Pari-kolme kertaa vuodessa korvakäytävät alkavat kutiamaan, jopa unta häiritsevästi. Tiedän ettei millään esineellä saisi korvaan mennä, mutta kyllä on pakko. Rapsutan ensin neoamiseptiin kastetulla pumpulipuikolla ja sen jälkeen ruokaöljyyn kastetulla. Öljy siksi että kutina voi johtua myös kuivuudesta. En tiedä mikä hoito pitäisi olla, ihan itse tämän olen keksinyt. Joskus tunnen korvakäytävässä kipeän ja kutiavan kohdan ja oletan sen olevan finnin tapainen näppylä. Aina tätä näppylää ei ole, kutina on, siksi epäilen vain kuivuutta syyksi. Muutaman päivän kuluttua vaiva on ohi. Olen jo ikäihminen, joten mistään nuoruuden aknesta ei ole kysymys.
Kutiavat korvakäytävät
4
498
Vastaukset
- niin_vähästä_kiinni
Hae apteekista Otocur-korvasuihke. Saa ilman reseptiä ja tepsii.
- Onneksi.kuulo.hyvä
Jaa kun olen vähän epäluuloinen noille lääkkeille. Mitä se on? Ensiksi haluaisin tietää, miksi korvani kutiavat ja sitten vasta kemikaaleja. Tosin onhan se neoamisepitikin sitä, mutta kuitenkin
Kiitos vastauksesta - ruokasoodamies
Joskus korvakäytävät kutisevat häiritsevästi. On minulla jossakin sitä apteekista ostettua huuhtelusuihketta.
Käytän ruokasoodaa saman vaivan poistamiseen. Laitan minipulloon ruokasoodaa. Pyöritän siinä vanupuikkoa.
Laitan tupon korvaan ja pyöritän. Näen että vanupuikossa on vaikkua. Vaihdan vanun ja poistan lopunkin vaikun pois.
Kerroin tästä lääkärille sivumennen vastaanotollaan. Hän selitti, mistä kutinan helpottuminen johtuu. Ei se jäänyt mieleeni. Ainakin ruokasooda tuhoaa happamuutta - ja irrottaa vaikkua.
Pari kertaa vanupuikon pumpuli on jäänyt kiinni korvakäytävään. Terveyshoitaja on pihdillään poistanut lisä-vaikkuisen tupon jonkun päivän kuluttua. - Onneksi.kuulo.hyvä
Kiitos vastaukista. Oikeastaan minulle riittää että samanlaista vaivaa on muillakin. En ala sen kummemmin pohtimaan, mistä johtuu, vaikka se alun perin olikin tarkoitus. Itse selviän tällä neoamiseptillä ja ruokaöljyllä. Ei tule erityisemmin vahaa, joten tukkoisuudesta ei ole kyse. Ehkä vain kuivista korvakäytävistä, jotka ärtyvät muutaman kerran vuodessa. On muutenkin enemmän kuiva kuin normaali- tai rasvainen iho. Hyvä kun menee ohi, sitten huolestuisin enemmän jos vaiva jäisi päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1751990- 1721721
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691588Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241393Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys991372- 1001037
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541028Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731027Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228856Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56800