Toyotan hybridikuluttaa enemmän kuin TSI

hybridihuijaus.paljastui

Tämän vuoksi vain Toyota tekee mukahybridejä. Käytännössä aivan normaalilla bensa-autolla pääsee pienemmällä kulutuksella eikä tarvitse kärsiä koneesta jossa ei ole vääntöä lainkaan.

Testin kokonaiskulutukset 504km:
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG 26.4l
Toyota Auris Touring Sport Hybrid 26.6l
VW Golf 1.5 EVO TSI DSG 27.4l (osa matkasta kaatosateessa 0.5-1.0l voi laskea pois)
Nissan Qashqai 115 DIG-T 33.3l

https://autohullut.tv/jaksot/jakso-3/

39

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulleOnLuvattu

      Niimutku Toyota lupas! Ei Toyota ruostu, Holisti lupas. Naapurin vaarikin lupas ettei hajoo koskaan.

    • Toyota_Hybrid1

      monesti jostain syystä unohtuu maininta että Toyota on 1.8 litraisella isolohkolla ja sitä verrataan nakkikattila 1.0 tsi nuhapumppu moottoreihin. ottakaa verrokiksi myös muiden valmistajien saman kokoinen moottori. kaikkihan ymmärrämme että toyotan 1.8 Atkinson työkierrolla oleva moottori on hyötysuhteeltaan maailman paras, ei mikään diesel moottori pääse yhtä hyvään polttoainetalouteen. ja mikä erittäin tärkeää, Toyota on laatubrändin ykkönen eikä mikään meluisa ja herkästi ruostuva skoda.

      • Nukkumatti.tulee.kohta

        Jaahas. Taas on korkki auennut aikaisin. Aika sekaisin jo iltapäivällä.


      • karmeaa.möykkää

        Kumpi on nuhapumppu, pikkuturbo vai 1.8 Atkinson? Katsopa vääntöä ja suorituskykyä. Näytä 1.0 turbo, joka viettää 12-13s nollasta sataan. Atkinson huutaa kuin sika pistettäessä, jos vähänkin painaa liikaa kaasua.


    • TSI-tuplavoittoon

      "Toyota on 1.8 litraisella isolohkolla ja sitä verrataan nakkikattila 1.0 tsi nuhapumppu moottoreihin"
      Eipä taas ole mitään tolkkua näissä kommenteissa. Toyotan hybridiä nöyryyttivät 1.4 ja 1.5 TSIt. Ei 1.0

      • Toyota_Hybrid1

        nyt et ymmärtänyt koko juttua. nyt puhutaan polttoaineen kulutuksesta ja polttomoottorin hyötysuhteesta. verratkaa toyotan 1.8 moottoria muihin saman kokoisiin moottoreihin. no mitenkäs se nyt menikään?


      • vertaillaan

        No verrataan sitä vaikka 2.0 dieseliin. Diesel tuottaa tehot tuplana samalla kulutuksella. Se menee niin.
        Ja tässä kyllä tähän saakka oli kyseessä bensa turbot niin kellään ei ole tietääkseni 1.8 turboa niin tehottomana versiona että verrata suoraan voisi.


      • Anonyymi

        Kyllä se 1.0 TSI olisi Tojon hybridejä vienyt mennen tullen.


      • Anonyymi
        vertaillaan kirjoitti:

        No verrataan sitä vaikka 2.0 dieseliin. Diesel tuottaa tehot tuplana samalla kulutuksella. Se menee niin.
        Ja tässä kyllä tähän saakka oli kyseessä bensa turbot niin kellään ei ole tietääkseni 1.8 turboa niin tehottomana versiona että verrata suoraan voisi.

        Diesel kuluttaa polttoainetta litroina vähemmän, vaikka hyötysuhde on samalla tasolla Atkinson-bensakoneen kanssa. Dieselpolttoaineen lämpöarvo o0n merkittävästi suurempi kuin bensan ja kun bensaa "ympäristösyistä" vielä laimennetaan alkoholilla, ero kasvaa.
        Käyttöominaisuuksillaan turbodiesel on ylivoimainen Atkinson-moottoriin verrattuna.


    • Tero.T
      • aasialainenFilosofia

        Melkein kaikilta löytyy 1-1,2 litran turboja uusissa hiljan julkaistuissa autoissa ja toinen luokka 0n 1,4-1,5 litraiset turbot. Toyota vaan ei osaa tehdä tehokasta ja vääntävää moottoria joka olisi taloudellinen ja vähäpäästöinen. Toyota valitsi sen helpon tien ja kuohi bensakoneitaan, lopetti dieselit ja tekaisi halpishybridin. No hetken silläkin pärjää kun ihmisillä ei ole tajua tai tietoa autoista ja tekniikasta, mutta sen tien pää tuli Toyotalle jo vastaan ja säästöjä pitää keksiä lisää kun kassa on kuralla.


    • hölmöläinen.tulkitsee

      "Saksan autoteollisuus on antanut turbovouhotuksessaan merkittävän edun Toyotalle, joka on hybriditekniikan ylivoimainen edelläkävijä. Kymmeniä miljardeja palaa ennenkuin päästään Toyotan tasolle vähäpäästöisyydessä. Japanilaisia hymyilyttää kun voivat rauhassa siirtyä jo seuraavaan vaiheeseen eikä edes uhkasakkoja ole tiedossa."

      Täysin huuhaa-tulkinta artikkelista. Tojon hybridit ovat täysin bensalla käyviä. Ladattavia autoja tojolla on tasan yksi eikä sähköauto lainkaan. Ei vielä moneen vuoteen tulekaan.
      Haasteita on jokaisella autovalmistajalla, mutta tojo on pudonnut pahiten ladattavien autojen kehittämisestä.
      Suomessakin VW:n ladattavia ostetaan moninkertainen määrä yhteen säälittävään Priusiin nähden.

    • ToyotanKupaPuhkeaa

      Mitähän nuo Toyotan ostaja oikein ymmärtävät autoista? Oikeasti ei mitään, uskovat mainoksiin, vanhojen pappojen horinoihin ja poliittisesti painotettuihin kulutustesteihin joilla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. En oikeasti keksi mitään positiivista nykyisistä Toyotan autoista, rumiakin.

      • Jossakin vaiheessa autosta tulee vain kulkuneuvo ja sillä on vain yksi tarkoitus, viedä sut paikasta toiseen. Harrasteautot ovat sitten eri asia.


    • voi.tätä.ressukkaa

      "nyt et ymmärtänyt koko juttua. nyt puhutaan polttoaineen kulutuksesta ja polttomoottorin hyötysuhteesta. verratkaa toyotan 1.8 moottoria muihin saman kokoisiin moottoreihin."

      Onpa taas niin pihalla olevan kommentti ettei mitään rajaa. Suorastaan eeppinen kun puhutaan epäloogisuudesta. Moottorin iskutilavuus on aivan yhdentekevä juttu kaikille muille paitsi Kekkosen aikaan jämähteneille jäärille.
      Tojon 1,8 häviää kaikissa ominaisuuksissaan 1.4 ja 1.5 TSI-koneille. TSIt pyyhkivät persettään tojon 1.8:lla suorituskykyvertailussa ja kulutusvertailussa.
      Tojon kone voi olla paras 1.8 mutta ei pärjää missään TSI-koneille. Kuluttajalle tärkeimpiä ovat suorituskyky ja kulutus ja näissä Tojo häviää selkeästi.
      Mitä iloa olla paras 1.8 kun VW:n 1.5 antaa kuokkaan joka osa-alueella?

      • Toyota_Hybrid1

        no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.


      • turhaketta.ei.osteta
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.

        Olet edelleenkin täysin sekaisin. Nähtävästi promilletaso tai otettujen nappien määrä on lisääntynyt päivän mittaan.

        Sulla ei ole muuta kuin pelkkää esson baarin tuubaa. Diipadaapaa ilman mitään perusteita.
        Kuluttaja ostaa 1.5 turbon koska se se on halvempi ostaa, halvempi huoltaa ja tarjoaa paremman suorituskyvyn kuin tojon turhake.


      • Pienelläkö

      • monta.vaihtehtoa

        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_s=80&power_e=100&exactmodel=1.5

        Tai 6,2, riippuu siitä minkä tehoversion ottaa tarkasteluun. Tuo 110kw versio on kulultaan täysin eri sarjassa tojoihin verrattuna.

        Jos haluaa säästää bensaa niin voi ottaa joko 1.0 TSI:n jolloin mennäänkin jo samoihin lukuihin kuin hybridi Auris eli 5,5 litraa. Ja liikutaan kuitenkin selkeästi sutjakammin kuin vapaastiläähättävällä atkinsonilla.
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2015&power_s=115&power_e=116&exactmodel=1.0&powerunit=2

        Ja sitten jää tietysti vielä vaihtoehdoiksi lataushybridi, täyssähköinen ja kaasulla käyvä Golf. Golfista on moneksi ja bensa on vain yksi viidestä käyttövoima-optioista.


      • 13578718967
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.

        Onko moottorin koko joku itseisarvo? Eiköhän normaalikäyttäjää kiinnosta paljon enemmän moottorin käytännön ominaisuudet (suorituskyky, kulutus jne.) kuin se mikä moottorin iskutilavuus on.


    • tojollaeisaanaista

      Miksköhän tossa alemmassa testissä ei lexus 500:lla saanu yhtään naista kyytiin? Ai niin, sehän on tojota. Kukapa nyt pierun hajussa haluaisi istua.

    • vikaaenitenVWtuotteet
      • dingdong-sekopää

        Yhä enemmän on Osssssssi sekaisin. tajuatko itse oman tilasi kun katselet näitä juttujasi jälkeenpäin?


      • kehujanroolitVWaudi
        dingdong-sekopää kirjoitti:

        Yhä enemmän on Osssssssi sekaisin. tajuatko itse oman tilasi kun katselet näitä juttujasi jälkeenpäin?

        Vapautettu töistä ?

        oliko VW viisas kun ohjelmoi autojaan?


    • 3.0

      Allelme litraset on kinnereitä

    • KehitysKehittyy

      Moni Toyota jäärä on jumahtanut edelliselle vuosituhannelle, iskutilavuudella ei nykyisin ole merkitystä. Kannataisi oikeasti edes käydä koeajamassa nykyaikainen bensaturbo vaikka iskutilavuus voi näyttää jäärälle pieneltä.
      Vääntö pienissäkin koneissa on hyvä ja ennenkaikkea vääntö on käytössä alhaisillakin kierroksilla. Joku parilitrainen vapaastihengittävä kone tuntuu todella laiskalta pienen turbokoneen jälkeen, uskokaa pois.
      Myös kulutus noissa on kohtuullinen, 5 vuotias 1.4tsi on kuluttanut edellisen 45tkm:n aikana keskimäärin 5,5litraa/100km (mitattu tankkauksista), ajotietokone näyttää pari desiä alakanttiin. Mukana myös talvinen webaston käyttö. Ei tarvitse dieseliä miettiä omilla ajokilometreillä, 20tkm/vuosi.

    • niromies

      Jos autoja vertaa järjellisin perustein pitäisi verrata saman kokoluokan autoja samoilla suorituskyvyillä. Ja automaatteja keskenään tai manuaaleja keskenään.
      Kulutuksen lisäksi pitää ottaa huomioon paljonko ajaa, ja mitä verot , vakuutukset ja huollot maksaa ja kuinka pitkäikäinen on moottori ja vaihteisto.

      Kun on valinnut minkä kokoisen ja mallisen auton haluaa ja haluaako sen manuaalina vai automaattina, sen jälkeen jäävistä vaihtoehdoista kannattaa valita kokonaistaloudellisin, jos siis kustannukset on pääasia niinkuin tästä väittelystä voi päätellä.
      Mun valintaani ei ole vaikuttanut pelkästään polttoaineen kulutus, litra sinne tai tänne.

      • Joopaa

        Hankala ottaa Toyota mukaan vertailuun jos pitää verrata suorituskyvyltään tasaväkisiä autoja. Toyotalla ei ole ns. Golf kokoluokassa yhtään mallia joka olisi edes yhtä suorituskykyinen kuin halvin 1.0tsi Golf.


      • Anonyymi
        Joopaa kirjoitti:

        Hankala ottaa Toyota mukaan vertailuun jos pitää verrata suorituskyvyltään tasaväkisiä autoja. Toyotalla ei ole ns. Golf kokoluokassa yhtään mallia joka olisi edes yhtä suorituskykyinen kuin halvin 1.0tsi Golf.

        Toyotan mallisarjan kapeus on hämmästyttävää, onhan kyseessä kuitenkin iso valmistaja.


    • Keskon maksamaa propakanda paskaa koko Autohullut!

      • oljenkortena

        Niin tuohonhan sitä voi aina lopulta vedota jos tulokset ei miellytä omaa maailmankatsomusta.


    • Anonyymi

      Corollan hybridi hävisi oculle tm testissä. Vaikka tojo täysin uusi malli, ja ocu monta vuotta vanhaa tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Tojon mukahybridi yhdistää ison moottorin iskutilavuuden heikkoon kulkuun.


      • Anonyymi

        Reaalimaailman testeissä joita suorittavat autoilijat itse, ei volkkarikonsernin ruopujen laatu koskaan ole vakuuttanut, muijan sedällä porsi skodasta kesällä jakopää, onneksi oli juuri haettu liikkeestä. Se siinä jäi ihmetyttämään kun seuraavaksi haki Audin, ilmeisesti kuvitteli että se olisi jotenkin parempi esitys.


    • Anonyymi

      Minulla 223 hp / <1700 kg "itselataava" hybridi, joka on kuluttanut koko ajan vähemmän kuin myös minulla oleva 150 hp 2,0 l TDI 6 vaiht. DSG / <1400 kg. Jälkimmäisestä pitää lisäksi maksaa dieselvero ja ajoneuvoverokin on suurempi. Hyviä kyllä nuo TSI:t, kun pärjäävät vähemmällä kuin TDI:t!

    • Anonyymi

      Tojolla ajetaankin ihan ikiomalla tavalla, siihen on oikein ohjeetkin.
      https://blogi.rintajouppi.fi/kuinka-ajat-oikein-hybridilla

      • Anonyymi

        Eipä taida Tojolla olla juurikaan noita plug-in hybrideitä, mistä tuossa pääosin puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida Tojolla olla juurikaan noita plug-in hybrideitä, mistä tuossa pääosin puhutaan.

        On niitä ladattavia Priuksia monta. Ja niitä ostetaan lisää melkein joka kuukausi.


    • Anonyymi

      On tämä asiantuntijoiden paikka. Viisaat päät lyövät yhteen.

      Sinccis

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe