Miksi tuo mint 19:n asennus näyttää pysähtyvän tuohon lm-logoon? Mitään ei tapahdu. Asennus USB-tikulta.
Mint 19 ja asennus
Risto124
252994
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
Vastaukset 25
Vanhimmat
olipas oikein runsaasti annettu tietoa. koneen merkki ja malli vähintään pitäisi saada että voi jotain apua edes yrittää antaa.
Saattaa olla pysähtyneen näköinen asennus mutta odota jonkin aikaa vaikka kymmeniä minuutteja niin alkaa asentamaan kuitenkin jos tikku on oikein tehty
Itse olen asentanut Ubuntun ja Mintin DVD levyltä ja noin kuin selitin voi tapahtua mutta kun odotan niin asennus on aina tapahtunut oikein
Tikku viallinen, sen tallennus epäonnistunut, tai laite ei ole yhteensopivassa tilassa.
Mikä on kone?
Ihan normaalia noissa linuks-asennuksissa.
Poistoon moinen!
Multa muuten loppu patteri an aalid ildo sta joten nyt on tylsää istua jakkaralla
M-Kar
suksi vittuun troli avaukses kannssa
Linux ja erikoisesti Mint on kovin pysähtelevä. Mutta ehän sitä kaikkea voi vaatia, ilmaisjakelulta
pakska puhetta!
Trollin kuvaus:
Tälle persoonalle on läheistä sukua myös "Pilkunviilaaja", joka ei jätä käyttämättä tilaisuutta huomauttaa kirjoitusvirheistä.
Kireämpää ryhmää edustavat "Vihapuhuja" ja "Isän maalinen". Ensin mainitun mielestä kaikki on maahanmuuttajien vika ja jälkimmäinen ei ole ymmärtänyt jättää pilottitakkiaan nuoruusvuosille.
Myös "Nettimökkihöperön", jonka mielen närkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Kaikkien ystävä "Trolli" puolestaan ärsyttää muita silkasta ärsyttämisen ilosta.
Harmittomampaa osastoa edustaa "Somekänniääliö",
Meidän WHih.Trolli on:
Suunaton USA fani, Windows Fani ja se vihaa teinejä, kommareita ja linuxia ja mieleelään haukkuu vajakiksi ja yrittää leimata mielisairaaksi, lisäksi se vittuilee kirjoitusvirheistä!
Sen aivoihin ei voi tulla hyväksyntää että Windowsin vakoilu on täydellinen ja että Windows sekoilee ja sen käyttö on hankalaa.
Eipä nuo Windows 10 mitään maksaneet, Insider lataus ei vaatinut vanhaa Winukkaa ja tabletteihin MS jakoi valmistajille ilmaiseksi.
Vakoilu, vakoilu, vakoilu .......
Windows on haitake imuri Nro1.
Mintin asennus oli taas helppoa, pisti asentumaan tikulta ja antoi muutamat tiedot ja sitten voikin käydä lounaalla ( ei edes pitkä) ja sillä aikaa asennus oli mennyt läpi.
Mint varsin nopea asentaa
Mistä asennuksesta puhut? Linux Mint on asetuvainen. Tietotekniikassa sanalla asentaminen...
Klikkasitko vasemmalla keskellä olevaa CD levyn kuvaa, jossa lukee "Install Mint"?
Mintin asennukseen ei edes päivityksineen pitäisi tuntia enempää mennä, 10 v. vanhalla kannettavallakaan.
Jos kone mukamas tunteja näyttäisi asennusta jauhavan niin kyllä silloin jossain mahtaa olla mätää.
Tuosta löytyy https://www.linuxmint.com/edition.php?id=254 ja latauksessa/asennuksessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä
Ja tuolla vaikka tekee asennuslevyn http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/Infra-Recorder.shtml
Tietysti voi tehdä tikusta asennusvälineen halutessaan
On siinä taas Windowsilla kirimistä jos meinaa pysyä edes näköetäisyydellä perässä?
Linux Mint 19 "Tara" - Cinnamon toimii kuin ajatus. Lataus/asennuslevyn teko/asennus menivät normaalisti https://aijaa.com/GYPBZt
Käytettävissä tällä hetkellä on Ubuntu ja Mint. Windows 10 jää valitettavasti jalkoihin näiden seurassa, näin se kuitenkin nyt menee
Mulla Toshiba läppärissä Mint 19 ei toiminut kunnolla. Piti asentaa kahteen kertaan. Ekakerralle ei auennut tuli joku banneri jostain virheestä. Toisellakerralla piti heilutella hiirtä että aukeni, muuten se kyllä toimi, mutta se oli hitaampi käynnistymään jota palasin vielä Mint 18,3 Sylviaan.
Depian pojaan sirtyminen ei tainnut olla hyvä juttu
https://www.linuxmint.com/rel_tara_cinnamon.php
Tuossa nyt näkyy olevan ohjeita muutamiin yleisimpiin laitteistoepäyhteensopivuuksiin. Saattaa kai olla muitakin.
Mint ei näytä meneen Ubuntun suuntaaan,
Keskustelun aloittajana kerron seuravaa. Tottahan toki mint tikulta asentui.
Nyt oli vaan niin, että käytin asennuksen aikana näyttövikaista kannettavaa, Näyttö oli aikanaan saanut jonkin mällin ja siinä oli varsin kirjava näyttötaulu. Niinpä siirryin käyttämään ulkoista näyttöä ja jopa irroitin näytön kaapelin koneen sisältä. Joten ykkösnäyttö täysin pimeänä.
Ja tuossa oli se juju. Mint ei latauksen jälkeen anna toiseen näyttöön ollenkaan kuvakkeita eikä työkalupalkkia. Ainoastaan taustakuvan. Tästä syystä oletin, että lataus ei ole mennyt loppuun, kun näkyy vain lm-logo taustakuvassa.
Tosiasiassa napauttamalla hiiren kakkosella näyttöä, tulee esiin valikko josta voi valita täydellisen "ykkösnäytön". Avasin toki silloinkin tuon valikon, mutta kun tuossa vaiheessa kielenä on vielä englanti, joka ei ole vahvin lajini, niin jäi näpäyttämäti. Kun sitten aikani pähkäilin, niin tajusin tuon homman.
No siitä eteenpäin mintin asennus oli pelkää laskettelua. Muutamaan juttuun vastaili ja se oli siinä. Ja hienosti toimii.
Muuten olen sitä mieltä kun nyt olen kokeillut sekä mint 19, että ubuntu 18.04:n , niin vaaka kallistuu ubun puolelle.
Tuollainen tuli yhdessä koneessa vastaan (Linux Mint 19 "Tara" - Cinnamon ) https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=252299
Toinen kone toimii moitteetta ja tässä erilaiset kompponetit sisällä
Tuo Linux Mint 19 "Tara" - Cinnamon on kaikinpuolin hieno käyttöjärjestelmä kuten Ubuntu myös. Mutta tuollaistakin voi tulla ja rehellisesti kerron ettei tule yllätyksiä
Kyllä,+avaajan+tilanne+on+outo,+Mutta+voi+olle+että+moisen+ongelman+saisi+aikaa+täysin+sopimattomaan+laiteeseen+asennus,+yleensä+se+ilmoitaa+jos+laite+on+ei+yhteensopiva+vauhka+bittiyyden+suhteen.
Ubuntun+laitelista+kertoo+100%+yhteensopivat+laiteet+joissa+ei+tulisi+olla+mitään+ongelmaa.
Yleensä+ongelma+voi+olla+se,+että+joissakin+Hp+halpakoneissa+Hp+on+tunkenut+wlan++antennin+paikaan+2+ja+ei+windowsissakaan+toimi+kuin+HP:n+omalla+ajurilla+joka+oisitaa+antennipaikan+oikein,+nää+joutuu+sitten+vaihtaan,+Niin++Mintissä+kuin+w10:ssäkin
Biosasetukset+voi+joskus+olla+täysin+solmussa,+Suojaus+kadotta+mm+USB+portit+heti+bootin+jälkeen,+jolloin+tikkuasennuksessa+voi+tulla+vain+logo+ja+jämähtää+siihen
Tätäkin+havaittu+HP+koneissa.
Tavikselle+helpoin+tapa+tämä+on+kiertää+Minkäynisty+F6+nappulaa+räsyttäen+ja+valita+no+pae+tila,+tästä+voi+seurata+se+että+jokin+rauta+tieto+puuttuu+jatkossakin+esin+akun+tila.
Tällaisen+koneen+asennukseen+olisi+hyvä+pyytää+gurun+apua.
Joissakin+kosketusnäyttö+koneissa+on+tosihätänen++asentoanturi,+Ubuntussa+Oikee/yläkulma+on+näytön+käänön+painike,+josta+joi+kytlee+asentolukituksen.
Mintissäkin+varmaan+sellainen+on+jossain.
Tossa+sellaisia+johon+on+joissakin+kohdattu.+Toki+viallinen+tikku+on+ollut+se+yleisin+avaajan+ongelman+syy.
Ubuntu on Finnish-remix valmiiksi suomeksi, saa ubuntu suomi sivulta
Mint pitäisi tulla heti suomeksi
kumpaankin valitse päivitykset ja päästä nettiin jo sennuksessa niin kielituki heti valmiina.
Lisäksi valiste suljetut lisäosat.. mm mediacodekit ruksi. asennuksessa
näin saa heti käyttökelpoisen asennuksen.