Yle Areena VLC:llä

Areenankatsoja

Voiko VCL:llä katsoa Yle Areenaa Linuxissa? Jos voi, niin miten?

27

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möllendorffs

      Minä katselen selaimella joka käyttää Vlc:tä ja hyvin toimii.

      • Anonyymi

        Voi vlc:lläkin katsoa mutta eikös se ole hankalaa kun pitää olla sarjan url..
        Selaimella kätävämmin. F11 vie kokonäyttötilaan.


    • Mplayer

      Yle-dl -sovellutus lataa yle:n sivuilta ohjelman, jonka voi katsella niin VLC:llä kuin vaikkapa MPlayer:illä.
      Suorat lähetykset ovat sitten toinen juttu, mutta nekin näkyvät ihan upeasti selaimella (Esim. Chrome/Firefox ja jotkin muut?)

      • Turbo-Urpo1

        "Suorat lähetykset ovat sitten toinen juttu"

        Millä tavalla suorat on toinen juttu, nehän latauu täysin samalla tavalla, ja katsomisen voi aloittaa VCL -soittimella heti perästä.


    • Eririllinen videosoitin tarpeen vain kun selain ei jaksa toistaa areenaa. Ongelma vanhoissa koneissa. Mplayer ja moni muu tukee näutönohjaimen rautapurkua. Kodissa myös areena plugin mutya en ole varma toimiiko.

    • zkrtzkrt

      Ylen kanavien (tv/radio) suoratoisto käy kätevimmin klikkaamalla ao. soittolistatiedostoa hiiren oikealla ja valitsemalla vlc. Tässä soittolistatiedostot

      http://mkk-demo.net/Yletv.m3u
      http://mkk-demo.net/Yleradio.m3u

      Yletv-soittolistatiedostossa on kaikki resoluutiot (master), toistoon valitaan automaattisesti paras mahdollinen nopeuden mukaan. Resoluutiot ovat
      1280x720 (2764 kbps), 1024x576 (1564 kbps), 704x396 (1064 kpbs), 640x360 (664 kbps), 480x270 (364 kbps), 320x180 (184kbps)

      Paras resoluutio 1280x720 vaatii käytännössä yli 3 Mbps yhteyden ja tietysti riittävän kokoisen näytön. Mikäli automaatio ei toimi ok, esim nettiyhteys rajalla, resoluution voi asettaa manuaalisesti soittolistatiedostoon korvaamalla master ko kbps-arvolla, esimerkkinä 1024x576-soittolista minkä kbps-arvo on 1564

      http://mkk-demo.net/Yletv576.m3u

      Kanavan vaihto: klikkaa vlc:n säätimistä soittolista-nappia ja valitse uusi kanava (yle-teema on yle-fem-suomi, sen ruotsinkieliset löytyy yle-fem-ruotsi alta). Jos kuva jää pikkukuvaksi, tuplaklikkaa pikkukuvaa. Tuplaklikkauksella pääsee myös kokoruututilaan. Vlc:llä saa helposti kuvakaappauksia kun rastii asetuksista lisäsäätimet päälle.

      Areena-ohjelmien toisto käy selaimella, kevyin selain tähän on palemoon, pm-asennus käy lataamalla kotisivulta palemoon.org installeri pminstaller.sh ja ajamalla se, sillä tehdään
      myös pm-päivitys. Toiston striimin valinta on oletuksena automaattinen, mutta kaistaa voi tarvittaessa säätää pienemmäksi yle-soittimesta, jos resurssit ei riitä: oikea alareuna ratas,
      vaihtoehdot 1080p (4.1 Mbps), 720p (2.6 Mbps), 720p (?) (1.5 Mbps) ja 360p (?) (1 Mbps), alimmallakin arvolla saadaan tyydyttävä kuva.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpöytäkuvakeet on historiaa.

        Hoh hoijaa, jokapaikan pelle Vapunen tuli tännekin pätemään olemattomilla tiedoillaan. Siis ne kuvakkeet on oikeasti käteviä, ei historiaa kuten väität!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpöytäkuvakeet on historiaa.

        Sivuhuomautuksena vielä että toimii ihan samoin myös windowsissa jos streamlink on asianmukaisesti asennettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuhuomautuksena vielä että toimii ihan samoin myös windowsissa jos streamlink on asianmukaisesti asennettu

        "toimii ihan samoin myös"

        Kuten myös RasPi4:ssä, mutta onhan tässä Debian ja sen laaja pakettivarasto.


    • Uuh

      Miks et kato selaimella ? Eikö riitä tehot vai puuttuuko distrostasi paketteja ?

      • Areenankatsoja

        Tässä on teho kyseessä. Teen tiedettä ja Boinc on laskemassa. En tiedä, miten saisin kirjoitettua skriptin, joka tarkistaa onko selaimessa video päällä ja sulkisi boincin videon katselun ajaksi. Luulen, että voisin tarkistaa skriptistä helpommin onko VLC päällä.


      • sähkönhukkaa
        Areenankatsoja kirjoitti:

        Tässä on teho kyseessä. Teen tiedettä ja Boinc on laskemassa. En tiedä, miten saisin kirjoitettua skriptin, joka tarkistaa onko selaimessa video päällä ja sulkisi boincin videon katselun ajaksi. Luulen, että voisin tarkistaa skriptistä helpommin onko VLC päällä.

        Kuka maksaa "tieteentekijän" sähkölaskun?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      voiko tikipoksille tallennetun ohjelman kopioida tikulle ja kahtoo toisella vehkeellä? tai jopa karistella mainokset pois?

      • Anonyymi

        EI, se on laitonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI, se on laitonta.

        Ei ole laitonta ja nyt lakkaat valehtelemasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitonta ja nyt lakkaat valehtelemasta!

        Jep. Ei ole laitonta mutta monesti digiboxeista ei saa mitään ohjelmaa ulos koska ne on salattuja. Ennen oli toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Ei ole laitonta mutta monesti digiboxeista ei saa mitään ohjelmaa ulos koska ne on salattuja. Ennen oli toisin.

        ainoat joista varmasti saa, on enigma2-boksit. ne tallentaa oletuksena salaamattomassa muodossa transport streamin.
        mutta ihan aloittelijaystävällisimpiä bokseja nuo ei kyllä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainoat joista varmasti saa, on enigma2-boksit. ne tallentaa oletuksena salaamattomassa muodossa transport streamin.
        mutta ihan aloittelijaystävällisimpiä bokseja nuo ei kyllä ole.

        Saa muistakin bokseista, SD-Topfieldit sekä mm. AB Cryptobox.


    • Anonyymi

      Mahtaako aloittaja luulla että VLC (Opensource ohjelma ) on Microsoftin Windowsille tekemä.

      • Anonyymi

        No, eikös se sitten ole, täh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eikös se sitten ole, täh!

        Ei tietenkään ole Microsoftin tuotoksia, ei Mikkis saisi noin hyvää ohjelmaa aikaiseksi!


    • Anonyymi

      Kysyin asiaa kerran suoraan yhdeltä tutulta joka on siellä töissä noiden asioiden parissa, ja hän vaan vastasi että 'onnistuu kyllä vlc:llä jos vain tietää sen oikean linkin'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe