Mistä apua naisihmisen hiustenlähtöön? Ikäasiako?

HiuksetKohtaPoissa

Minä alkaa olla aika epätoivoinen, kun lähtee niin paljon hiuksia harmaasta hentoisesta tukastani. Se kiinnostaa, että onko tämä ilmiö jokin ikään liittyvä ja siksi väistämätön? Onko palstalaisilla samaa kokemusta?

En tiedä sairautta tai puutosta, johon hiusteni lähtö liittyisi. Hiljattain on otettu laajat labrat, joissa mm. monipuolisesti kilpirauhaskokeet, mutta labra-arvoni kunnossa.

Päälle päin eli päähäni olen käyttänyt esim. xz-öljyhoitoa ja myös ravinteikkaita hiusvesiä hiuspohjaan. Pariinkymmeneen vuoteen en ole shamppoota käyttänyt, kun sitä en tarvitse, vaan on aivan liian voimakasta sellaisella pestä. Pesen mm. hoitoaineella ja ihan vedelläkin vain, näin päänahka ei kuivu ja kiristä. Sitten hiuksiin jätettäviä aineita käytän muutoin pitämään lentoa kurissa ja niitähän on monia. Masentaa kun kaikkialla kotonani aina hiuksia, jotka eivät voi olla kenenkään muun kuin minun.

42

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wemdo

Minä yritän tavallani.

Hyvä alku itsellesi olisi olla uskomatta tuohon epätoivoiseen yritykseen jossa Halla-ahota tehdään Suomen pääministeri.

Kyllä tuollaisella lähtee hiukse päästä.

• hyvät-neuvot-tarpeen

HAH HAH HAAAA,,,

että Halla-Ahon takia lähtee hiuksetki päästä, hehehehehehee, mihin mennään nauramaan,

noooh asiasta toiseen,

minullaki lähtee hiukset päästä mutta en syytä Halla-Ahoa siitä, kun enoikeestaan tunne koko ihmistä,
        pidän vaan häntä tavallista älykkäämpänä politikkona,

Olisi kyllä kullanarvoinen tieto,
        millä estetään vanhan ihmisen hiustenlähtö,
        varsiki naisten,

miehille kalju on vaan komistus,
        mutta ei se kyllä naiselle oikein ole sopiva kamapus,

jos löytyy lääkäri palstalta,
        voisko neuvoa mikä vaivaa nais-ihmistä
        jolta lähtee hiukset, enen paksu kuontalo,

vielä naurattaa, ei viittitä Halla-Ahoa syyttää mummojen hiustenlähdöstä, hah

• HiuksetKohtaPoissa

Aloittaja tässä.
      Aina välillä käyn täällä lukemassa ikätovereideni keskusteluja. Jo aiemminkin ole ihmetellyt, miksi ei olla "kunnolla" vaan vähän kuin lastentarhassa. Mutta ehkä tämä onkin viihdepalstaksi tarkoitettu meille.
      Siis tarkoitan, etten saanut aikaan keskustelua aiheesta naisten hiustenlähtö. Tosin ei se niin tarpeenkaan ole, kyllä muuallakin on keskusteluja kokemustenvaihtoineen aiheesta. Pärjään niillä. Ja ehkä menen ensin ihan ihotautilääkärin luona käymään, se voisi lausua jotakin, että onko hiuspohja ensinnäkään terve.
      Kiitos kuitenkin ja kaikkea mukavaa meille elämässä.

• tukka-lähtee-

Olen huomannu ihmistenilmoilla kulkiessani ,
        kaikilla meidän ikäsillä on selvästi tukka harventunu huimasti,
        liityisköhän hiusten lähtö ikään,
        en tiedä,
        minulla on sama ongelma,
        ennen niin vahvat hiukset nyt harveneet huimaa vahtia, hiuspohja näkyy mosessa paikkaa päälaella ja sivustalla,

varmaan kohta pitää mennä läkäriltä kyseleen voiko autaa asia ,
        miksi tukka lähtee ja onko siihen lääkettä,
        olisi mukava jos moni ottas asian kantaa,
        onko joillaki saatu tukan harveneminen pysäytettyä,

onko niin kuin vanha sananlasku sanoo,

tukka ja järki eivät pysy samassa päässä, heh,

tukka lähtee mutt´¨ järki jää , no olishan sekin joku lohtu sentään,

• Hiuksiavaikkajaettavaksi

Mitä sinä aloittaja syöt ruuaksesi? Ovatko ravintoasiat kunnossa ja ns. hanskassa? Huono ravinto ja roskaruoka vaikuttaa myös hiusten kuntoon .

• hiustohtori

siirry kasvisruokavalioon
        lopeta lihanhsyönti
        harjaa hiuksesi aamuin illoin vähintään 100 harjanveroa kerta eli 200 vetoa vuorokaudessa'
        pese hiuksesi vähintään joka toinen päivä
        liikunta on tärkeää lenkkeile joka päivä vähointään 5 kilometriä päivässä
        nuku hyvin vähintään 8 tunnin yöuni pitää olla

jos noudat näitä ohjeita hiuksesi vahvistuu ja tuuhenee kuin myös voi hyvin

• Opiskelelisää

"Tohtorilta" ei näköjään onnistu tuo vasemman laidan lukutaito.

• Mrs.W

Hommaa peruukki, ei se nyt niin kamalaa ole. Itselle hommasin kun sain sairaalasta maksusitoumuksen. Moni tietää mitä sen takan on, joten jätän kertomatta.

Tuolla se on tätänykyä jossain laatikon pohjalla odottamassa aikaa kun/jos hiukset ei joskus olekaan lähtökunnossa ja mennä pitäisi.

Jos ikää on yli 70 niin kyllä useimmilla on jo hiukset harvenneet, ja harvenevat lisää. Eli ikäkysymys tämä on suurimmalta osin meidän ikäluokassamme. Vanhuus ei tule yksinään, se on vain hyväksyttävä. Hiusten oheneminen lienee yksi vaarattomimmista vanhusten vaivoista.

• hertty

Jospa Hän ei ajatellut luomiskiireissään ihmistä 2000 luvulle. Nykyisin on liikaa kemikaaleja ja liikaa hienostelua olla puhdas. Myös iholle on parempi jos pesemisen jättäisi vähemmälle. Ihon luontaiset rasvat ym henkilökohtaiset suoja aineet ja hajut pestään pois. Otaksun että Hän suunnitteli ihmisen eliniäksi lisääntymisvaiheen päättymisen.

• MelkeinLääkäri

Aloittajan ongelma on juuri tuo ettei käytä Shampoota ollenkaan. Shampoo PESEE päänähasta rasvat pois, ja hiustuppi pääsee "hengittämään".
      Kun hiestä kertyvä rasva on mikrotasolla tukkimassa hiustuppea kuolee se lopulta ja hius irtoaa. Oikeat vitamiinipillerit auttavat myös perus ravinnonsaannissa koska kaikenmaailman roundup geenimanipuloidut vihannekset eivät enää nykyisin anna koko sitä vitamiinimäärää mitä tarvittaisi.
      Shampoiden tulee olla laadukkaita. Itsellä ainakin ElVital shampoo aiheuttaa liian voimakkuutensa takia sen että hiuksia alkaa lähteä, jos tuota väärää shampoota käyttää.
      Shampoon laadusta ja merkistä kannattaa keskustella oman kampaajansa kanssa. Lääkäriltäkin voi kysyä suosituksia. Nykyään myös myyjät ovat aika tietoisia mitä tuotteita kaupoissaan myyvät.
      Väitän että aloittajan hiustenlähtö johtuu shampoon käyttämättömyyden ja huonon vitamiininsaannin yhteisvaikutuksesta.

• näin-itse-kokeilisin

"Väitän että aloittajan hiustenlähtö johtuu shampoon käyttämättömyyden ja huonon vitamiininsaannin yhteisvaikutuksesta."

Samoin tuli minulle mieleen, että pesu ilman shmpoota ei voi olla hyväksi ja useimmat hoitoaineetkin kehoitetaan huuhtomaan hyvin pois.

Olen huomannut, että Piimaxin käyttö lisää hiusten ja kynsien kasvua, mutta en tiedä auttaako ne hiusten lähtöön, koska joskus niitä vain lähtee enemmän, ainakin minun kampaajani kertoman mukaan.

• pitävät_järkevänä

Minulla on ollut päälaki paljaana jo yli 40 vuotta.

• harjat

Pesen hyvällä shampoolla, hieman hoitoainetta ja annan kuivua hiusten , sen jälkeen vasta kammalla tai harjalla ja käsin selvittelen.
      Luin nääs, että märkää tukkaa ei saa kovasti kammalla suoria, lähtee paljon hiuksia.
      Muutenkin ei päänahkaa kannata oikein kovasti käsitellä. Joskus kampaajalla kun käyn, niin hän on varmaan niin "leipääntynyt" työhönsä, että vetelee kuin hepan harjaa!

• Sikinsokinpehkopäässä

Käytän huisten pesun jälkeen kahta viisipiikkistä = omia käsiäni, en minkään laista harjaa tai kampaa. Päänahan hierominen on aivan yhtä ihanaa kuin jalkojenkin hierominen eikä se tee yhtään pahaa sen enempää päänahalle kuin hiuksillekaan. Päinvastoin.

• Kyllä hiusten oheneminen/väheneminen liittyy mielestäni ikään. Itselläni oli nuorempana paljon hiuksia vaikka ne olivat suomalaista, hentoa laatua. Kampaaja väittää niitä edelleen olevan runsaasti, mutta itse näen, että hiukset ovat harvenneet, etenkin päälaelta.

Kysyin asiaa kampaajalta hän kertoi salaisuuden: pesun jälkeen puoli tölkkiä olutta hiuksiin, toinen puoli nautittavaksi suun kautta..))

En osaa sanoa ovatko hiukset vahvistuneet, mutta ne näyttävät vahvemmilta, asettuvat paremmin, eivät lennä eivätkä lakoa. Näin ainakin minulla.

• Risukiharainen

Sama täällä: kampaaja sanoo että karvaa on ihan tarpeeksi, mutta kun itse tietää miten paljon niitä oli ennen niin se ei oikein lohduta. Toisaalta täytyy olla tyytyväinen, jotkut kiinnittävät huomion vieläkin huiksiini ja ilmoittavat huomionsa myös ääneen. Olutta en käytä missään muodossa, punaista terveysjuomaa kyllä.

• Kyllä minultakin se olut jää juomatta, risukiharainen, vaikka suositukseen kuuluu..)) Laitan puoli tölkkiä talteen ja käytän seuraavassa pesussa...

• isoäiti_

Valitettavaahan se on, että hiukset sai mutta ohjekirjaa niiden hoitoon ei annettu.
      Minä olen tyytynyt ajatukseen, että ikääntyminen karisuttaa karvat sieltä sekä täältä.

Aloittajalle sanoisin: Tervetuloa joukkoomme ja iloitse hyvistä laboraoriotuloksistasi.
      Joskus uudenlainen leikkaus hiuksille piristää.

• Vaik

Raudan puute tai B vitamiinien puute tms imeytymishäiriöt kehoon estää hivenaineita ja vitamiineja imeytymästä. Kannattaa tutkia vielä ja hormoonitasapainon muutokset. Ei ihan kaikilla ikääntyvillä ohene hiukset vasinkin jos ovat olleet paksut aina. Mutta ikävä kyllä ikääntyvillä aika yleinen ilmiö. Harmittaa minuakin. Oli minullakin ennen paksut ja vahvat hiukset. Mutta ohenee pikkuhiljaa. Harmittaa ihan kauheasti. En haluaisi tulla karvattomaksi vanhukseksi. Mielummin melkein kuolisin.

• Lujille ottaa minullakin, vaik. Tuttu, joka oli aika niukkahiuksinen nuorenakin, hankki sellaisen teipillä päänahkaan kiinnitettävän hiuslisäkkeen, mutta ei se oikein kivasti laskeutunut omien hiusten joukkoon, vaikka väri oli sama.
        Niin että kai tuohonkin menetykseen täytyy tottua ja iloita, että sentään on vielä vähän
        omaa hiusta jäljellä ..))

• kat..leija

Perinnöllisyys taitaa vaikuttaa hiuksiin. Iän myötä hiukseni harventuneet kuten äidillänikin, mutta kun niitä oli kovin runsaanlaisesti niin vähenemisestä huolimatta tarpeeksi on jäljellä.
      Aikoinani kun lopetin hiusten värjäämisen ja permanentit, hiusten kunto parani selvästi jopa luontainen hiusten taipuisuus palasi. Hiuksia ei irtoa enää ja uskon myös shampoolla olevan osuutensa, kiitos System 4-shampoon.
      Hiusten harvenemisen suurimmat syyt ovat kuitenkin sisäisiä syitä, joista kai yleisin on perinnölliset tekijät ja toiseksi kilpirauhasen vajaatoiminta.

• Siihenhän on valittavana vaikka kuinka paljon syitä. Mikä syy nyt ketäkin eniten miellyttää.
      Uskon siihen olevan ikä kaikkein pääasiallisin syy, mutta sitä ei varmaan ole niin mukava myöntää itselleen.
      Minä olen löytänyt tekosyyn omien hiusteni ohenemiseen lääkkeistäni. Käytän beetasalpaajia, joitten sivuvaikutuksista löytyy muun muassa hiusten oheneminen. Silti niitten hyötyvaikutus on suurempi kuin karvapehkon ohenemisen vähäpätöinen kiusa.

• Ravinnejutska

Entä ne iäkkäät lääkkeitä syövät tyypit, joilla on paksu pehko päässä? Miksi heidän ikänsä eikä lääkkeensä ei ole ohentanut sitä? Toisaalta on paljon nuoria, joilla on ohut ja olematon hiuslaatu vaikka ikä ei ole heitä eikä heidän hiuksiaan vielä 'pilannut'.

• Ravinnejutska kirjoitti:

Entä ne iäkkäät lääkkeitä syövät tyypit, joilla on paksu pehko päässä? Miksi heidän ikänsä eikä lääkkeensä ei ole ohentanut sitä? Toisaalta on paljon nuoria, joilla on ohut ja olematon hiuslaatu vaikka ikä ei ole heitä eikä heidän hiuksiaan vielä 'pilannut'.

Sehän on hiusten laatu yhtä yksilöllistä niinkuin kaikki muukin ihmisessä.
        Eikä kaikki saa mitään sivuvaikutuksia lääkkeistä. Onneksi minullakaan ei sen pahempia ole.

Muistan, että kampaaja joskus neuvoi äidilleni, että hiukset kannattaa huuhtoa joka päivä ennen pesua niin kylmällä vedellä kuin pystyy ja sitten taas viimeisenä pesun jälkeen niin kylmällä kuin pystyy. Kyllä hän sitä kokeili jonkun aikaa, mutta en muista sen tuottaneen sen kummempaa tulosta. Kampaajalla itsellään kyllä oli paksu tuuhea tukka.

• Ravinto-onrakennusaine

Keinoja, kikkoja ja konsteja on niiin paljon kuin on immeisiäkin eli heitä, jotka eivät huomaa, tiedä tai osaa hoidella sitä kaikista ilmeisintä vaikuttajaa: ruoka jota poskeensa pistelee on ihmisen rakennusaine, myös hiuksien.

• Höpön.löpön

Ja v*tut teitä tolloja.
        Ketä v*ttu kiinnostaa jos vanhoilta ämmiltä hiukset lähtee?!
        Siinäpä pyöritte omassa liemessänne.
        Jos ei elämässä ole muuta mietittävää kuin hiusten lähtö, olette omaan napaanne tuijottavia muumioita.
        Alkakaa jo elämään.

• Höpön.löpön kirjoitti:

Ja v*tut teitä tolloja.
        Ketä v*ttu kiinnostaa jos vanhoilta ämmiltä hiukset lähtee?!
        Siinäpä pyöritte omassa liemessänne.
        Jos ei elämässä ole muuta mietittävää kuin hiusten lähtö, olette omaan napaanne tuijottavia muumioita.
        Alkakaa jo elämään.

Niinpä just.
        Kunhan ei elämä muuten ole yhden karvan varassa.

• Tellukka kirjoitti:

Niinpä just.
        Kunhan ei elämä muuten ole yhden karvan varassa.

Kyllä se joskus voi olla hiuskarvan varassa..))
        Kiitos kaikille vihjeistä Ajattelin kokeilla muutamaa.

• vanhuussentwkee

Vanhuus ei tule yksin. Turha muita syitä tähänkään ympätä. Ei se kurttunaama mitään hiuslruunua edes kaipaa ja tärkeämpi on pään sisus.

• HiuksetKohtaPoissa

Aloittaja tässä! En ole käynyt palstaa katsomassa kuin vasta nyt! Unohdin.
      Kiitos kaikille asiaa miettineille kommentoijille! Oikein hyviä asioita toitte esiin. Mietin niitä, vaikka monet ovat jo tuttujakin juttuja aiheesta. Lopputulema sitten minullakin ollee, jotta 'vanhuus ei tule yksin'.

• jotokkiisa

Enpä suosittele, en toivo. Monelle on syöpähoitojen jälkeen kasvanut entistä tuuheammat hiukset.

• Laminl

Sain beetasalpaja verenpaineläkkeen sen jälkeen alkoi karvat irrota päästä. Vaihdoin sen nyt toiseen lääkkeeseen, kun vaikka lääkäri ja apteekkiväki sanoi ettei se voi olla syynä. Niin kommentoin asiaa myöhemin jos karvat alkaa tuuhentua ja hiustenlähtö loppuu. Ei tää ikääntyminen mitään hauskaa ole vaikka pääsääntöisesti onkin kaikki hyvin ja olen hyväntuulinen. On se vaan tärkeää, ettei peiliin katsoessa ulkonäkö pelästytä kuoliaaksi. Siksi olisi kiva jos hiuspehko voi hyvin eikä lakastu ennen aikojaan. Stressi myös vaikuttaa joten otan ihan lunkisti kaiken. Nykyaajan 70 v on kunnoltaan lähemmäs entistä50 v jos ei ole pahoja sairauksisa. Tukka on tärkeä komistus. Eikä sitä koskaan ole liikaa.

• ex.lettileena

Tuttu asia itsellekkin.Minä paksutukkainen eloveena jolle tuli komeat letit nii entäs nyt?
      Ei edes saa yhdistämällä yhtä sellaista. Viimevuosi oli sulkasatoista aikaa,ryhditön,lässähtänyt eloton aine valui pääni molemmille puolille,ei kohonnut,ei jaksanut,sinkoili sinne tänne peittäen alleen olkapäät,lattiat,sängyn ja koko 32 nm yksiön.
      Kysyin kampajilta,suositeltiin hiusjuuritutkimusta,mietin ja ihmettelin.Mitä syön väärin,mikä on vikana?Pikkuhiljaa se väheni mutta eihäs siitä samanlaista enää tullut/tulekkaan.
      Vanha mikä vanha,siis hiukset ja minä.Itsetutkiskelun aika,takana 10 v stressi,unettomuus,verenpainelääkitys,raskas elämä kaikinpuolin vaikka muuten elääkin superkunnollisesti.
      Ja edellämainituille ns.huolille kun ei mitään voinut,ne kuului elämääni muitten järjestäminä.Nyt tyydyn tähän puolikaaseen määrään,hyvä näinkin. Hiukset on naisen kruunu ja kun ne on ollut aina kunnossa,huoli hiipii pahemmista ongelmista terveydellisesti.Tuuheuttava shampoo on auttanut,sekin poistui nyt markkinoilta,suihkutan märkiin hiuksiin rakennesuihketta,sillä jotenkin pärjää.

• taspainossa

Mites on sen toisen pään pehkon laita?

• menoks

Taitaa se olematon hormonitoiminta vaikuttaa naisillakin hiusten lähtöön. Mutta eiköhän siihen ongelmaan löydy ratkaisu. Katsokaapas Lenita Airiston pehkoa. Hän on jo yli 80-vuotias tuuheatukkainen. Kampaaja auttaa hiusten lisäämisessä. Ja nykyään peruukitkin on niin aidon näköisiä, ettei niitä peruukiksi kukaan huomaakaan.
        Jos haluaa, voi teettää oman peruukkinsa mittatilauksena ja väri toiveidensa mukaan.
        Alopeciaa sairastaa lapset ja nuoret, hekin käyttävät peruukkia ja elämä sujuu hyvin, vaikka liikkuukin reippaasti, ui ja tanssii! Kyllä se hyvin valittu peruukki päässä pysyy!

• Nkas

Luulen ettei Airiston hiuskuontalo ole enää ihan oma. Taitaa olla peruukki. Mutta jos on aito niin nostan hattua. Ja peruukki taas menee talvihatusta. Mutta on se surullista kun kaikki katoaa. Ensin hiukset ja sitten muisti. Onneksi ei vielä. Ja kyllä koitan tapella vastaan tätä yleistä lakastumista. Sentään iho on aika hyvä. Surkeaa pikku hiljaa menettää vähäinenkin kauneus ei siksi etteikö siitä pystyisi luopumaan. Ihmiset vaan ei kohtele vanhoja ihmisiä kovinkaan arvostavasti sitä joutuu tavallaan alakastiin. Se on vaikeaa.

• HiuksetKohtaPoissa
        Nkas kirjoitti:

Luulen ettei Airiston hiuskuontalo ole enää ihan oma. Taitaa olla peruukki. Mutta jos on aito niin nostan hattua. Ja peruukki taas menee talvihatusta. Mutta on se surullista kun kaikki katoaa. Ensin hiukset ja sitten muisti. Onneksi ei vielä. Ja kyllä koitan tapella vastaan tätä yleistä lakastumista. Sentään iho on aika hyvä. Surkeaa pikku hiljaa menettää vähäinenkin kauneus ei siksi etteikö siitä pystyisi luopumaan. Ihmiset vaan ei kohtele vanhoja ihmisiä kovinkaan arvostavasti sitä joutuu tavallaan alakastiin. Se on vaikeaa.

Mahdottoman hyvä ja naseva on sinun, Nkas, kommentti. Juuri noin minäkin (aloittaja) koen elämänvaiheeni ongelmineen. On kova läksy tämä luopuminen, luopumisen tuskaa on, juu. Ja sitten askarruttaa, miten apua tarvitessa myöhemmin elämässä kohdellaan.
        - Minulla tukkaa tippuu edelleen, pitkin kotiani ja esim. sukissani aina hiuksia, uusia hiuksia, sillä välillä sentäs imuroin. Pesun ja hoitoaineiden jälkeen päänahkani jäi taas 'helläksi', kutiavaksi ja kiristäväksi. Ja ihan kaikkea olen jo vaivaan koettanut. Siksi päätinkin, että menen vielä päänahan tutkituttamaan ihan oikealla ihotautilääkärillä. Jollei löydy diagnosoitavaa ihovikaa, niin ainakin voinee suosittaa oikeat hoitoaineet, jotain ehkä myös lääkkeellistä. Jollei lääkäristä ratkaisua pulmaan, niin sitten on minun vain tyydyttävä asiain tilaan. Kyllä.

• Juu, eipä ole kivaa, luopuminen. Mutta minusta tosiasioiden tunnustaminen on kuitenkin parempi kuin se, että epätoivoisesti takertuu vaikka siihen entiseen kehonkuvaan.
        Ainakin minun on ollut pakko hyväksyä se, että pari, kolme kiloa painoa on tullut lisää ja selluliittiä reisiin niin, etten taida enää kehdata mennä uimahalliin, ihmisten ilmoille...Pömppövatsa on myös tainnut tulla jäädäkseen, voisi kai sen jumppaamalla saada pienemmäksi, mutta ei jaksa...
        Muistini on toistaiseksi ollut riittävän hyvä - ellei lähimuistista puhuta..)) - mutta paljon kovalevyltä on jo pudonnut asiaa poiskin..))
        Ja sitten vielä aistit pettävät, Kuulo ja näkö heikkenevät, nivelet kipuilevat...

Mikähän tässä olisi sitä hyvää ? Ikäänkuin palkinto kaikesta uurastuksesta ?..))
        No. Jonkinlainen mielenrauha ehkä ja eletyn elämän hyväksyminen ?

• ex.lettileena

taspainossa
        Haluaisitko aikuisten oikeesti tietää??

• ex.lettileena kirjoitti:

taspainossa
        Haluaisitko aikuisten oikeesti tietää??

Noiden kahden mainitun lisäksi muutakin saisi olla..))

• kokelaskin

Eräs hiuspohjaan vaikuttava asia on tuo hiuslakka! Mietin, että en enää laita hiuslakkaa niin kuin tähän saakka.
      Pesen hiukset, hieman hoitoainetta ja itse rullaan ne. Kun ovat kuivat, rullat pois ja kampaan, viimeksi hiuslakkaa, etteivät lennä ulkona. Tämä hiuslakka tukkii hiusjuuret, samoin kuin ei pesisi lainkaan. Kokeillaan!

• tuma48

Soitapa Hiusakatemiaan niin saat vastauksia tai mene sivuille hiusakatemia.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe