Yksi minun suosikkipaikoistani on Länsi-Australia ja siellä autiomaa "outback". Siellä puskassa, punaisen mullan maassa keskellä suurta autiutta, täydellisessä hiljaisuudessa, kuuman auringon alla ihminen voi olla yksin omien ajatustensa kanssa. Poissa on kaupunkien melu, ilmansaasteet, mainosvalot, kiire, tv, netti, kännykkä ja kaikki muu häiritsevä. On vain minä ja ehkä lauma kenguruita, kymmentuhatpäinen parvi kanarialintuja, parimetrinen myrkkykäärme ja metrinen "sisilisko", mutta ne eivät häiritse, päin vastoin, ne antavat hienon elämyksen Australian luonnosta. Sinne mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi. Suosittelen Australiaa muillekin, on hieno maa.
Alla aiheeseen liityvä pieni runo, josta käy selville, mitä harrastan puskassa. Runossa mainittu auto on Nissan Patrol ja Honda on mönkijä. Kärry on katettu auton peräkärry, joka on Perthissä tuttavan pihassa odottamassa seuraavaa reissuani. Kärry on täynnä tavaraa. Tähän viestiin kuuluisi myös valokuva, mutta sitä ei voi liittää.
AUSSIKULLAN KUTSU 2018
Taasen kuulen kutsun kullan
luokse kuuman punamullan
Kutsu kuuluu, polttain rintaa,
kuopsuttamaan mullan pintaa
Lupaa hipun, lupaa toisen
seikkailunkin suurenmoisen
Clermontista löytyy kultaa
kun vain kaivaa punamultaa
Toiset saaneet monta kiloo
siit ei mulle paljon iloo,
koska pidän vapaavuoden
aikaa Lapille nyt suoden
Auton olen poies myynyt
jäljel on vain peitot, tyynyt
Kärry vielä talles on
kamain suoja ehdoton
Ei oo myöskään Hondaa enää
kulkeminen tekis tenää
Unelmissain kierrän puskaa
mielessäni tuntein tuskaa
Ehkä parin vuoden päästä
pääsen poies Suomen säästä,
etsimähän aussikultaa
kuopsuttamaan punamultaa.
PN
21.05.2018
Aussi Outback
Pecka
1
408
Vastaukset
- VainPinboille
Ota hyvä tyttö yhteyttä aus-fin parituskanavaan, sieltä on jo kymmenettuhannet pimpoblondit löytäneet itselleen pysyvänoleskeluluvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5148775Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1536068Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3535106Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli634716Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s974313Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664033SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1813883- 911828
- 1031374
- 47939