Äitipuolena tässä

Hebu

Itse siis elän miehen miehen 2 pojan kanssa. Pojat asuvat meillä .äiti ei kuviossa. Toinen poika yläasteella ja toinen vielä alaluokilla. Olen pikku hiljaa jo väsynyt tähän kuvioon . Pojat ei tottele mua oikeestaan ollenkaan. Olen saanut kyllä pojat siivoamaan omat huoneet jne.. aina saa olla sanomassa että roskat roskiin jne. Nyt mietitytti kun toisella pojilla rippijuhlat niin mua ei edes pyydetty perhe kuviin ? Kumminkin tässä suhteessa oltu jo.. mitä mieltä olette ? Itseäni jotenkin vaivaa kun ei perhe kuviin kelvannut vaikka täysin tässä perheensä olen..

38

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäsitävalitat

      Eihän kukaan omiin juhlakuviin ym kuviin koskaan halua siivoojaa ja lastenhoitajaa pyykkäriä. Ei palkattu henkilökunta koskaan ole perhettä! Mitä sä oikein kuvittelet? Sinä olet kotiapu, et mitään muuta!
      Arvovieraat ja omat perheenjäsenet on ne jotka juhlii, sinä vaan palvelet ja passaat. Pösilökö oot?
      Juhlat ei kuulu palvelusväelle ja siivoojille. Heheeee voi sua.

      • Lisslassonjuoppo

        Kaheli LissuLasse taas vauhdissa, sinä vanha transu et pääse edes kotiavuksi kelleen, kun raukkaparka et osaa mittään muuta kun juopotella .
        Joudut asumaan äitisi siivellä maailman tappiin.


    • TarkennustaKysyn

      Kauanko olette asuneet noin?
      Meinaan että onko ollut jo pitkään (vuosia), vai voiko tuota ajatella väliaikaisena.

      • mitävointehdä

        Viikko ollaan asuttu. Mutta silti haluan olla lapsen äiti. Koska mieskin niin haluaa.


      • TähänVastaan
        mitävointehdä kirjoitti:

        Viikko ollaan asuttu. Mutta silti haluan olla lapsen äiti. Koska mieskin niin haluaa.

        Et sinä ainakaan toistaiseksi ole muuta kuin isän naisystävä.
        Mietippä kun teidän juttunne ei kestäkään, ja pojan rippukuvissa on joku isin vanha pano. Mahtaa poika olla iloinen siitä.


    • Äitipuoli

      Ei täällä näköään saa kun pikku lasten idiootti vastauksia. ..mut joo suhdetta takana jo 6v .. kumminkin toimitaan perheenä... ja asutaan yhdessä. Mut kiitos ja hei

      • Xcdzf

        Tervemenoo..


      • LissuOnFörbi

        Viikko ei ole mitään asumista, se on kyläilyä.
        Paitsi tietenkin jos menee viikoksi hotelliin, se lasketaan asumiseksi.

        Olet siis kai lähinnä hotellivieras, rakas lissu. Vieras joka tuskin maksaa majoituslaskuaan.


    • EnTodellakaanTiedä

      Varmaan vaan häpeävät tätä avaajaa, joka ei tiedä edes sitä, että perhekuva on yhdyssana. Näyttääpä hän kirjoittavan kaikki muutkin yhdyssanat väärin. Pitääkö vetää johtopäätös, että "piialta" ei paljon vaadita?

      Leikki leikkinä. Rippikuviin valitaan yleensä erilaisia kokoonpanoja. Otetaan kuvia isovanhempien, vanhempien ja kummien kanssa, ehkä serkuskuviakin. Olisi luullut että olisit isän naisystävänä edes yhteen kuvaan päässyt, mutta ehkä et ole kovin kuvauksellinen? Itse parhaiten tunnet parisuhteesi dynamiikan.

      • Hävyttömyydenhuippu

        Ei perhekuviin koskaan oteta ketään vierasta ja ulkopuolista ihmistä. Tyrkyllä heitä varmaan on niinkuin tässäkin tapauksessa, kun ei ole omia lapsia hällä niin pitää mennä kenen tahansa perhekuvaan!!! Vähän sairasta.
        Luulisi naikkosen tajuuvan käyttäytyä ja olla kohtelias muiden ihmisten juhlissa eikä tunkea prästäänsä kaikkien sukukuviin!
        Tottakai hän oli heidän mielestään ruma ja tunkeileva. Voisi kuvaamossakin kuvaaja sanoa että tämä on perhekuvaus ei kaikki asiakkaat pääse samaan kuvaan. Jos ei itse ymmärrä.


    • oikea.äiti

      Ap rikoit perheen etkä edes osaa kasvattajan hommaa. Noin lapsista ja nuorista tulee narkkeja. Katsopa heidän tavaroistaan, onko vesipiippua ja vastaavaa.

      • mikähitonälyohjaa

        Ap ei osaa käyttäytyä, on vaan täys pelle omassa elämässään. Kummallisia ihmisiä on olemassa, pahaa pitää tehdä vaikka väkisin jotta toisten lapset kärsii. Tunkeutua toisten kotiin siivelle elämään jotta oma ego näyttäisi paremmalta. En ymmärrä miksi hänen kohteenaan on lapsiperheet? Mitä iloa siitä on kun rikkoo perheitä? Mutta jos koskaan ei ole ollut miestä niin ottaa sieltä mistä saa vaikka särkisi koko suvun sydmmet ja varsinkin lasten elämän.


      • Lisslassontransu
        mikähitonälyohjaa kirjoitti:

        Ap ei osaa käyttäytyä, on vaan täys pelle omassa elämässään. Kummallisia ihmisiä on olemassa, pahaa pitää tehdä vaikka väkisin jotta toisten lapset kärsii. Tunkeutua toisten kotiin siivelle elämään jotta oma ego näyttäisi paremmalta. En ymmärrä miksi hänen kohteenaan on lapsiperheet? Mitä iloa siitä on kun rikkoo perheitä? Mutta jos koskaan ei ole ollut miestä niin ottaa sieltä mistä saa vaikka särkisi koko suvun sydmmet ja varsinkin lasten elämän.

        Älä LissuLasse pauhaa ,sinä elät ja juopottelet vanhan äitisi siivellä ja olet rikkonut äitisi sydämmen.
        Sinä et tiedä perhe-elämästä yhtään mittään.


    • äitipuolitahtomattaan

      Helou, minkin oon ollu äitipuolena nyt viikon niinkuin ap. Meillä mies sanoi ettei hänen lapsensa tule meille mua häiritsemään, jos en niin halua. En tietenkään halua olla äitipuolena, miehen halusin. Lase ovat vaan kestämätön pahe jos ne olisivat tässä meillä. Helpommalla me päästään kun lasten oma äiti hoitaa heidät eikä rassaa meidän uutt perhettä. Mies ratkaisi asian minun kannaltani tosi hyvin, sillä en hänkään enää olisi halunnut elää lapsiperheessä. Nyt matkustelemme ja menemme minne haluumme ja kun me maksamme elarit niin se riittää. Kauhee haloo toisten lapsista, kun järkkää niin ettei niitä tarvi hoitaa ja olla äitipuolena niin se helpottaa olemista yhdessä. Tunnen silti että mulla on lapsia ja olen äitipuoli, ja sanommekin aina että on meillä lapsia, sillä on kiva olla äiti, ja ohjata muita äitejä lasten kasvatuksessa.

      • BuHHAAAAheh

        Buhahaa ,nyt meni ööveriksi LissuLasse ,ei sulla ole puolisoa eikä lapsia , vain vanha äitis joka rahoittaa sun elämisesi.


      • kujgolu

        On se oikeesti kyllä siunaus että lapsista pääsee eroon näin helposti. Eihän niitä nyt OIKEASTI kukaan kestä. Kyllä äitipuolen työtehtävä rajautuu siihen, että neuvoo muita.


      • kikkusetveks

        Juu onhan se palvelus miehellekin että ei tarvi olla joka päivä lastensa kanssa, saa omaa aikaakin, ja äitipuoli on kyllä opastamassa ja neuvomassa jos miehen exä tarvii kasvatuksellisia neuvoja tai rahan käytössä. Muuten on äidin velvollisuus huolehtia lapsistaan. Mieskin saa vapaata ja rentoutua kikkuisista lapsista ja äkäisestä ex vaimosta. Sielu lepää kun mies läytää uuden naisen ja lapsille äitipuolen.


    • Motherbear1

      Lasten äiti tarvitsee yleensä neuvoja, mutta ei aina itse ymmärrä tarvitsevansa sitä. Äitipuolen on osoitettava ex-äidille, että tämä tarvitsee apua. Äitipuolen toimenkuvaan kuuluu lasten kasvattamisen lisäksi myös eksän ohjaaminen. Kasvatusta sekin tavallaan. Ex-äitihän on erollaan osoittanut, ettei hän oikein pärjää elämässä.

      • lapsetkunnioittaamua

        Monesti sitä ihmettelee miten miehet ovatkin onnistuneet löytämään lapsillensa äidin joka ei osaa hommiaan. Äitipuolena sitä ihmettelee kun sujuu kaikki tosin hyvin, vaikkei olisi omia ollutkaan. Kai se on sitä että toisten lapsilta voi vaatia paljon tekemistä ja kunnioitusta ja käytöstä, kun omilta ei kehtaa. Itse en kyllä omilta vaatisi kotitöitä enkä muutakaan mutta toisten lapsilta sitä voi pyytää jos kerran asuu ja syö isänsä luona. Aikuista pitää puhutella kauniisti eikä saa riehua eikä väittää vastaan, sen olen opettanut miehen lapsille, ja ovatkin ymmärtäneet olla tulematta meille usein, se on suuri kiitos ja kohteliasuus, että arvostaa äitipuolta niin paljon ettei tule häiritsemään eikä sotkemaan meille. Loistavasti olen osannut äidin roolin.


      • kaunis
        lapsetkunnioittaamua kirjoitti:

        Monesti sitä ihmettelee miten miehet ovatkin onnistuneet löytämään lapsillensa äidin joka ei osaa hommiaan. Äitipuolena sitä ihmettelee kun sujuu kaikki tosin hyvin, vaikkei olisi omia ollutkaan. Kai se on sitä että toisten lapsilta voi vaatia paljon tekemistä ja kunnioitusta ja käytöstä, kun omilta ei kehtaa. Itse en kyllä omilta vaatisi kotitöitä enkä muutakaan mutta toisten lapsilta sitä voi pyytää jos kerran asuu ja syö isänsä luona. Aikuista pitää puhutella kauniisti eikä saa riehua eikä väittää vastaan, sen olen opettanut miehen lapsille, ja ovatkin ymmärtäneet olla tulematta meille usein, se on suuri kiitos ja kohteliasuus, että arvostaa äitipuolta niin paljon ettei tule häiritsemään eikä sotkemaan meille. Loistavasti olen osannut äidin roolin.

        Hienosti olet toiminut! Kova työhän siinä on pitää lapset poissa. Minäkin olen heidän mielestään niin kiva että olisivat koko ajan tulossa. Annan heidän tulla vain silloin kun haluan että asunto siivotaan tai jos heille on muuta käyttöä.


      • äitipuoliosaakaiken
        kaunis kirjoitti:

        Hienosti olet toiminut! Kova työhän siinä on pitää lapset poissa. Minäkin olen heidän mielestään niin kiva että olisivat koko ajan tulossa. Annan heidän tulla vain silloin kun haluan että asunto siivotaan tai jos heille on muuta käyttöä.

        Kyllä äitipuoli päättää milloin lapset tulevat ja määrää mitä tehdään ja miten pukeudutaan. Siistit vaatteet pitää olla ja pyykit koitio pesuun, minä en niitä sottapyttyjen vaatteita ala peseen. Minä määrään kaikki mitä meillä tapahtuu. Mieskin on onnellinen kun on ihminen jolla on kaikki langat käsissä ja joka perhettä pyörttää. Olen loisto tyyppi siihen tehtävään.


      • muistettakoon.vielä
        äitipuoliosaakaiken kirjoitti:

        Kyllä äitipuoli päättää milloin lapset tulevat ja määrää mitä tehdään ja miten pukeudutaan. Siistit vaatteet pitää olla ja pyykit koitio pesuun, minä en niitä sottapyttyjen vaatteita ala peseen. Minä määrään kaikki mitä meillä tapahtuu. Mieskin on onnellinen kun on ihminen jolla on kaikki langat käsissä ja joka perhettä pyörttää. Olen loisto tyyppi siihen tehtävään.

        Osuit naulan kantaan. Ex-äiti saa myös maksaa ne vaatteet, jotka uusi äiti uusille lapsilleen valitsee.


      • Vammaisiiliikkeellä

        Mistä näitä aivovammaisia oikeen sikiää, tämäkin ketju pelkkää paskaa suunsoittoa.


      • noniitäriittää
        Vammaisiiliikkeellä kirjoitti:

        Mistä näitä aivovammaisia oikeen sikiää, tämäkin ketju pelkkää paskaa suunsoittoa.

        Ei voi mitään näille naikkosille, aivovammaisia ovat, rikkovat toisten perheet, vievät miehen ja haukkuu miehen laiset, ex vaimon ja koko suvun, Elävät miehen talossa laiskotellen, ei käy töissä ja kuluttaa miesten rahat. Lapset kärsii mutta mies kärsii enemmän kun joutuu pakolla hylkäämään heidät, muuten ei naikkoselle riitä rahaa eikä kotia jossa laiskotella ja vetelehtiä.


      • Kauniimpi
        noniitäriittää kirjoitti:

        Ei voi mitään näille naikkosille, aivovammaisia ovat, rikkovat toisten perheet, vievät miehen ja haukkuu miehen laiset, ex vaimon ja koko suvun, Elävät miehen talossa laiskotellen, ei käy töissä ja kuluttaa miesten rahat. Lapset kärsii mutta mies kärsii enemmän kun joutuu pakolla hylkäämään heidät, muuten ei naikkoselle riitä rahaa eikä kotia jossa laiskotella ja vetelehtiä.

        Luuserit ex-äidit saatte mitä tilaatte!


      • näätäminennainenolet
        Kauniimpi kirjoitti:

        Luuserit ex-äidit saatte mitä tilaatte!

        Äidit tilaa perheenrikkojia ja miesten uusia hoitoja vai? Kuin monta semmoista äitiä tunnet joka tilaa itselleen avioeron ja uuden sutturan miehelleen ja lasten isälle? Taidat tuntea vaan itsesi olet semmoinen ainoa.


      • Kauniimpi
        näätäminennainenolet kirjoitti:

        Äidit tilaa perheenrikkojia ja miesten uusia hoitoja vai? Kuin monta semmoista äitiä tunnet joka tilaa itselleen avioeron ja uuden sutturan miehelleen ja lasten isälle? Taidat tuntea vaan itsesi olet semmoinen ainoa.

        Itsehän te ex-äidit perheenne rikotte olemalla niin surkeita, että miehen on pakko lähteä.


      • vbbbnmki
        Kauniimpi kirjoitti:

        Itsehän te ex-äidit perheenne rikotte olemalla niin surkeita, että miehen on pakko lähteä.

        Hyvä että huono mies kelpaa jolle muulle. Hih, äidit saa lapset pitää ja elarit ym tuet, niin parempaa se elämä on ilman miestä ja lapsilla ilman huonoa isää.

        Kärsikööt sutturat vuorostaan kun seuraava hunsvotti nainen ilmestyy miehen elämään... hih hii


      • vammaisialiikkeellä
        noniitäriittää kirjoitti:

        Ei voi mitään näille naikkosille, aivovammaisia ovat, rikkovat toisten perheet, vievät miehen ja haukkuu miehen laiset, ex vaimon ja koko suvun, Elävät miehen talossa laiskotellen, ei käy töissä ja kuluttaa miesten rahat. Lapset kärsii mutta mies kärsii enemmän kun joutuu pakolla hylkäämään heidät, muuten ei naikkoselle riitä rahaa eikä kotia jossa laiskotella ja vetelehtiä.

        siinä ihan täystoope sulla iso vamma päässäsi.


    • äitipuolionparas

      Kyllä sitä monesti miettii, että miksi on lähtenyt tähän kelkkaan mukaan, mutta kun on semmoinen auttamisen halu, niin sitä pitää vaan auttaa ja hoivata lapsia joiden oma äiti ei ole siihen kyennyt. On kiva kasvattaa lapsia ja komentaa koska siitä se lasten elämä usein alkaa, opastuksesta ja neuvonnasta, ja äitejä pitäisi myös neuvoa ja opastaa oikeaan.
      On hyvä että lapsilla on isän uusi puoliso, heille uusi äiti, joka välittää ja antaa rajoja.
      Kaikista naisista ei ole äideiksi, joten on hyvä olla sellainen rikkaus elämässään johon tukeutua, vaikka olisikin aluss vieras ihminen mutta loppupeleissä on tuleva äiti. Yhtään ei kaduta, päinvastoin on hyvä että mies on vaihtanut ajoissa vaimoa, että lapset saavat oikean otteen elämään. Ilman äitipuolia ei lapset kasva järjestykseen, kuriin eikä opi elämää ja tulevaisuutta. Hyvä tietää että lapset eivät koskaan jää ilman äitipuoltaan, vaan hän seisoo siinä aina, eikä ole lähdössä minnekkään. Loppuhan aina palkitsee kun lapset muuttavat kotoa pois, ja on äitipuolen ansiota miten he pärjäävät ja hyvin he pärjäävät. Siitä on kiittäminen äitipuolia jotka jaksavat pyyteettömästi pitää huolta ja kasvattaa toisten lapsia. Äidit kunnioittakaa ja arvostakaa äitipuolia, he tekeävät kaikkensa jotta teidän lapsilla on hyvä tulevaisuus. Siitä ei pidä olla katkera. Varmasti olemme kaikki tästä samaa mieltä.

      • Ullamaija

        Näinhän se on. Ex-äidithän ovat tyypillisesti moniongelmaisia eikä elämänhallinta ole kunnossa. On mt-ongelmia, päihderiippuvuutta ja työttömyyttä. Erilaiset ongelmat ruokkivat toinen toisiaan ja kasautuvat ex-äideille. Sellainen "äiti" ei ole lapsille hyväksi, onneksi äitipuoli antaa vakaan kasvuympäristön jossa piripää-ex-äiti ei hakkaa vaan uusi äiti ohjaa ja komentaa ilman väkivaltaa. Väkivallan sijaan komennetaan sanktioiden voimin, kuten ruokaa säännöstelemällä. Lapsi oppii alamaisen aseman hyvin nopeasti.


      • Kahelisinäolet
        Ullamaija kirjoitti:

        Näinhän se on. Ex-äidithän ovat tyypillisesti moniongelmaisia eikä elämänhallinta ole kunnossa. On mt-ongelmia, päihderiippuvuutta ja työttömyyttä. Erilaiset ongelmat ruokkivat toinen toisiaan ja kasautuvat ex-äideille. Sellainen "äiti" ei ole lapsille hyväksi, onneksi äitipuoli antaa vakaan kasvuympäristön jossa piripää-ex-äiti ei hakkaa vaan uusi äiti ohjaa ja komentaa ilman väkivaltaa. Väkivallan sijaan komennetaan sanktioiden voimin, kuten ruokaa säännöstelemällä. Lapsi oppii alamaisen aseman hyvin nopeasti.

        Sinä lissu-Lasse olet alko ongelmainen ja työtön ,etkä ole äiti kellekään .


      • LissuOnFörbi
        Kahelisinäolet kirjoitti:

        Sinä lissu-Lasse olet alko ongelmainen ja työtön ,etkä ole äiti kellekään .

        Lissu näkee pikku-ukkoja.


    • HEI olen 2pienen lapsen isäpuoli 3v ja 1.5v poikien 5v ollut yhessä puolison kanssa

      • gsdryeruy

        TERVE vaan


    • Uusäiti.korjaa.vauriot

      Ex-äiti kun on kasvatuksessa epäonnistunut ja itse perheensä rikkonut, saa kyllä maksaa lastensa uudelleenkoulutuksen. Ihan selvähän se on.

    • äitipuoliharmittelee

      No ei täälläkään, miehen lapset on niin laiskoja ja lihavia ettei ne jaksa tehdä yhtään mitään, Syövät vaan ja ärsyttävät. Miehen olen saanut kasvatettua mieleisekseni ja hänen kotinsa remontoinut myös sillai kun haluan. Omat lapset ovat saaneet omat huoneet kun he osaavat siivotakin, on tämä tosi rankkaa. Nytkin kaikki nukkuu tuolla sipsipussit käsissä, minä ja mun lapset siivotaan.
      En kyllä jaksa kauaa, olen nyt ollut äitipuoli jo 15 v ja sama meno jatkuu. Heidän äiti on ollut samanlainen ja siitä lapset ovat esimerkin ottaneet. En kyllä olisi äitipuoleksi ryhtynyt jos olisin tiennyt millaista on kun oppi ja käskytys ei mene kaaliin. Ilman minua he tuskin pärjäisivät joten pakko jäädä tänne.

    • Ullamaija

      Vaikea tilanne sulla! Miehen kasvattaminen on kuitenkin onnistunut, se vie aina voimia mutta onneksi olkoon! Miehen sukulaisia tulee myös ohjeistaa ja suositella heille järkeviä vaatteita. Äitipuolen virka on niin kovin raskas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe