Fiesta 2016 lämppäri ja turvavyöhälytys

Sekajäte

Ostin viikko sitten Ford Fiesta Titanium ecoboost 1.0 100hv. vm. 2016. Ihmettelyä on herättänyt se, että autossa ei tunnu olevan turvavyöhälytystä, vaikka ohjekirja niin sanoo. En löydä kyseistä valoa mistään eikä hälytä, jos turvavyöt eivät ole päällä kuskilla tai apumiehellä. Osaako joku auttaa?
Lisäksi ihmetystä on myös herättänyt lämmityslaite. Autossa on automaattinen ilmastointi ja jos säätelen vaikka 20 asteeseen, puhaltaa kylmää. Näprättyäni laitetta, jossain vaiheessa puhaltaakin yhtäkkiä lämmintä. Outoa

2

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Focus_mk1

Automaattinen ilmastointi puhaltaa kylmää, jos lämpötila-asetus on matalampi kuin auton sisällä on. Käynnistettäessä helteellä ilmastointi puhaltaa aluksi täyssillä, jotta sisätila jäähtyy nopeasti. Auton sisälämpötilan laskiessa lähelle asetettua lämpötilaa, ilmastointi hiljenee ja pitää lämpötilan asetetussa astelukemassa.

Jos ulkona on tosi lämmin ja aurinko paistaa, ilmastointi puhaltaa jatkuvasti vähän voimakkaammin.

Jos lämpötila-asetus on suurempi, ilmastoinri puhaltaa lämmintä (tai odottaa ensin että moottori lämpenee) ja hiljenee sitten, kun sisätila on lämmennyt. Tulipalopakkasella puhallus pysyy kovempana.

Puhallinnopeutta ja käytössä olevia ilmasuuttimia voi säätää manuaalisestikin, ja siloinkin automaatti yrittää saavuttaa halutun lämpötilan.

Ainakin ykköskoppaisessa Focuksessa automaatti-ilmastointi on toiminut hyvin ensimmäiset 14 vuotta. 🙂 Hyvä matka-ajossa, kun samoilla säädöillä pärjää ympäri vuorokauden.

• uusavuttomuudenHuippuja

2016 autossa on takuu voimassa, joten jos on ongelmia tai epäilyjä, niin kannattaa suunnistaa merkkihuoltoon ja jättää Suoli rauhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109