Muistin virkistystä!

Iisakkikakkii

Sai itse poikasena taskurahaa suden painon mukaan. Piti ensin juosta susi kiinni ja tuoda se faijjalle punnittavaksi. Silloin otti todellakin päähän tuo juokseminen, varsinkin kun faijja otti aina kengät multa pois ennen susijahtia.
Hämeenlinnan Haarlemiakin kovemmille kaduille kun sitten myöhemmin nuorena miehenä saavuin pystyin puremaan lyhtypylvään poikki samalla kun retuutin molemmissa käsissä kahtakin ukkoa ja hakkasin niiden päitä yhteen.
Olivat ne aikoja ne. Laivalla vedin yhtä kukkoilevaa kommaria turpiin ja riehuin sillä sun täällä ja kännäsin.

Tapasin myöhemmin miehen, johon tykästyin kovasti ja etenkin hänen loistavaan ideaansa Euroopan suurimmasta autotalosta. Alkuun siinä liiketalossa piti olla viisi kerrosta, mutta vähitellen siitä tuli piirustuksissa kaksikerroksinen.

Kun aikaa kului niin liiketalossa ei ollut enää yhtäkään kerrosta, mutta oli sentään jäljellä savinen pelto ja toteemi. Oli minulla tukijoitakin autotalon suhteen, eli Bimbo-Sartsa ja Isotuho, jotka uskoivat SCC hankkeeseen aivan täysillä. Nyt nämä kaksi pääsevät kuin koirat veräjästä ja vain minua vaaditaan vastuuseen yhdessä kaverini kanssa:(

Kun savipellolta vietiin toteemikin, niin vasta silloin aloin lopullisesti käsittää, että minua oli viety kuin pässi narussa. Hyvä ystäväni ja uskottuni katosi rapakon taakse ja vei miljoonat mukanaan.

Minulle jäi vain luu käteen ja häpeä hyväuskoisuudestani.
Kohta minulla ei ole enää omaa luutakaan, sillä minultakin vaaditaan miljoonia, joita minulla ei ole.

Sen kyllä lupaan ja vannon teille, että jos se Ritaluoman luikuri saapuu Hämeenlinnaan vastaamaan kolttosistaan, niin vedän sitä kunnolla turpaan, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Noh, eihän se luikuri tietenkään tule, joten joudun puimaan nyrkkejäni vain taskuissani.

Tässä on ikävä esimerkki, mitä voi tapahtua, jos luottaa toiseen ihmiseen aivan liikaa. Jos se toinen on älykkäämpi ja taitavampi kuin itse, niin siinä voi käydä aivan kuten minullekin. Minut kalutaan lopultakin tyhjiin ja toinen ihminen, johon luotin, nauttii nyt miljoonineen Floridan lämmöstä. Ihan kateeksi käy!

17

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukutoukkako

      Kirjoitusasusta annan 7 mutta sisältö on pelkkää paskaa. Kokonaisuutena 6 1/2

    • Analyse

      Älä sinä Iisakki arvostele sinua koskevaa tekstiä! 9.5 sisällöstä, joka on kirjailijatasoa👍

      • Heheeehhee

        Ei kirjoitus koske Iisakkia vaan Kari Ilkkalaa mikä sai kovan SCC tuomion vaikka varotti huijauksesta. Perttikin tuon tajuupi.


      • PersPilkka

        Avaaja pilkkaa hyvin Pilkkalaa.


      • PersPilkkaajat-Heheeehhe
        PersPilkka kirjoitti:

        Avaaja pilkkaa hyvin Pilkkalaa.

        Ei kirjoitus koske Kari Ilkkalaa vaan Iisakkia mikä sai kovan SCC tuomion vaikka varotti huijauksesta. Pienliikemies Perttukin tuon tajuupi.

        Avaaja pilkkaa hyvin Pienliikemies Perttua ja jopa KokDem-Trolloääliökin sen tajusi. 🤡 Heheeehhee


    • PersLähtö

      Avaaja kirjoittaa hyvin Kari Ilkkalan kovasta SCC tuomiosta ja pakkolähdöstä politiikasta pois lopullisesti.

    • TosioN

      Sulla ei ole kuin pehmeä pää ja sairas psyyke🤮

      • LiikaaOnniitä

        Samaa mieltä mutta valitettavasti monella Perzukilla on.


      • UteliasUN
        LiikaaOnniitä kirjoitti:

        Samaa mieltä mutta valitettavasti monella Perzukilla on.

        Kysy mummoltasi mikä olisi päävammaiselle peräkammarin pojalle sopiva nimimerkki?


    • Niissä_mies_punnitaan

      Kova luu mutta mites panohommat !

    • liusuletitys

      ahas, luulin, että avaus oli kim el-jongista mutta sehän olikin hämeenlinnan omasta ihmelapsesta.

    • Heheeeehhee

      Avaaja unohtaa Kari Ilkkalan mikä sai kovan SCC tuomion. Varoitti huijauksesta.

    • FaktaaOn

      Lisää lääkitystäsi, sillä hokemasi Karista, ovat jakomielitautisen tuotosta🤮🤮

      • AnkeuttajaExpress

        Miksi taas sotkit Kari Ilkkalan ketjuun.


    • TosiOn

      Kari on kaikkien aikojen älykkäin politiikko Hämeenlinassa👍

      • ParasMies

        Totta, vahvistan ylläkirjoitetun....
        Kari on kaikkien aikojen älykkäin politiikko Hämeenlinassa👍


      • Heheeeehhhee

        Totta vahvista. Kari Ilkkala on älykkäin kovalla SCC tuomiolla kiitetty Pers.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe