Konesaumattu kuparikatto

Zuibbaduibbadui

Moi,

Konesaumattua kuparikattoa kehutaan kestäväksi mutta toisaalta kalliiksi verrattuna esim. peltikattoon. Osaako joku kertoa kuinka paljon kuparikaton tekeminen tulee suurinpiirtein maksamaan esimerkiksi 100 neliön taloon. Olen googlaillut mutta hintoja ei oikein meinaa löytyä.

13

8006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

      Kuparikatto on kallis. Hinta riippuu kuparin määrästä. Työ on suurinpiirtein tasoa 5000 euroa, mutta riippuu aukoista, turvatuotteista jne. jne.

      Jos lähtee laskemaan hinnalla 200 - 270 € per katto m2, niin ei paljon mene pieleen. 100 m2 talon hinnaksi tulee jotakuinkin 30.000 € , eli yli kaksi kertaa konesaumatun peltikaton hinta.

      Hoidettuna peltikatto kestää 100 vuotta , joten kenelle ajattelit rakentaa?

      • Zuibbaduibbadui

        Itselle huoltovapaan katon loppuelämäksi ja jälkipolville perinnöksi :)


    • haluttua_kamaa

      Ei kannata rakentaa kovin syrjäiseen paikkaan, se varastetaan kuitenkin.

      • Zuibbaduibbadui

        Joo, näistä olen kuullut, että kattoja on viety. Eikä kovin keskeinenkään paikka aina auta. Vietiinhän Helsingistä oopperatalonkin kuparikaiteet.


    • Zuibbaduibbadui

      Toinen hyvin kestävä ja huoltovapaa vaihtoehto olisi kaiketi alumiinikatto. Työn hinta lienee samoissa summissa kuin kuparikatolla mutta materiaalin pitäisi olla halvempaa.

      • huoltovapaa

        Kun aaltopelti tuli markkinoille se oli alumiinia. Miksihän nykyisin kaikki profiilikatteet ovat rautapeltiä?
        Esimerkiksi kuparin väriseksi eloksoitu alumiinikatto olisi komea.


    • bitumieristäjä

      Kunhan vaan muistat. Vedeneristys tehdään aina umpilaudoituksen tai vanerin päälle kumibitumikermillä. Sen jälkeen voit koristella kattosi kuparilla, alumiinilla, tiileillä, pellilillä jne. Yksinään nämä koristemateriaalit eivät ole vedenpitävä vedeneristys.

    • Kattodunkkaa

      Kastuessaan kuparikatto haisee virtsalta. En voi suositella kenellekään,

      • kuparirosvo

        Ei sinne märälle peltikatolle kannata mennä muutenkaan.


      • köyhänpieajatella

        Net on kuparikatot vain rikhaille ja kirkoille jokka seurakuntalaiset maksaa, ja jyrkkä pittää olla lape niinko kirkoissa tuppaa olhen


    • Hinnoittelu

      Kuparipelti riviksi ajettuna 58,50€/m2, kun pural-pinnoitetun saa 11,50€/m2. Tässä tämän päivän materiaali hinta tuon kokoiselle katolle, joka halpenee jos pinta-ala yli 200m2

      • Skdjdjjekei

        Mistä nuo hinnat näkee?


      • Anonyymi
        Skdjdjjekei kirjoitti:

        Mistä nuo hinnat näkee?

        Kun silmällä katsoo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe