Runkopatjasänky paloiksi

Kyselijä

Olen aloitteleva nikkari ja haluaisin pistää vanhan runkopatjasänkyni paloiksi.
Metalliosat veisin metallinkeräykseen ja käsittelemätön(?) puu menisi polttopuuksi.
Loput energiajätteeksi.

Riittääkö käsisaha ja sivuleikkurit varusteeksi?

8

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastailija

Sivuleikkuri ei riitä katkomaan lankoja. Rautasaha tai ns. voimapihdit tarvitaan. Puuosat kyllä saa katkottua käsisahalla.

• Työ tekijäänsä neuvoo, kunhan alat purkaa, niin huomaat sitten mitä tarvitset.
      Pari runkopatjaa sekä muutaman nojatuolin ja sohvan olen purkanut, mutta en enää muista mitä kaikkea minulla siinä oli. Mutta kyllä se metallihäkkyrä lähti sellaisenaan sorttiasemalle, ei niitä vietereitä tarvinnut irrottaa eikä mitään rautalankoja pätkiä, kunhan oli riisuttu kaikki ei-metallinen pois.

• laturi

tolleen 4kg dynamiittia, auttaa hävittämään tekeleen, kuin taikaiskusta.

• uTeliaSmanta

Ja mistäs sitä saa?

• ksdfskdfjdklklsd

1. lue valtion tulo- ja menoarvio ja katso mihin verorahasi käytetään.
      2. raivostu
      3. tuosta voimaantuneena ota kirves käteen.
      4. hakkaa sänky palasiksi apinan raivolla
      5. nyt voit viedä palaset kaatikselle

• Estävätkestävät

Kutaa kuinkin noin ja kankaista saa vaikka pestävät kalsarit entisten pissinpolttamien tilalle.

• Öyenssöyen

Melkomoinen homma tuollaisen purkamisessa.

Itse olen "mädättänyt" noita ensin pari vuotta ulkona maata vasten esim. alueilla, joissa en haluaisi heinän / kasvien kasvavan, mutta joissa on muutoin heikosti liikuntaa pitääkseni kasvustot siitä pois. Kääntelee niitä vaikka puolen vuoden välein, niin tulee molemmat puolet "käsiteltyä". Sitten muutaman vuoden jälkeen alkaa jo nätisti jousisto näkymään, kun patjan pehmusteinen pintakerros lähtee mätäneenä siististi irti "levyinä".

Linnut (tai jotkut, en ole nähnyt) hakee sieltä jousien välistä sitä pehmikettä pesiinsä pehmusteeksi.

Sitten se jousisto on helppo jo pistä pienemmäksi ja viedä kierrätykseen!

• jsdjfsdklfldskllfs

Metalli palasiksi kulmahiomakoneella, puut menee poikki kun laittaa vaikka toisesta päästä jonkin korokkeen päälle ja polkaisee keskeltä tyhjän päältä ronskisti poikki sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      118
      10293
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5030
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2211
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2058
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1924
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      993
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      991
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      977
    Aihe