OLETTEKO NÄHNEET -KOKENEET AAVITA?

Mielikuvitus voi maalata tilanteissa epänormaaleja näkymiä. 8 vuotiaana kuvittelin näkeväni kuutamoyönä kiiluvasilmäisen pedon pöydän alla. Viimein rohkenin lähemmin tutustua - siinä kuun valossa loistivat housujen olkaimien lukot kiiluvina.

37

1539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitustaito

Mitä hemmetin aavita?????????????????????????????????????????????????????????

• aaveita

Minä tajusin hyvin mitä aloittaja tarkoitti.
        Onko pakko vi**uilla.

• aaveita kirjoitti:

Minä tajusin hyvin mitä aloittaja tarkoitti.
        Onko pakko vi**uilla.

Aave vei otsikosta E kirjaimen. Huomasin sen lukiessani lähetettynä. Anteeksi aaveen puolesta.

• aaveita
        arvo.e kirjoitti:

Aave vei otsikosta E kirjaimen. Huomasin sen lukiessani lähetettynä. Anteeksi aaveen puolesta.

Myöhästyneet nimipäiväonnittelut, olet kiva tyyppi 😊

• aaveita kirjoitti:

Myöhästyneet nimipäiväonnittelut, olet kiva tyyppi 😊

Kiitos! Erinomaisen ilahduttavaa saada myönteistä palautetta.

• Pyöreäkoppi

Kukaan ei näe eikä kuule mitään. Eikä varsinkaan puhu saati kirjoita.

• AA.kerhosta.apuva

AA-vitamiiniä? Vois tehä hyvää meille alkkiksille...?

• Päätön.Näkymä

Totta Mooses. Näin 80- luvun alussa kuplavw:n kahdella matkustajalla kaartavan pihaan. Seuraavana päivänä saman auton näki toinen perheestämme. Auto oli tosi ketterä, koska aina oli haihtunut pois pihalta, kun mentiin ulko-ovea avaamaan tai sitten me oltiin köntyksiä tai se oli aaveauto....

• Aavistuttaa-kin

*Sängyssäni, aina ennen, ennen kuin vaihdoin valkoiset lakanat ja tyynyliinat värillisiin.
      Toki äsken kun katsahdin keittiön ikkunasta, sataako vielä vai kirkastuu, huomasin aaveiden nousseen tuolta hautausmaan takaisesta notkosta, usva vaippoina, kuin riisipuuroa ilman riisiä.

• tsypy

Joo, pitää mennä silmälääkärille.

• kylmätotuus
      • Bengalitikku

No-o.
        Joskus tuo peilin ohi suhahtava James Potkukelkkaa muistuttava vastaherännyt hahmo voisi säikäyttää...
        Lapsena pimeän metsän puut mielikuvitus muotoili vaikka miksi.
        60-luvun lopulla nailonsukkamurhaaja tuntui piileskelevän tuulessa ja sateessa joka pensaikon takana.
        En ole nähnyt aaveita.

• noidaksi

Minä olen nähnyt ja kuullut jotakin, joskus. Nyt on jo pitkä aika edellisestä kerrasta. Näen myös etiäisiä...joskus. Sitä näkemistä ja kuulemista on vaikea selittää. Se ei ole tällaista normaalia näkemistä ja kuulemista. Mielen pitää olla tyyni, ei saa olla kiire ja pitää olla levollinen olo. Kun olin lapsi, niin isä nimitti minua leikillään

• pirremiinapas

Joskus aamuisin
      Vessan peilissä.. 🤨

• Heheheheheheheheee #metoo

• Paloma.se.co kirjoitti:

Heheheheheheheheee #metoo

Yritä nyt muistaa.
        Se on
        #MeTwicetoo

H.

• En ole koskaan nähnyt aaveita enkä kummituksia, mutta katselin juuri facessa kun joku oli kuvannut videolle jumalan joka käveli pilvissä jättäen loistavan reiän taivaaseen jälkeensä. Keskilänteläinen nainen oli täysin vakuuttunut että se on aikamme enteitä. Wau.
      Uskoon hurahtanut lähisukulainen taas on nähnyt poikansa nimen pilvimuodostelmissa taivaalla.

• Aamuöisin taksityössä näki "pilvessä" kulkevia Helsingin kaduilla.

• noohjooh

Mun mielikuvitus on lentävää laatua, niin lennokasta että jos uskoisin johonkin yliluonnolliseen, uskon että katastroofin ainekset olisi koolla. Joudun välillä torppaamaan omia ajatuksia kun ne lähtee omille radoille, sanon painokkaast että PYH! ja pakotan itseäni ajattelemaan jotain ihan muuta.

Käännän tässä kohtaa keskustelu koiriin. Mun 10 vuotias on opettanut minulle mielenrauhasta ja hetkessä elämisestä. Kun muutettiin tähän omakotitaloon 6 vuotta sitten, olin onnellinen siitä että hän on niin järkkymätön, ei hötkyile eikä vauhkoonnu. Kun säikähdin jotain ääntä, katselin ensin koiraani ja jos hän ei reagoinut mitenkään, päätin että eihän tässä sitten mitään hätää.

Noh, nyt meillä on 2 vuotias pienenpieni resque. Huostaanotettu koira, joka vaikuttaa siltä kuin olisi häkissä elänyt. Säikkyy siis ihan kaikkea, ilmoittaa kaikista äänistä. Eilen yöllä, just ennen nukkumaanmenoa, hän istui sohvalla ja tuijotti lakkaamatta keittiön oviaukkoa. Pikkuhiljaa alkoi muffailu joka yltyi haukkumiseksi. Mun kultaisen noutajan kokoinen, superrauhallinen vuffe kiipesi mun syliini eikä voinut tulla tarpeeksi paljon syliin. Olisi kiivennyt mun leukani alle jos sinne 30 kiloa koiraa olisi mahtunut.

Kivaa hei! Nyt mä joudun olemaan se järkkymätön. No kai se on ihan oikein mulle. Pitäisi olla kiitollinen vaan että joudun siitäkin heikkoudesta luopumaan. Tai ainakin sumuttamaan koiria.

• Heikunkeikku

"noohjooh"
        Olipa kiva lukea sun juttua. Kiitosta vaan.
        Pläts-Knaps = peukun ylös tälläämisäänet. Kaks kipaletta siis:)

• noohjooh
        Heikunkeikku kirjoitti:

"noohjooh"
        Olipa kiva lukea sun juttua. Kiitosta vaan.
        Pläts-Knaps = peukun ylös tälläämisäänet. Kaks kipaletta siis:)

Kiitos takas :) Olisiko mitenkään mahdollista että toinen niistä peukuista olisi vihreä? Mun keväällä istutetu ruusut ei meinaa oikein lähteä, olen kovasti vihreiden peukaloiden tarpeessa.

• Heikunkeikku
        noohjooh kirjoitti:

Kiitos takas :) Olisiko mitenkään mahdollista että toinen niistä peukuista olisi vihreä? Mun keväällä istutetu ruusut ei meinaa oikein lähteä, olen kovasti vihreiden peukaloiden tarpeessa.

No voih ruusureppanoita. Ookko rupatellu niiden kans? Sanonut, että ootte te hieaanoja. Vähä voi lässyttääkin, kunhan äänensävy pysyy mukavanlaisena.

Koitas knapsasta pikkuusen saksilla pätkä vartta veks. Se voi siitä piristyä ja ruveta pykäämään varteen pituutta ja nuppuja.

Tänä kesänä mulla on hyvin hailakka peukalo. Hailakan vaalean vihreä. En ole istutellut tänä keväänä kasveja. Peukaloni eivät ole saaneet harjaannusta ja siksi vihreys kadonnut. Kyllä mä sitten taas ens keväänä alan peukkuja viheriöittämään. Tämä kevät ja kesä on kaikinpuolin erilainen tavanomaisista keväistä ja kesistä.

Jos vaan kelepaa, niin kyllä sä yhen hailakan peukalon saat. Onhan sekin parempi, kuin ei vihreyttä laisinkaan. Possun värisillä sormilla ei pahemmin kasvien kaa värkkäillä:)

• noohjooh
        Heikunkeikku kirjoitti:

No voih ruusureppanoita. Ookko rupatellu niiden kans? Sanonut, että ootte te hieaanoja. Vähä voi lässyttääkin, kunhan äänensävy pysyy mukavanlaisena.

Koitas knapsasta pikkuusen saksilla pätkä vartta veks. Se voi siitä piristyä ja ruveta pykäämään varteen pituutta ja nuppuja.

Tänä kesänä mulla on hyvin hailakka peukalo. Hailakan vaalean vihreä. En ole istutellut tänä keväänä kasveja. Peukaloni eivät ole saaneet harjaannusta ja siksi vihreys kadonnut. Kyllä mä sitten taas ens keväänä alan peukkuja viheriöittämään. Tämä kevät ja kesä on kaikinpuolin erilainen tavanomaisista keväistä ja kesistä.

Jos vaan kelepaa, niin kyllä sä yhen hailakan peukalon saat. Onhan sekin parempi, kuin ei vihreyttä laisinkaan. Possun värisillä sormilla ei pahemmin kasvien kaa värkkäillä:)

Kiitti vinkistä, eikun sakset ja äänihuulet esille! Istutin 11 ruusua, kaksi taisi jo kuukahtaa kuivuuteen. Hankalaa kun pitää istuttaa niin syvään, vaikeaa saada vettä juuriin asti.

Ihan hyvää joskus pitää taukoa jostain rakkaasta harrastuksesta, ei leipäänny ainakaan. Olen tänä kesänä todennut että taidankin rakastaa rikkaruohoja, on niin ihanaa kun tulee taas siivottua kun niitä nyppii. Oikein tekee mieli nyppiä jotain että saisi sen siistityn tunteen.

Possuväri sopii kyllä ruusuihin paremmin kuin sormiin :)

• Heikunkeikku

Joskus oikein päätän, että nyhän mä alan mielikuvitteleen. Ja siinäpä sitte mielikuvittelen.
      Usein on kuitenkin niin, että se mielikuvitus ryömii salaa mun silmiin ja vasta hetken kuluttua huomaan, että jaa-a tässä mä taas vahtaan mielikuvitusasioita.

Nämä asiat ovat hurjia hurjimuksia:) Niinku vaikkapa, että yhtäkkiä näen puiden latvoissa istuvan valtavan ukon. Sillä voi olla onki kädessä, piippu suussa, isoo hattu.
      Aaveeksi en koskaa noita tommosia miellä.

Kivien muodot ovat kans semmosia, jotka ovat aina herättäneet henkiin vaikkapa eläimiä, ihmisen naaman, auton tai muun esineen.

Minusta on aivan ihanaa löytää luonnosta erimoisia "erimoisuuksia", jotka eivät ees luontoon kuulu, mut sielä ne vaan köllii. Tottahan toki kerran ne omin silmin näen.

Mielikuvitus on kiva lahja meille ihmisille. Jos sitä ylläpitää, niin hitto ku siitä saa mukavia tuntemuksia.

• Juuri mielikuvituksen lahja näyttää ihmeitä ja rikastuttaa elämää.

• stubidkupit

Tuettuina niitä on toosi vaikee huomata. Mut kyl niit on. Eräskin tuomari läks tuomitseen, vaik käskettiin eläkkeelle..

• Mielikuvitusjuttujen näkeminen voi aiheutua sairaudesta, tietyntyyppistä dementiaa sairastava näjee harhoja.
      Tuttavavanhus näki olentoja telemastossa, puissa ja talojen katoilla, lammella seilasi iso laiva jne. Myös pelkotiloja oli.
      Toistaiseksi olen nähnyt vain joulupukin ja tonttuja, mutta nehän ovatkin todellisia, eivät mielikuvitusta.

• -Näkee-
        Ehkä minäkin näen hiukan paremmin, kun käyn elokuun alussa silmälääkärini tykönä.
        Tai ainakin sen jälkeen, kun käyn kaihileikkauksessa, josta saatan palata kotiin yhteiskunnan rahallisesti tukemalla taksilla.

• noohjooh

Ainakin se Lewyn kappaletauti vaimikälie aiheuttaa harhoja. Mutta nehän ei ole kummituksia vaan ihan aitoja olentoja :)

• ö-Öö
        noohjooh kirjoitti:

Ainakin se Lewyn kappaletauti vaimikälie aiheuttaa harhoja. Mutta nehän ei ole kummituksia vaan ihan aitoja olentoja :)

Jep

Hyvä kaveri sairastui aikanaan just Lewyn kappaletautiin. Alussa kundista ei hokannut päällepäin oikein mitään, se joutui sairikselle, kun sillä alkoi lähimuisti pätkimään. On se elossa. komura, kehnomuistinen, alkaa kertomaan jotain, puolessa välissä lausetta saattaa unohtaa, mitä puhumassa :D Lisäks kipuja.

Noista harhanäystä se usein valitellut. Se vielä tajuaa, näkyjähän ne. Tympiintynyt asiaan, mutta kai jo tottunut niihin. Vaan oletettavasti sillä jossain vaiheessa menee näyt ja todellisuus sekaisin ja sitten se on ihan hurlumhei. Oletettavasti kundi jossain vaiheessa laitokseen kuolemaan se enenpi sitten hoitolaitoksen ongelma.

En tiedä taudeista, jotain perinnöllisiä. Kundin mutsi ollut muutaman vuosikymmen laitoksessa. Sitkee mimmi, elää vaan. Liikkumaan päässyt aikoihin, kun ei lonkkia. Ja polttimo täysin himmee kans hyvin pitkään. Mun kaveri kovasti suunnittelee itelleen eutanasiaa, se kun nähnyt, mitä laitoskuolema pahimmillaan on. Ja itteään saattaa odottaa kans karu kohtalo.

Tässä ois niinkuin erittäin selkee tapaus, milloin eutanasia pitäis sallia. Vaikka nyt ois polttimokin pimeenä, kivut ja vitutus varmasti tiedostetaan. Ois niinkuin itelle, siinä sivussa läheisille, hoitoaitoksille, yhteiskunnalle järkevintä tollasissa tapauksissa sallia eutanasia. Kun, jos joku haluaa kärsiä, ei sitä kukaan ole kieltämässä. Kummallista, että jotkut haluaa kieltää kivuttoman kuoleman.

=DW=

• noohjooh kirjoitti:

Tutulla on juuri tuo tauti, nyt hän on jo hoitokodissa, kun ei enää pärjännyt yksin kotona.

• mimmimum-..mi

Minä en ole nähnyt mutta lapsenlapsi on nähnyt...".Kato äiti kummitus"....kun montamonta vuotta sitten tuli islaminainen vastaan täysmusta kaavussaan...vain silmät näkyvissä....
      Entinen ystäväni näki ja kuuli paljon kaikkea yliluonnollista...muunmuassa talossa jossa asui oli sen entinen isäntä kuollut keittiössä...ja siellä hän kummitteli...laittoi välillä yölläkin valoja päälle....et semmosta

• ö-Öö

Not

Nukkuessa tosin näkee joskus aika merkillisiäkin unia, mutta ne on unia. Joskus niissä ollut ikäänkuin aaveita, siis kuolleita ihmisiä.Etenkin joskus hautajaisten jälkeen. Käsittääkseni ihan yleistä, alitajunta tekee duunejaan. aaveisiin en usko, unien näkeminen on kyllä tosiasia, sit ei kai kukaan kiistä.

Joillain asiat menee sekaisin , kuvittelevat unia tosiasioiksi, tai sitten kai näkevät unia valveilla näennäisesti ollessaan. Tällaisia kertomuksia kuulee usein, katastrofitaauksista, sotilailla paljonkin kaikenlaisia ilmestyksiä. Väsymys, voimakkaat tunteet, sairaudet, kemikaalit, tollaset sekottaa päitä.

Tossa naapurissa "pyhä mies". Noh, alunperin se oli ihan tavallinen maajussi. Sitten se jostain syystä meni päästään sekaisin, alkoi näkemään enkeleitä ja rupes lestaatiksi. Se ihan tosissaan mullekin selittänyt näitä höpätyksiään. Selittänyt mistä se lensi ja minne jne. Sitten se jaarittelee asian merkityksestä. Hö, merkitsee sitä, kundilla himmeni polttimo. Niinno, omasta mielestään se sitten on nähnyt enkeleitä, enenpi hänen ongelmansa. Jotenkin vaan huolestuttavaa, tollasiakin kaheleita oikeesti on olemassa, siis oikeesti, ei unissa :D

=DW=

• kaikkealöytyy

Näkeehän ne ihmiset kaikkea omituista.
        Joku voi vaikuttaa päällisin puolin tervejärkiseltä, mutta kuitenkin hän näkee ympärillään esimerkiksi vaikka loispummieläkeläisiä ja se saattaa olla merkki jostakin vakavammasta oireesta.

• Olin aave. Noin 10v. asuimme koululla viikot. Melusimme iltapimeällä ja opettaja käski meidät luokkaan rauhoittumaan. Otimme lakanat mukaan ja toinen poika toisen olkapäille istuen lakana peittona saimme peloteltua naisopettajan.

• Ei sitten aaveen aavetta ole näköpiiriin tullut.
      En tiedä korjautuisiko asia, jos hakeutuisi sellaisiin paikkoihin, jossa niitä kerrotaan kulkevan.
      Sataa kaatamalla, ei tuolla nyt kulje aaveetkaan.

• haamua-ei-ole-olemassa

vastaus :

Ei koskaan ole näkyny aaveita,
      eikä hallusinaatioita,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82