Onkos kenelle jo kertynyt kokemuksia Scanian 5-sylintereisistä moottoreista, miten on oltu tyytyväisiä teho/vääntö ominaisuuksiin ja miten ovat kestäneet?
Viisipyttyiset Scaniat
Topias
175982
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 17
Vanhimmat
Enpä menis suositteleen edes vihamiehelleni...
Elikkä siis toisin sanoen ei minkäänlaisia omakohtaisia kokemuksia. Tuskinpa olet edes nähnyt kertaakaan luonnossa
???
Scania tosiaan käytti viisisylinterisiä moottoreita, mutta ainoastaan mallisarjoissa 112,113,142 ja 143 ja näissä malleissa oli rinnan tarjolla 5,6 tai 8 sylinterisiä koneita 5 sylinterisellä koneella varustetun tunsi nokalla olevasta "Intercooler"merkistä.
Scanian 9-litraiset moottorit
Scanian modulaarinen palotila uudessa koossa: viisi rivissä olevaa sylinteriä, joissa kaikki Scanian suurempien rivimoottoreiden ja V8-moottorien edut, mutta kevyemmässä ja kompaktimmassa muodossa.
Tämä teksti on lainattu www.scanauto.fi sivulta
Heititkö sinä tuon vitsinä. 112 ja 113 sarjoissa oli kutoskoneet ja 142 ja 143 sarjoissa v8 koneet. "intercooler" tarkoittaa välijäähdytystä ja sitä merkkiä käytettiin aikonaan Scanian keulassa, muistaakseni 2:s sarjassa. Nyt Scanian 9:n litran koneet on viisimukisia, ja näitä käytetään lähinnä jakeluautoissa. Kokemusta ei varmaan näistä vielä kovin paljon ole, mutta uusi konemalli on yleensä aika altis lastentaudeille.
oot sie jotain nappija syönyt ajuri, tuo äskeinen kyllä oli niin sekaista hullun puhetta!
Kuules Volvomies2, jätä jo ne viimeiset oluet vaikka lihavalle muijalles ja anna sille jo ne sen syrjähypyt anteeksi.Mitäs olet aina ajossa.Volvossa on kyllä nappiloita, mut mut ku tota voimoo eeii uoo niinko kanikassa(helvetin savolaiset)
Älä Scania-mies pieksä muijaasi.jos menee
hermot.Kannattis vaihtaa autoa,,,
Olen ajnut nyt noin 20 000 km Tukholman jakeluliikenteessä tällaisella viisipyttyisellä.
Pitää muistaa että tätä konetta pitää verrata vanhaan 9-litraiseen ja kyllä se ihan hyvin siihen nähden kulkee. Täydellä kuormalla kyllä jää jotain puuttumaan kuutoseen verrattuna, mutta aika vähänhän sitä täydellä kuormalla ajetaan jakelua. Pieniä elekroniikkamurheita on ollut, mutta tien päälle ai ole tarvinnut jäädä. Saa sitten nähdä kun on enempi kilometrejä takana.
Siis ihan kelpo peli
uus P-sarja on ENSIMMÄINEN Scania jossa on 5 syl moottori
..Onhan siinä scaniassa enempi sylintereitä kuin
viisi,jos laskee kompuran sylinterit mukaan olis
ainaki 7.
ja ventiilejä jos laskee joka pyörän
Koska näytti tulleen vähän epäselvyyttä tuosta tarkoittamastani moottorityypistä, niin selvennyksen sana paikallaan: tarkoitin uusia 9-litraisilla moottoreilla varustettuja malleja - nehän on nykyisin varustettu 5-sylinterisillä moottoreilla.
Noita viitoskoneita ei taida olla paljon ainakaan sora-autoissa? Miten lienee muuten myyty Suomessa?
Itselläni ei ole kokemusta Scanian viitoskoneista,joistakin muista kyllä.
--
.scaniallla näin yhen jakoauton.oli huollossa.
Siistin näkönen se kone..aika pieni kooltaan,
Muuta en tiedä kuin,että lohko tulee scania
brasilia tehtaalta.Vois sopia työkoneisiin
paremmin...mutta k-autossa!?Man ja mb kokeilivat,
mutta ei saanut suurta suosiota.
Ei ollut kovin sulo soinnut vähintään 6-sylinteriseen tottuneelle. Josko lie muuten vaikka kuin hyvä. Sillähän nuo scanialla on perustelleet noita ,että niihin käy samat osat kun isompiinkin.
niin se ääni,ei kyllä ole mikään kivan kuulonen,
ja eipä tuo hyökännyt kovin kiihdyksessä.
Mutta otteko te poijaat nähneet Scania Vabiksen 8-pyttystä SUORAA MOOTTORIA?Löytyy muuten naapurimaasta semmonen k-auto.Noin 160 hv.Vm.1954.
Motti on kotoisin veturista ns. lättähatusta.Tätä kuormuria tehtiin vain muutama kappale.