Tämän vuoksi vain Toyota tekee mukahybridejä. Käytännössä aivan normaalilla bensa-autolla pääsee pienemmällä kulutuksella eikä tarvitse kärsiä koneesta jossa ei ole vääntöä lainkaan.
Testin kokonaiskulutukset 504km:
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG 26.4l
Toyota Auris Touring Sport Hybrid 26.6l
VW Golf 1.5 EVO TSI DSG 27.4l (osa matkasta kaatosateessa 0.5-1.0l voi laskea pois)
Nissan Qashqai 115 DIG-T 33.3l
https://autohullut.tv/jaksot/jakso-3/
Toyotan hybridikuluttaa enemmän kuin TSI
39
491
Vastaukset
- mulleOnLuvattu
Niimutku Toyota lupas! Ei Toyota ruostu, Holisti lupas. Naapurin vaarikin lupas ettei hajoo koskaan.
- Toyota_Hybrid1
monesti jostain syystä unohtuu maininta että Toyota on 1.8 litraisella isolohkolla ja sitä verrataan nakkikattila 1.0 tsi nuhapumppu moottoreihin. ottakaa verrokiksi myös muiden valmistajien saman kokoinen moottori. kaikkihan ymmärrämme että toyotan 1.8 Atkinson työkierrolla oleva moottori on hyötysuhteeltaan maailman paras, ei mikään diesel moottori pääse yhtä hyvään polttoainetalouteen. ja mikä erittäin tärkeää, Toyota on laatubrändin ykkönen eikä mikään meluisa ja herkästi ruostuva skoda.
- Nukkumatti.tulee.kohta
Jaahas. Taas on korkki auennut aikaisin. Aika sekaisin jo iltapäivällä.
- karmeaa.möykkää
Kumpi on nuhapumppu, pikkuturbo vai 1.8 Atkinson? Katsopa vääntöä ja suorituskykyä. Näytä 1.0 turbo, joka viettää 12-13s nollasta sataan. Atkinson huutaa kuin sika pistettäessä, jos vähänkin painaa liikaa kaasua.
- TSI-tuplavoittoon
"Toyota on 1.8 litraisella isolohkolla ja sitä verrataan nakkikattila 1.0 tsi nuhapumppu moottoreihin"
Eipä taas ole mitään tolkkua näissä kommenteissa. Toyotan hybridiä nöyryyttivät 1.4 ja 1.5 TSIt. Ei 1.0- Toyota_Hybrid1
nyt et ymmärtänyt koko juttua. nyt puhutaan polttoaineen kulutuksesta ja polttomoottorin hyötysuhteesta. verratkaa toyotan 1.8 moottoria muihin saman kokoisiin moottoreihin. no mitenkäs se nyt menikään?
- vertaillaan
No verrataan sitä vaikka 2.0 dieseliin. Diesel tuottaa tehot tuplana samalla kulutuksella. Se menee niin.
Ja tässä kyllä tähän saakka oli kyseessä bensa turbot niin kellään ei ole tietääkseni 1.8 turboa niin tehottomana versiona että verrata suoraan voisi. - Anonyymi
Kyllä se 1.0 TSI olisi Tojon hybridejä vienyt mennen tullen.
- Anonyymi
vertaillaan kirjoitti:
No verrataan sitä vaikka 2.0 dieseliin. Diesel tuottaa tehot tuplana samalla kulutuksella. Se menee niin.
Ja tässä kyllä tähän saakka oli kyseessä bensa turbot niin kellään ei ole tietääkseni 1.8 turboa niin tehottomana versiona että verrata suoraan voisi.Diesel kuluttaa polttoainetta litroina vähemmän, vaikka hyötysuhde on samalla tasolla Atkinson-bensakoneen kanssa. Dieselpolttoaineen lämpöarvo o0n merkittävästi suurempi kuin bensan ja kun bensaa "ympäristösyistä" vielä laimennetaan alkoholilla, ero kasvaa.
Käyttöominaisuuksillaan turbodiesel on ylivoimainen Atkinson-moottoriin verrattuna.
- Tero.T
Saksan autoteollisuus on antanut turbovouhotuksessaan merkittävän edun Toyotalle, joka on hybriditekniikan ylivoimainen edelläkävijä. Kymmeniä miljardeja palaa ennenkuin päästään Toyotan tasolle vähäpäästöisyydessä. Japanilaisia hymyilyttää kun voivat rauhassa siirtyä jo seuraavaan vaiheeseen eikä edes uhkasakkoja ole tiedossa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselskandaali--sahkoistaminen-jaljessa--kauppasodan-uhka---saksan-autojateilla-on-isoja-haasteita/eSnMtyfC- aasialainenFilosofia
Melkein kaikilta löytyy 1-1,2 litran turboja uusissa hiljan julkaistuissa autoissa ja toinen luokka 0n 1,4-1,5 litraiset turbot. Toyota vaan ei osaa tehdä tehokasta ja vääntävää moottoria joka olisi taloudellinen ja vähäpäästöinen. Toyota valitsi sen helpon tien ja kuohi bensakoneitaan, lopetti dieselit ja tekaisi halpishybridin. No hetken silläkin pärjää kun ihmisillä ei ole tajua tai tietoa autoista ja tekniikasta, mutta sen tien pää tuli Toyotalle jo vastaan ja säästöjä pitää keksiä lisää kun kassa on kuralla.
- hölmöläinen.tulkitsee
"Saksan autoteollisuus on antanut turbovouhotuksessaan merkittävän edun Toyotalle, joka on hybriditekniikan ylivoimainen edelläkävijä. Kymmeniä miljardeja palaa ennenkuin päästään Toyotan tasolle vähäpäästöisyydessä. Japanilaisia hymyilyttää kun voivat rauhassa siirtyä jo seuraavaan vaiheeseen eikä edes uhkasakkoja ole tiedossa."
Täysin huuhaa-tulkinta artikkelista. Tojon hybridit ovat täysin bensalla käyviä. Ladattavia autoja tojolla on tasan yksi eikä sähköauto lainkaan. Ei vielä moneen vuoteen tulekaan.
Haasteita on jokaisella autovalmistajalla, mutta tojo on pudonnut pahiten ladattavien autojen kehittämisestä.
Suomessakin VW:n ladattavia ostetaan moninkertainen määrä yhteen säälittävään Priusiin nähden. - ToyotanKupaPuhkeaa
Mitähän nuo Toyotan ostaja oikein ymmärtävät autoista? Oikeasti ei mitään, uskovat mainoksiin, vanhojen pappojen horinoihin ja poliittisesti painotettuihin kulutustesteihin joilla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. En oikeasti keksi mitään positiivista nykyisistä Toyotan autoista, rumiakin.
Jossakin vaiheessa autosta tulee vain kulkuneuvo ja sillä on vain yksi tarkoitus, viedä sut paikasta toiseen. Harrasteautot ovat sitten eri asia.
- voi.tätä.ressukkaa
"nyt et ymmärtänyt koko juttua. nyt puhutaan polttoaineen kulutuksesta ja polttomoottorin hyötysuhteesta. verratkaa toyotan 1.8 moottoria muihin saman kokoisiin moottoreihin."
Onpa taas niin pihalla olevan kommentti ettei mitään rajaa. Suorastaan eeppinen kun puhutaan epäloogisuudesta. Moottorin iskutilavuus on aivan yhdentekevä juttu kaikille muille paitsi Kekkosen aikaan jämähteneille jäärille.
Tojon 1,8 häviää kaikissa ominaisuuksissaan 1.4 ja 1.5 TSI-koneille. TSIt pyyhkivät persettään tojon 1.8:lla suorituskykyvertailussa ja kulutusvertailussa.
Tojon kone voi olla paras 1.8 mutta ei pärjää missään TSI-koneille. Kuluttajalle tärkeimpiä ovat suorituskyky ja kulutus ja näissä Tojo häviää selkeästi.
Mitä iloa olla paras 1.8 kun VW:n 1.5 antaa kuokkaan joka osa-alueella?- Toyota_Hybrid1
no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.
- turhaketta.ei.osteta
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.
Olet edelleenkin täysin sekaisin. Nähtävästi promilletaso tai otettujen nappien määrä on lisääntynyt päivän mittaan.
Sulla ei ole muuta kuin pelkkää esson baarin tuubaa. Diipadaapaa ilman mitään perusteita.
Kuluttaja ostaa 1.5 turbon koska se se on halvempi ostaa, halvempi huoltaa ja tarjoaa paremman suorituskyvyn kuin tojon turhake. - Pienelläkö
Pienellä näyttää Golf 1.5Tsi kulkevan. Keskimäärin 7,09 l/100km.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&gearing=2&exactmodel=1.5 tsi&powerunit=2 - monta.vaihtehtoa
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_s=80&power_e=100&exactmodel=1.5
Tai 6,2, riippuu siitä minkä tehoversion ottaa tarkasteluun. Tuo 110kw versio on kulultaan täysin eri sarjassa tojoihin verrattuna.
Jos haluaa säästää bensaa niin voi ottaa joko 1.0 TSI:n jolloin mennäänkin jo samoihin lukuihin kuin hybridi Auris eli 5,5 litraa. Ja liikutaan kuitenkin selkeästi sutjakammin kuin vapaastiläähättävällä atkinsonilla.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2015&power_s=115&power_e=116&exactmodel=1.0&powerunit=2
Ja sitten jää tietysti vielä vaihtoehdoiksi lataushybridi, täyssähköinen ja kaasulla käyvä Golf. Golfista on moneksi ja bensa on vain yksi viidestä käyttövoima-optioista. - 13578718967
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no kerrotko mielestäsi taloudellisen vw 1.8 tsi moottorin mitatun todellinen bensiininkulutuksen ja toki vastaavasti toyotan 1.8 Atkinson moottorin todellisen kulutuksen? vai onko mielestäsi 1.0 pikkumoottori yhtä taloudellinen kuin 7.4 isolohko? nyt puhuttiin VAIN polltoaineen kulutuksesta.
Onko moottorin koko joku itseisarvo? Eiköhän normaalikäyttäjää kiinnosta paljon enemmän moottorin käytännön ominaisuudet (suorituskyky, kulutus jne.) kuin se mikä moottorin iskutilavuus on.
- tojollaeisaanaista
Miksköhän tossa alemmassa testissä ei lexus 500:lla saanu yhtään naista kyytiin? Ai niin, sehän on tojota. Kukapa nyt pierun hajussa haluaisi istua.
- vikaaenitenVWtuotteet
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagen-joutuu-kuristamaan-golf-r-n-tehoja-alaspain
ja TDI autot VW alennusarvot- dingdong-sekopää
Yhä enemmän on Osssssssi sekaisin. tajuatko itse oman tilasi kun katselet näitä juttujasi jälkeenpäin?
- kehujanroolitVWaudi
dingdong-sekopää kirjoitti:
Yhä enemmän on Osssssssi sekaisin. tajuatko itse oman tilasi kun katselet näitä juttujasi jälkeenpäin?
Vapautettu töistä ?
oliko VW viisas kun ohjelmoi autojaan?
- 3.0
Allelme litraset on kinnereitä
- KehitysKehittyy
Moni Toyota jäärä on jumahtanut edelliselle vuosituhannelle, iskutilavuudella ei nykyisin ole merkitystä. Kannataisi oikeasti edes käydä koeajamassa nykyaikainen bensaturbo vaikka iskutilavuus voi näyttää jäärälle pieneltä.
Vääntö pienissäkin koneissa on hyvä ja ennenkaikkea vääntö on käytössä alhaisillakin kierroksilla. Joku parilitrainen vapaastihengittävä kone tuntuu todella laiskalta pienen turbokoneen jälkeen, uskokaa pois.
Myös kulutus noissa on kohtuullinen, 5 vuotias 1.4tsi on kuluttanut edellisen 45tkm:n aikana keskimäärin 5,5litraa/100km (mitattu tankkauksista), ajotietokone näyttää pari desiä alakanttiin. Mukana myös talvinen webaston käyttö. Ei tarvitse dieseliä miettiä omilla ajokilometreillä, 20tkm/vuosi. - niromies
Jos autoja vertaa järjellisin perustein pitäisi verrata saman kokoluokan autoja samoilla suorituskyvyillä. Ja automaatteja keskenään tai manuaaleja keskenään.
Kulutuksen lisäksi pitää ottaa huomioon paljonko ajaa, ja mitä verot , vakuutukset ja huollot maksaa ja kuinka pitkäikäinen on moottori ja vaihteisto.
Kun on valinnut minkä kokoisen ja mallisen auton haluaa ja haluaako sen manuaalina vai automaattina, sen jälkeen jäävistä vaihtoehdoista kannattaa valita kokonaistaloudellisin, jos siis kustannukset on pääasia niinkuin tästä väittelystä voi päätellä.
Mun valintaani ei ole vaikuttanut pelkästään polttoaineen kulutus, litra sinne tai tänne.- Joopaa
Hankala ottaa Toyota mukaan vertailuun jos pitää verrata suorituskyvyltään tasaväkisiä autoja. Toyotalla ei ole ns. Golf kokoluokassa yhtään mallia joka olisi edes yhtä suorituskykyinen kuin halvin 1.0tsi Golf.
- Anonyymi
Joopaa kirjoitti:
Hankala ottaa Toyota mukaan vertailuun jos pitää verrata suorituskyvyltään tasaväkisiä autoja. Toyotalla ei ole ns. Golf kokoluokassa yhtään mallia joka olisi edes yhtä suorituskykyinen kuin halvin 1.0tsi Golf.
Toyotan mallisarjan kapeus on hämmästyttävää, onhan kyseessä kuitenkin iso valmistaja.
Keskon maksamaa propakanda paskaa koko Autohullut!
- oljenkortena
Niin tuohonhan sitä voi aina lopulta vedota jos tulokset ei miellytä omaa maailmankatsomusta.
- Anonyymi
Corollan hybridi hävisi oculle tm testissä. Vaikka tojo täysin uusi malli, ja ocu monta vuotta vanhaa tekniikkaa.
- Anonyymi
Tojon mukahybridi yhdistää ison moottorin iskutilavuuden heikkoon kulkuun.
- Anonyymi
Reaalimaailman testeissä joita suorittavat autoilijat itse, ei volkkarikonsernin ruopujen laatu koskaan ole vakuuttanut, muijan sedällä porsi skodasta kesällä jakopää, onneksi oli juuri haettu liikkeestä. Se siinä jäi ihmetyttämään kun seuraavaksi haki Audin, ilmeisesti kuvitteli että se olisi jotenkin parempi esitys.
- Anonyymi
Minulla 223 hp / <1700 kg "itselataava" hybridi, joka on kuluttanut koko ajan vähemmän kuin myös minulla oleva 150 hp 2,0 l TDI 6 vaiht. DSG / <1400 kg. Jälkimmäisestä pitää lisäksi maksaa dieselvero ja ajoneuvoverokin on suurempi. Hyviä kyllä nuo TSI:t, kun pärjäävät vähemmällä kuin TDI:t!
- Anonyymi
Tojolla ajetaankin ihan ikiomalla tavalla, siihen on oikein ohjeetkin.
https://blogi.rintajouppi.fi/kuinka-ajat-oikein-hybridilla- Anonyymi
Eipä taida Tojolla olla juurikaan noita plug-in hybrideitä, mistä tuossa pääosin puhutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida Tojolla olla juurikaan noita plug-in hybrideitä, mistä tuossa pääosin puhutaan.
On niitä ladattavia Priuksia monta. Ja niitä ostetaan lisää melkein joka kuukausi.
- Anonyymi
On tämä asiantuntijoiden paikka. Viisaat päät lyövät yhteen.
Sinccis
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi932426Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap262308Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191938Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791556- 1061497
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621267Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571062- 70981
- 78929
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903