Kutiavat korvakäytävät

Onneksi.kuulo.hyvä

Pari-kolme kertaa vuodessa korvakäytävät alkavat kutiamaan, jopa unta häiritsevästi. Tiedän ettei millään esineellä saisi korvaan mennä, mutta kyllä on pakko. Rapsutan ensin neoamiseptiin kastetulla pumpulipuikolla ja sen jälkeen ruokaöljyyn kastetulla. Öljy siksi että kutina voi johtua myös kuivuudesta. En tiedä mikä hoito pitäisi olla, ihan itse tämän olen keksinyt. Joskus tunnen korvakäytävässä kipeän ja kutiavan kohdan ja oletan sen olevan finnin tapainen näppylä. Aina tätä näppylää ei ole, kutina on, siksi epäilen vain kuivuutta syyksi. Muutaman päivän kuluttua vaiva on ohi. Olen jo ikäihminen, joten mistään nuoruuden aknesta ei ole kysymys.

4

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin_vähästä_kiinni

      Hae apteekista Otocur-korvasuihke. Saa ilman reseptiä ja tepsii.

    • Onneksi.kuulo.hyvä

      Jaa kun olen vähän epäluuloinen noille lääkkeille. Mitä se on? Ensiksi haluaisin tietää, miksi korvani kutiavat ja sitten vasta kemikaaleja. Tosin onhan se neoamisepitikin sitä, mutta kuitenkin
      Kiitos vastauksesta

    • ruokasoodamies

      Joskus korvakäytävät kutisevat häiritsevästi. On minulla jossakin sitä apteekista ostettua huuhtelusuihketta.
      Käytän ruokasoodaa saman vaivan poistamiseen. Laitan minipulloon ruokasoodaa. Pyöritän siinä vanupuikkoa.
      Laitan tupon korvaan ja pyöritän. Näen että vanupuikossa on vaikkua. Vaihdan vanun ja poistan lopunkin vaikun pois.
      Kerroin tästä lääkärille sivumennen vastaanotollaan. Hän selitti, mistä kutinan helpottuminen johtuu. Ei se jäänyt mieleeni. Ainakin ruokasooda tuhoaa happamuutta - ja irrottaa vaikkua.

      Pari kertaa vanupuikon pumpuli on jäänyt kiinni korvakäytävään. Terveyshoitaja on pihdillään poistanut lisä-vaikkuisen tupon jonkun päivän kuluttua.

    • Onneksi.kuulo.hyvä

      Kiitos vastaukista. Oikeastaan minulle riittää että samanlaista vaivaa on muillakin. En ala sen kummemmin pohtimaan, mistä johtuu, vaikka se alun perin olikin tarkoitus. Itse selviän tällä neoamiseptillä ja ruokaöljyllä. Ei tule erityisemmin vahaa, joten tukkoisuudesta ei ole kyse. Ehkä vain kuivista korvakäytävistä, jotka ärtyvät muutaman kerran vuodessa. On muutenkin enemmän kuiva kuin normaali- tai rasvainen iho. Hyvä kun menee ohi, sitten huolestuisin enemmän jos vaiva jäisi päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe