Minkä ikäisenä lapselle kebabia?

Huolestunut_äiti

Meidän lapset on jo 7 ja 9 vuotiaita. Kerra niiden kymmenvuotias kaveri oli meillä kylässä ja kertoi, että sen herkkua on rullakebab ja kebabranskalaisilla. Nyt meidänkin lapset haluaisivat maistaa kebabia.

Meidän perheessä syödään kyllä lähes kaikkea, kasvisruokaa kuitenkin enemmän kuin lihaa. Kebab kuitenkin on niin rasvaista ja muutenkin niin epäterveellistä, että en tiedä uskaltaako lasten antaa syödä kebabia vielä tuossa iässä.

Minkä ikäisenä te olette antaneet lapsenne syödä kebabia? Itse kuvittelisin, että vasta 12 vuoden ikäiselle saattaisi kebabia edes tarjota.

10

1706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riapeettes

Vitun vanhemmat jotka rajoittaa lapsiaan. Meillä onkin syöty kebabia niin kauan kuin lapset on osannut syödä kiinteää ruokaa. Meidän pojan joka on 13 v. annetaan juoda rauhassa kaljaa ja sää aattelet, että annat lapses syödä kebabia vasta 12 v. Siis mitä helvettiä.

• Tunnusomaista

Meidän perheessä lasten kanssa on sovittu, että vasta kun he ostavat omat ruokansa, niin he saavat syödä kebabia, hampurilaisia ja pizzaa. Tällä tavalla lapset oppivat mitä on terveellinen ruokavalio.

• K18

Ei missään tapauksessa alle 18-vuotiaille kebabia.
      Jos vain erehdyt antamaan niin siitä tulee ilmoitus lastensuojeluun.

• 1säpappa

Mikä siinä kebabissa on niin epäterveellistä. Ennemmin laittaisin karkeille, kekseille ja kakuille ikärajaksi 18v

• Kazwiz

Suosittelen mieluiten suoraa kasvisruokavaliota. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet saa kasviksista, pähkinöistä ja lihan korvikkeista.

Meidän lapset (15 v. ja 7v. pojat ja 12 v. tyttö) ovat terveitä ruokavalionsa ansiosta. Ainoastaan tytöllä on reilu alipainoisuus, jota lääkärin mukaan pitäisi hoitaa lääkkeillä. Lapsiamme ei ole koskaan rokotettu, joten en voi sallia lääkitystä. Siispä olenkin ruokkinut lastamme tofulla. Tytön paino on alkanut taas nousta ja hän on jo lähes terve. Perheemme voi upeasti.

Suosittelen tätä myös ilmaston vuoksi.

• 1säpappa

Itse kun olin kymmenisen vuotta aikoinaan kasvissyöjä, niin kävin silti usein kebabilla; riisikebab ilman lihaa oli aika perustilaukseni. Siinä on lihan sijaan enemmän riisiä ja vihanneksia sekä halvempi hinta (joissain paikoissa sai soija- tai tofupalleroita). Silti maukas niiden mahtavien maustekastikkeiden ansiosta. Ja terveellistäkin se on.

En nyt pidä sisä kebablihaakaan mitenkään kamalan epäterveellisenä.

• Vaa

Itse kasvissyöjänä tilaan yleensä kebab ranskalaiset ilman ranskalaisia. Siihen tulee enemmän kebablihaa ja hintakin on edullisempi.

• Huolt

Sille 9-vuotiaalle antaisin kebabia, mutta sen 7-vuotiaan kohdalla odottaisin vielä pari vuotta.

• KunnonLihaa

Mä olen 56 vuotias, enkä vieläkään syö kebabia. On meinaan todella pahaa. Miksi lapsille pitäisi syöttää noin pahanmakuista ruokaa?

• 1säpappa_49v

Et vaan ymmärrä hyvän päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe