helpmii 18v tyttöa parisuhteessa

helpmiii

Elikkä osaisko kukaa auttaa mitä mun kannattas tehä? Ollaan poikaystävän kans oltu puolitoista vuotta yhessä, ekaksi meijän suhe alko rakoilla siihen ku poikaystävä rajotti mun elämää, ei päästäny kavereille tai lenkille suuttu jos meikkasin tosi pienet asiat.. no sitte lähin valehteleen hänelle pienistä asioista sitte aloin välttelemään lähellä oloa seksiä kaikkea. Sitten päädyttiin monesti pahoihin riitoihin joissa poikaystävä kosti hajottamalla mun kalliita tavaroita. Valehtelin siitä kun juttelin entiselle säädölle jota kohtaan mua on edelleen tunteita no sitten lopulta petin miestäni ja mies sitten lopuksi petti mua. Tiedän että käytökseni on todella väärin mutta en löydä syytä miksi käyttäydyn näin? Mies rajotta mun elämää liikaa ja ei anna mun tehä käytännössä mitään epäilemättä vaikka keskusteltiin asiat ”puhki” mutta joka päivä kyselee jutteleeko miehet ja on erittäin epävarma omasta kehosta ja seksuaalisuudesta. Suuttuu jos en oo ollu tarpeeksi hänen lähellä väittää että välttelen joka päivä tämmöisiä päiviä... Mitä mun pitäs tehä? Haluaisin elää vaan rauhassa nuoruuttani ilman että toinen ei anna käydä missään tai tehä mitään. Onko suhde jo tuhoontuomittu? Mies on muuten luonteeltaan ihana välittävä ja ajattelee aina muiden parasta. Hän sanoo vain huolehtivan minusta mutta silti käytös adistaa kokoajan minua ja hän pelkää kokoajan menetyävän mut sanoo että tappaa ittesä jos me erotaan... Auttakaa?

8

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiku.sillee

On aivan varma, että suhteenne on tuomittu epäonnistumaan. Se, että sanot "pettäneesi" miestäsi, on jo selvä merkki, että pyrit hänestä eroon. Eroon onkin helpompi päästä, kun on toinen romanssi jo menossa. Tyhjän päälle on vaikea mennä palaamatta epäonniseen suhteeseen.

Olet siis täysin vapaa katsomaan toisaalle. Anna täysin vapautuneesti vittua toiselle, joka sinua miellyttää. Kavahda jatkossakin sellaisia miehiä, jotka ovat sairaalloisen mustasukkaisia, niin kuin nykyisesi. Tästä taudista ei voi millään parantua.

Kaikkea hyvää sinulle! Pane palamaan! :-)

• 92758374

Itsemurhauhkaus on ehdoton syy tehdä ilmoitus mielenterveystoimistoon ja katkaista varovasti suhde. Varovasti sen takia, että tällainen ihminen on mahdollisesti hengenvaarallinen sinulle.

• Hankkiudu eroon parisuhteesta ja ala elämään sitä nuoruuttasi, muuten kadut loppuelämäsi.

• Nainen5kymppinen

Kirjoitus olisi voinut olla omani, vuosikymmeniä sitten, paitsi tuo pettäminen.

Mustasukkaisuus yleensä vaan pahenee vuosien myötä, joten suosittelen todella lämpimästi, että katkaiset suhteen. Itse pidän pettämistäkin suhteen tappajana eli jos jompikumpi pettää, niin ei suhteessa ole enää kunnioitustakaan.

Itse olin vastaavassa tilanteessa nuorena; ei saa meikata, ei saa käyttää hametta, ei saa katsoa muita miehiä päin eikä varsinkaan jutella (edes tutuille!!), ei saa mennä yksin kauppaan eikä kaverille... Näitä riitti!

Sitten kun otin eron puheeksi niin mies alkoi uhkailemaan itsemurhalla.
      Sanoin asiasta miehen veljelle, mutta tuolloin se kuitattiin vaan sillä, että kunhan höpisee. Nykyään toimisin toisin, mutta silloin ei itsemurhista juurikaan puhuttu.
      Aika moni jätetty uhkailee itsemurhalla, mutta harva sen toteuttaa.

Katsoin parhaaksi kuitenkin lähteä suhteesta. Eihän se ole normaalia, että toinen pysyy suhteessa vain uhkailemalla! Ajattelin etten halua kestää tällaista koko elämääni, koska siihen se olisi mennyt,

Mies toteutti uhkauksensa ja olihan se kova pala silloin nuorelle tytölle. Syyllistin itseänikin, että mitäs jos se meidän suhde olisikin normalisoitunut vuosien myötä. Nykyään ajattelen, että tuskin olisi. Se oli hänen päätöksensä ja minun sijassani olisi voinut olla kuka tahansa.
      Sairaalloinen mustasukkaisuus ei ole rakkautta.

Joku tuossa jo sanoikin, että ilmoita mielenterveystoimistoon miehesi uhanneen itsemurhalla, koska saattaahan olla, että sitä tosissaan miettii.

Hyvää jatkoa sinulle!

• niin.se.vain.on

Opiskelutoverini isä sai aivoverenvuodon sellaiseen kohtaan aivoista, että kärsi tuskallisesti omasta sairaasta mustasukkaisuudestaan. Hän teki itsemurhan. Se oli parasta, mitä hänelle saattoi tapahtua. Hänen ja perheen kärsimykset lyhenivät radikaalisti.

• zxcdqwq

Tämä tapaus kannattaa unohtaa ja äkkiä.
      Ei enää koskaan mitään yhteyttä.Usko jonyt.

• ääääääääääääääääh

pettäjä kerran pettäjä aina, syy on sinussa tyyttörukka pettämälla ja valehtelemalla tai sitten toisinpäin on vain huono jälkimaku tiselle ja sinulle itsellesi jos on yhtään omatuntoa jäljellä, jota tuskin on,

ja te idiootit jotk avielä kannustatte pettämään ja h-raamaan niin vain lisäätte pahaaoloa tekemällä valehtelun ja pettämisen mukamas hyvksyttäväksi,

ei ihmisen tarvise olla yksiavioinen ,mutta pettäjäksi ja valehtelijaksi ei pidä alentua !

mene ja mieti asiat yksinäsi kuntoon kerta parisuhde ei toimi, ja asiat on puhki puhuttu,
      parisuhde jo sanana kertoo mistä on kyse eli ei siihen mitään ulkouolisia kaivata ,
      ja saivarteluun nyt ei ole tarve totakai pitä olla niitä kavereita yhteisiä ja omia mutt asuhteen asiat setvitään suhteessa jos ei pystytä setvimään onedessä ero ja sitten vasta se joku muu suhde , valehteluunei pidä ruveta ei edes sellaseen valkoiseen,

• Möneks

Ei muuta kuin vaihtoon noin mustasukkainen äijä, seuraavan 10 vuoden aikana tulee väkivalta mukaan. Ota ero ja pistä poikki vaikka millä keinoilla, sano että rakkaus on lentänyt ikkunasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2091
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      1984
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1946
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1202
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      997
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe