Nyt sen todennut muutkin

Rialisti

Hybridi tulee todella kalliiksi.
Meni hybridihaaveeni uusiksi, ostan perinteisen bensa-auton
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3999467/Trafi vertaili Hybridiautolla kalleimmat kilometrit

95

1363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketä.taas.uskoisi

      Miten tuo on mahdollista, kun täälläkin on todellisten asiantuntijoiden lausuntojen avulla moneen kertaan todettu, että hybridi kerryttää valtavat säästöt? Onkohan taas väärin vertailtu?

      • Jkaaa

        Halvempi ajaa, kalliimpi ostaa. Pienillä km määrillä taviskosla on halvempi per/km kun huomioidaan hankintahinta ja käyttömenot.

        EI ole väärin vaan oikein vertailtu, kun ei pelkkiä käyttökuluja verrata.


    • Tosi-Teroille.autoa

      Aamun Hesarissa Lexus LS 500h AWD koeajo. Yhteenvetona: suuri omapaino, suuri käytännön kulutus, mielipiteet jakava muotoilu. Koeajon keskikulutus 10,4 litraa eli parhaat dieselkilpailijat menevät vähemmällä. Koeajoauton hinta varusteineen 187206 euroa. Hintansa väärti?

      • Tojohönölle

        Suomessa rekisteröity tänä vuonna tasan yksi ja sekin esittelyautoksi. Pitäisikö olla siitäkin kateellinen?


      • Ohi_otsikon

        Joka tuollaisen ajokin alleen ostaa niin miettii jotain ihan muuta kuin kulutusta. Tuskin arvonalenemakaan jaksaa kauheasti kiinnostaa.


      • helpponakki
        Ohi_otsikon kirjoitti:

        Joka tuollaisen ajokin alleen ostaa niin miettii jotain ihan muuta kuin kulutusta. Tuskin arvonalenemakaan jaksaa kauheasti kiinnostaa.

        Niinpä niin, vaan ei ole vielä kukaan ostanut.


      • Jäätävätankki

        Hassua että koeajosta puuttui täysin se ihailu ja intohimo jonka laatuautojen koeajoista usein aistii. Toisaalta: auto näytti koeajajankin mielestä Avensikselta.

        Vaan eipä tekniikkakaan vakuuttanut. Hybridi vei enemmän kuin diesel ja varovaisessa ajossa jopa bensakone pääsee vähemmällä. Valtavan kallis ja palava auto ominaisuuksiknda nähden.


    • veljeksiä

      Eihän fanaatikkojen päätä käännä kukaan. Ei niihin tehoa järkipuhe tai todisteet.
      Vertaa esim. Aatu. Nää on ihan samanlaisia tolloja.

    • sähkövikaaVWaudi

      Tojohan tekee ei ladattavia-siis oikeilla jäljillä se

      VW taas kalliita ladattavia

    • PitkänPäälleKallis

      Nii mut ku testaajien mielestä VW on edullisin auto, kun mittaillaan parin päivän käyttöä....

    • Peräkylän_Arska

      Toyota on viisas valmistaja. Ei enää saastuttavia dieseleitä, dieseleiden arvohan on romahtanut, kun niiden myynti kielletään parin vuoden sisällä ja luultavasti myös tulee jättivero käytöstä.
      Silloin kukaan ei osta käytettyä dieseliä, mutta hybridien kysyntä nousee käytettyinä pilviin.
      Miettikääs kun Lexuksen dieselkilpailijat kelpaavat muutaman vuoden päästä enää Kuusakoskelle. Mutta käytetty Lexus pitää arvonsa.
      Hesarin juttu oli pohjanoteeraus, Lexus on parasta mitä automiehet tietävät, kun kyse on edustusautoista. Ja tämän tietävät japsit ja jenkit, mutta eivät tollot eurooppalaiset toimittajat.

      • Nytkin_hybrid

        Oletko muuten koskaan Lekaa omistanut. Ihan vain omasta kokemuksesta voin kertoa, että piti arvonsa kaikista huonointen tähän saakka omistamistani autoista.


      • GS450h_rules
        Nytkin_hybrid kirjoitti:

        Oletko muuten koskaan Lekaa omistanut. Ihan vain omasta kokemuksesta voin kertoa, että piti arvonsa kaikista huonointen tähän saakka omistamistani autoista.

        Minä olen omistanut ja omistan yhä. Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin vaikka olen ostanut sen jo 2013 Euroopasta käytettynä sopuhintaan. Eihän mitään loistoautoa kannata ostaa uutena koska sen arvo romahtaa muutamassa vuodessa tavallisten autojen tasolle. Lexuksen arvo Euroopassa on tosiaankin laatuunsa nähden edullinen ja usein jopa halpa. Sitä kannattaa suomalaistenkin hyödyntää sillä autohan on laadultaan
        ja kestävyydeltään suorastaan ylivoimainen kilpailijoihinsa nähden.


      • Monopolirahaa
        GS450h_rules kirjoitti:

        Minä olen omistanut ja omistan yhä. Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin vaikka olen ostanut sen jo 2013 Euroopasta käytettynä sopuhintaan. Eihän mitään loistoautoa kannata ostaa uutena koska sen arvo romahtaa muutamassa vuodessa tavallisten autojen tasolle. Lexuksen arvo Euroopassa on tosiaankin laatuunsa nähden edullinen ja usein jopa halpa. Sitä kannattaa suomalaistenkin hyödyntää sillä autohan on laadultaan
        ja kestävyydeltään suorastaan ylivoimainen kilpailijoihinsa nähden.

        "Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin vaikka olen ostanut sen jo 2013 Euroopasta käytettynä sopuhintaan."
        Voi mikä ressukka ja itsensäkusettaja. Käytäpä sitä leluxisia muutamassa autoliikkeessä ja pyydä tarjous. Kaikki tietävät mitä tuollaisista oikeasti maksetaan. Pyytää voi mitä vaan, eri asia mitä leluxista saa.


      • Kerro.paljon.tarjottu
        GS450h_rules kirjoitti:

        Minä olen omistanut ja omistan yhä. Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin vaikka olen ostanut sen jo 2013 Euroopasta käytettynä sopuhintaan. Eihän mitään loistoautoa kannata ostaa uutena koska sen arvo romahtaa muutamassa vuodessa tavallisten autojen tasolle. Lexuksen arvo Euroopassa on tosiaankin laatuunsa nähden edullinen ja usein jopa halpa. Sitä kannattaa suomalaistenkin hyödyntää sillä autohan on laadultaan
        ja kestävyydeltään suorastaan ylivoimainen kilpailijoihinsa nähden.

        Oikeesti. Tuollainen reilu 10 vuotta vanha japsi-uitto Ahmedin tarhasta. Ei varmankan ole ruuvattua mittaria rai muuta vilunkia. Vaikka ei olisikaan niin ei tuollaisesta kukaan mitän maksa.


      • Pellerahaa
        GS450h_rules kirjoitti:

        Minä olen omistanut ja omistan yhä. Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin vaikka olen ostanut sen jo 2013 Euroopasta käytettynä sopuhintaan. Eihän mitään loistoautoa kannata ostaa uutena koska sen arvo romahtaa muutamassa vuodessa tavallisten autojen tasolle. Lexuksen arvo Euroopassa on tosiaankin laatuunsa nähden edullinen ja usein jopa halpa. Sitä kannattaa suomalaistenkin hyödyntää sillä autohan on laadultaan
        ja kestävyydeltään suorastaan ylivoimainen kilpailijoihinsa nähden.

        "Minä olen omistanut ja omistan yhä. Auton arvo on Suomessa tänä päivänä suurempi kuin mitä siitä veroineen maksoin "

        Siinäpä se. Omistat yhä. Silloin voi unelmoida mitä vaan auton arvosta.
        Palataan asiaan kun olet saanut leluxista yhdenkin euron.


    • TSI2012

      halvalla menee oikeat hybridit verrattuna todella tökerösti epäonnistuneeseen vw hybrid malliin jossa kulutus oli 8l/100km. ei mitään säästöä normaali bensa malliin verrattuna, taitaa tulla kalliimmaksi kuin normi bensa auto. toyotan hybrid mallit vievät vain kolmasosan tuosta ja mikä parasta, toyotat eivät kuluta öljyä ja toyotahan on luotettavuusbrändin ykkönen jo kahdettatoistavuotta peräkkäin.

      • tuhnu.ja.ei

        Mitä jos vertaisit ensin suorituskykyjä ja sitten lonksuttaisit leukojasi


      • Ocuwomen
        tuhnu.ja.ei kirjoitti:

        Mitä jos vertaisit ensin suorituskykyjä ja sitten lonksuttaisit leukojasi

        kulutus vw hybridillä on tuo 8l/100km maantiekulutus, toyotan hybrid vie maantieajossa alle 3l/100km. tietääkseni kaikki henkilöautot tarvitsevat maantieajossa samassa vauhdissa suurinpiirtein saman tehomäärän. on vain moottorin hyötysuhteesta kiinni paljonko moottori kuluttaa polttoainetta. eli vaikuttaa siltä että toyotan Atkinson työkierrolla oleva bensiinimoottori on maailman korkeimmalla hyötysuhteella toimiva moottori johon ei pääse edes dieselmoottorit, toki tämän asian on lehdistökin todennut ja asia tutkittu.


      • tahtoo.nähdä
        Ocuwomen kirjoitti:

        kulutus vw hybridillä on tuo 8l/100km maantiekulutus, toyotan hybrid vie maantieajossa alle 3l/100km. tietääkseni kaikki henkilöautot tarvitsevat maantieajossa samassa vauhdissa suurinpiirtein saman tehomäärän. on vain moottorin hyötysuhteesta kiinni paljonko moottori kuluttaa polttoainetta. eli vaikuttaa siltä että toyotan Atkinson työkierrolla oleva bensiinimoottori on maailman korkeimmalla hyötysuhteella toimiva moottori johon ei pääse edes dieselmoottorit, toki tämän asian on lehdistökin todennut ja asia tutkittu.

        Esitäpä faktaa, että Tojo Hybrid vie maantieajossa alle 3 litraa.


      • näillä.mennään
        tahtoo.nähdä kirjoitti:

        Esitäpä faktaa, että Tojo Hybrid vie maantieajossa alle 3 litraa.

        4,5 litraa maantie
        5,5 litraa moottoritie


      • TSI-tuplavoittoon

        Autohullut mittasi tojolle TV:ssä samansuuntaisia lukuja. TSI koneet veivät vähemmän.


      • Poks_waagen

        Autohullut on keskon propakanda paskaa jolla ei ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • vainoharhainen_tero

      • totuus.sattuu
        Poks_waagen kirjoitti:

        Autohullut on keskon propakanda paskaa jolla ei ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        Auts. Osui ja upposi. työnnä vaan päätäsi syvemmälle pensaaseen ja pidä kaikkea uutta tietoa kerettiläisyytenä.


    • tietojapuuttuu

      Epäluotettava artikkeli koska siinä ei mainita ollenkaan testattuja automerkkiä/mallia, vuosimalli moottoritiedot yms. mukaanlukien. Nämä olisi pitänyt ehdottomasti mainita jotta testiä olisi voinut pitää luotettavana.

      • Bensaauto

        Se että testissä ei kerrota automerkkiä ei tee siitä epäluotettavaa.


      • huono.vertailu

        Siinä on verrattu Golfia eri versioina. Täysin typerä vertailu koska hybridiversio on Yli 200 hv GTE. Ei sitä ole edes yritetty tehdä säästöpossu-versioksi vaan se on rivakka kulkija. Samalla logiikalla olisi pitänyt ottaa verrokiksi GTI ja GTD, ei jotain bluemotion-mallia


    • tiiliskivi

      "Mutta käytetty Lexus pitää arvonsa."
      Tässä sarkasmia parhaimmillaan. Lexus ja Alfa käyvätkovaa kisaa siitä mikä auto pudottaa eniten hintaansa siinä kohtaa kun se ajetaan liikkeestä ulos. Ja hinnan syöksyminen jatkuu myös vanhempana.

    • Rialisti

      Netttiauton mukaan hypriiri-tojotan arvo suoprastaan romahtaa kahtena ensimmäisenä vuonna, kolmantena vuonna akut jo menee vaihtoon á 3400,- / paketti.

      • FaktaaTiskiin

        Jospa ottaisit asioista selvää ennen kun kerrot noita esson baarin juttuja "totuutena".
        Takuu Toyotan hybridien akuilla on 8 vuotta/360tkm. Mikä saa sinut uskomaan että noita vaihdetaan kolmen vuoden välein?
        Vanhimmilla Priuksilla on Suomessakin todistetusti ajettu yli 400tkm alkuperäisillä akuilla, autot ovat jo 15 vuotta vanhoja.
        Uusi akkupaketti vaihdettuna Priukseen maksaa merkkiliikkeessä 1600€, työn osuus tuosta 100€, ei ole sama asia kuin esittämäsi 3400€.
        Lopeta tuon esson baari juttujen oksentaminen, kukaan ei jaksa lukea noin paksua tuubaa.....


    • Rainhold2

      Faktaa:
      Toyota Avensis 1.8 vm.2004 tankkaus aina 20 Eurolla, 72 krt/vuosi (pidin Avea 10 vuottta)
      Toyota Auris Hybrid vm.2013 tankkaus aina 20 Eurolla 43 krt/vuosi (pidän vieläkin)

      • outoa.faktaa

        Bensan pumppuhinta on kyllä vaihdellut tuona aikana aika reilusti. Sinä siis sovitat ajomäärän hinnan mukaan vai?


      • ajan_dieselillä

        Pitäisi käydä itse tuolla systeemillä pari kertaa päivässä tankilla. Nyt riittää kun ruikkii kerran viikossa dieseliä 80:lla eurolla.


      • turhaa.vaivaa
        ajan_dieselillä kirjoitti:

        Pitäisi käydä itse tuolla systeemillä pari kertaa päivässä tankilla. Nyt riittää kun ruikkii kerran viikossa dieseliä 80:lla eurolla.

        Minkä helvetin takia joku kävisi tankkaamassa aina 20 eurolla? Miksei odota niin kauan että tankki on tyhjä ja käy sitten tankkaamassa? Säästyy kolmelta aivan turhalta käynniltä bensiksellä. Vai onko tämä näitä joka tykkää roikkua bensiksillä...


    • Toyota_Hybrid1

      toyotan 1.8 Atkinson työkierrolla toimiva bensiinimoottori on todellakin palkittu maailman parhaan hyötysuhteen omaavana. ei pääse dieselit noin pieneen kulutukseen. katsokaapa vaikka mitattuja kulutuslukemia, esim vag moottorit 1.0-1.4tsi vievät huomattavasti enemmän bensiiniä maantieajossa kuin toyotat 1.8 litraisella bensiinimoottorilla vaikka sylinteritilavuus on noinkin paljon suurempi toyotissa. se on sitä kehittynyttä tekniikkaa poijjaat. Mazda on todella kova kilpailija Toyotalle, muut ovatkin sitten bensa rohmuja näihin kehittyneisiin autoihin verrattuna.

      • AveHybrid

        Toyotat ovat taloudellisia, koska moottoritekniikka on sekä kehittynyttä että toimintavarmaa, näin kulutus on pieni jopa pelkillä bensiinimoottoreilla. Hybridit taas pesevät dieselit kirkkaasti eivätkä saastuta ja ovat hiljaisia ja tavattoman käyttövarmoja.
        Tulevaisuus on Toyota Hybrid, sille ei voi kukaan mitään.


      • Siksi_iso_diesel

        Silti fakta on, että Toyotan hybridit ovat viritelty pieneen kulutukseen tehosta tinkimällä. Isosta kuutiotilavuudesta ja sähkömoottorista huolimatta teho vastaa kilpailijoiden pienimpien bensamallien tehoja. Ironista kyllä, niin vastaa kulutuskin.


      • Vääntöä

        Vuoden 2013 1.4tsi, tankkauksista mitattu kulutus 5,6l/100km.
        Suorituskykyero Toyotan 1.8litraiseen vapariin on niin suuri ettei noita kiinostaisi edes vertailla samalla vuosituhannella.
        Maantieajossa tuolla tsi koneella pääsee helposti nelosella alkaviin kulutuksiin, myös reippaamassa moottoritieajossa kulutus ei nouse paljoa yli kuuden litran. Toyotan antiikkinen vapari huutaa hoosiannaa 140km/h nopeuksissa, tsi on tuolla parhaimmillaan. Lisäksi nopeuden voi tarvittaessa kevyesti nostaa lähemmäs 200km/h, toyota ei varmaan tuonne kiihdy alle 20km:n matkalla?
        Turbokone vääntää hyvin myös alhaisilla kierroksilla, kaupunkiajo on yhtä juhlaa jos vertaa mihin tahansa "kuminauha" vapariin. Tehoa ja vääntöä on tarvittavalla kierrosaluella, toyotalla pitää huudattaa konetta tarpeettomasti että saavuttaa edes välttävän suorituskyvyn.


      • Toyota_Hybrid1
        Vääntöä kirjoitti:

        Vuoden 2013 1.4tsi, tankkauksista mitattu kulutus 5,6l/100km.
        Suorituskykyero Toyotan 1.8litraiseen vapariin on niin suuri ettei noita kiinostaisi edes vertailla samalla vuosituhannella.
        Maantieajossa tuolla tsi koneella pääsee helposti nelosella alkaviin kulutuksiin, myös reippaamassa moottoritieajossa kulutus ei nouse paljoa yli kuuden litran. Toyotan antiikkinen vapari huutaa hoosiannaa 140km/h nopeuksissa, tsi on tuolla parhaimmillaan. Lisäksi nopeuden voi tarvittaessa kevyesti nostaa lähemmäs 200km/h, toyota ei varmaan tuonne kiihdy alle 20km:n matkalla?
        Turbokone vääntää hyvin myös alhaisilla kierroksilla, kaupunkiajo on yhtä juhlaa jos vertaa mihin tahansa "kuminauha" vapariin. Tehoa ja vääntöä on tarvittavalla kierrosaluella, toyotalla pitää huudattaa konetta tarpeettomasti että saavuttaa edes välttävän suorituskyvyn.

        nyt kyllä kirjoitat sellaista tuubaa ettet usko itsekkään. Autobild mittasi todelliseksi kulutukseksi volkkarin 1.4 TSI moottorille 8,11l/100km audi A3 korimallissa.


      • pelkkää.soopaa
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        nyt kyllä kirjoitat sellaista tuubaa ettet usko itsekkään. Autobild mittasi todelliseksi kulutukseksi volkkarin 1.4 TSI moottorille 8,11l/100km audi A3 korimallissa.

        140km/h tarvitaan että pääsee tuollaisiin lukemiin.

        Juuri näimme telkkarissa että maantienopeuksissa TSI kuluttaa alta 4,5 ja vähemmän kuin Auris Hybrid.
        Myös moottoritiellä TSI oli pihimpi.


      • puliveivaus

        Hyötysuhde on näennäisesti hyvä, sillä apulaitteet ovat sähköisiä. Jostakinhan niidenkin energia on kuitenkin otettava eli bensasta.


      • höpöhöpötero

        Toyotan 1,8l wannabe_atkinson koneen hyötysuhde on n. 38,5%. Hyvin monen dieselmoottorin hyötysuhde on yli 40%, parhaiden hidaskäyntisten dieselien jopa yli 50%.


    • voi.katsoa.itse

      Testin kokonaiskulutukset 504km:
      Skoda Octavia 1.4 TSI DSG 26.4l
      Toyota Auris Touring Sport Hybrid 26.6l
      VW Golf 1.5 EVO TSI DSG 27.4l (osa matkasta kaatosateessa 0.5-1.0l voi laskea pois)
      Nissan Qashqai 115 DIG-T 33.3l

      https://autohullut.tv/jaksot/jakso-3/

    • miksimiksi

      Miksi nää tojohihhulit vertaa hybridiä aina esim. volkkariin,
      Muitakin pienikulutuksisia pikkuautoja löytyy ilman hybridiä, jotka pesee tojotahybridin.
      Jos tavallinen pikkuauto kuluttaa vähemmän tai edes samanverran kuin hybridi,
      Miksi ostaisin kalliin hybridin sen takia??
      Sanokaa syy, kun hankintahinta on jopa 10000€ halvempi.
      Ja ajaminen halvempaa.

    • aasialainenKusetusHuh

      Toyota ei kulje ja silti se kuluttaa patterien avustamana enemmän kuin tehokkaat bensaturbot, on japanilainen niin mahdottoman hienoa tekniikkaa, jihuu!! Hauskinta tässä on se, että kuinka useat tyhmä suomalaiset hankkivat noita kiikkeriä ruostujien juuri kulutuksen perusteella. Jossain Euroopan suurkaupungissa sen vielä ymmärtää, koska siellä panikoidaan vanhojen tekniikotten dieselien kanssa ja halpishybrid on ainoa vähävaraisen hätäpaska.

    • Tämäkin.on.todettu

      Voi teitä tehopellejä. MIlloin olette tilanteessa, jossa joudutte kiihdyttämään 0-100 kmh tai edes 0-80 kmh. Todellisuudessa lähes aina vain 0-50 kmh jos sitäkään eikä ole mitään hyötyä olla ensimmäisenä seisomassa seuraavissa punaisissa katkaisemassa vihreää aaltoa.
      Toyota hybridi lähtee liikkeelle aina vääntävällä sähkömoottorilla ja on edennyt monta metriä ennenkuin start/stop järjestelmä on kurnuttanut kansanvaunun puutarhakoneen käyntiin ja dsg arponut vaihteet. Tämä on todettu satoja kertoja kaupunkien ruuhkaliikenteessä.
      Sen sijaan kiihtyvyydellä 60-100kmh on merkitystä jos on pakko ohitella rauhallisesti jonossa ajavia ehtiäkseen muutamaa minuuttia aiemmin jopa sadan kilometrin päähän.

      • oma_valinta

        80-120 välillä on myös suuri merkitys ajamisen keveyteen. Tuo väli pitää kiihtyä parissa sekunnissa. Toiset vain ajavat mielellään autolla, joissa nopeutta voi säädellä kaasupolkimella, jota ei käytännössä koskaan tarvitse painaa pohjaan, nopeudesta riippumatta. Hitaassa nopeudessa sen pohjaan polkaisu sitäpaitsi syö renkaita. Kulku on kevyttä, kun tehoa on tarpeeksi ja automaatti hoitaa välitykset. Kaasupolkimella voi valita, kiihdytetäänkö väännöllä, vai kierroksilla pienemmälle vaihtaen.


      • montööri

        Jokos Tojon jumittavien kaasupolkimien prikat on asennettu? Takaisinkutsu on ainakin avoinna.


      • oma_valinta kirjoitti:

        80-120 välillä on myös suuri merkitys ajamisen keveyteen. Tuo väli pitää kiihtyä parissa sekunnissa. Toiset vain ajavat mielellään autolla, joissa nopeutta voi säädellä kaasupolkimella, jota ei käytännössä koskaan tarvitse painaa pohjaan, nopeudesta riippumatta. Hitaassa nopeudessa sen pohjaan polkaisu sitäpaitsi syö renkaita. Kulku on kevyttä, kun tehoa on tarpeeksi ja automaatti hoitaa välitykset. Kaasupolkimella voi valita, kiihdytetäänkö väännöllä, vai kierroksilla pienemmälle vaihtaen.

        Kerropa mikä normi auto kiihtyy 80-120kmh parissa sekunnissa? Siihen vaaditaan tehoa sen verran paljon ettei vakio perheautot, ei edes VW tai Skoda, pysty siihen.


      • Normikulkua
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Kerropa mikä normi auto kiihtyy 80-120kmh parissa sekunnissa? Siihen vaaditaan tehoa sen verran paljon ettei vakio perheautot, ei edes VW tai Skoda, pysty siihen.

        Se onnistuu oikeastaan kaikilla perheautoilla, joissa on tehoa 150kW tai enemmän. Eikä tarvitse olla edes VW tai Skoda.


      • ylös.alas
        Normikulkua kirjoitti:

        Se onnistuu oikeastaan kaikilla perheautoilla, joissa on tehoa 150kW tai enemmän. Eikä tarvitse olla edes VW tai Skoda.

        Tojojen kohdalla sana kiihtyvyys onkin harhaanjohtava. Niissä tapahtuu nopeuden vaihtelua maaston mukaan.


      • kaikillejotainVW
        ylös.alas kirjoitti:

        Tojojen kohdalla sana kiihtyvyys onkin harhaanjohtava. Niissä tapahtuu nopeuden vaihtelua maaston mukaan.

        VW autot taas on korjaamolla 10000e maksavassa öljynkulutusrempassa

        mitä laitetaan


      • HolistinAivopierut
        kaikillejotainVW kirjoitti:

        VW autot taas on korjaamolla 10000e maksavassa öljynkulutusrempassa

        mitä laitetaan

        on vai? Mielenkiintoista.


      • 78416731

        0-100 km/h kiihtyvyyttä erittäin harvoin, jos koskaan, mutta tuo arvo korreloi suoraan esim. ohituskiihtyvyyteen tai kiihtyvyyteen kun liitytään rampilta moottoritielle. Sitten voi tietysti vääntää kättä siitä mikä on "riittävä" ohituskiihtyvyys, mutta yleisesti ottaen mitä parempi kiihtyvyys sitä miellyttävämpää autolla on ajaa. Hybridin voimalinja on kyllä mukava (ja taloudellinen) erityisesti kaupungissa, mutta pääosin pidemmässä maantie/moottoritieajossa se ei kyllä ole omimmillaan.


      • mistälöytyy
        Normikulkua kirjoitti:

        Se onnistuu oikeastaan kaikilla perheautoilla, joissa on tehoa 150kW tai enemmän. Eikä tarvitse olla edes VW tai Skoda.

        No mainitsetko edes yhden perheauton (merkki/malli) jolla tuo 80-120 km/h menee parissa sekunnissa? Ei varmaan vaikea tehtävä jos kerta onnistuu lähes kaikilla.

        Itse kyllä väittäisin että noita ei käytännössä löydy, referenssinä vaikka Audin A6 V6 TDI 180kw jossa 80-120 km/h TM:n mittauksen mukaan vie 4,4s. Parin sekunnin saavutus vaatii huomattavasti enemmän tehoa kuin 150kw.


      • RyntäilevätSakemannit
        ylös.alas kirjoitti:

        Tojojen kohdalla sana kiihtyvyys onkin harhaanjohtava. Niissä tapahtuu nopeuden vaihtelua maaston mukaan.

        Nopeuden vaihtelu on kyllä enemmän MB, Audi ja Bmw ongelma, näillä on outo tapa ryntäillä motarilla vetokoukkua haistelemaan ja oikealla siirtymiseni jälkeen ne haluaa jäädä siihen rinnalle nyssäämään eikä ole sitä kiirettä mihinkään muuta kuin odottamaan että pääsee pussittamaan.
        Näillä merkeillä esiintyy usein myös vasemman kaista omistamisen tuntua, kun eivät aja selvästi muita kovempaa, mutta eivät pääse oikealle kaistalle vaikka olisi tyhjää piiiitkäään. Tosin on niitäkin mitkä koukkii ja yrittää viedä kaikilta etupuskurit.


      • Normikulkua kirjoitti:

        Se onnistuu oikeastaan kaikilla perheautoilla, joissa on tehoa 150kW tai enemmän. Eikä tarvitse olla edes VW tai Skoda.

        Nyt ei hemmo tiedä kyllä yhtään mistä puhuu... 2s kiihtyvyyteen 80-120kmh vaaditaan yli 400 kaakkia koneesta riippuen auton painosta.


    • totista.puuhaa
      • aasialainenKusetus

        Ja noilla opeilla ollaankin sitten tukkeena ja liikenteen seuraaminen jää ekomittarin tuijotuksen takia huonolle. Ja kun oikein pihistää, niin keskiverto Toyotisti saa säästettyä 20 euroa vuodessa, mutta häviää ihan kaikessa muussa, kuten mukavuudessa, tehokkuudessa, levosta ja rauhasta, jne....


      • hikeä.pukkaa

        Oman jännityksensä ajoon tuovat perässä roikkuvat ja valojaan vilkuttavat rekat.


    • mukana

      Puolitoista vuotta hybridillä ajaneena pois en vaihtais ...vertailu 1.8 litran mazdaan ja hybridissä 1,8 lit moottori vuosittaiset noin 15000 km. Pelkkä bensankulutus on 300 eur vuodessa pienempi.
      Pitäis ajaa enemmän. Kaupan päälle pienempi ajoneuvovero ja automaatti

      • OmaVertailu

        Trafi on vertaillut jollain ehdoilla, käytännön elämässä lähdetään omista tarpeista ja aika harvalle sopii esim. Leaf (pieni ja lyhyt toimintasäde), Tesla on taas hinnaltaan aivan kuutamolla, joten itsellä nuo tipahtaa vertailusta heti.
        Ja koska toistaiseksi ei voi ladata sitä autoa, niin ei ole ladattavatkaan hybridit skoopissa.
        Itse tarvitsen farmarin ja seuraavan auton otan automaatilla, eli katsotaan miten ensi vuonna tuleva Auris farkku uudella hyb. 2.0 koneella on hinnoiteltu.


      • Murusia

        Jos tuollainen 300 euroa vuodessa on jo tärkeä summa, niin kannattaa ehdottomasti ostaa uuden sijaan vaikka 1-2 vuotias auto. Saa paljon enemmän säästöjä.


      • päivittynyttätekniikkaa

        Mazda ei lienee ollut kovin uusi, moottorin iskutilavuudesta päätellen. 300 euron säästö bensassa 15 tkm/v kilsoilla ja 1,50 € litrahinnalla tarkoittaa siis noin 1,3 litraa pienempää kulutusta. Ottaen huomioon uusien polttomoottoreiden pienentyneet kulutukset (esim. TSI:t ja Mazdan nykyiset vaparit) on niistä hyvinkin lähtenyt tuo 1,3 litraa pois. Hybridin kulutussäästö on siis olematon kun sitä verrataan tämän hetken parhaimpiin polttomoottoreihin.


    • OstakaaÄkkiäNyt

      Ostakaa toyotaa vaan niin meillä romumiehillä riittää töitä...

    • Halvempi.hankkia.ja.ajaa

      "Puolitoista vuotta hybridillä ajaneena pois en vaihtais ...vertailu 1.8 litran mazdaan ja hybridissä 1,8 lit moottori vuosittaiset noin 15000 km. "
      Jos verrokiksi ottaa tuollaisen vanhan vaparin niin silloin tulee säästöä.
      Telkkarista näimme miten hybridiauris otti pataansa TSI:ltä selkeästi suorituskyvyssä ja niukasti kulutuksessa. Bensaturbot ovat kehittyneet tasolle jonne vaparilla ei pääse. Edes hybridinä. Ja kun TSItä ajaa kaasulla niin silloin kustannikset ovat alle puolet hybridien polttoainekustannuksista.

    • Kokemustaon

      Yaris Hypridi eräällä tutulla ja mökkireissu yhteensä noin 300 km / 150 km suunta, maantie ja moottoritie ajoa. Itselläni luokkaa isompi perus bensaturbo auto. Yariksen kulutus oli ihan tankkaamalla mitattuna noin kuusi litraa satasasella, ajotietokoneen mukaan 5,5, oma autoni kuluttaa vastaavalla reitillä tankkaamalla mitattuna hiukan päälle viisi litraa ja ajotietokone näyttää hiukan enemmän. Yariksen sisämelu oli yllättävän kova, ei valoautomatiikkaa ja penkit lankkumaiset. Yllätyin todella kuinka paljon hypridi voi kuluttaa maantieajossa.

      • Ei tuon pitäisi olla yllätys. Pienitehoinen auto ja huono aerodynamiikka ei sovi motarille, se on tehty kaupunki- ja taajama-ajoon. Yleensä vielä mökille mentäessä auto lastattu kunnolla. 5-6 väliin se meilläkin menee 200km matkalla, josta 170km on 120kmh aluetta.


      • Olitrehellinen
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Ei tuon pitäisi olla yllätys. Pienitehoinen auto ja huono aerodynamiikka ei sovi motarille, se on tehty kaupunki- ja taajama-ajoon. Yleensä vielä mökille mentäessä auto lastattu kunnolla. 5-6 väliin se meilläkin menee 200km matkalla, josta 170km on 120kmh aluetta.

        Nykyaikana ei saisi olla noin. Saman kokoluokan bensaturbo Polo kuluttaa vähemmän, auto on todella tukeva ajettava kokoisekseen, on valomuistit ym. Toyotan hypridin mainostus jokaisessa tv ohjelmassa ja jokaisella mainoskatkolla antaa todella virheellisen kuvan tuotteesta joka ei loista millään osa-alueella.


      • karu.totuus
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Ei tuon pitäisi olla yllätys. Pienitehoinen auto ja huono aerodynamiikka ei sovi motarille, se on tehty kaupunki- ja taajama-ajoon. Yleensä vielä mökille mentäessä auto lastattu kunnolla. 5-6 väliin se meilläkin menee 200km matkalla, josta 170km on 120kmh aluetta.

        Suomessa ei vaan ole kuin yksi sellainen kaupunki, jossa hybrideistä on edes jotakin hyötyä.


      • Olitrehellinen kirjoitti:

        Nykyaikana ei saisi olla noin. Saman kokoluokan bensaturbo Polo kuluttaa vähemmän, auto on todella tukeva ajettava kokoisekseen, on valomuistit ym. Toyotan hypridin mainostus jokaisessa tv ohjelmassa ja jokaisella mainoskatkolla antaa todella virheellisen kuvan tuotteesta joka ei loista millään osa-alueella.

        Mikä on valomuisti, veikkaan sun tarkoittavan valoautomatiikkaa (jonka autoon saa jos haluaa maksaa siitä)? Mä en ollenkaan kiistä sitä etteikö Polo olisi vakaampi ajettavuudeltaan, vaikka hävisikin väistö- ja jarrukokeessa Yarikselle. Se oli yksi vaihtoehto kun mietin uutta autoa 2017, ongelmaksi tuli juurikin nuo varusteet. Siihen kun laittoi automaatin, vakkarin, ison näytön navilla, aut. hätäpysäytys ja handfree puhelimelle, karkasi hinta käsistä. Nythän tilanne on jo toinen kun aut.hätäpysäytys on tullut vakioksi melkein kaikkiin autoihin. Lisäksi Yariksen 2017 Launch Edition oli pakattu varusteilla varsin hyvin.


      • karu.totuus kirjoitti:

        Suomessa ei vaan ole kuin yksi sellainen kaupunki, jossa hybrideistä on edes jotakin hyötyä.

        Ja sinne tuo auto juurikin hankittiin, eli tarpeen mukaan.


      • aasialainenKusetus
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Ja sinne tuo auto juurikin hankittiin, eli tarpeen mukaan.

        Jos ajaa vain lyhyitä pätkiä ja unohtaa pakollisen ruosteensuojauksen ja kalliit ahkerat huollot.

        Onko se pieni säästö sen arvoista kun kaikessa häviää. Paljon pitää kylää kiertää jos bensassa saa 100euron säästön vuodessa ja maanteillä ei paljoa parane poiketa.


      • aasialainenKusetus kirjoitti:

        Jos ajaa vain lyhyitä pätkiä ja unohtaa pakollisen ruosteensuojauksen ja kalliit ahkerat huollot.

        Onko se pieni säästö sen arvoista kun kaikessa häviää. Paljon pitää kylää kiertää jos bensassa saa 100euron säästön vuodessa ja maanteillä ei paljoa parane poiketa.

        No auto menee vaihtoon ennen kuin ruosteesta mulle tulee mahdollinen ongelma, ja vuosihuolto 193€ ei reikää mun kukkaroon tee. Kuten yllä kirjoitin niin en ole rahassa hävinnyt mitään, en saanut autoa halvemmalla niillä varusteilla kun halusin. Veikkaan myös, että kun myyn auton niin saan paremmin välirahaa kuin Polosta ym.


      • olematon.hyöty
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Ja sinne tuo auto juurikin hankittiin, eli tarpeen mukaan.

        Täytyy hankkia sitten toinen auto muuhun ajoon. Etenkin ulkomaisten lehtien vertailuissahan Yaris Hybrid häviää koeajon keskikulutuksissa kilpailijoilleen.


      • olematon.hyöty kirjoitti:

        Täytyy hankkia sitten toinen auto muuhun ajoon. Etenkin ulkomaisten lehtien vertailuissahan Yaris Hybrid häviää koeajon keskikulutuksissa kilpailijoilleen.

        Ja uusimman Tuulilasin vertailussa voitti...


      • Vähemmänkö
        Olitrehellinen kirjoitti:

        Nykyaikana ei saisi olla noin. Saman kokoluokan bensaturbo Polo kuluttaa vähemmän, auto on todella tukeva ajettava kokoisekseen, on valomuistit ym. Toyotan hypridin mainostus jokaisessa tv ohjelmassa ja jokaisella mainoskatkolla antaa todella virheellisen kuvan tuotteesta joka ei loista millään osa-alueella.

        Vai kuluttaa Polo vähemmän?
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_s=2016&minkm=15000&exactmodel=1.0 tsi&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&powerunit=2

        Polot keskimäärin 6,15 l/100km
        Yaris hybrid keskimäärin 4,82 l/100km.


      • vähemmänjaenemmän
        Vähemmänkö kirjoitti:

        Vai kuluttaa Polo vähemmän?
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_s=2016&minkm=15000&exactmodel=1.0 tsi&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&powerunit=2

        Polot keskimäärin 6,15 l/100km
        Yaris hybrid keskimäärin 4,82 l/100km.

        Polossa on otantaa aika vähän (vain 7 autoa), eli yksittäisten autojen käyttöolosuhteet vaikuttavat helposti kokonaisuuteen. Uusimmassa Tuulilasissa oli vertailussa sekä Polo että Yaris, ja kaupungissa Yaris kulutti 4,0 l/100km kun Polo vei 5,4 l/100km. Maantiellä taas Yaris 4,2 l/100km ja Polo 4,3 l/100km. Eli riippuu paljon ajoprofiilista, hybridillä säästää kaupungissa mutta ei juurikaan maantiellä (mikä nyt ei varmaan ollut kovin iso yllätys) ja moottoritienopeuksilla kulutusero kääntyy todennäköisesti toisin päin.


      • ToyotaSetäOnNero
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        No auto menee vaihtoon ennen kuin ruosteesta mulle tulee mahdollinen ongelma, ja vuosihuolto 193€ ei reikää mun kukkaroon tee. Kuten yllä kirjoitin niin en ole rahassa hävinnyt mitään, en saanut autoa halvemmalla niillä varusteilla kun halusin. Veikkaan myös, että kun myyn auton niin saan paremmin välirahaa kuin Polosta ym.

        Siis Toyota pitää laittaa kiertoon todella nopeasti ja pienillä kilometreillä ettei ruoste ja viat raiskaa. Ja sitten kehutaan kuinka hyvä ja taloudellinen auto se on. Jatkuva vaihtaminenhan on todella edullista ja ekologista. Nyt kusit kyllä nilkoillesi oikein huolella, Holisti. Desin säästö kulutuksessa on tärkeämpää kuin mukavuus ja tieto ettei autoa ole pakko vaihtaa muutaman vuoden välein.


      • ToyotaSetäOnNero kirjoitti:

        Siis Toyota pitää laittaa kiertoon todella nopeasti ja pienillä kilometreillä ettei ruoste ja viat raiskaa. Ja sitten kehutaan kuinka hyvä ja taloudellinen auto se on. Jatkuva vaihtaminenhan on todella edullista ja ekologista. Nyt kusit kyllä nilkoillesi oikein huolella, Holisti. Desin säästö kulutuksessa on tärkeämpää kuin mukavuus ja tieto ettei autoa ole pakko vaihtaa muutaman vuoden välein.

        Mitä sä mussutat? 4v on normaali vaihtoväli uusille autoille, jos on varaa vaihdella ylipäätään. Mulla vaihtoväli käytetyissä ollut yleensä alle 2v. Ja mistä sä jonkun desin kulutuseron vedit? Menepä ottamaan lääkkeesi nyt.


    • Hahhaaa

      Hankintahintahan tuon eron tekee tietenkin ja tuossa vertailussa oli blug in malli eli kaapelilla ladattava, suurin osa hybrideistä on kyllä niitä joita ei kaapelilla ladata.
      Toyota prius blug in malli taitaa maksaa n42000e ja jos sitä vertaa esim.19000e maksavaan kia:n niin tuolla hintaerolla ajaa kyllä kauan. Ei ladattava toyota hybrid on jo huomattavasti halvempi mutta hintaa on silläkin.
      Jos hankintahintaa ei huomioi eikä korjauskuluja niin toyota hybrid on taatusti halvin ajettava.

      • ilman.korkokuluja

        Jos bensassa säästää 2,5-3 euroa/100km, niin 10000 euron hintaero vaatii 330-400 tkm ajoa.


      • järkipäässäHaloo

        Kia on myös kaikessa parempi, vaikka on yli 20ke halvempi.


    • Tuossa puhutaan ladattavista hybrideistä! Luetun ymmärtäminen !
      Ladattava hybiridi tulee kalleimmaksi, jos vuodessa ajaa vain 15 000 kilometriä.

      Tällä ei ole mitään tekemistä Toyota hybrideiden kanssa koska niitä ei ladata seinästä.

    • 5756765

      Prius ja Prius ja Prius. Miksi joka kerta vedetään se Prius esiin kun pitää Tojottimen hybridejä mollata.
      Toyota myy Suomessa pääasiassa Auris hybridiä. Sen hintataso on huimasti edullisempi. Onko ongelma verrata siihen jos nyt on pakko jotain vertailua vääntää.

      Mitenkäs muute se Kian hybridi talvella. Se kunei pakkaskeleillä sammuta polttomoottoria ollenkaan koska kabiini lämpiää vain ja ainoastaan polttomoottorin hukkalämmöllä eikä siin ole Tojottimen kaltaista pakosarjan hukkalämmön talteen ottamaa tekniikkaa.

      • TalvellaPlus20

        Lehden pojat sopi että pisteet jaetaan näin, eihän suomessa ole enää talvella kylmä... ja unohdetaan että niillä pääsee talvipakkasilla n. 1/3 matkan siitä mitä optimioloissa.
        Provo nyt sotkee muutenkin puurot ja vellit, ei vertaa samankokoisia autoja jne. aivan kuin se teoreettinen "polttoaine" kustannus olisi ainoa valintatekijä.
        PKS seudulla näkee Leafeja mm. bussikuskien vaihtoautoina, siihen se sopii varmaan hyvin, omassa käytössä en tee sillä mitään, koska en halua kahta autoa eli tuota kauppakassiksi.


      • onko.laulun.aihe

        Kuinka pitkälle jokin Yaris Hybrid kulkee talvipakkasella pelkällä sähköllä, jos lähdetään kadunvarrelta


      • onko.laulun.aihe kirjoitti:

        Kuinka pitkälle jokin Yaris Hybrid kulkee talvipakkasella pelkällä sähköllä, jos lähdetään kadunvarrelta

        Ei kulje kuin peruuttaessa sähköllä. Pakkasella käynnistää moottorin välittömästi ja pitää käynnissä kunnes minimi käyntilämpötila saavutettu. Talvella ei sähköstä ole paljoa hyötyä, moottori jäähtyy niin nopeasti, jolloin se käynnistyy automaattisesti.


    • Lillukanvarsia

      "Mitenkäs muute se Kian hybridi talvella. Se kunei pakkaskeleillä sammuta polttomoottoria ollenkaan koska kabiini lämpiää vain ja ainoastaan polttomoottorin hukkalämmöllä eikä siin ole Tojottimen kaltaista pakosarjan hukkalämmön talteen ottamaa tekniikkaa."
      Tojotistit joutuvat turvautumaan tällaiseen nippelitekniikkaan. Mitä väliä käykä moottori talvella koko ajan vai ei? Pääasia on että Kia on selkeästi parempi auto kokonaisuutena. Tilavampi, parempi suorituskyky, mukavampi.

      • KiaParempiTestatusti

        Juuri näin.


    • konekäynnissäkö

      "Mitenkäs muute se Kian hybridi talvella. Se kunei pakkaskeleillä sammuta polttomoottoria ollenkaan koska kabiini lämpiää vain ja ainoastaan polttomoottorin hukkalämmöllä eikä siin ole Tojottimen kaltaista pakosarjan hukkalämmön talteen ottamaa tekniikkaa."

      Milläs se pakosarja lämpiää siinä Tojottimessa?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      96
      2484
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      28
      2326
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      1998
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1601
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      107
      1518
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      162
      1277
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      257
      1062
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      994
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      939
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      177
      918
    Aihe