Meidän lapset on jo 7 ja 9 vuotiaita. Kerra niiden kymmenvuotias kaveri oli meillä kylässä ja kertoi, että sen herkkua on rullakebab ja kebabranskalaisilla. Nyt meidänkin lapset haluaisivat maistaa kebabia.
Meidän perheessä syödään kyllä lähes kaikkea, kasvisruokaa kuitenkin enemmän kuin lihaa. Kebab kuitenkin on niin rasvaista ja muutenkin niin epäterveellistä, että en tiedä uskaltaako lasten antaa syödä kebabia vielä tuossa iässä.
Minkä ikäisenä te olette antaneet lapsenne syödä kebabia? Itse kuvittelisin, että vasta 12 vuoden ikäiselle saattaisi kebabia edes tarjota.
Minkä ikäisenä lapselle kebabia?
10
1604
Vastaukset
- Riapeettes
Vitun vanhemmat jotka rajoittaa lapsiaan. Meillä onkin syöty kebabia niin kauan kuin lapset on osannut syödä kiinteää ruokaa. Meidän pojan joka on 13 v. annetaan juoda rauhassa kaljaa ja sää aattelet, että annat lapses syödä kebabia vasta 12 v. Siis mitä helvettiä.
- Tunnusomaista
Meidän perheessä lasten kanssa on sovittu, että vasta kun he ostavat omat ruokansa, niin he saavat syödä kebabia, hampurilaisia ja pizzaa. Tällä tavalla lapset oppivat mitä on terveellinen ruokavalio.
- K18
Ei missään tapauksessa alle 18-vuotiaille kebabia.
Jos vain erehdyt antamaan niin siitä tulee ilmoitus lastensuojeluun. - 1säpappa
Mikä siinä kebabissa on niin epäterveellistä. Ennemmin laittaisin karkeille, kekseille ja kakuille ikärajaksi 18v
- Kazwiz
Suosittelen mieluiten suoraa kasvisruokavaliota. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet saa kasviksista, pähkinöistä ja lihan korvikkeista.
Meidän lapset (15 v. ja 7v. pojat ja 12 v. tyttö) ovat terveitä ruokavalionsa ansiosta. Ainoastaan tytöllä on reilu alipainoisuus, jota lääkärin mukaan pitäisi hoitaa lääkkeillä. Lapsiamme ei ole koskaan rokotettu, joten en voi sallia lääkitystä. Siispä olenkin ruokkinut lastamme tofulla. Tytön paino on alkanut taas nousta ja hän on jo lähes terve. Perheemme voi upeasti.
Suosittelen tätä myös ilmaston vuoksi.- 1säpappa
Itse kun olin kymmenisen vuotta aikoinaan kasvissyöjä, niin kävin silti usein kebabilla; riisikebab ilman lihaa oli aika perustilaukseni. Siinä on lihan sijaan enemmän riisiä ja vihanneksia sekä halvempi hinta (joissain paikoissa sai soija- tai tofupalleroita). Silti maukas niiden mahtavien maustekastikkeiden ansiosta. Ja terveellistäkin se on.
En nyt pidä sisä kebablihaakaan mitenkään kamalan epäterveellisenä. - Vaa
Itse kasvissyöjänä tilaan yleensä kebab ranskalaiset ilman ranskalaisia. Siihen tulee enemmän kebablihaa ja hintakin on edullisempi.
- Huolt
Sille 9-vuotiaalle antaisin kebabia, mutta sen 7-vuotiaan kohdalla odottaisin vielä pari vuotta.
- KunnonLihaa
Mä olen 56 vuotias, enkä vieläkään syö kebabia. On meinaan todella pahaa. Miksi lapsille pitäisi syöttää noin pahanmakuista ruokaa?
- 1säpappa_49v
Et vaan ymmärrä hyvän päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812