nykyinen työ ja Vartijan työ

Marko.Mikael

Hei kaikki asiasta ehkä tietävät tai mahdolliset Vartijat.

Joskus on tullut törttöiltyä, mm. näpistys, pilven poltto, ratti ilman korttia ajo ja känni sekoilut yöksi putkaan. Noista on aikaa, nyt olen 30 ja pilvi/ratti tainnu olla 16-17 vuotiaana ja näpistys ja 20 kertaa putkassa varmaan sekä ala ikäisenä että 18 . Lisäksi ollut hakupäällä silloin joskus.

Virheitä on tullut tehtyä, ei töitä, ei mitään ja eksyminen väärään porukkaan. Nyt kuitenkin aikuistunut, elän normaalisti, on lapsi, vaimo ja töissä käyn normaalisti. Viimeisin sakko vasta 2010 alussa kun pissasin ja kytät tuli.

Silloin otin itseäni niskasta kiinni ja halusin muuttua, onnistuin myös. Olin silloin 20 ja ajattelin että olen sen verran nuori ettei ole myöhästä muuttua.

Päätin muuttaa kauas pois kotikaupungista ja aloittaa uuden elämän. Muutuin sillä tavalla että halusin auttaa, huolehtia ja pelastaa ihmisiä. Olen viimeiset vuodet työskennellyt rantapelastajana, uinninvalvojana, olin jopa meripelastuksen vapaaehtoisryhmässä ja nyt lähihoitajana kolme vuotta. Lisäksi ollut kuntosaliohjaaja ja toiminut apuvalmentajana yhdelle seuralle.

Haluaisin kehittyä lisää ja edetä elämässä eteenpäin. Seuraavaksi haluaisin Vartijaksi.

Kysymys olisi sellainen eli olen vakituisesti lähihoitajana jo kolmatta vuotta samassa paikassa, kun valmistuin menin yhteen palv.taloon ja siihen jäin. Eli jos saisin työpaikan Vartijaksi ja irtisanon itseeni nykyisestä niin mitä jos poliisi ei myönnäkään korttia? Millainen käytäntö on? Itse selvitin sen verran eli jos saisin paikan, ensin käyn väliaikaisen vartijakortin koulutuksen ja siinä vaiheessa pitää irtisanoitua jo nykyisestä. Mutta mitä jos poliisi ei myönnä? siinä menee sit sekä hoito että turvallisuusala?

1

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohde-esimies123

Käyt eka sen vartijakoulutuksen, sen jälkeen anot korttia poliisilaitokselta. Mikäli he kortin sinulle myöntävät, haet töihin johonkin vartiointifirmaan ja sen jälkeen irtisanoudut nykyisestä työstäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3535
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      201
      2267
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2110
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1852
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1659
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1108
    7. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      900
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      872
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      69
      837
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      802
    Aihe