Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihastunut transihmiseen

Kiskiskis

Taidan olla ihastunut transihmiseen ja olen kohtuu varma, että kiinnostus on molemminpuolista. Emme ole puhuneet transsukupuolisuudesta mitään, eikä minulle ole mitään väliä, mitä kyseinen henkilö on ulkoisesti, koska pidän hänestä ihmisenä paljon. Kuitenkin käytännön asiat mietityttävät ja ylipäätään olisin kiinnostunut tietämään miten hän identifioi sukupuoltaan ja seksuaalisuuttaan. En oikein tiedä, miten asian ottaa puheeksi, koska pelkään, että sanon jotain typerää tai vielä pahempaa, loukkaan oikeasti häntä. Minulla on entuudestaankin transihmisiä tutuissa (ei kovin läheisissä ihmisissä tosin), mutta ei minulla ole heiltä ikinä ollut tarve kysellä heidän prosessistaan. Saati, että minulla olisi ollut kiinnostusta siihen, mitä heiltä löytyy jalkojen välistä. Mutta ihastuksen kohdalla asian on tietysti toisin.

Miten tällaiset asiat voisi ottaa puheeksi ihastuksen kanssa?

6

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jebutti

      Jos olette ihan hyvissä puheväleissä niin kysyt vaan kohteliaasti "Saanko kysyä sulta jotain henkilökohtaista?" Tai jotain vastaavaa. En tietenkään voi puhua kaikkien puolesta, mutta jos henkilö ei ole mitenkään "kaapissa", niin häntä tuskin haittaa vastata kysymyksiin. Itseä ei ainakaan haittaa, ei vaikka toinen kysyisikin jotain hölmömpää. Itse arvostan että ihmiset kysyvät ja haluavat tietää, eivätkä esim. vain hiljaa hyssytellen muodosta jotain omia ennakkoluulosia käsityksiä.

      Netissä on ihan ilmaiseksi ladattavissa suomenkielinen lehtinen "Seksi ja trans", joka on suunnattu niin transsukupuolisille kuin heidän läheisimmilleen. Siinä käydään läpi ihmissuhteessa esiintyviä mahdollisia ongelmia, liittyen sukupuolen moninaisuuteen. Googlesta löytää hakusanoilla: Transtukipiste, "trans ja seksi"

      • Kiskiskis

        Kiitos vastauksesta ja siitä, että vinkkasit tuosta "trans ja seksi" -lehtisestä. :)


    • KysySuoraan

      Nykyisin ihmiset puhuvat yleisesti sairauksistaan joten hyvinkin voit kysyä että milloin hänen tautinsa diagnosoitiin.

      Siitä se lähtee...

      • SultaKysynSuoraan

        Onko sulla diagnosoitu aivojen vajaatoimintaa vielä? Auttas ymmärtää sua aika lailla. :)


      • NäinAsiaOn

        Totta tuokin, hoitoon ei pääse ilman diagnosia.


      • KysynMinäkin
        SultaKysynSuoraan kirjoitti:

        Onko sulla diagnosoitu aivojen vajaatoimintaa vielä? Auttas ymmärtää sua aika lailla. :)

        Ei löytynyt vikaa kun viimeksi kuvasivat.

        Milloin sinun sairautesi paljastui?


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe