Vanhoillislestadiolaisuus on vahvojen uskonto. Vain vahvat ja niillä joilla ei ole niin herkkä omatunto pärjäävät. Muut joutuvat taistelemaan ylisuurten perheiden kanssa, eikä pystyy antamaan lapsilleen kunnon lapsuuden joka voisi nostaa heitä kurjuudesta. Ja taas heistä tulee kurjia..
Ehkäisykielto on vahvojen tyrannia.
Vanhoillislestadiolaisuus on vahvojen uskonto
48
1893
Vastaukset
- Laestadius
Ja vielä, kun ehkäisykielto ei löydy Raamatusta, ja vanhoillislestadiolaisuuden johtajat tietävät sen. Olavi Voittonen yritti perustella ehkäisykielto paavi Paavali VI:n Humanae Vitae -kiertokirjeestä vuodelta 1968.
Nykyjohdon perustelu että ”Jumala on elämän ja kuoleman herra” on yhtä ontuva. Se tarkoittaisi että seksistä pidättäytyminen olisi synti, koska Jumalan luomia lapsia ei pääsisi syntymään.
Voi kun vanhoillislestadiolaisuus voisi palata Raamattuun ainoana uskon perustana.- Laestadius
Vaikka Raamatussa näin lukisikin, se on kaukana johtopäätöksestä että ehkäisy olisi synti. Ehkäisykielto ei löydy Raamatusta, ja liikkeen johto tietää sen.
- Raamatusta
Kesitas kirjoitti:
Missä kohti Raamattua on se; Jumala on elämän ja kuoleman Herra?
5 Moos. 30:
15. Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
1. Sam.2:
6 Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän,
vie alas tuonelaan ja nostaa sieltä. Raamatusta kirjoitti:
5 Moos. 30:
15. Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
1. Sam.2:
6 Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän,
vie alas tuonelaan ja nostaa sieltä.Näin Israelille, mutta missä asia esiintyy UT;ssa?
Kesitas kirjoitti:
Näin Israelille, mutta missä asia esiintyy UT;ssa?
Morjens Kesitas!
Näin VT:ssa
5. Moos. 32:39
Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki.
Huomaa, että Jumala joka puhuu, sanoo, että hänen vallassaan on KAIKKI.
Näin UT:ssa
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
Jaak. 4:12
Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Maan päällä Jumala antoi vallan Pojalleen
Matt. 28:18
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät
Joh. 3:17
Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
Joh. 15:10
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan- Tietotuusjaelämä
pääkaupunginvl-mies kirjoitti:
Morjens Kesitas!
Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki.
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät
Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaanIsä on Jumala, Jeesus on Jumalan Poika ja Pyhä Henki on Jumalasta lähtevä vaikuttava voima. Nämä todisti Jeesus joka totuus.
Morjens Kesitas!
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaanHuomenta, huomenta.
Jumalalla oli vielä valta, Jeesuksen syntyessä, sekä julistamisen aikaan, mutta Hän luovutti sen Pojalleen olikohan ollut julistuksen viimeisenä kolmanneksena.
Siitä puhuu Matteus, kahdessa kohti ja Samasta asiasta vahvistaa Daniel 7 luvussa; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
>>Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä. ** Jos luemme edellisien jakeen, jossa Jeesus ikään kuin laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, ja se ei viittaa yksin Jumalaan. 4 "Minä sanon teille, ystävilleni: Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta joiden valta ei ulotu sen pitemmälle
>>Jaak. 4:12
Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?** Tässä Hän kertoo, että ihminen ei ole tuomari. Ja siihen Jeesus sanoo; Joh. 5:22
Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle
>>1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.** Miet, kuka on se, jota ei voi nähdä. Jumalan on nähnyt Mooses, Adam, ja Hän tulee perustaen Jumalan Valtakunnan Jerusalemiin, milleniumin jälkeen, Ilm 21, jossa kerrotaan ihmisten ihmettelevän; "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
On luonnollista, että Kaikki Taivaan Pyhät vallat ovat myös siellä.
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Amen
Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät. Ei tietenkään, Hän tuli pelastamaan Israelin, MUTTA TOISESSA TULEMISESSA Hän tuomitsee ihmiset, pelastaa omansa, kadottaa sekulaarit ja Isä tuomitsee kansat ja ryhmät, jotka vihaavat Israelia.
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan
Joten pysymme Herrassamme Jeesuksessa, niin pelastumme.
Kes.- etsivä-xxx
Morjens Kesitas!
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaanpääkaupunkiseudun vl- mies kirjoitat: " Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät"
Ei tuomiota jaa Isä vaan Jeesus.
Matteus 25
Viimeinen tuomio
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. [Matt. 16:27 ; Ilm. 20:11]
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, Jaak. 2:13,14]
36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]
Niin sanotaan myös apostolisessa uskontunnustuksessa
"joka on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän. etsivä-xxx kirjoitti:
pääkaupunkiseudun vl- mies kirjoitat: " Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät"
Matteus 25
Viimeinen tuomio
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. [Matt. 16:27 ; Ilm. 20:11]
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, Jaak. 2:13,14]
36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]
Minä uskon Jumalaan,
taivaan ja maan Luojaan,
syntyi neitsyt Mariasta,
astui alas tuonelaan,
astui ylös taivaisiin,
ja Pyhään Henkeen,
pyhäin yhteyden,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.Kiitos xxx.
Tuomio tulee vasta Jeesuksen toisen tulemisen ja milleniumun jälkeen.
Eka kerta oli sovitta laki, tehdä sovonto Jumalan ja ihmisen välillä ja kärsiä kokonaisuudessaan jo etukäteen ihmisten vaivat ja sairaudet.
Tuo uskontunnustus ei ole paha.
Tuo Isän kaikkivaltiasuus on väärin. Apostolien aikaan oli valta jo Jeesuksella.
Muuten ihan hyvä.
Kes.etsivä-xxx kirjoitti:
pääkaupunkiseudun vl- mies kirjoitat: " Mutta Jeesus ei vallallaan tullut maan päälle tekemään lopullista tuomiota, jonka tekee Isä aikojen lopulla, vaan Poika tuli kutsumaan syntisiä ja pelastamaan heidät"
Matteus 25
Viimeinen tuomio
Minä uskon Jumalaan,
taivaan ja maan Luojaan,
syntyi neitsyt Mariasta,
astui alas tuonelaan,
astui ylös taivaisiin,
ja Pyhään Henkeen,
pyhäin yhteyden,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.Juu ilman muuta olet oikeassa. Minulla tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitin, että Jeesuksen ensimmäinen tuleminen tänne ei ollut maailman tuomitsemista vaan armoevankeliumin ja Taivasten valtakunnan kuuluttamista, kutsumista pelastukseen, iänkaikkiseen elämään ja sovintoon Jumalan kanssa. Toki Jeesuksen, joka on valo, tulo tänne itsessään valaisi pimeyden, ja näytti meille mitä on vanhurskaus ja tuomio.
Aikojen lopulla, viimeisellä tuomiolla, Herra Jeesus tuomitsee kaikki sielut, toiset iänkaikkiseen elämään, toiset iänkaikkiseen kadotukseen.
Päämotiivi kirjoitukseeni tuli Kesitaksen ihmettelystä, liekö häneltä ilkikurista retorista kysymistä vai mitä, että miten ajatus "Jumala on elämän ja kuoleman Herra" on lestadiolaisuudessa perusteltu ja miten tämä on löydettävissä UT:sta.- Tietotuusjaelämä
Juu ilman muuta olet oikeassa. Minulla tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitin, että Jeesuksen ensimmäinen tuleminen tänne ei ollut maailman tuomitsemista vaan armoevankeliumin ja Taivasten valtakunnan kuuluttamista, kutsumista pelastukseen, iänkaikkiseen elämään ja sovintoon Jumalan kanssa. Toki Jeesuksen, joka on valo, tulo tänne itsessään valaisi pimeyden, ja näytti meille mitä on vanhurskaus ja tuomio.
Aikojen lopulla, viimeisellä tuomiolla, Herra Jeesus tuomitsee kaikki sielut, toiset iänkaikkiseen elämään, toiset iänkaikkiseen kadotukseen.
Päämotiivi kirjoitukseeni tuli Kesitaksen ihmettelystä, liekö häneltä ilkikurista retorista kysymistä vai mitä, että miten ajatus "Jumala on elämän ja kuoleman Herra" on lestadiolaisuudessa perusteltu ja miten tämä on löydettävissä UT:sta.Jeesuksen toinen tuleminen. Mitä uskotte tapahtuvan kun hän sanoi toinen otetaan toinen jätetään.
- Tietotuusjaelämä
Tuskin se palaa koska se on tiensä valinnut. Sen sijaan yksittäiset sen kannattajat voivat tehdä parannuksen etteivät kuulu enää epäraamatullista ja ihmisoppeja levittävään maailmalliseen järjestöön. He joutuvat itse henkilökohtaisesti vastaamaan mihin / ketä ovat uskoneet.
- Fjalar
Näin on
VL-ryhmittymään kuuluvat nähdäkseni lähinnä sellaiset ihmiset, joilla ei ole rohkeutta ajatella asioita itse. Sama koskee kyllä lukuisia muitakin uskonnollisia yhteisöjä.
Muista: aina, kun joku muu määrittelee Sinulle normeja, luovut omasta päätösvallastasi. Lainsäädännön suhteen normit ovat demokraattisen prosessin tuloksia, mutta uskon asioissa kyse on siitä, että joku MUU kuin Sinä itse sanoo, miten Sinun on ajateltava.- Tietotuusjaelämä
Ehkä massa on aivopesty pelottelulla ( helvetti ) ja kyttäyskulttuurilla tilaan josta et uskalleta poiketa. Koskee yleisesti uskonnollispoliittisia järjestöjä.
- Kesitasparkajäiarestiin
Kesitas-raukalle vähän Raamattua, kun et sitä tunne. Tuossa esimerkiksi sanotaan Jumalan osuus ihmisen syntymässä ja kuolemassa. Lue!
13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
14 Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla,
mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut. - kohdussa.piilossa
Miksi ette laita Raamatun kirjan lukua esille?
Perinnöllisyys tarkoittaa perintöaineksen, yleisesti puhuttaen geenien, siirtymistä sukupolvelta toiselle eli vanhemmilta lapsille. Perintöaines sisältää ohjeet yksilön kehittymisestä hedelmöittyneestä munasolusta aikuiseksi sekä tiedon siitä, minkälaiset perinnölliset ominaisuudet hänellä on. Perintöaines ohjaa myös solujen itsensä kehittymistä, kasvua ja toimintaa. Perimä mahdollistaa, että hedelmöityneestä munasolusta kehittyy juuri sen kyseisen lajin yksilö, joka kantaa lajille tyypillisiä geenejä mutta tarkemmin vanhempiensa geenejä.
Perintöaineksen sisältämä geneettinen tieto sisältyy dna:ksi nimettyyn molekyyliin ja sen rakenteeseen. Dna on pitkä, hyvin tiiviiksi kiertynyt molekyylirihma. Jos yhden solun sisältämät dna-rihmat avattaisiin, voitaisiin dna:n pituudeksi mitata jopa lähes kaksi metriä. Dna on solussa jakaantunut kromosomeihin, joissa on dna:n lisäksi proteiinimolekyylejä. Kromosomit sijaitsevat solujen tumassa, josta ne ohjaavat solujen toimintaa.
Kuka on tämän kaiken luonut? Tietysti Luojamme. No tekijä tietää tekonsa.
Eli Hän pystyy lukemaan DNA:sta yksilön kehityksen ja ominaisuudet jo hedelmöitymisestä lähtien. Kun tuleva vauva kehittyy äidin kohdussa. - kohdussa.piilossa
vielä tuo jae 16 erään toisen käännöksen mukaan, joka tuo ajatuksen oikeana:
"16 Silmäsi näkivät jopa alkioni,
ja kirjassasi olivat kirjoitettuina kaikki sen osat,
mitä tulee päiviin, jolloin ne muodostettiin
eikä yhtäkään niistä vielä ollut." - syntymän.ihme
Tuo Psalmi 139 ei todellakaan puhu kuolemasta jakeessa 16.
Kuningas Jaakon käännöksen mukaan:
"Thine eyes did see my substance, yet being unperfect; and in thy book all my members were written, which in continuance were fashioned, when as yet there was none of them."
Ja niin syntymän ihme tapahtuu. Vauva syntyy Luojan "kirjassa" olevien ohjeiden mukaan, ja me voimme nähdä hänet. - etsivä-xxx
Psalmi 39 on elämän ja kuoleman Herrasta, myös muustakin. Laitan kaksi jaetta joista ensimmäinen on päivien määrästä.
5 Herra, anna minun muistaa,
että elämäni päättyy,
että päivilleni on pantu määrä.
Opeta minua ymmärtämään,
kuinka katoavainen minä olen!
6 Vain kourallisen päiviä sinä annoit minulle,
elämäni on sinun silmissäsi
kuin ohikiitävä hetki.
Vain tuulenhenkäys ovat ihmiset,
kaikki tyynni. (sela)
7 Ihminen tulee ja menee, katoaa kuin varjo. Turhaan hän hyörii ja kokoaa omaisuutta, ei hän tiedä, kenen käsiin se joutuu.
8 Herra, onko minulla vielä toivoa?
Kaikki on sinun varassasi.
9 Päästä minut kaikista synneistäni,
älä anna minun joutua houkkien häväistäväksi.
10 Minä olen nyt vaiti, en avaa suutani,
sillä sinulta tulee kaikki.
11 Ota vitsauksesi minun päältäni,
en kestä enää kätesi iskuja.
12 Kun sinä kuritat ja rankaiset ihmistä hänen syntiensä vuoksi, sinä teet lopun hänen kukoistuksestaan, niin kuin koi tuhoaa vaatteen. Vain tuulenhenkäys ovat kaikki ihmiset! (sela) - hanki.ikuinen.ystävyys
Vuoden 1933 käännös:
"5. Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.
6. Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.
7. Varjona vain ihminen vaeltaa, turhaan vain he touhuavat, kokoavat, eivätkä tiedä, kuka ne saa. "
Tämä ei viitanne elämän ja kuoleman Herraan (ei tue mitään ennaltamääräämisoppia).
Vaan viittaa siihen yleiseen tosiasiaan, että ensimmäisen ihmisparin synti toi kuoleman mukanaan kaikille heidän lapsilleen. Totuus joka on hyvä pitää mielessä, että voisi omistautua asioille, jotka on kaikkein merkityksellisimpiä. Aikamme on verrattuna ikuiseen elämään niinkuin ei mitään. Mutta tämä kämmenen levyinen elämä antaa yhden merkityksellisen mahdollisuuden, voi rakentaa ystävyyden Jumalaan, hyvän nimen itselleen Hänen edessään. Ja silloin on toivona ylösnousemus siihen todelliseen elämään, jonka Aadam meiltä menetti. - Laestadius
Ei se ole mikään argumentti että ehkäisy olisi synti, vaikka Raamatussa lukisi että Jumala on elämän ja kuoleman herra. Sitä hän on, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko ehkäisy synti.
- Tietotuusjaelämä
Ihmiset, eläimet, kalat, linnut, hyönteiset. Kaikki kuolevat, se on luonnonlaki. Niin on ollut miljoonia vuosia ja se on normaalia luonnollista kiertokulkua.
- Tietotuusjaelämä
Jospa löytyisi vl-uskova/saarnamies/pappi joka osoittaa sen kohdan Raamatusta miksi ehkäisy on synti? Odotellaan löytyykö vastausta?
- Juuuu
Samaa mieltä, ap.
- raamatusta
1.Moos.
8. Niin Juuda sanoi Oonanille: "Yhdy veljesi leskeen ja ota hänet avioksesi ja herätä siemen veljellesi".
9. Mutta kun Oonan tiesi, ettei jälkeläinen olisi oleva hänen, niin hän antoi, aina kun yhtyi veljensä vaimoon, siemenensä mennä maahan, ettei hankkisi jälkeläistä veljelleen.
10. Mutta se, minkä hän teki, oli paha Herran silmissä; sentähden hän antoi hänenkin kuolla.- pikka
Kyse oli lankousavioliitosta Lain alaisuudessa ja hänen sydämensä vaikuttimet olivat vastoin Jumalan tahtoa, ne olivat pahat.
- Tietotuusjaelämä
pikka kirjoitti:
Kyse oli lankousavioliitosta Lain alaisuudessa ja hänen sydämensä vaikuttimet olivat vastoin Jumalan tahtoa, ne olivat pahat.
Niinpä, lainalaisuudessa mutta onko Vl liike yhä lainalaisuudessa? Mitä vastaat ? Onko tätä lakia yhä noudatettava?
- Tietotuusjaeläke
Elättekö te yhä Mooseksen lain lankousavioliitossa. Odotinkin että joku Vl kaivaa naftalinistä Oonanin.
Lain mukaan mikäli veli kuoli ja häneltä jäi leski ilman perilisiä oli eloon jääneen veljen yhdyttävä leskeen saattaakseen perillisen. Tämä perillinen olisi lesken vanhuudenturva.
Oonan ei halunnut lasta joka olisi ollut hänen veljensä lapsi. Hän teki pakon sanelemana niinkuin laki määräsi ja yhtyi leskeen mutta laski siemensä maahan.
Minäpä kysyn, onko Vl-liikkeessä yhä käytössä Mooseksen laki ja lankousavioliitto? Eli yhtyykö veli kuolleen veljen leskeen saattaakseen hänelle perillisen? Eikö kyseessä ole huorinteko mikäli näin tapahtuu koska veli ei ole naimissa lesken kanssa ja lapsi on äpärä?
Nykyään on yhteiskunnassa leskille eläke, asumistuki, leskeneläke, kotipalvelu, vanhustenhuolto, kotisairaanhoito ja monet muut tuet vanhuudenturvaksi.
Oonan oli moraalinen mies eikä halunnut aviotonta lasta. Ehkäisykieltoa ei ole olemassakaan eikä tapaus Oonan ole ehkäisykiellon peruste. Miksi Vl- liike tahallaan harhauttaa jäseniään tahallisesti ja käyttää väärin Mooseksen aikaista lakia perustellakseen ehkäisykieltoa? Siis siinä on täysin eri asiasta kysymys.
Emme elä enää Mooseksen laissa!- mitenOn
>>>>Oonan oli moraalinen mies eikä halunnut aviotonta lasta.<<<<<
Onkohan näin, miten se lankousavioliitto menee, olisko Kesitas paikalla avaamassa? mitenOn kirjoitti:
>>>>Oonan oli moraalinen mies eikä halunnut aviotonta lasta.<<<<<
Onkohan näin, miten se lankousavioliitto menee, olisko Kesitas paikalla avaamassa?Niin. Siellä Israelissa oli sellainen tapa, lain vahvuudesta en viitsi nyt puhua, mutta Oonan kiletäytyi itksekkäästi ja sai näin Jumalata palutteen, kuoleman koska ei ollut kuuliainen.
Ehkäisystä ei ole kysymys, vaan kuuliaisuudesta, joka koski sen ajan Israelia.- mio
Mitä Raamattu sanoo lankousavioliitosta?
5.Moos.25
"5. Kun veljeksiä asuu yhdessä ja joku heistä kuolee eikä hänellä ole poikaa, niin älköön vainajan leski menkö naimisiin muuhun sukuun, syrjäisen miehen kanssa. Hänen lankonsa yhtyköön häneen, ottakoon hänet vaimokseen ja täyttäköön häntä kohtaan langon velvollisuuden.
6. Ja esikoinen, jonka vaimo synnyttää, katsottakoon kuolleen veljen omaksi, ettei hänen nimeänsä pyyhittäisi pois Israelista.
7. Mutta jos mies ei suostu ottamaan kälyänsä vaimoksi, niin menköön käly porttiin vanhinten eteen ja sanokoon: 'Minun lankoni kieltäytyy pysyttämästä veljensä nimeä Israelissa; hän ei tahdo täyttää langon velvollisuutta'.
8. Silloin hänen kaupunkinsa vanhimmat kutsukoot hänet ja puhutelkoot häntä. Ja jos hän pysyy päätöksessään ja sanoo: 'En suostu ottamaan häntä vaimokseni',
9. niin hänen kälynsä astukoon hänen luoksensa vanhinten silmien eteen ja vetäköön kengän hänen jalastaan, sylkeköön häntä silmille ja lausukoon sanoen: 'Näin tehtäköön jokaiselle, joka ei veljensä huonetta rakenna'.
10. Ja hänen perhettänsä nimitettäköön sitten Israelissa 'paljasjalan perheeksi'."
Tähän Taamarin tapaukseen liittyy sellaista, että Juudalla oli vielä yksi poika Selaa, jota hän ei antanutkaan Taamarille mieheksi, kun Selaa aikuistui. Niinpä Taamar juksasi Juudaa, niin että hänestä itsestään tuli tietämättään lankousavioliiton toteuttaja poikansa Selaan sijasta ja tuli näin laillisen jälkeläisen isäksi. Syntyneistä kaksoispojista Peres tuli kuulumaan siihen sukuhaaraan, joka johti Juudan kautta Jeesukseen Kristukseen.
- eikäsitäei
voi teitä voi hyvänen aika.
satatuhatta ihmistä istuu penkeissä eikä mitään tietoa paljon mistään Raamatun asiasta.
eikö yhtään ot apäähän jo teitä itseänne.
bibliaa mukaillen, eikö teitänne jo hävettyvän pitäisi!- kekä
Anna kuulua meille opetusta.
Toimiiko Oonan teko pohjana ehkäisyn kiellolle ja mitä muuta oikaisua sinualla olisi?
Oletko mihin penkkiryhmään kuuluva vai yksinäinen tutkija? - Anonyymi
Se ihmetyttää, miten ihmiset jaksaa viikosta viikkoon, kuukaudesta kuukauteen ja vuodesta vuoteen kuunnella samoja teemoja ja samoja fraaseja. Kuvitelkaapa, jos itse menisitte elokuviin tai teatteriin katsomaan joka viikko vuodesta toiseen yhtä ja samaa ohjelmaa, niin eikö se kyllästyttäisi ja turhauttaisi ?
Seurapuheet noudattelevat melko tarkkaan samoja raamatun paikkoja, jotka selitetään samalla tavalla ja selitys päättyy aina samaan teemaan; tee parannus ja usko syntisi anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Sitten saarnaaja muistaa kysyä, saanko minäkin vielä uskoa... tahdon uskoa yhdessä teidän kanssanne, Jeesuksen nimeen ja aina siunaavaan nimeen Aamen.
- Tutustua
Onko vanhollislestadiolaisia yli kolmekymmentäviisi sinkkunaisia vapaita olemassa. Onko jonkin verran.
- näin
On ainakin leskiä. Eronneita on vähemmän. Aikuisiässä olevia sinkkunaisia jonkun verran.
- tarkennus
Niin yli kolmekymmentäviisi vuotiaita jonkin verran.
- Onneksienminä
Vai vahvojen uskonto..Miehet haluaa hallita naisa raskausilla...
- Tarpee
Pala lintuja pallata kukkia : joh 6:2
- puh.veli
Komppaan. Kiitos kommentista.
- Ropoheikki
Vahvat jyrää heikot alleen. Heikot jättävät uskon, kun eivät enää jaksa. Heikkoja ei niin vain enää alisteta. Heikot ovat valistuneempia, kuin koskaan ja syy on niin sosiaalisessa mediassa, kuin myöskin mediassa yleensä, joka työntyy useampia kanavia pitkin jokaisen ihmisen saataville.
Kun vahvat huomaa, ettei alistettavia enää ole, hekään eivät jatka enää entisellä tiellään. Ja näin korttitalo romahtaa kertaheitolla.- helvettiinjoutuvat
Varsinaisia jumalan paimenia näyttävät olevan.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/548462/Tutkija Lestadiolaisten johto syyllistyi seksuaaliseen hyvaksikayttoon - Xsrkvl
Tällä mafialla on vähän liikaa taloudellispoliittista valtaa yhteiskunnassa...
- Anonyymi
"Vahvat jyrää heikot alleen. Heikot jättävät uskon, kun eivät enää jaksa. Heikkoja ei niin vain enää alisteta."
Ajattelen, että herkimmät/rehelliset eivät jätä uskoa, vaan poistuvat yhteisön aktiivijäsenistä. Heillä on usko sydämessä ja ohjaamassa tekemisiä eikä heillä ole tarvetta näytellä ja juosta kaikkia seuroja. He eivät voi katsella touhua etenkään mitään alistamista tietäen sen vääräksi ja totuuden monen vahvan toiminnalle.
- Anonyymi
Suomessa on muitakin ryhmiä, joilla on paljon valtaa. Yhtenä esimerkkinä tuon poromiehet, joilla on paljon valtaa. He saavat vapaasti pitää kotieläimiään valtoimenaan missä sattuu, kuten laiduntaa ajoteillä pohjois-Suomessa. Myös ihmisten pihat ja puutarhat ovat vapaata laiduntaa, samoin puistot, leikkikentät, uimarannat, maanviljeliöiden pellot, kesämökkien puutarhat ja pihat jne..
Ihmiset ovat vapaaehtoisesti uskontonsa orjina, ei pakosta. He eivät koe uskonnon harjoittamistaan kuitenkaan orjuutena, vaan vapautena. Yksi asia on, josta uskovaiset ovat vapaat. ALKOHOLIN ORUUDESTA! Ja sehän onkin suuri vapauden aihe. Sivistysvaltiossa harkittaisiin kyllä tämmöisen pahan uskonnollisen kultin kieltoa ihan tosissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä208039Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3311514- 3741268
- 61235
- 601095
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2351070Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241006Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331000- 36948
Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.48938