ö-öö:stä tulee minulle mieleen
nero Spencer Reid, CBS:n televisiosarjassa Criminal Minds
Kehutaan palstalaisia
138
1970
Vastaukset
- imaami
tiinaviiva on k-kauppias.
- imaami
tiinaviivasta tulee mieleen nopealiikkeinen kaupan hyllyttäjä.
- imaami
viivatiina kirjoitti:
onks täällä joku tiinaviiva
mää en ainakaan oo mikään k-kauppias.Ole hyvä :)
Minusta hunks on ihan jumalainen.
Kukaan ei riimitä niin hurmaavasti kuin hän.
Ja ahh!
Riimeihinsä liittämänsä ihanimmat laulut.
Miten ihmeessä hän osaa tuon kaiken?
H.- Olet-peräreikä
Tupla-Uuno Turha-höpö siinä esittää.
Valitettavasti palstan lammaslauma 99% on jäänyt jyräsi alle.
Eivät uskalla kertoa millainen tosielämän runkkari olet. - ei.siltä.vaikuta
Olet-peräreikä kirjoitti:
Tupla-Uuno Turha-höpö siinä esittää.
Valitettavasti palstan lammaslauma 99% on jäänyt jyräsi alle.
Eivät uskalla kertoa millainen tosielämän runkkari olet.Tuoko oli kehu?
- ehdottomasti
hunks on isänmaallinen mies.
- PokkaPitääAina
Korppis on kuin Hyacinth Bucket, aina takuuvarmat naurut :))
- kunni.aton
Siilenämää jaksaa aina vaan höpöttää ja säkättää. Kunnia sekin.
- Heikunkeikku
Joo!!
No vaikkapa kastikkeet.
Sitten keitot.
Ja toisenmoisesti tehosteseinä. Olkkarissa vaikkapa.
Niin tai kukkapenkki monine kukkineen.
Pöydän kattaus kans, voisin sanoa joo.
Ja mitä olis - ai olisko hieanooo- jos olis vaan esim. syaaninsinistä tai magentanpunaista.
Noita kahta vaan. Tylsäää. Tylsäää. Ei pitkään HahHahttais.
Ne mausteet. Joitakin ripotellaan niin pikkusesti, et ihan pikkusesti kahen sormen välistä lirautetaan. Mut se pikkusesti tekee eetvarttia kielelle ja sitä kautta mielelle.
Keitois sama juttu. Monenmoiset mausteet oi että, nam nam.
Kehun tämän Palstan palstalaisia.
Te palstalaiset ootte niin erilaisia. Verrattavissa mausteisiin ja erilaisiin kippoihin ja kappoihin. Lilat, ruskeat, oranssit ja muut sekoitteet. Joo. hyvän keiton aineksia.
Kaikkia tarvitaan, että palsta kukoistaa. Tai ainakin niin, että jokaiselle jotakin. Useinmiten. Siitä vaan alkaa valikoimaan aloituksia ja pätkäsee kommentin jos huvitta. Jos ei, niin ei.
Jotkut kirjoittajat ovat väriläiskiä. Jos ei liikaa ala läiskimään väriä. Sit se alkaa menemään liiallisuuksiin.
Minä pidän kirjoituksista, jotka ovat aitoja tai ainakin aidon oloisia. Uskottavia.
Ei väkisin väännettyjä.
Mitähän vielä kehuis.
Laitetaan aluksi nyt nää. Meen pesasemaan toisenkin yläkerran ikkunan ja mietin samalla, josko vielä kekkaisin jotakin lisättävää.
Eli tullen palajamaan astialle.Kyllä tänne mielenilmauksia mahtuu, aloitukseen , myönteisenä koen palstan, monta nokkelaa kirjoittajaa -en nimeä nyt ketään.
"sanan säilä kuin ruoskan sivallus , tulinen tunnustus tai lohdun antaja"
korppis on erittäin suorasanainen
nuorekas ja nykyaikainen
luotettava ja hyvä keskustelukumppani
hatsansaa on turvallinen nallekarhu
joka huolehtii ystävistään
ja jolle kaikki ihmiset on samanarvoisia
anceli vai mikä se nyt onkaan
on räväkkä sitkeä sissi
jaksaa jaksaa aina eteenpäin hurtilla huumorilla
henrj on taas sellainen tilanne huumoria viljelevä
ja just nimenomaan sellaisesta huumorista tykkään
varmaan hyvä tyyppi ja tulisin toimeen hänen kanssaan
enempää en rupee analysoimaan tällä kertaa.Tiinan tunnen parhaiten. Hän laulaa karaokea upeassa lautabaarissaan. Tiina rakastaa retroa. Hänen kotinsa on kauniin värikkäästi sisustettu eri vuosikymmenten malliin. Tiina on hyvä ruoanlaittaja ja vieraistaan huolehtiva emäntä.
Paloma on kiltti "äitityyppi". Fiksu, hyvä keskustelija ja luotettava ystävä.
Nojoo elämän opettama filosofi, osaa pitää puolensa.
Heikku keikkuu ja pystyy vaikka nuoralla kävelyyn. Kiva lukea heikun keikkumista.
Demeter on kirjaviisas, mukamas takarivin Tyyne. No, ei muuten ole.
Pyydettiin kehumaan joten tällaista.
- oimitenkiva
Ihastuttavin on kokonaisuudessaan Suomi24-mafia! Voi sitä mielikuvituksen kirjoa millä tyhmät vanhat esim. saadaan pysymään poissa. Voi heittäytyä ymmärtämättömäksi tai väärinymmärtäväksi, heittää syytöksiä miten huvittaa. Ja taatusti huvittaa!
Emmehän kaipaa ollenkaan noita tyhmiä vanhoja kun meillä vanha hyvä porukka? Minusta kaikki palstalaiset jotka kirjoittavat ilman henkilöön ikävästi menemistä ovat kehun ansainneet.
- menossa.saunaan
Tekis mieli linkittää tähän muutama sinun kirjoitus joista kävis ilmi että voisit katsoa peiliin. Mutta empä jaksa nähdä vaivaa.
menossa.saunaan kirjoitti:
Tekis mieli linkittää tähän muutama sinun kirjoitus joista kävis ilmi että voisit katsoa peiliin. Mutta empä jaksa nähdä vaivaa.
Haa. Menit ansaan,. Kirjoitin tuon sen takia kun arvasin mitä niskaan tulee. :DD Itsellenihän kehuja on ole antanutkaan, vain heille jotka mainitsin ja sinäkään et heihin kuulu ;).
- öff
siilenämää kirjoitti:
Haa. Menit ansaan,. Kirjoitin tuon sen takia kun arvasin mitä niskaan tulee. :DD Itsellenihän kehuja on ole antanutkaan, vain heille jotka mainitsin ja sinäkään et heihin kuulu ;).
Aaahhahhhaaa. Vai että ihan sen takia kirjoitit. Niiiin tyypillistä siiliä taas.
Oletkos jo löytänyt sopivan kokoiset hygieniahaalarit? öff kirjoitti:
Aaahhahhhaaa. Vai että ihan sen takia kirjoitit. Niiiin tyypillistä siiliä taas.
Oletkos jo löytänyt sopivan kokoiset hygieniahaalarit?Sulle vai? En vielä mutta jatkan etsimistä. Viestitän kun löytyy ;).
siilenämää kirjoitti:
Sulle vai? En vielä mutta jatkan etsimistä. Viestitän kun löytyy ;).
Eihän tämä ollut omakehualoitus vai kui?
- rehellisyys
*Lesken * on varmasti henkilönä hyvin mielenkiintoinen kuten *siivoojaparkakin*, heihin voisi tutustua koska vaikuttavat rehellisiltä valehtelijoita ja pyrkyreitä täällä on liikaa.
- oimitenkiva
Kaikki ilkeät ja pirullisia heittoja osaavat ovat todella kunniakansalaisia, todellisia S24-mafiosoja. Juuri he nostavat tätä Suomea ylös luomalla oikeaa henkeä.
Eläköön myös nykykepulit, heillä on oikea kieroiluhenki. - jokuonparas
Eihän kannata kehua kuin itsenään, siitä kertyy peukkuja
- nöfnöf
Aina mua syrjitään. Olen ihan sikakiva ukkeli.
- sigge...sikke
Vai sikkekiva 🤔🤣
- Joskus.täällä
Kehuisin kotikiusattua mutta minne hän on hävinnyt? Ja tietty heikkukeikku on mainio jutuissaan,mua niin naurattaa hänen tomera ja humoristinen tyyli,osuu kyllä mun pirtaan.Muista en taida sanoa mitään.
- Puskapoika
Näin miehenä kehun demeterin elämänviisautta, joskus tuntuu hänen säännöstelevän ja tarkkailevan mielipidettään taustalla. Olisiko iän tuomaa pidättävyyttä. Paloma on varmaan fiksu, vaikka on aikamoinen maailmanparantaja.
Jännä ihminen on myös sanavalmis ynnä piikikäs siivojatar Sveanmaalta.
Korppis on avomielinen Anneli.Jokaisella ihmisellä on oma elämän-viisautensa.
Joten kehu kirjoittajan taitoa kirjoittaa.
Jos aihetta siihen on.
Älä kehu kirjoittajan kautta omia elämän-viisauksiasi.
H.- omalle.palstalleen
Ikä tuo elämänkokemusta ja ehkä viisauttakin, kaikki mainitsemasi ovat yli 70 vuotiaita eivätkä kuulu tälle palstalle.
- Ikäeiole-este
omalle.palstalleen kirjoitti:
Ikä tuo elämänkokemusta ja ehkä viisauttakin, kaikki mainitsemasi ovat yli 70 vuotiaita eivätkä kuulu tälle palstalle.
Miksi? Siksikö koska ovat palstapersoonia, näkyviä ja kuuluvia.
Kiitos kehuista puskapoika.. Enpä olisi uskonut niitä enää irtoavan, näin vanhalle..))
Tarkka havainnoitsija olet. Katsomossa enimmäkseen ollaan, ei ole enää kovasti tarvetta hötkyillä, koska asioilla on tapana järjestyä. Eikä sota yhtä miestä kaipaa. Rauhanrakentajia pikemminkin.
Mitä kehumiseen tulee, olen pyrkinyt välttämään sitä, siitä kun olen saanut kunniamaininnan "nuolijana"..)) Mielessäni kehun kyllä kaikkia ja se, että yhä pysyttelen täällä - yli-ikäisenä - puhuu puolestaan, en malta selvästikään lähteä täältä...omalle.palstalleen kirjoitti:
Oikeassa olet "omalle.palstalleen", etenkin mitä minuun tulee. Olihan meillä kolmella vähän hanketta siirtyäkin kimpassa seuraavalle osastolle, mutta katsotaan nyt...
Iloksesi voin kyllä kertoa, että olen jo vähän käynyt norkoilemassa 70 :lla eikä minua sieltä pois ajettu. Siellä oli vain merkille pantavaa, että lähes kukaan ei kirjoittanut "sinisenä", tunnistettavalla nimimerkillä ja kun minä olen niitä, joita kiinnostaa myös kirjoittaja mielipiteen takana niin pitäisi tottua uuteen käytäntöön.
Niin että jos mitenkään sopii enkä tuota sinulle tai kannattajillesi kohtuuttomasti murhetta niin kyllä minä täällä vielä pysyisin..))
Mutta vakavasti. Niin pitkään kun ylläpito ei tiukenna sääntöjä, pidän noita ikärajoja viitteellisenä ja kirjoitan missä milloinkin, pääasiassa täällä, ainakin toistaiseksi.
Että tälleen taas..
Menisittekö jossain epämääräisellä tavalla tutussa porukassa oikein sormella osoittaen kehumaan ja nimeämään kuka on fiksu ja muutenkin kelpaava.
Muut sitten katsoisivat sivusta, tuntien olevansa niitä huonompia.
Kaikki tällä palstalla ovat riittävän hyviä, kukin kyvyillään ja ominaisuuksillaan kirjoittavia.Jos rupeaisin kehumaan kaikkia kirjoittajia syntyisi pitkä novelli. Johonkin pitää raja vetää. Kun naputtelin mielipiteeni heti oitis muistin muutamia kivoja kirjoittajia. Yleensä muistaa heidät, joiden kanssa synkkää.
Lisään pari kivaa tyyppiä. Bengalintikku ja eppu. Sinäkin olet ihan kiva. Huom. Ihan sana 😊 eli jotain ulospäin huomaamatonta valuvikaa.korppis kirjoitti:
Jos rupeaisin kehumaan kaikkia kirjoittajia syntyisi pitkä novelli. Johonkin pitää raja vetää. Kun naputtelin mielipiteeni heti oitis muistin muutamia kivoja kirjoittajia. Yleensä muistaa heidät, joiden kanssa synkkää.
Lisään pari kivaa tyyppiä. Bengalintikku ja eppu. Sinäkin olet ihan kiva. Huom. Ihan sana 😊 eli jotain ulospäin huomaamatonta valuvikaa.Tämähän oli kehumisaloitus, joten totean vain, että sinäkin olet riittävän hyvä, niin kuin toisetkin.
- vaikuttaa-siltä
korppis kirjoitti:
Jos rupeaisin kehumaan kaikkia kirjoittajia syntyisi pitkä novelli. Johonkin pitää raja vetää. Kun naputtelin mielipiteeni heti oitis muistin muutamia kivoja kirjoittajia. Yleensä muistaa heidät, joiden kanssa synkkää.
Lisään pari kivaa tyyppiä. Bengalintikku ja eppu. Sinäkin olet ihan kiva. Huom. Ihan sana 😊 eli jotain ulospäin huomaamatonta valuvikaa.koetko ihan kivan olevan jotenkin vähemmän kivan kuin kiva?
- korppishuomenta
vaikuttaa-siltä kirjoitti:
koetko ihan kivan olevan jotenkin vähemmän kivan kuin kiva?
Huomenta@
Esim.
Muurari muurasi leivinuunin. Talon isantä tuli tupaan ja sanoi
"Ihan hyvä"
Muurari suuttui ja kysyi
"Mikä helvetin vika siinä sitten on?" korppishuomenta kirjoitti:
Huomenta@
Esim.
"Ihan hyvä"
Muurari suuttui ja kysyi
"Mikä helvetin vika siinä sitten on?"Kiitos päivän nauruista, korppis..)) Vanha lähtee nyt vapaaehtoistyöhön. Jotenkin sitä on elämisen oikeutensa ansaittava. Ellei muuten niin mamujen palvelujana..))
korppishuomenta kirjoitti:
Huomenta@
Esim.
"Ihan hyvä"
Muurari suuttui ja kysyi
"Mikä helvetin vika siinä sitten on?"Ihan hyvä/ihan kiva, vastaavatko arviot toisiaan?
Palstalla riittää, että sanotaan ihan kivaksi, mukavammalta tuntuu, kun lapsi sanoo "mummo, sä oot ihana" :)Ancie kirjoitti:
Ihan hyvä/ihan kiva, vastaavatko arviot toisiaan?
Palstalla riittää, että sanotaan ihan kivaksi, mukavammalta tuntuu, kun lapsi sanoo "mummo, sä oot ihana" :)Eilisen aamun yllätys.
Kuopus ilmestyi ohikulkumatkallaan mökin ovelle ruusukimpun kanssa, halasi ja sano Hyvää syntymäpäivää Äiti.
Ketterästi nousi jalka koko päivän- p-pauke
korpikirjailija kirjoitti:
Eilisen aamun yllätys.
Kuopus ilmestyi ohikulkumatkallaan mökin ovelle ruusukimpun kanssa, halasi ja sano Hyvää syntymäpäivää Äiti.
Ketterästi nousi jalka koko päivänTuohan on aivan luonnollista, että omat lapset onnittelee äitiään syntymäpäivän johdosta.
Ihan toista on nämä pienten lastenlasten sponttaanit kommentit, kuten Ancie edellä kirjoitti. - Heikunkeikku
p-pauke kirjoitti:
Tuohan on aivan luonnollista, että omat lapset onnittelee äitiään syntymäpäivän johdosta.
Ihan toista on nämä pienten lastenlasten sponttaanit kommentit, kuten Ancie edellä kirjoitti.Tarkoitatko, että Korppiksen ei olisi pitänyt kertoa ilahduttavasta tapauksesta, kun poika toi kukkakimpun?
Kuka mitäkin kertoo, mikä sillä hetkellä tuntuu kivalta ja kertomisen arvoiselta.
Kyllä munkin kinttu ketterästi ylläälle nousis koko päivän jos mun poika toisi mulle kukkakimpun.
Tietysti lapset äitiään onnittelevat. Voi onnitella monella tavalla. Esim. soittamalla puhelimella. Ei läheskään kaikki vie ruusukimppua. p-pauke kirjoitti:
Tuohan on aivan luonnollista, että omat lapset onnittelee äitiään syntymäpäivän johdosta.
Ihan toista on nämä pienten lastenlasten sponttaanit kommentit, kuten Ancie edellä kirjoitti.Kuopuksen yllätys oli lämmin ja sponttaani siis minulle ei sinulle.
Ihana yllätys jälkikäteen.
Luonnollisesti sain erilaisia huomion osoituksia jo aijemmin synttärinihän oli jo 3/7.
Tokihan saan täällä jatkuvasti huomautuksia kuinka tavan elämää vietän jos kerron tavan elämästäni ; )
Hyvin tavallistahan tuo tietty, joka perheessä arkinen ja tavallinen käytäntö.- p-pauke
Heikunkeikku kirjoitti:
Tarkoitatko, että Korppiksen ei olisi pitänyt kertoa ilahduttavasta tapauksesta, kun poika toi kukkakimpun?
Kuka mitäkin kertoo, mikä sillä hetkellä tuntuu kivalta ja kertomisen arvoiselta.
Kyllä munkin kinttu ketterästi ylläälle nousis koko päivän jos mun poika toisi mulle kukkakimpun.
Tietysti lapset äitiään onnittelevat. Voi onnitella monella tavalla. Esim. soittamalla puhelimella. Ei läheskään kaikki vie ruusukimppua.No tässä se taas nähtiin, mitään täällä ei voi kommentoida,ettei tule moista ajatusta jollekin, "ettei olisi saanut kirjoittaa" tai että yllätys oli "minulle ei sinulle".
- Hyäasint-alkuperäinen
p-pauke kirjoitti:
No tässä se taas nähtiin, mitään täällä ei voi kommentoida,ettei tule moista ajatusta jollekin, "ettei olisi saanut kirjoittaa" tai että yllätys oli "minulle ei sinulle".
"No tässä se taas nähtiin,"
Etkö huomannut, että Seridan tuli Bukettia (ämpäriä) äitiään tapaamaan hänellä ei ole Mersua ja tilaa ponille, toisin kuin äitinsä siskolla!D
Minusta tuo oli hauska vertaus korppiksesta tuolla ylempää, koska hän on juuri niin suuruudenhullu 71-v hipsteri! Voi "pyhä pitari", kuinka hänellä on pitkät jalatkin, että kaatuilee ruusupuskiin? Kunka miehet pärjäävät pitkillä jaloillaan, vai onko Kainuusa vain näitä pers`jalkaisia miehiä?
No, jos ei ole tilaa ponille tai varaa ostaa Mersua, niin onhan hänellä ihana laituri "olohuone", muutama tuoli, pöytä ja joku penkki kapealla laiturilla, josta saamme kyllä kuulla jatkuvasti.
Mahtaako tajuta edes itsekkään, että täälläkin voi olla minun lisäkseni useampikin kirjoittaja, jotka omistaa viellä hulppeammat tilat, kuitenkaan mainostamatta sitä, että onhan minulla "laituri olohuone"!
Tuon jatko osan "Pokka pitää" sarjasta haluan nähdä, kuinka Buketille selviää Seradanin todellinen luonne, mutta sitä en toivo korppikselle, koska sitä hän ei kestäisi. - huohuntaa
p-pauke kirjoitti:
Ihan toista on nämä pienten lastenlasten sponttaanit kommentit, kuten Ancie edellä kirjoitti.Pitihän sitä taas kehaista, että minäpäs... jne. Ettei jää toista huonommaksi.
huohuntaa kirjoitti:
Pitihän sitä taas kehaista, että minäpäs... jne. Ettei jää toista huonommaksi.
Kainuun miehistä voit kysyä Leskeltä, oliko persjalkainen.
Laituriolohuoneeni on mökin suosituin paikka. Kuva profiilissa otettu tänään ; ) Vanhahan se on vuodelta 1999, mutta hyvin se on kestänyt tuulia ja auringon paisteita. Mitäpä tuota vielä uusimaan muutamia alustolppa on tänä kesänä uusittava, että en kännipäissäni horjahda järveen, vaikka eihän matalaan rantaan putoaminen hukuta voipi särkeä joitain nikamia, mutta omianipa ovat.
Ettäkö muillai on mökkilöisiä, onhan toki. Kuulun yhteen mökkiläisten facebookryhmään meitä on siellä pikkasen vajaat 22000 jäsentä. Eikä siellä ole läheskään kaikki joilla on kesämökki.
Huomaan olet Pokka pitää fanittaja. En ole nähnyt kyseistä sarjaa vuosikymmeniin, joten olen ulkona kuin lumiukko.
Väsyttää, saunoin ja grillasin. Oli upea hellepäivä niemelläni.
Näkisitpä kuinka kaunis järvi on auringon laskun jälkeen. Yötä- huohuntaa
korppis kirjoitti:
Kainuun miehistä voit kysyä Leskeltä, oliko persjalkainen.
Laituriolohuoneeni on mökin suosituin paikka. Kuva profiilissa otettu tänään ; ) Vanhahan se on vuodelta 1999, mutta hyvin se on kestänyt tuulia ja auringon paisteita. Mitäpä tuota vielä uusimaan muutamia alustolppa on tänä kesänä uusittava, että en kännipäissäni horjahda järveen, vaikka eihän matalaan rantaan putoaminen hukuta voipi särkeä joitain nikamia, mutta omianipa ovat.
Ettäkö muillai on mökkilöisiä, onhan toki. Kuulun yhteen mökkiläisten facebookryhmään meitä on siellä pikkasen vajaat 22000 jäsentä. Eikä siellä ole läheskään kaikki joilla on kesämökki.
Huomaan olet Pokka pitää fanittaja. En ole nähnyt kyseistä sarjaa vuosikymmeniin, joten olen ulkona kuin lumiukko.
Väsyttää, saunoin ja grillasin. Oli upea hellepäivä niemelläni.
Näkisitpä kuinka kaunis järvi on auringon laskun jälkeen. YötäAnteeksi, mutta en katso ko. ohjelmaa. Ei kiinnosta laiturit eikä lossit, ei Faceryhmät.
Kommentoin ainoastaan Ancien lapsenlapsen tunteikkaasen sanomisen jälkeisen kommentin kommenttiin.
Materialistiset omakehut eivät hetkauta, mutta toisten tunteita vesittävät hetkauttaa. huohuntaa kirjoitti:
Anteeksi, mutta en katso ko. ohjelmaa. Ei kiinnosta laiturit eikä lossit, ei Faceryhmät.
Kommentoin ainoastaan Ancien lapsenlapsen tunteikkaasen sanomisen jälkeisen kommentin kommenttiin.
Materialistiset omakehut eivät hetkauta, mutta toisten tunteita vesittävät hetkauttaa.Vastaus oli nimimerkille ....Hyäasint-alkuperäinen.... vaiķa otappa tuostakin selvää kuka vastailee yksin tai ryhmässä.
- huohuntaa
korppis kirjoitti:
Vastaus oli nimimerkille ....Hyäasint-alkuperäinen.... vaiķa otappa tuostakin selvää kuka vastailee yksin tai ryhmässä.
Minulle näkyy kyllä tuo oma nimimerkkini sinun kommentissasi, joten luulin, että kommentoit minulle. Ei ole tapani jättää roikkumaan edes virheitä.
korppis
9.7.2018 23:23
huohuntaa kirjoitti:
Pitihän sitä taas kehaista, että minäpäs... jne. Ettei jää toista huonommaksi.
Kainuun miehistä voit kysyä Leskeltä, oliko persjalkainen. - hyasintin-ukko
korpikirjailija kirjoitti:
Kuopuksen yllätys oli lämmin ja sponttaani siis minulle ei sinulle.
Ihana yllätys jälkikäteen.
Luonnollisesti sain erilaisia huomion osoituksia jo aijemmin synttärinihän oli jo 3/7.
Tokihan saan täällä jatkuvasti huomautuksia kuinka tavan elämää vietän jos kerron tavan elämästäni ; )
Hyvin tavallistahan tuo tietty, joka perheessä arkinen ja tavallinen käytäntö."Tokihan saan täällä jatkuvasti huomautuksia kuinka tavan elämää vietän jos kerron tavan elämästäni ; )"
Ai tavallisesta elämästäsi? Miten minusta tuntuu, että joskus liioittelet, kun kerrot kartanostasi ja ihanasta laituri terassistasi? Toki se on hienompaa olla kartanon emäntä jossain pienessä mökissä järven rannalla, mutta mieti nyt vähän, kuinka paljon on järviä ja myös tosi kartanoita, kuten todellisia terasseja.
Onhan nuo "maailmanmatkaaja" jututkin aivan uskomattomia, kun Kainuun korvestä lähtee johonkin, mutta et ajattele, että moni toinenkin on matkustellut ja paljon enemmän.
Aika suuruudenhullu sinä olet mielestäni Ja todellakin muistutat sarjan "Pokka pitää" tätä Hyasint Bukeeta (ämpäriä) ja ei se haittaa, jos itse et katso sitä, sillä aika moni ilmeisesti katsoo näitä uusintoja, koska TV-tarjonta on niin surkeaa. - Korppisvastaa
hyasintin-ukko kirjoitti:
"Tokihan saan täällä jatkuvasti huomautuksia kuinka tavan elämää vietän jos kerron tavan elämästäni ; )"
Ai tavallisesta elämästäsi? Miten minusta tuntuu, että joskus liioittelet, kun kerrot kartanostasi ja ihanasta laituri terassistasi? Toki se on hienompaa olla kartanon emäntä jossain pienessä mökissä järven rannalla, mutta mieti nyt vähän, kuinka paljon on järviä ja myös tosi kartanoita, kuten todellisia terasseja.
Onhan nuo "maailmanmatkaaja" jututkin aivan uskomattomia, kun Kainuun korvestä lähtee johonkin, mutta et ajattele, että moni toinenkin on matkustellut ja paljon enemmän.
Aika suuruudenhullu sinä olet mielestäni Ja todellakin muistutat sarjan "Pokka pitää" tätä Hyasint Bukeeta (ämpäriä) ja ei se haittaa, jos itse et katso sitä, sillä aika moni ilmeisesti katsoo näitä uusintoja, koska TV-tarjonta on niin surkeaa.Sinä mielestäsi voit olla sitä, mitä haluat. Omasta mielestäni kartanolle meno tarkoittaa talon sisältä pihalle menoa. Minulla ei näet ole kartanoa eikä koskaan tule olemaan. Laiturini on 4 x 5 m. saunan edesä rannassa. Laituri on sisustettu viihtyisäksi olotilaksi, jossa kaikki mökilleni vierailemaan tulevat viihtyvät. Suuruuden hullu en ole ikinä ollut, olen hyvin realisti. Jos matkustan ulkomaille se on minun tavan elämää, pitäisikö siitä vaijeta. Nytkin syksyllä lähden taas ulkomaille aivan kuten moni muukin suomalainen matkustaa eri puolille maailmaa. Ei mitään erikoista nykymaailmassa.
- Pannonia
Hunkzsi on aika sanaseppo riimittäjä ajoilta loppusointujen. Luokkansa parhaita ainekirjoittajia, jonka opettaja pyyti usein lukemaan aineensa luokaneteen. Tiedä, vaikka olisi leipänsä ansainnut taidoillaan. Palstalla, joskus haukkana vahtiva terävä huomioija kuin oikolukija.
- PirreIhanainenOn
Pirre on sympaattinen ja puhuu asiaa. Arvostan häntä ja juttujaan.
- tööttt
Samaa mieltä. Kun joskus kirjoitin siitä kirkkauden säteilystä mikä menee ihmisillä yli voimien ja pistää ylikuormitukseen -tekee vanhuksia jo kolmikymppisistäkn - asiaaiheena silleenkö arkaa jos ei mitään sllekään mahda?
H yviä kirjoittajia kaikki muutkin - maailmaan kun mahtuu niin monenmoista arkipäivien ja pyhien saattoon. - Pitääkö
kehua tämän aloittajaa, toveri Palomaa?
Eräs kirjoittaja kertoi kerran käyttämällään nimimerkillään seuraavansa televisiosarjaa Criminal Minds. Eikä se ollut Paloma. Minut voi myös poissulkea en seuraa televisiosarjoja vain satunnaisesti uutisia.
.
- jestakkoon
Avaukset sen kun paranee!
Sisäsiittoista touhua, ei voi muuta kuin ihmetellä. Palstarupuvenkulat voisivat ottaa aikalisän toisistaan heinäkuuksi, jos ei kaiken kansan aiheita löydy.
On aika älymölöä kehua muutaman useita nimimerkkiä käyttäviä kirjoittajia yleisellä tasolla. On aikoihin eletty ilman pisteytyksiäkin. Kaikki kehujen arvoiset on jo melkein mainittu. Minä haluan antaa kaikkien mukavien tyyppien (korppis, tiina, Eppu, heikunkeikku, pirre, demeter. Ancie. hunksz, entinenmiäs, henrij, arvo, siili, nohjooh, hytinäx jne jne. anteeksi kaikki jotka olen nyt satunnaisesti unohtanut) ohella kunniamaininnan The Leskenille, Tellukalle nimimerkillään tai puskassa, Mullikoille ja muutamalle muullekin vihaajalle ansiomerkin tyylin säilyttämisestä alusta loppuun ja ilman orjantappuroita ei kunnian kukko laula. Jokaisessa palstalaisessa piilee The Kirjoittaja, vieläpä hänessäkin joka purkaa rikkinäistä sielunelämäänsä ja selvittelee lapsuutensa ja nuoruutensa traumoja, persulaisten agitaattorissa jne. samoin. Se tarvii vain houkutella esille sieltä sellasella oikeella ongenmadolla.
En minä todellakaan tämäntyyppisiä aloituksia tee.
Enkä yleensä edes kommentoi.- kerroppas
Mielestäni kommentoit tavallasi Paloma. Voihan olla ettei tekstisi näy kaikille.
Millä muuten todistat ettet tehnyt avausta? Nimimerkitön avaus kun ei ole mikään todiste ettet se ole juuri sinä itse.:) kerroppas kirjoitti:
Mielestäni kommentoit tavallasi Paloma. Voihan olla ettei tekstisi näy kaikille.
Millä muuten todistat ettet tehnyt avausta? Nimimerkitön avaus kun ei ole mikään todiste ettet se ole juuri sinä itse.:)Ei minun tarvitse todistaa kenellekään mitään. Kaikki jotka tuntee minua vähänkään tietävät että ei ole mun tyyliä, mun kuppi pontikkaa, tehdä avauksia muista palstalaisista. Ja kirjoitan aina omalla nimimerkilläni ja olen aina rekisteröitynyt. Olen liian laiska ja liian välinpitämätön keksimään kaikenmaailman typeriä puskanikkejä.
En ole edes kommentoinut aikaisemmin tätä avausta :)) eli se siitä sun tunnistamiskyvystäsi . Pieleenmeni mutta menköön vain...- lobotti
Paloma-täti on ainakin palstan pahin ivaaja ja nimittelijä.
Mullikka on Lehmä. lobotti kirjoitti:
Mullikka on Lehmä.Mullikka ei ole lehmä, se on nuori sonni eli urospuoleinen nauta. Lehmä on naaraspuoleinen nauta.
- hyi
lobotti kirjoitti:
Mullikka on Lehmä.lobotti=lesken
- ajatusarvoon
Kirjoitit pontevasti ettet tee ketjun aiheista aloitusta. Minä siihen, ettet voi todistaa ainakaan minulle, ettet voisi olla aloitteen tekijä.
Tunnut olevan vakiporukan keulakuva, koska vetoat sinut tuntevat ymmärtävän, ettet missään tapauksessa voisi tehdä aloitusta tuiki tavis suomi-sanoilla.:) Minä kyllä voin, enkä koe siitä yhtään omantunnontuskaa. Puskanikkisyys vaatii mielikuvitusta, jota et ilmeisesti osaa.:))
Vetoat laiskuuteesi ja välinpitämättömyyteesi...olisin kyllä eri mieltä, tai olen ehdottomasti.
Olen todella huono tunnistamaan yhtään mitään missään muuallakaan. Koska satunnainen palstatietämykseni on tasan nolla.
Pieleenmenolla on aina jonkinlainen suunta ennemmin tai myöhemmin. ajatusarvoon kirjoitti:
Kirjoitit pontevasti ettet tee ketjun aiheista aloitusta. Minä siihen, ettet voi todistaa ainakaan minulle, ettet voisi olla aloitteen tekijä.
Tunnut olevan vakiporukan keulakuva, koska vetoat sinut tuntevat ymmärtävän, ettet missään tapauksessa voisi tehdä aloitusta tuiki tavis suomi-sanoilla.:) Minä kyllä voin, enkä koe siitä yhtään omantunnontuskaa. Puskanikkisyys vaatii mielikuvitusta, jota et ilmeisesti osaa.:))
Vetoat laiskuuteesi ja välinpitämättömyyteesi...olisin kyllä eri mieltä, tai olen ehdottomasti.
Olen todella huono tunnistamaan yhtään mitään missään muuallakaan. Koska satunnainen palstatietämykseni on tasan nolla.
Pieleenmenolla on aina jonkinlainen suunta ennemmin tai myöhemmin.En ole mikään keulakuva, koska en ole riittävän paljon paikalla. Olen tosin yksi rekatuista veteraaneista, mukana jo yli kymmenen vuotta ollut ja siksi oletan että toiset joilla on jo pitkä kokemus palstasta tietävät että on kaksi asiaa jota en tee: yksi on aloittaa haukkumaketjuja muista palstalaisista (ad hominem on yksi pahimmista keskustelupalstojen riesoista ja entisenä moderoijana olen sille lähinnä allerginen). Toinen on että koen puskanikeillä kirjoittamisen jos on oma rekisteröity jotenkin epärehellisenä ja "heitä kivi, piilota käsi" on ollut mielestäni aina raukkamaisuuden huippu.
En ole yleensä ilkeä enkä ivaile, mutta on täällä muutama puskanikki jotka jahtaavat ja ivaavat minua: niin metsä vastaa kuin siihen huutaa.- VaanOlkoon
Paloma.se.co kirjoitti:
En ole mikään keulakuva, koska en ole riittävän paljon paikalla. Olen tosin yksi rekatuista veteraaneista, mukana jo yli kymmenen vuotta ollut ja siksi oletan että toiset joilla on jo pitkä kokemus palstasta tietävät että on kaksi asiaa jota en tee: yksi on aloittaa haukkumaketjuja muista palstalaisista (ad hominem on yksi pahimmista keskustelupalstojen riesoista ja entisenä moderoijana olen sille lähinnä allerginen). Toinen on että koen puskanikeillä kirjoittamisen jos on oma rekisteröity jotenkin epärehellisenä ja "heitä kivi, piilota käsi" on ollut mielestäni aina raukkamaisuuden huippu.
En ole yleensä ilkeä enkä ivaile, mutta on täällä muutama puskanikki jotka jahtaavat ja ivaavat minua: niin metsä vastaa kuin siihen huutaa.Et varmaan itse huomaa, tässäkin ketjussa kirjoitat tosi ilkeästi.
- noohjooh
VaanOlkoon kirjoitti:
Et varmaan itse huomaa, tässäkin ketjussa kirjoitat tosi ilkeästi.
Minä en ainakaan huomannut? Missä kohtaa?
- klpm
noohjooh kirjoitti:
Ehkä sinun ei kannata tuhlata aikaasi täällä koska et näköjään ymmärrä lukemaasi.
klpm kirjoitti:
Ehkä sinun ei kannata tuhlata aikaasi täällä koska et näköjään ymmärrä lukemaasi.
Minun mielestäni nohjooh ymmärtää erittäin hyvin lukemaansa ja hän myös näkee ja huomaa mikä on ilkeää ja mikä ei.
En minä kirjoita ilkeästi "tässäkään" ketjussa, paitsi naljailen hieman niille jotka ovat minua loukanneet. Tätmä on ns. passiivista agressiivisuutta. Kynnysmatoksi kenellekään en ala.- vielä
Paloma.se.co kirjoitti:
En ole mikään keulakuva, koska en ole riittävän paljon paikalla. Olen tosin yksi rekatuista veteraaneista, mukana jo yli kymmenen vuotta ollut ja siksi oletan että toiset joilla on jo pitkä kokemus palstasta tietävät että on kaksi asiaa jota en tee: yksi on aloittaa haukkumaketjuja muista palstalaisista (ad hominem on yksi pahimmista keskustelupalstojen riesoista ja entisenä moderoijana olen sille lähinnä allerginen). Toinen on että koen puskanikeillä kirjoittamisen jos on oma rekisteröity jotenkin epärehellisenä ja "heitä kivi, piilota käsi" on ollut mielestäni aina raukkamaisuuden huippu.
En ole yleensä ilkeä enkä ivaile, mutta on täällä muutama puskanikki jotka jahtaavat ja ivaavat minua: niin metsä vastaa kuin siihen huutaa.Mielestäni olet riittävästi näkyvillä, mitä nimimerkkiisi tulee. Saatikka mahdollisia muita käyttämiäsi nimmareita, mitä itse tykkään viljellä, kaikella kunnioituksella rekkautuneita kohtaan.
Haukkuminen ja yksityisyyksiin vajoaminen on tätä päivää. Ikäpalstat ei ole yhtään paremmin käyttäytyviä, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Mitä mainitsemaasi ”puskanikkeilyyn” tulee, siitä olen täysin eri mieltä.
Miksi koet vakinimmarilla kirjoittavan enemmän rehelliseksi kuin esim minut? Voisin mainita lukuisia esimerkkejä, miksi juuri rekatut kirjoittajat ovat enemmän raukkamaisia kuin minunlaiseni asiallisesti kirjoittavat.
Entisenä modena tiedät mitä tarkoitat. Tarkoitukseni ei ole setviä entiselle modelle asiasta tämän enempää, olemmehan yleisellä foorumilla.:)
Oletko mieltänyt ajatusta ilkeilijälle vastaamalla kultaisella keskitievastauksella? Siihen sinulla on taitoa ja tietämystä.:) vielä kirjoitti:
Mielestäni olet riittävästi näkyvillä, mitä nimimerkkiisi tulee. Saatikka mahdollisia muita käyttämiäsi nimmareita, mitä itse tykkään viljellä, kaikella kunnioituksella rekkautuneita kohtaan.
Haukkuminen ja yksityisyyksiin vajoaminen on tätä päivää. Ikäpalstat ei ole yhtään paremmin käyttäytyviä, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Mitä mainitsemaasi ”puskanikkeilyyn” tulee, siitä olen täysin eri mieltä.
Miksi koet vakinimmarilla kirjoittavan enemmän rehelliseksi kuin esim minut? Voisin mainita lukuisia esimerkkejä, miksi juuri rekatut kirjoittajat ovat enemmän raukkamaisia kuin minunlaiseni asiallisesti kirjoittavat.
Entisenä modena tiedät mitä tarkoitat. Tarkoitukseni ei ole setviä entiselle modelle asiasta tämän enempää, olemmehan yleisellä foorumilla.:)
Oletko mieltänyt ajatusta ilkeilijälle vastaamalla kultaisella keskitievastauksella? Siihen sinulla on taitoa ja tietämystä.:)@vielä:
(olettaen että olet sama jonka kanssa olen nyt vaihtanut muutaman viestin tässä ylempänä)
Koen vakinimmarilla kirjoittavat noin yleensä ottaen rehellisemmäksi kuin nikinvaihtajat todennäköisesti koska pystyn aina tunnistamaan keskustelukumppanin ja varsinkin jos nikki on ollut pitempään mukana, sanotaan vaikka pirre tai ÖÖ niin pystyn asettamaan hänen viestinsä suurempaan kuvaan, eli sitä taustaa vastaan mitä hän on aikaisemmilla kirjoituksillaan luonut.
Itse koen että koska kirjoitan AINA rekatutulla (olen joskus kirjoittanut Paloma.fi kun olen ollut lainakoneella esim. Suomessa), Paloma on jossain muodossa ollut nimimerkkini jo varmaan joku viisitoista vuotta, niin vastaan puheistani aina ja samalla tavalla virtuaalin ja liven raja tavallaan hämärtyy koska otan vastuun kirjoituksistani.Paloma.se.co kirjoitti:
@vielä:
(olettaen että olet sama jonka kanssa olen nyt vaihtanut muutaman viestin tässä ylempänä)
Koen vakinimmarilla kirjoittavat noin yleensä ottaen rehellisemmäksi kuin nikinvaihtajat todennäköisesti koska pystyn aina tunnistamaan keskustelukumppanin ja varsinkin jos nikki on ollut pitempään mukana, sanotaan vaikka pirre tai ÖÖ niin pystyn asettamaan hänen viestinsä suurempaan kuvaan, eli sitä taustaa vastaan mitä hän on aikaisemmilla kirjoituksillaan luonut.
Itse koen että koska kirjoitan AINA rekatutulla (olen joskus kirjoittanut Paloma.fi kun olen ollut lainakoneella esim. Suomessa), Paloma on jossain muodossa ollut nimimerkkini jo varmaan joku viisitoista vuotta, niin vastaan puheistani aina ja samalla tavalla virtuaalin ja liven raja tavallaan hämärtyy koska otan vastuun kirjoituksistani.Jatkan vielä edelliselle nimimerkille: 'ja se kultainen keskitie olisi miten? Käytän itse ironiaa ja sarkasmia niitä kohtaan jotka loukkaavat tietoisesti minua, mutta harvoin mitään sen pahempaa.
- äimistyttää
noohjooh kirjoitti:
Sinä nyt nuolet tikku perseessä korppista ja palomaa alvariinsa ja suljet silmäsi heidän sanomisiltaan.
Jokainen palstalainen ansaitsee kehut, jokaikinen. Jokainen kirjoittaja omalla tavallaan lisää palstan kiinnostavuutta. Mutta tällä kertaa suurin kehu menee itselleni, kun vihdoinkin sain kaikki matot viikonloppuna pestyä.
- Bengalitikku
Mitä nuo kirjekuoret tarkoittavat tuossa lopussa?
Bengalitikku kirjoitti:
Mitä nuo kirjekuoret tarkoittavat tuossa lopussa?
Mitkä kirjekuoret?
- Bengalitikku
Tuossa Hyvä sinä! jälkeen minulla näkyy kaksi kirjekuorta pystyssä.
- Bengalitikku
No, mitä ne tarkoittavat.
Ei mitään peukkuja, please.
Tunnen itseni blondiksi. - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
No, mitä ne tarkoittavat.
Ei mitään peukkuja, please.
Tunnen itseni blondiksi.Onkos sulla Rääppää simmuissa. Isot klöntit silmien nurkissa? :)
Ei siellä mitään kirjekuoria ole, vaan ainakin mun silmät näkevät kaksi hymiötä.
Keltanaamaasia nauravaisia. Toisella on aurinkoklasit naamas. - Bengalitikku
Ei rähmää, ei hymiöitä.
Vain pystyssä olevia kirjekuoria.
Ehkä ne ovat hymiöiden esiasteita.
Eivät ne mulle kuulu, mutta tahtoisin tietää.
Jokin jäynä tässä ohjelmassa on.
Joskus kun avaan koko palstan, niin kukin ketjun edessä kuvake näyttää kirjekuorelta, kunnes pompahtaa normaaliksi.
Voi taivahsn talikynttilät.
Tahdon tietää miks.
- noohjooh
Kyllä mä tykkään täällä hengailla, näköjään. Ja itse asiassa luen mielelläni Ööön juttuja, niissä on asiaa ja lentoa. Hän on yksi kahdesta jonka musalinkkejä tsekkaan, toinen on Entisen miehen linkit. Muihin en koske ellen saa tekstistä vihiä että sisältää jotain kiinnostavaa (mun kannalta siis).
Pidän muitten jutuista myös, yleensä kai huomaa kommentoinnista vastareaktion, minusta sekin toimii ikään kuin arvosanana... On muutama joille en kommentoi mutta joka on jäänyt mieleen - harvinaisella linnuilla -äijällä on aina täyttä sanomaa, hytinäxin viestit ovat kivoja, mimmimummilla on pilke silmäkulmassa, tööttt vai mikäähän vhims tai.. hänen jutut ovat mielenkiintoisia.
Ja tietysti, kaikilla on huonoja ja hyviä päiviä. Joskus loistaa, joskus ei. Jos ei muuta voi aina loistaa poissaololla, josta tulee mieleen että missähän Tellukka luuraa? Etsinyt hänen juttuja jo muutama päivä, ilman tulosta.
Kivoja ovat kaikki myös joita en ole maininnut. Ja joskus on kivaa käydä sanataistoon :)- tykkäsin
Tellukka poistui kun täytti 70 vuotta, e ole tainnut siirtyä seuraavan ikäuokan palstalekkaan.
- noohjooh
tykkäsin kirjoitti:
Tellukka poistui kun täytti 70 vuotta, e ole tainnut siirtyä seuraavan ikäuokan palstalekkaan.
Höh, mä kun toivoin että olisi vain lomailemassa jossain.
Tellukka meni pusikkoon ja kirjoittelee sieltä ilkeitä viestejä muka tunnistamattomana :)
- nimimerkkini
Te hemmetin luulottelijat pilaatte koko palstan.
- SINÄ..sen..SANOIT
Palsta on läpimätä tuollaisten takia!
- petoksia
Toveri Paloma pahin.
Mun tarvii vielä kehua yksi palstalainen, joka ei aina ole hyvällä tuulella hänkään, mutta käyttää sanaa taitavasti, elikkä siis nykyisin bengalitikun (?) nimimerkillä kirjoittava. Aikaisempia nikkejä on ollut varmaan ainakin tusina….
- taasalkoi
Aloitit heti herättyäsi nimimerkkien jahkailun ja kaipaamisen. Voisit keskittyä kirjoittamiseen etkä kaipaamiseen..
- korppishuomenta
taasalkoi kirjoitti:
Aloitit heti herättyäsi nimimerkkien jahkailun ja kaipaamisen. Voisit keskittyä kirjoittamiseen etkä kaipaamiseen..
Minä olen sitä mieltä, että on turhaa syyttää ketään ihmisen perusluonteen osasta..... UTELIAISUUS YMPÄRÖIVÄÄN SOSIAALISEEN YHTEISÖÖN, joihin kuuluu halu tietää...kopasta kepillä jäätä....pohtia lukemaansa....
Pohdinnan jälkeen.....ymmärtää sivulauseita....ymmärtää...tai halutessaan vahvasti väärinymmärtää..
Jos olet ryhmässä kuulet väkijoukon keskeltä ääntä käännät katseesi haluat nähdä puhujan. Jos asia kiinnostaa nouset varpaillesi, et halua menettää näkö-, etkä kuuloetäisyyttä
Yleistän........kaikki ovat kiinnostuneita ..mitä täälläkin kulisseissa tapahtuu. Jos haluaa keskustella asiasta sitä ei täältä löydy.
Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus. - Patakattilaajne
Minä olen sitä mieltä, että on turhaa syyttää ketään ihmisen perusluonteen osasta..... UTELIAISUUS YMPÄRÖIVÄÄN SOSIAALISEEN YHTEISÖÖN, joihin kuuluu halu tietää...kopasta kepillä jäätä....pohtia lukemaansa....
Pohdinnan jälkeen.....ymmärtää sivulauseita....ymmärtää...tai halutessaan vahvasti väärinymmärtää..
Jos olet ryhmässä kuulet väkijoukon keskeltä ääntä käännät katseesi haluat nähdä puhujan. Jos asia kiinnostaa nouset varpaillesi, et halua menettää näkö-, etkä kuuloetäisyyttä
Yleistän........kaikki ovat kiinnostuneita ..mitä täälläkin kulisseissa tapahtuu. Jos haluaa keskustella asiasta sitä ei täältä löydy.
Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus.Ei ole pitkää aikaa, kun itse haukuit PorvoonParonin aivan syyttä suotta.
Patakattilaajne kirjoitti:
Ei ole pitkää aikaa, kun itse haukuit PorvoonParonin aivan syyttä suotta.
Syyt ja suot jokainen kokee tavallaan. Herkkä ihminen, koin hanet kaksinaamaiseksi. Hänhän todisti itse kommentoidessaan kehuvansa itseään puskasta. Liekö hän poistunut haukkujani pakoon ;DD
- Patakattilaajne
korppis kirjoitti:
Syyt ja suot jokainen kokee tavallaan. Herkkä ihminen, koin hanet kaksinaamaiseksi. Hänhän todisti itse kommentoidessaan kehuvansa itseään puskasta. Liekö hän poistunut haukkujani pakoon ;DD
Taas se sama paskanjauhanta, mustamaalaus ja panettelu häntä kohtaan jatkuu...
- Valivali
korppis kirjoitti:
Suurempi oikeus hänelle olisi täällä olla kuin tuollaisella yli-ikäisellä läyskällä. Olet oikea piru!
- nimimerkkini
Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus.Onko tämä ketju sinun mielestäsi asiaketju?
Mikäli haluaa keskustella asiasta, eikä sitä täältä löydy, niin miksi sitten roikkua palstalla?
Lehtien keskustelupalstoilta löytyy asiaketjuja, joihin voi osallistua kuka tahansa, vaan onko sittenkin tärkeämpää kertoa siitä omasta elämästä, kuin osallistua todellisiin asiaketjuihin.
Turhaa on nyt vedota siihen, että haluaa keskustella oman ikärygmänsä kanssa, kun kuitenkin täällä usein on mainittu: "että minä kykenet keskusteluun oli henkilön ikä mikä hyvänsä". korppishuomenta kirjoitti:
Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus.Vaikeeta on...varsinkin kun ne oikeat asiat taidetaan puhua enemmin livessä ja maailmanmenoa ja uutisia kommentoidaan partnerin tai muiden perheenjäsenien kanssa, mutta sitten tulee mieleen kaikki ne yksinään asuvat joilla ei ole oikein juttukaveria eikö se nyt kuitenkin olisi mukavampaa tulla keskustelupalstalle jossa on jo jengi "tuttuja" ja puhua puuta heinää ihan asiallisestikin. Huumorin käyttö ei ole kiellettyä ja turhan hienohipiäiset eivät näissä kehissä kauaa menesty, mutta kyllä minä ainakin kuulutan suoruutta ja rehellisyyttä täälläkin ja kikkailut(esimerkiksi puskaan meneminen kun ei halua tulla tunnistetuksi) ovat minulle vastenmielisiä. Sinäkin, korppis, kirjoitat välillä rekkautumattomana mutta aina tunnistettavalla nimimerkillä ja sitä minä arvostan. Samaa teen joskus itse varsinkin kun olen poissa omalta koneelta.
Nyt tuosta muiden nimimerkkien mainitsemisesta: monet ajattelevat että jos puhun kiertoteitä esim. "ruotsalaisvahvistus" tai eräs "kainuulainen" olen vähemmän loukkaava kuin mainitsemalla nimimerkit ketä tarkoitan. Minä olen eri mieltä ja osoitan mielelläni sanani suoraan hänelle jota asia koskee. En pelkää napitvastakkain-tilanteita ja inhoan maton alle lakaisemista.
Melkein kaikilla keskustelupalstoilla tapahtuu sama juttu: kun asiat on puhuttu puhutaan toisistamme. Minä tykkään linkittää uutisia jne, joissa on kiinnostavia keskustelunaiheita, mutta siihen saan vastaukseksi "P......ko laitat linkkejä kun me muutkin osataan lukea lehtiä" tai "en ikinä avaa mitään linkkejä" molemmat tyyppiesimerkkejä anti-intellektuaallisesta asenteesta (suomentakoon joku muu ) sisäänlämpiävyydestä, perämetsään tuijottamisesta ja omahyväisyydestä. Ah, ne keskustelutaidot ja sosiaalinen iq ovat usein pahasti hakusessa. Mitä sitten vastaa ja hengaa täällä jos kaikki on niin vastenmielistä?
Minä vastaan omasta puolestani vain: olen täällä koska tämä palsta täyttää tietyn tyhjiön elämässäni: jatkuva sosiaalinen kontakti ikätovereideni kanssa. Olen täällä koska tykkään lukea korppiksen jorinoita ylisiltä ja lesken käpy selän alla-fantasioita ja kaikkea muutakin asiaa ja rönsyäkin. Tahallani ilkeä en ole kenellekään joka on ihmisiksi minulle ;)nimimerkkini kirjoitti:
Onko tämä ketju sinun mielestäsi asiaketju?
Mikäli haluaa keskustella asiasta, eikä sitä täältä löydy, niin miksi sitten roikkua palstalla?
Lehtien keskustelupalstoilta löytyy asiaketjuja, joihin voi osallistua kuka tahansa, vaan onko sittenkin tärkeämpää kertoa siitä omasta elämästä, kuin osallistua todellisiin asiaketjuihin.
Turhaa on nyt vedota siihen, että haluaa keskustella oman ikärygmänsä kanssa, kun kuitenkin täällä usein on mainittu: "että minä kykenet keskusteluun oli henkilön ikä mikä hyvänsä".Kirjoitin,.Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus. En tätä ketjua asiaketjuksi. Joten
"Pohdinnan jälkeen.....ymmärtää sivulauseita....ymmärtää...tai halutessaan vahvasti väärinymmärtää"
En ole maininnut olevani täällä keskustelemassa ikäryhmäni kanssa.
Kun kerron omasta elämästäni, olen pois muista paheista kuten haukkumasta muita 😊Paloma.se.co kirjoitti:
Vaikeeta on...varsinkin kun ne oikeat asiat taidetaan puhua enemmin livessä ja maailmanmenoa ja uutisia kommentoidaan partnerin tai muiden perheenjäsenien kanssa, mutta sitten tulee mieleen kaikki ne yksinään asuvat joilla ei ole oikein juttukaveria eikö se nyt kuitenkin olisi mukavampaa tulla keskustelupalstalle jossa on jo jengi "tuttuja" ja puhua puuta heinää ihan asiallisestikin. Huumorin käyttö ei ole kiellettyä ja turhan hienohipiäiset eivät näissä kehissä kauaa menesty, mutta kyllä minä ainakin kuulutan suoruutta ja rehellisyyttä täälläkin ja kikkailut(esimerkiksi puskaan meneminen kun ei halua tulla tunnistetuksi) ovat minulle vastenmielisiä. Sinäkin, korppis, kirjoitat välillä rekkautumattomana mutta aina tunnistettavalla nimimerkillä ja sitä minä arvostan. Samaa teen joskus itse varsinkin kun olen poissa omalta koneelta.
Nyt tuosta muiden nimimerkkien mainitsemisesta: monet ajattelevat että jos puhun kiertoteitä esim. "ruotsalaisvahvistus" tai eräs "kainuulainen" olen vähemmän loukkaava kuin mainitsemalla nimimerkit ketä tarkoitan. Minä olen eri mieltä ja osoitan mielelläni sanani suoraan hänelle jota asia koskee. En pelkää napitvastakkain-tilanteita ja inhoan maton alle lakaisemista.
Melkein kaikilla keskustelupalstoilla tapahtuu sama juttu: kun asiat on puhuttu puhutaan toisistamme. Minä tykkään linkittää uutisia jne, joissa on kiinnostavia keskustelunaiheita, mutta siihen saan vastaukseksi "P......ko laitat linkkejä kun me muutkin osataan lukea lehtiä" tai "en ikinä avaa mitään linkkejä" molemmat tyyppiesimerkkejä anti-intellektuaallisesta asenteesta (suomentakoon joku muu ) sisäänlämpiävyydestä, perämetsään tuijottamisesta ja omahyväisyydestä. Ah, ne keskustelutaidot ja sosiaalinen iq ovat usein pahasti hakusessa. Mitä sitten vastaa ja hengaa täällä jos kaikki on niin vastenmielistä?
Minä vastaan omasta puolestani vain: olen täällä koska tämä palsta täyttää tietyn tyhjiön elämässäni: jatkuva sosiaalinen kontakti ikätovereideni kanssa. Olen täällä koska tykkään lukea korppiksen jorinoita ylisiltä ja lesken käpy selän alla-fantasioita ja kaikkea muutakin asiaa ja rönsyäkin. Tahallani ilkeä en ole kenellekään joka on ihmisiksi minulle ;)Tunnen sinut, tiedän, että olet napakka kirjoittaja ja lempeä ihminen. Kirjoituksiste ei suinkaan voi tuntematon löytää meidän sisäistä minäämme.
Pitänee laskeutua taas maan tasalle ja alkaa aamukahvin keittoon.
Huomenna ajelemme Sotkamon mökille.- nimimerkkini
korppis kirjoitti:
Kirjoitin,.Täällä ei voi syntyä asiakeskustelua se on sula mahdottomuus. En tätä ketjua asiaketjuksi. Joten
"Pohdinnan jälkeen.....ymmärtää sivulauseita....ymmärtää...tai halutessaan vahvasti väärinymmärtää"
En ole maininnut olevani täällä keskustelemassa ikäryhmäni kanssa.
Kun kerron omasta elämästäni, olen pois muista paheista kuten haukkumasta muita 😊Koitko kirjoituksni haukkumiseksi?
nimimerkkini kirjoitti:
Koitko kirjoituksni haukkumiseksi?
En kokenut koska jos luet kirjoitukseni uudestaan huomaat, että kirjoitin itsestäni.
PorvoonParoni on hukassa. Minä olen mielelläni lukenut ja kommentoinut hänen juttujaan.
"Paloma.se.co"
Minusta p-paronin tapa kirjoittaa oli Robotista.
Niistä puuttui inhimillisyys.
Kuin katselisi näytelmää.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Minusta p-paronin tapa kirjoittaa oli Robotista.
Niistä puuttui inhimillisyys.
Kuin katselisi näytelmää.
H.Sinä ehkä koet ne niin. Minusta hänen aloituksensa ovat tyyppiesimerkki suomalaisesta versiosta small talkia.
- herrajee
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinä ehkä koet ne niin. Minusta hänen aloituksensa ovat tyyppiesimerkki suomalaisesta versiosta small talkia.
Millainen on ruotsalainen, kolumbialainen tai amerikkalainen small talk?
- Maturaiskaajaia-toivovat
Mamuraiskaajat on se monikultturisuus mitä suvakit vaatii Suomeen.
- ainanaakka
suomalainen nainen joka ottaa miehekseen hollantilaisen tai kolumbialaisen on verrattavissa suomalaismieheen joka ostaa thaimaalaisen vaimon itselleen
ainanaakka kirjoitti:
suomalainen nainen joka ottaa miehekseen hollantilaisen tai kolumbialaisen on verrattavissa suomalaismieheen joka ostaa thaimaalaisen vaimon itselleen
P:n lapsenlapsenlapsi on kuvan kaunis hollantilais/thaimaalaisgeenejä kantava tytön tyllerö.
Thaimaan lomillaan perhe asustaa heille varatussa talossa thai-suvun keskellä. Vieraanvaraista kansaa. Thaimaalainen lapsen isoisoäiti kiipesi puuhun hakemaan lapsenlapsenlapselleen aamuisin tuoreita hedelmiä.- voiperkules
korppis kirjoitti:
P:n lapsenlapsenlapsi on kuvan kaunis hollantilais/thaimaalaisgeenejä kantava tytön tyllerö.
Thaimaan lomillaan perhe asustaa heille varatussa talossa thai-suvun keskellä. Vieraanvaraista kansaa. Thaimaalainen lapsen isoisoäiti kiipesi puuhun hakemaan lapsenlapsenlapselleen aamuisin tuoreita hedelmiä.Elääkö koko perhe siis banaaneilla???
- Hyvä.yleistys
ainanaakka kirjoitti:
Vähän sama kuin valkolaisnainen menee yhteen mustalaisen kanssa.
- ainanaakka
Hyvä.yleistys kirjoitti:
Vähän sama kuin valkolaisnainen menee yhteen mustalaisen kanssa.
onhan nekin vieraanvaraista kansaa
voiperkules kirjoitti:
Elääkö koko perhe siis banaaneilla???
Hollannissa ei banaanit menesty, kuten olet varmaan tietoinen.
korppis kirjoitti:
Thaimaan lomillaan perhe asustaa heille varatussa talossa thai-suvun keskellä. Vieraanvaraista kansaa. Thaimaalainen lapsen isoisoäiti kiipesi puuhun hakemaan lapsenlapsenlapselleen aamuisin tuoreita hedelmiä.Minäkin käyn mansikkamaalla poimimassa kypsiä marjoja pienten poikien aamiaispöytään. Onneksi ne ei kasva puissa ;)
Kyllä ne eksoottiset geenit useimmiten kaunistavat lapsia jotka ovat sellaisia saaneet.- nurinperin
Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkin käyn mansikkamaalla poimimassa kypsiä marjoja pienten poikien aamiaispöytään. Onneksi ne ei kasva puissa ;)
Kyllä ne eksoottiset geenit useimmiten kaunistavat lapsia jotka ovat sellaisia saaneet.Vaikea olisi pieniä poikia syöttää marjoilla jos he puussa kasvaisivat :))
nurinperin kirjoitti:
Vaikea olisi pieniä poikia syöttää marjoilla jos he puussa kasvaisivat :))
Kaikki asiat saa käännettyä nurinperin varsinkin jos on siihen luontaisia taipumuksia. Miksi sellaista taas harrastaisi on minulle aina ollut suuri mysteeri.
- SuurinTotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Kaikki asiat saa käännettyä nurinperin varsinkin jos on siihen luontaisia taipumuksia. Miksi sellaista taas harrastaisi on minulle aina ollut suuri mysteeri.
Nurinpäin kääntelyä on vääntää eksoottiset geenit lapsia kaunistaviksi, koska useimmiten lapset vain kärsivät poikkeavasta ulkonäöstään ja joutuvat syrjityksi sen takia. Luin juuri tarinaa Raakel Lignelin mustaihoisesta ensimmäisestä lapsesta, joka on joutunut siitä kärsimään koko elämänsä. Niiden eksoottisten geenien hankkimisen taustalla on yksinomaan suomalaiset naiset joiden mielestä on kivempaa ja jännempää jakaa tavaraansa ulkomaalaiselle kuin peruskaurahattusuomalaiselle miehelle.
SuurinTotuus kirjoitti:
Nurinpäin kääntelyä on vääntää eksoottiset geenit lapsia kaunistaviksi, koska useimmiten lapset vain kärsivät poikkeavasta ulkonäöstään ja joutuvat syrjityksi sen takia. Luin juuri tarinaa Raakel Lignelin mustaihoisesta ensimmäisestä lapsesta, joka on joutunut siitä kärsimään koko elämänsä. Niiden eksoottisten geenien hankkimisen taustalla on yksinomaan suomalaiset naiset joiden mielestä on kivempaa ja jännempää jakaa tavaraansa ulkomaalaiselle kuin peruskaurahattusuomalaiselle miehelle.
Kauneus on katsojan silmässä ja se mikä on kaurahatun ja rasistin mielestä kaunista ei ehkä olekaan se AINOA kaunis vaihtoehto nykymaailman ja vallitsevan kauneusihanteen yhteiskunnassa. Joskus pimeässä keskiajassa suon ja turpeen välissä ja minne ei päivä paista tummaihoinen lapsi voi olla ollut poikkeava ja siksi vieroksuttu; nykyisessä kaupunkikuvassa ihmetyttäisi jos kaikki olisivat kalpeita eloveenoja ja jukolanjusseja jotka tulevat vastaan.
Suomalaisena naisena joka on ollut yhteishuushollissa, aviossa, jne. sekä suomalaismiehen että ulkomaalaisen kanssa voin vain sanoa omasta puolestani että suomalainen nainen ottaa sen miehen minkä ITSE haluaa (ja saa) ja on todella onnellisessa asemassa kun saa ITSE valita haluaako ulkoa tuotua voi pässinpökkimää.
Minä en lähde arvioimaan enkä vertailemaan muta onnellinen olen ollut valitsemieni miesten kanssa (melkein aina) heidän taustoistaan tai etniastaan huolimatta.- SuurinTotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä ja se mikä on kaurahatun ja rasistin mielestä kaunista ei ehkä olekaan se AINOA kaunis vaihtoehto nykymaailman ja vallitsevan kauneusihanteen yhteiskunnassa. Joskus pimeässä keskiajassa suon ja turpeen välissä ja minne ei päivä paista tummaihoinen lapsi voi olla ollut poikkeava ja siksi vieroksuttu; nykyisessä kaupunkikuvassa ihmetyttäisi jos kaikki olisivat kalpeita eloveenoja ja jukolanjusseja jotka tulevat vastaan.
Suomalaisena naisena joka on ollut yhteishuushollissa, aviossa, jne. sekä suomalaismiehen että ulkomaalaisen kanssa voin vain sanoa omasta puolestani että suomalainen nainen ottaa sen miehen minkä ITSE haluaa (ja saa) ja on todella onnellisessa asemassa kun saa ITSE valita haluaako ulkoa tuotua voi pässinpökkimää.
Minä en lähde arvioimaan enkä vertailemaan muta onnellinen olen ollut valitsemieni miesten kanssa (melkein aina) heidän taustoistaan tai etniastaan huolimatta.Siitähän juuri kirjoitinkin, sinä olet jakanut tavaraasi välittämättä siitä minkävärisiä lapsia tulee.
SuurinTotuus kirjoitti:
Siitähän juuri kirjoitinkin, sinä olet jakanut tavaraasi välittämättä siitä minkävärisiä lapsia tulee.
Kyllä minä olen aina tiennyt minkävärisiä ja sitäpaitsi minulla on eri kriteerit kuin sinulla. Katkeruus ja syrjäytyminen kun en ole kelvannut on onneksi jäänyt kokematta. Ihan vain loppukaneetiksi tähän "keskusteluun" minulle ei suomalaisuus sen enempää kuin ulkomaalaisuus ole ollut mikään kriteeri kumppanin valintaan.
- SuurinTotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minä olen aina tiennyt minkävärisiä ja sitäpaitsi minulla on eri kriteerit kuin sinulla. Katkeruus ja syrjäytyminen kun en ole kelvannut on onneksi jäänyt kokematta. Ihan vain loppukaneetiksi tähän "keskusteluun" minulle ei suomalaisuus sen enempää kuin ulkomaalaisuus ole ollut mikään kriteeri kumppanin valintaan.
Voihan siitä tosin saada huolimattoman naisen maineen, jopa leveäperäisen tai huorahtavan, mutta eihän sekään ole joillekin mikään kriteeri.
- aliasalligaattori
Noohjoo... tikku 🤑
- peukku
Kylmätotuus saa multa täydet pinnat.
Ei höpötä joutavia.
Helkkarin terävä kynä jos tarvis vaatii. Lapsista tulee useimmiiten hyvin kauniita kun vanhemmat kuuluvat eri rotuihin. Erään läheiseni tyttären isä on Filippiineiltä. Tyttö on kuin enkeli, molempien rotujen parhaat puolet tulevat esiin.
- siksaks
Mustaihoisen ja vaaleihoisen sekoitus on nimeltään mulatti. Mielestäni se kuvaa hyvin, kun lapsi ei ole kumpaakaan rotua. On siis roduton!
siksaks kirjoitti:
Mustaihoisen ja vaaleihoisen sekoitus on nimeltään mulatti. Mielestäni se kuvaa hyvin, kun lapsi ei ole kumpaakaan rotua. On siis roduton!
Tärkeää kuitenkin että kuuluu ihmisrotuun :) homo sapiens, ei homo racismuksen ala-lajiin joka on kuin mätäpaise joka levittää inhottavaa hajuaan missä se puhkeaa.
Paloma.se.co kirjoitti:
Tärkeää kuitenkin että kuuluu ihmisrotuun :) homo sapiens, ei homo racismuksen ala-lajiin joka on kuin mätäpaise joka levittää inhottavaa hajuaan missä se puhkeaa.
Ettet nyt vain liioittele, Paloma. Joskus se haju voi olla aistijan nenässäkin..))
demeter1 kirjoitti:
Ettet nyt vain liioittele, Paloma. Joskus se haju voi olla aistijan nenässäkin..))
Harvoin niin tapahtuu kuitenkin.
Eipä lähdetä nyt spekuloimaan ….mistä mädän haju lähtee tai mistä rasistin tuntee. "Jos se kävelee kuin ankka, kaakattaa niin kuin ankka, on ihan ankan näköinen… niin se todennäköisesti on kuitenkin sitten ankka. Hyvin, hyvin harvoin vain ruma ankanpoikanen josta vain saduissa tulee kaunis joutsen.Paloma.se.co kirjoitti:
Ihmisissä on ainakin vielä erilaisia rotuja, kaikki ovat ihmisiä. Lieneekö sukualaisuhteen syy mielipiteeseeni, aasialaiset kaukoidästä tulleet ovat melkein poikkeuksetta parhaita maahanmuuttajia.
Muistan myös Cilen pakolaiset, olivat työteliäitä ja sopeutuvaisia.
Naapurissa asuu kylillä pakolaisperhe, ei ole valittamista, ei ole yhteistä kieltä joten en ole varma mistä ovat tulleet, lähi-idästä todennäköisesti.
Lapset ovat vilkkaita ja sopeutuneet hyvin.- de-meter
Minullakin olisi paljon hyvää sanottavaa maahanmuuttajista, mutta nyt en ehdi..))
On kyllä huonoakin ja yritän palata asiaan sitten kun saan virolaiset vieraani kestitettyä... Virolainen ystäväpariskunta on mallikas esimerkki vierastyöläisistä, miten heihin suhtaudutaan, jos en itse elävät "ihmisiksi"... - de-meter
de-meter kirjoitti:
Minullakin olisi paljon hyvää sanottavaa maahanmuuttajista, mutta nyt en ehdi..))
On kyllä huonoakin ja yritän palata asiaan sitten kun saan virolaiset vieraani kestitettyä... Virolainen ystäväpariskunta on mallikas esimerkki vierastyöläisistä, miten heihin suhtaudutaan, jos en itse elävät "ihmisiksi"...sorry. virheitä, virheitä. Viimeinen sivulause p.o. "jos HE itse elävät "ihmisiksi"...
mielikki.mummo kirjoitti:
Ihmisissä on ainakin vielä erilaisia rotuja, kaikki ovat ihmisiä. Lieneekö sukualaisuhteen syy mielipiteeseeni, aasialaiset kaukoidästä tulleet ovat melkein poikkeuksetta parhaita maahanmuuttajia.
Muistan myös Cilen pakolaiset, olivat työteliäitä ja sopeutuvaisia.
Naapurissa asuu kylillä pakolaisperhe, ei ole valittamista, ei ole yhteistä kieltä joten en ole varma mistä ovat tulleet, lähi-idästä todennäköisesti.
Lapset ovat vilkkaita ja sopeutuneet hyvin.@mielikki-mummo: rotu käsitteenä lajin homo sapiens variaationa ihmisitä puhuessa on jäämässä pois käytöstä. Humanistit ja yleensä nuorempi koulutettu väki käyttää sanaa "populaatio" (ihmisryhmä joka lisääntyy etupäässä keskenään) sen sijasta. Minäkin vierastan "rotu" sanaa ihmisistä puhuttaessa.
Meksikolainen filosofi Vasconcelos kirjoitti jo vuonna 1929 Kosmisesta rodusta, joka olisi sekoitus kaikista populaatioista.Paloma.se.co kirjoitti:
@mielikki-mummo: rotu käsitteenä lajin homo sapiens variaationa ihmisitä puhuessa on jäämässä pois käytöstä. Humanistit ja yleensä nuorempi koulutettu väki käyttää sanaa "populaatio" (ihmisryhmä joka lisääntyy etupäässä keskenään) sen sijasta. Minäkin vierastan "rotu" sanaa ihmisistä puhuttaessa.
Meksikolainen filosofi Vasconcelos kirjoitti jo vuonna 1929 Kosmisesta rodusta, joka olisi sekoitus kaikista populaatioista.Siksi kirjoitin ainakin vielä, en itse pidä lukua mitä rotua kukin on, kaikki muu ratkaisee.
Silti näkee vielä nykyisinkin ihmisen ihon väristä tai jostain ominaispiirteestä mistä päin maailmaa on tullut ainakin osa esi-isistä,
Savolaiset pottunokat ovat myös oma rotunsa :)
Tuli mieleen, jos lapsuudessani olisi Etelä-Pohjanmaan pienessä kirkonkylässä tullut vastaan hyvin paljon tummempi ihminen kuin paikalliset häjyt, en vosi edes kuvitella ihmisten reaktiota.
Kuitenkaan siitä ajasta ei ole kuin pieni hetki.
Siksi en ihmettele maailman muuttumista, meidän pitää olla mukana tai jäädä paikoillemme. Seuraavat sukupolvet osaavat jo paremmin.- totuusontämä
mielikki.mummo kirjoitti:
Siksi kirjoitin ainakin vielä, en itse pidä lukua mitä rotua kukin on, kaikki muu ratkaisee.
Silti näkee vielä nykyisinkin ihmisen ihon väristä tai jostain ominaispiirteestä mistä päin maailmaa on tullut ainakin osa esi-isistä,
Savolaiset pottunokat ovat myös oma rotunsa :)
Tuli mieleen, jos lapsuudessani olisi Etelä-Pohjanmaan pienessä kirkonkylässä tullut vastaan hyvin paljon tummempi ihminen kuin paikalliset häjyt, en vosi edes kuvitella ihmisten reaktiota.
Kuitenkaan siitä ajasta ei ole kuin pieni hetki.
Siksi en ihmettele maailman muuttumista, meidän pitää olla mukana tai jäädä paikoillemme. Seuraavat sukupolvet osaavat jo paremmin.Antti Tuisku hakattiin pohjanmaalla kun hän tuli sinne esiintymään. Häntä oltiin lapioitten ja kirveitten kanssa vastassa!
Pohjalaiset ovat rasisteja järjestään.
Eräs tuttavaperhe joutui työn vuoksi muuttamaan Seinäjoelle ja perheen lapset kärsivät koska eivät näytä suomalaisilta.
Puhun nykypäivästä enkä 50-luvusta. totuusontämä kirjoitti:
Antti Tuisku hakattiin pohjanmaalla kun hän tuli sinne esiintymään. Häntä oltiin lapioitten ja kirveitten kanssa vastassa!
Pohjalaiset ovat rasisteja järjestään.
Eräs tuttavaperhe joutui työn vuoksi muuttamaan Seinäjoelle ja perheen lapset kärsivät koska eivät näytä suomalaisilta.
Puhun nykypäivästä enkä 50-luvusta.Olen ollut lähes koko aikuisikäni poissa pohjanmaalta.
Tiedän että heistä osa on aika jyrkkiä mielipiteiltään.
Moni on joutunut tarkastamaan kantaansa, elämä on koulinnut.
On pohjalaisissakin ihan suvaitsevaisia, ehkä nämä häjyt saavat enemmän näkyvyyttä.
Homokammoinen pohjalainenkin on joutunut sulattamaan lapsensa homouden, on tuotu ihonväriltään erilainen vävy tai miniä, mikäpä on auttanut, pitää hyväksyä tai joutuu eroon lapsestaan. Ajan mittaan pohjalainenkin sopeutuu siinä missä muutkin. Tiedän nämä tapaukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798