaa näkyä?

        Lääkkeiden haittavaikutukset ovat yksilöllisiä.Alla olevassa linkissä on yleisluontoisesti kuvailtu neuroleptien haittoja.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00033


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Menee 600 mg vuorokaudessa. Hyvää kamaa niin unettomuuteen kuin muutenkin.

      • Anonyymi

        Heh, varmasti hyvää ainesta, tekee potilaat ainakin rauhalliseksi. Myrkkyä tuo on johon jää koukkuun ja haittaoireet tulevat usein vasta ajan kanssa kun solut ovat jo tuhoutuneet riittävästi muunmuassa aivoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, varmasti hyvää ainesta, tekee potilaat ainakin rauhalliseksi. Myrkkyä tuo on johon jää koukkuun ja haittaoireet tulevat usein vasta ajan kanssa kun solut ovat jo tuhoutuneet riittävästi muunmuassa aivoista

        Uskotaan jo, sinun mielestäsi kaikki tuhoaa aivoja.

        Se on tosin totta, että lopettaminen tulee tehdä vähitellen koukuttavuuden vuoksi.


      • Anonyymi

        Mua kiinostaa että milloin se aivojen tuhoutuminen alkaa,kun mulla ei oo tullut mitään oireita. 19 vuotta käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen.Joten olisi kiva tietää milloin voi alkaa odottaa aivojen tuhoutumista. Vaikka on yksilöllistä niin oisko mitään suunta antavia aikoja,jotta voin alkaa odottamaan oireita.Kun mä en oo huomannut mitään oireta nukuttuani yöni hyvin ja herättyäni aamulla pirteänä.


    • Anonyymi

      EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA !

    • Anonyymi

      Just otin 50 milliä. Vitutukseen, päänsärkyyn, huonon yön jälkeiseen väsymykseen, levottomuuteen... Illalla otan toiset 50mg jos ei auta.

    • Anonyymi

      Upeaa. Nukuin ja rauhoituin puolessatoissa tunnissa. Heräsin pari kertaa ja jatkoin univajeen kuittausta. Aamulla pirteä ja levännyt.
      Meni sitten vissiin joku aivosolu siinä mukana.
      DDD

    • Anonyymi

      On sen verran vähän tätä elämää, että sen haluaa olla hereillä, vaikka joskus ahdistaisikin eikä turtana läskizombina ilman aivoja elämää elämättä.

    • Anonyymi

      Käy jopa sääliksi ketipinorin käyttäjiä, kemiallinen lääketehtaiden myrkkycoctail aivoille josta on takuuvarmasti pitkässä juoksussa haittaa, harva se pääsee selailemaan aivojensa tilannetta pala palalta konkreettisesti.

      Lääkärit kirjoittaa reseptejä ja potilaat saadaan koukkuun näillä kemiallisilla myrkyillä ja kiltisti talutushihnaan.

      Länsimainen lääketiede jyrää ja aivopesee ihmisiä.

    • Anonyymi

      Jokainen saa kärvistellä elämänsä läpi tyylillään. Syödä SSRI droppeja tai voikukan lehtiä. Polttaa kynttilää korvassa tai persuuksessa, ei ole minulta pois. Tämä lääke ja lie rokotevastaisuus vaan tuntuu niin muoti-ilmiöltä.

      Toinen tehoaa toiselle, jos ei usko nykyaik.lääketieteeseen, ei käytä sitä.
      Elämä on täynnä valintoja ja kaikki ei mene varmasti nappiin. Keneltäkään.

      Turha sääliä lääkkeiden käyttäjiä, aivopestyjä olioita, säälin saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.

    • Anonyymi

      Ketipinor on paljon käytetty lääke. Turvallinen valinta.

    • Anonyymi

      Varsinkin siinäkin vaiheessa kun olet täysin takki tyhjänä, uupunut,kuolemannväsynyt ja uni ei tule. Tai jos tulee, heräät tunnin päästä valvomaan.
      Nyt ei puhuta yhdestä huonosta yöstä tai kahdesta, vaan usean kuukauden valvomis-, vitutusrumbasta. Elää pitäisi, töissä pitäisi jaksaa, kotihommat siihen..
      Se joka ei ole kokenut oikeaa unettomuutta, ei tiedä mikä helpotus on saada lääke jolla pystyy nukkumaan.

    • Anonyymi

      Ketipinor tuhoaa aivojen unireseptoreja ja kun tuohon jää koukkuun, uni ei tule enää normaalisti lääkkeen lopettamisen jälkeen eikä ilman ketipinor lääkettä.

      Katala lääke ketipinor joka tekee hallaa aivoille, uudet oreksiini lääkkeet ovat turvallisia eikä niistä tule riippuvaiseksi, (eivät vaikuta keskushermostoon) näitä saanee vielä joskus suomessakin reseptillä.

      • Anonyymi

        Ei kai Ketipinoria silloin määrätäkään, jos ihminen saa unen ilman Ketipinoria.


      • Anonyymi

        Kyllä määrätään. Minä sain unen toisilla lääkkeillä, mutta niitähän ei sitten tietenkään määrätä, kun pitää saada tuota ketipinoria menemään nyt.


    • Anonyymi

      Kukaan ei ikinä puhu valvomisen haitoista. Ihan kuin pitkään kestänyt valvominen ois terveellisempään kuin ketipinorin käyttö.

    • Anonyymi

      Pari Pamia ja se on siinä. Uni tulee ja nukkuu hyvin. Ei tarvitse loppuikää syödä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!


    • Anonyymi

      Ei tuosta ketipinorista tule riippuvaiseksi. Reilu vuosi sitten lopetin viime kerralla ja sen jälkeen olen käyttänyt korkeintaan kymmenenä iltana kun on ollut univajetta ja en ole saanut unirytmiä kuntoon. Silloin reilu vuosi sitten jouduin käyttämään pari kuukautta säännöllisesti jona aikana koetin muutaman kerran ilmankin mutta onnistumatta. Uni tulee sitten kun on sen aika, mutta kannattaa ilman muuta käyttää unilääkkeitä jos se ei todellakaan tule ilman niitä. Itselläni on stressi, joka vie silloin tällöin unet kun töissä paineet kasautuu ja joutuu paiskimaan töitä äärirajoilla. Joskus on joutunut tekemään ylipitkiä päiviä ja nukkuminen työvuorojen välissä vähäistä. Loppuunpalaminen on ollut monesti lähellä mutta unilääkkeet on siltä pelastanut. On kylläkin ollut masisjakso joka kesti puoli vuotta ja apua hain vasta kesälomalla ja kesälomalla olin viikon osastolla. Tällaista se on työelämä raaimmillaan. Työpaikka menee jos hakee saikkua ja f32 on sairasloman syy. Tämän olen itse todennut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe