Toyota jäi taas jumbosijalle TM:n vertailussa

Naurisvaris

Testissä oli pikkuautojen uusin sukupolvi, joista testiin oli otettu Volkswagen Polo 1.0TSI Comfortline, Kia Rio 1.0T-GDI ISG EX EcoDynamics sekä Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active.

Lopputlos oli:
1. VW Polo 8,8 p.
2. Kia Rio 8,6 p.
3. Toyota Yaris 8,5 p.

"Volkswagen Polo voi olla joidenkin mielestä tappavan tylsä, mutta sen kyvykkyyttä ei voi kukaan kieltää. "
"Neljännen sukupolven Rio on ottanut isoja loikkia kohti luokkansa kärkeä. Pitkä takuu antaa mielenrauhaa."
"Toyota Yaris on markkinoiden pikkuautomaisin pikkuauto. Fiksu ja taloudellinen valinta kaupunkiajoon."

54

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pronssitohjo

      Mutta sentään mitallisija :D

    • Toinen_Lehti

      Vertailu oli kylläkin Tuulilasi-lehdessä, mutta ei se sijoitusta miksikään muuta.

    • ei.murheenalhoa

      Kansa vaan on toimittajan kanssa täysin päinvastaista mieltä kun myyntilukuja ja myynnin kehitystä vilkaisee . Myydäänköhän noita kahta yhteensäkään niin paljon kuin tuota yarista? En yhtäkään noista kinnereistä haluaisi muualle kuin kaupunkiajoon.

    • njet.nafta

      Yaris hybridin myynti on noussut tänä vuonna jo yli 30 prosenttia, joten kyllä kansa tietää mihin voi luottaa! Ja puhtaamman autoilun edellä kävijät löytyvät Etelä-Suomesta.

      • noloYarisRuostuuTutkitus

        Romutuspalkkio ja isot alennukset, vähättelemättä vaarien uskoa.
        Ei se puhtaampaa ole jos erehtyy poistumaan kaupungin ruuhkasta.


      • plus.paketti

        Iso alennus on kusetusta. Pakollisena tulee varustepakettia päälle ovh-hintaan.


    • Yaris on vahvin siellä mihin se on tarkoitettu, eli kaupunkeihin. Hyvä huomata myös testistä:

      - paras väistökokeessa
      - pienin kulutus kaikilla osuuksilla
      - voitti Polon jarrutusmatkassa

      Itse yllätyin väistö- ja jarrutuskokeen tuloksista, kulutus oli itsestään selvää.

      • aasialainenFilosofia

        Mielenkiintoista, koska TM:n laajemmassa pikkuautotestissä Yariksen jarruja haukuttiin, koska etujarrut lukkiutuivat väistökokeessa. Ajoasentoa ei tahdo löytyä kenellekään. Ergonomiaa haukuttiin. Ja kun muistetaan Toyotan järjetön ruostuminen, niin melkoinen petos kyseessä.


    • yritä.ymmärtää

      "Kansa vaan on toimittajan kanssa täysin päinvastaista mieltä kun myyntilukuja ja myynnin kehitystä vilkaisee . "

      Vain jos katsoo rekisteröintitilastoja ymmärtämättä mitään autoista. VW Polo on sama auto kuin Skoda Fabia, Audi A1, Seat Ibiza jne. VW tekee samasta autosta monta eri versiota eri brändien alle.
      Tojon Yaris on vain ja ainoastaan Tojon Yaris.

      Trafi kertoo tämän vuoden osalta seuraavaa;
      TOYOTA YARIS 2 366

      VOLKSWAGEN POLO 1 666
      SKODA FABIA 1 011

      Jo pelkästään kaksi myydyintä versiota VW:n B-segmentin autosta ovat kansan mielestä useammin valittuja kuin Yaris. Sen lisäksi on monta muutakin versiota.

      • Mitäköhän Audin myyjä olisi mieltä tuosta, että A1 on sama auto kuin Fabia... Malleissa sama konsernin PQ25-pohjalevy (paitsi Fabia), moottori ja ohjaamon nippeleitä, mutta muuten ne ovat täysin erilaisia autoja. Eron huomaa kaikkein selviten ohjaamon materiaaleista ja äänieristyksestä.


      • konserni.dominoi
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Mitäköhän Audin myyjä olisi mieltä tuosta, että A1 on sama auto kuin Fabia... Malleissa sama konsernin PQ25-pohjalevy (paitsi Fabia), moottori ja ohjaamon nippeleitä, mutta muuten ne ovat täysin erilaisia autoja. Eron huomaa kaikkein selviten ohjaamon materiaaleista ja äänieristyksestä.

        Toki noissa autoissa on eroja, mutta pointti on se että VW tarjoaa laajan valikoiman autoja tuohon kokoluokkaan ja myynti jakautuu niiden kesken. Tojolla on tasan se yksi Yaris. Siksi voi syntyä harhakuva että Yaris on luokkansa myydyin auto. Autoista ymmärtävä tietää että VW:n "Polo-perhe" dominoi myös tuota kokoluokkaa.


      • HolistiYarisHybridosssss
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Mitäköhän Audin myyjä olisi mieltä tuosta, että A1 on sama auto kuin Fabia... Malleissa sama konsernin PQ25-pohjalevy (paitsi Fabia), moottori ja ohjaamon nippeleitä, mutta muuten ne ovat täysin erilaisia autoja. Eron huomaa kaikkein selviten ohjaamon materiaaleista ja äänieristyksestä.

        Totta on, että Audissa ja Fabiassa on joitain yhteisiä komponentteja, mutta samasta autosta ei voida puhua., kuten provopetterikin tietää.
        Tuon asian huomaa jo siinä vaiheessa kun kyseisiin autoihin istuu ja viimeistää siinä vaiheessa kun lähtee ajamaan. Se onkin sitten jokaisen oma asia miettiä onko erot sen euromäärän edestä järkeviä. Molemmat kyllä pystyy helposti perustelemaan valintansa.


      • aiempi.postaaja

        Myönnän että valitsin sanani huonsti kun sanoin että nuo kaikki olisivat sama auto. Se mitä oikeasti tarkoitin on se että ne kaikki perustuvat samaan platformiin. Ja pääsanoma oli tuoda esiin se fakta että VW:llä on laaja valikoima malleja Yariksen kokoluokkaan kun Toyotalla on vain Yaris.
        Kiistely siitä onko A1 sama auto kuin Fabia on täysin sivuraiteilla ja merkityksetön. Pahoitteluni huonosta sananvalinnasta.


    • ToyotaEIsoviIhmiselle

      Ja TM numerossa 20/2017 testasi pikkuautot ja järjestys oli seuraava:
      1.Seat Ibiza
      2.Kia Rio
      3.Ford Fiesta
      4.Hyundai i20
      5.Nissan Micra
      6.Suzuki Swift
      7.Citroen C3
      8.Toyota Yaris


      Eli AUTS!

    • Termit.ajantasalle

      "Malleissa sama konsernin PQ25-pohjalevy"

      Vain 20 vuotta tekniikasta jäljessä oleva käyttää termiä "pohjalevy". En tiedä onko termille "Platform" edes suomenkielistä käännöstä, mutta jokatapauksessa pohjalevy on jo aikaa sitten vanhentunut termi ja kuvaa väärin VW käyttämää shared modular-konseptia. Platform on paljon laajempi käsite.

      • Maalaistollo

        Entäs Toyotan pohja, mitäs nimitystä siitä pitäisi käyttää? Lavetti? Reki?


      • Wikipedia on siis aikaansa jäljessä, menepäs korjaamaan se ajantasalle. Kun rakastat selkeesti sarkasmia, niin kenties haluat korjata vielä lauseesi "Se mitä oikeasti tarkoitin on se että ne kaikki perustuvat samaan platformiin". Tämähän ei pidä paikkaansa, Fabiassa on eri "platform"...


      • hyvin.bongattu
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Wikipedia on siis aikaansa jäljessä, menepäs korjaamaan se ajantasalle. Kun rakastat selkeesti sarkasmia, niin kenties haluat korjata vielä lauseesi "Se mitä oikeasti tarkoitin on se että ne kaikki perustuvat samaan platformiin". Tämähän ei pidä paikkaansa, Fabiassa on eri "platform"...

        Tarkasti ottaen juu. Fabiaa ei ole vielä päivitetty uusimpaan versioon, mutta se on vain ajan kysymys.


    • 535435

      Ei kannata huolestua. Ei kukaan pakota ostamaan Yarisia.

      Uskoisin että useimmat aikuiset ostaa auton muutenkin itselleen eikä lehden testaajiile.
      Autoissa on paljon sellaistakin mitä ei pisteytetä ja pisteytyksen painotuksetkin kannattaa säätää oman tarpeen ja mieltymyksien mukaan.

      Hyviä autoja ei ole joten kannattaa valia omaan käyttöön vähiten huono eli auto missä ei ole omassa käytössä häritseviä asioita.

      itseä häiritsee paljon mm. vetoinen ja meluisa ilmastointi, surkea penkin selkänoja, riittämättömät rati säädöt, huono radion äänenlaatu, surkeasti tyjäkäynniltä (moottorijarrus 5km/h nopeuteen ja kaasun painaminen) reagoiva moottori ja vaihteisto jne...
      Monia muita nämä ym. asiat ei häritse.

      • johanpomppastaas

        No tuskin nämä lehden testaajat itselleen kaikki ostaisivat testivoittajaa, on ihan eri asia ajella viikon eriautoilla, saatikka ostaa omalla rahalla vuosiksi autoa,harva ostaa esim seatia,renua,pököttiä omalla rahalla,vaihtoarvo nä i ssä huomattavasti alempi kuin eräillä muilla merkeillä.
        Mitä tulee testiin on erikoista että se auto joka käyttäytyy ääritilanteissa kehnoiten,jossa on huonoimmat jarrut ja sellaiset turvavyöt jotka ovat ala-arvoiset,eikä täytä edes liikennekelpoisuuden vaatimuksia voi voittaa testin....sanoisin että tl jatkaa omituista linjaansa...
        Kerrottakoon vielä ettei kukaan pahoita mieleensä etten huolisi yhtäkään näistä autoista itselleni


    • seataudiskodaVWsama

      Naiset ei varmaan lue autolehtiä ja maksettuja mainoksia

      Riittää kun auto luotettava ja korjaamista ei ole. Lienee nuoret hyvätuloiset miehet ja perheet ostelee näitä audiVWskodaseat tuotteita.Ei niin väliä vaikka tuhansien korjauskuluja riittää?

      Toyota on työkalu arkeen ja VW tuotteisiin taas tarvitaan työkaluja tiuhaan

      • osssssVWviat

        asialinja


    • selvä.peli

      Tojoihin pitää laittaa lakisääteinen 100 km/h lätkä, niin kaikki tietävät missä mennään ja miksi mennään joskus tuskallisen hiljaa.

      • Huvinsakullakin

        Taitaa vaan niin olla että volsuun ei riitä edes 100km/h lätkä, vaan ko. auto pitäisi olla rekistöröity ainoastan 4 hengelle,koska ei täytä turvallisuusvaatimuksia edes lainpuitteissa.


      • sillä.me.ajetaan
        Huvinsakullakin kirjoitti:

        Taitaa vaan niin olla että volsuun ei riitä edes 100km/h lätkä, vaan ko. auto pitäisi olla rekistöröity ainoastan 4 hengelle,koska ei täytä turvallisuusvaatimuksia edes lainpuitteissa.

        Neljälle hengelle on jo kauhean suuren ostobuumin kohdannut Prius Plugin.


    • Hojohojo

      Tojoon myynti lopahtaa kun nämä ukot lippalakeissaan on vanhainkodeissa.

      • ParhaistaParhain

        Yaris Hybrid, siitä ei kaupunkiauto enää paljoa voi parantua, taattua Toyta-laatua, nam...


      • rahalle_vastinetta

        No ihan mikä tahansa kyllä parempi.


      • Hybridikuluttaa
        ParhaistaParhain kirjoitti:

        Yaris Hybrid, siitä ei kaupunkiauto enää paljoa voi parantua, taattua Toyta-laatua, nam...

        Auot ostetaan yleensä pitkän matkan ajoa varten. Kaupungissa voi matkustaa joukkoliikenteen kulkuneuvoilla.


      • Elämässä_oppinut
        Hybridikuluttaa kirjoitti:

        Auot ostetaan yleensä pitkän matkan ajoa varten. Kaupungissa voi matkustaa joukkoliikenteen kulkuneuvoilla.

        Tämä on täyttä totta. Esimerkiksi Vw-hybridiauton taloudellisuus loppuu alle 30 km matkalla ja kulutus pomppaa 7-9 l/100km tilanteesta riippuen. Prius Plug-in kulutus sen sijaan pysyy samalla tasolla kuin muidenkin Toyotan hybridien kulutus eli 3-4,5 l/100km


    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

      ennemmin otan yariksen kuin minkään vw tuotteen. liikaa on rahaa mennyt skoda fabiani remontteihin, kolme moottoria porsinut ja kaksi vaihteistoa. vetokoukku tipahti tielle kun runkopalkit niin mädät. juhannusaattona pääsin 150metriä kotipihasta niin moottori porsi sisuskalunsa pihalle. on muuten takuuajoista lähtien tullut skoda erittäin kalliiksi. on se vaan ihme ja kumma kun takuu ei korvannut mitään edes takuun aikana, eihän vissiin takuu heikennä skoda merkkikorjaamon katetta, valmistajahan remontit maksaa takuun ajan...?

      • sitä.elämä.on

        Ottamalla ei hyviä autoja saa mutta ostamalla kylläkin ja ne eivät ole välttämättä Tojoja.


    • SellaistaSe

      Onhan ne maksettuja vertailuja, kaikki sen tietää, että muuten Toyotan ylivoima olisi valtaisa myynnissäkin. Nyt on muiden myyntiä nostettava...

      • luuserit.selittävät

        1.Seat Ibiza
        2.Kia Rio
        3.Ford Fiesta
        4.Hyundai i20
        5.Nissan Micra
        6.Suzuki Swift
        7.Citroen C3
        8.Toyota Yaris

        Ja nämä kaikki muut ovat maksaneet lehdelle mutta tojo ei? Kyllä teillä on niin luusereiden selitykset ettei mitään rajaa.


      • itsetutkiskelun.paikka

        Kenen mielestä tällaisen postauksen kirjoittaisi joku täyspäinen aikuinen ihminen?
        Mietipä nyt vähän itsekin. Sut on niin nähty ja kaikki nauraa sulle.


      • sthwthjt
        luuserit.selittävät kirjoitti:

        1.Seat Ibiza
        2.Kia Rio
        3.Ford Fiesta
        4.Hyundai i20
        5.Nissan Micra
        6.Suzuki Swift
        7.Citroen C3
        8.Toyota Yaris

        Ja nämä kaikki muut ovat maksaneet lehdelle mutta tojo ei? Kyllä teillä on niin luusereiden selitykset ettei mitään rajaa.

        Toyo maksoi, mutta ei tarpeeksi. Toyotan todellinen taso alkaa näkyä, runsaista maksetuista lehtimainoksista huolimatta.


    • kallisylläpitääVWaudi
      • suuriKiitosHolistiosssss

        Kiitos Holistiosssss kun nostelet tätä ketjua ylös, niin kaikki näkevät kuinka surkeasti Toyota menestyy vertailuissa muihin merkkeihin.


    • Tojoton

      Toyotan markkinoinnin mielestä varmasti kyseessä on menestys; Toyota oii vertailussa kolmas. Yleensä Tojot sijoittuvat paljon heikommin vertailuissa.

      • se.viimeinen

        Kolmas? Vertailussa oli kahdeksan autoa ja tojon sijaluku oli kahdeksan. Kaikki muut olivat parempia.
        Ei ainoastaan Volsut jotka ostavat voittonsa, mutta myös Kia, Ford, Hyundai, Nissan, Suzuki ja Citroen.
        Mikähän teron selitys on tälle asialle että myös nämä automerkit pesivät tojon?


      • Edelleen_viimeinen
        se.viimeinen kirjoitti:

        Kolmas? Vertailussa oli kahdeksan autoa ja tojon sijaluku oli kahdeksan. Kaikki muut olivat parempia.
        Ei ainoastaan Volsut jotka ostavat voittonsa, mutta myös Kia, Ford, Hyundai, Nissan, Suzuki ja Citroen.
        Mikähän teron selitys on tälle asialle että myös nämä automerkit pesivät tojon?

        Tuulilasin testissä autoja oli kolme ja Toyota pääsi niukasti mitalisijalle (kolmas).


    • Ainaviimeinen

      Toivota on suorastaan legendaarisesti aina viimeinen. On vaikea kuvitella ettei toyota osaisi hoitaa suhteita lehdostöön siinä kun muutkin. Taitaa vaan olla nykymuotia puhua "valemediasta" aina kun faktat ei miellytä.

      Mitäs veikkaatte, miten Aven seuraaja Camry pärjää testissä omassa, melko kalliissa hintaluokassaan?

      • Vw-ei.koskaan.enää

        Vain köyhä haaveilija miettii jotain testimenestyksiä. Kun kokemusta on yli 40 vuoden ajalta erilaisista autoista ja niiden huoltamisesta sekä korjaamisesta, on paskan yhdentekevää kuinka joku auto on ns. testissä pärjännyt. Kestävyys ja yleinen luotettavuus ratkaisevat ja silloin Toyota sekä erityisesti Lexus ovat kirkkaasti kärjessä.


      • saksalainen.laatu
        Vw-ei.koskaan.enää kirjoitti:

        Vain köyhä haaveilija miettii jotain testimenestyksiä. Kun kokemusta on yli 40 vuoden ajalta erilaisista autoista ja niiden huoltamisesta sekä korjaamisesta, on paskan yhdentekevää kuinka joku auto on ns. testissä pärjännyt. Kestävyys ja yleinen luotettavuus ratkaisevat ja silloin Toyota sekä erityisesti Lexus ovat kirkkaasti kärjessä.

        Myönnän että olen juniori sinuun verrattuna. Autonomistamisesta on vain noin 30 vuoden kokemus. Volkkarin omistamisesta noin 20 vuoden kokemus. En kyllä lähde vaihtamaan volkkaria mihinkään muuhun merkkiin luotettavuuden takia. Yhden vesipumpun olen joutunut maksamaan näiden vuosien aikana ja sen maksan mieluusti. Paljon typerämpää olisi ollut maksaa kaikki nuo tojon välihuollot joista olisi tullut maksaettavaksi pitkä penni kaupan päälle huono ajettavuus ja kovin halvanoloinen kovamuovisisusta. Eikä kuskin ergonomiakaan ole kovin kehuttava.


      • HolistinValheetJaSadut
        Vw-ei.koskaan.enää kirjoitti:

        Vain köyhä haaveilija miettii jotain testimenestyksiä. Kun kokemusta on yli 40 vuoden ajalta erilaisista autoista ja niiden huoltamisesta sekä korjaamisesta, on paskan yhdentekevää kuinka joku auto on ns. testissä pärjännyt. Kestävyys ja yleinen luotettavuus ratkaisevat ja silloin Toyota sekä erityisesti Lexus ovat kirkkaasti kärjessä.

        Hehee, vai luotettavuus? No sitten Yaris ei ei ole valintasi. Se ruostuu jo kestotestin aikana siihen malliin, että ei mene ensimmäisestä katsastuksesta läpi ja mikä huiminta, jopa metallikuorisen liittimen kuori oli sulanut kokonaan pois ja liitokset toimi kuin ihmeen kautta. Ajoltaan ja mukavuudeltaan Yaris on kaikkein kehnoin. Ne autokokemukset jotka on yli kymmenen vuotta vanhoja ei auta tämän päivän autojen kanssa. Jos tutkit niitä oikeita kestävyys ja luotettavuus tutkimuksia, niin voit todeta ettei Toyota pärjää kuin alle keskiarvon. Katsastus ei kerro auton kestosta tai luotettavuudesta, vaan ainoastaan omistajan tunnollisuudesta ja katsastushuolloista.
        Vai kuinka 40 kokemusta omaava Holisti?


      • Yarisman

        Luotettavuus on kaikissa toyotissa ylivoimainen muihin verrattuna. Kymmenen vuotta vanhalla Yariksella on paljon enemmän vuosia jäljellä kuin uudella VW Pololla. Kymmen vuotiaana Yariksessa ei löydy mistään ruostetta, mutta puoli vuotias polo on jo pahasti ruostunut. Ominaisuuksiltaan Yaris on valovuosia edellä polosta.


      • aasialainenKusetus
        Yarisman kirjoitti:

        Luotettavuus on kaikissa toyotissa ylivoimainen muihin verrattuna. Kymmenen vuotta vanhalla Yariksella on paljon enemmän vuosia jäljellä kuin uudella VW Pololla. Kymmen vuotiaana Yariksessa ei löydy mistään ruostetta, mutta puoli vuotias polo on jo pahasti ruostunut. Ominaisuuksiltaan Yaris on valovuosia edellä polosta.

        Yarishan ruostui jo Autobildin kestotestin aikana huonoon kuntoon, eli 2 vuotta ja 100tkm aikana. Ajo-ominaisuuksiltaan Toyotat ei pärjään mihinkään muuhun verrattuina, fakta sekin. Yaris on todella surkea paketti joka ei tule kestämään samoja kilometrejä kuin kilpailijat, ihan turha yrittää puhua muuta.


      • Yarisman

        Yaris on aito TOYOTA. Toyota on kuuluisa viattomuudestaa. lisäksi kestäväksi ja pitkäikäiseksi todettu. Ruoste ei ole Toyotan ongelma. Se ruostuminen kuuluu Ranskalaisten ja Skodan ominaisuuksiin. Niitä ruosteisia Ranskiksia ja Skodia on parkkipaikoilla pilvin pimein, mutta ruosteista Toyotaa siellä ei näe. Ajo-ominaisuuksiltaan Yaris hakee vertaistaan kokoluokassaan ja muutenkin kaikin puolin paljon edellä muita.


      • Renault_maistuu_
        Yarisman kirjoitti:

        Yaris on aito TOYOTA. Toyota on kuuluisa viattomuudestaa. lisäksi kestäväksi ja pitkäikäiseksi todettu. Ruoste ei ole Toyotan ongelma. Se ruostuminen kuuluu Ranskalaisten ja Skodan ominaisuuksiin. Niitä ruosteisia Ranskiksia ja Skodia on parkkipaikoilla pilvin pimein, mutta ruosteista Toyotaa siellä ei näe. Ajo-ominaisuuksiltaan Yaris hakee vertaistaan kokoluokassaan ja muutenkin kaikin puolin paljon edellä muita.

        Yaris on Ranskassa tehty ja varmasti herkemmin ruostuva kuin perinteiset ranskalaismerkit.


    • uppoaa.kuin.tiiliskivi

      "Kestävyys ja yleinen luotettavuus ratkaisevat ja silloin Toyota sekä erityisesti Lexus ovat kirkkaasti kärjessä."

      Uuden Lexuksen ostaminen on taloudellinen katastrofi. Siitä ei saa vaihdossa yhtään mitään. Kaikki muutkin autot ovat luotettavia mutta Lexus on aivan omassa luokassaan arvonalenemisen suhteen. Tämän ymmärtää melkein kaikki joiden tulotaso sallii tuon hintaluokan auton ostamisen, siksi Lexuksia ostetaan vain muutama per vuosi.

    • rahan.haaskuuta

      Nämä tojomiehet tuntuvat olevan kaikenkaikkiaan ikälopuilla katiskoilla ajavia kitkuttelijoita. Ihan kiva jos tojo on kova sana siellä segmentissä. Terveisiä viemäriin.

      Teille tiedoksi. Kun ajaa uudemmalla kalustolla niin ei tarvitse miettiä lainkaan luotettavuusjuttuja. Kaikki autot ovat luotettavia ekat 10 vuotta. Plussana se ettei saksalaisia tarvitse käyttää huolloissa 15.000 km välin niinkuin tojoja. Selvää säästöä.

      • ToyotaRuostuu

        Juuri näin.
        Vaarit ostaa uusia Toyotia, koska ne oli luotettavia ja vaihtavat ne taas uusiin 2-3 vuoden päästä kun mittarissa on max. 25tkm ja sitten kehuvat kun oli hyvä auto ei vikoja, parit takaisinkutsut ja muutama huolto ja kaikki siinä. Näin se legenda elää


    • uuttapukkaaheti

      On nää tojo hihhulit uskomattoman fanaattista porukkaa.
      Vaikka mitä tojotasta hajoaa. tai kori mätänee, niin selityksiä riittää.
      Aina uusi aloitus, jos jokin keskustelu ei ole ollut tojon kannalta mieluisa.

      • aktiivihuoltoEliKorjaus

        Juuri näin, ne vikojen korjaus on vain isompi huolto, muilla ne tulkitaan korjauksiksi.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3583
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    3. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3342
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2046
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1972
    7. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      43
      1790
    8. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1686
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1645
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe