Vanhemman katuvat

T..Mirka

Moni vanhempi katuu sitä, kun liitti lapsensa kirkon jäseniksi.
Lapsi ei saa kirkon jäsenenä uskonvapautta.
Moni on ottanut tästä opiksi, jättänyt kirkon kaste rituaalit väliin.

Suotakoon lapsille uskonvapaus.

21

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasdfgsgdf

      Eli mielestäsi uskonapaus on sitä että saa uskoa mihin tahansa epäjumalaan muttei siihen yhteen ainoaan oikeaan Jumalaan. Reilu meininki?

      • T..Mirka

        Ei tietenkää. Olet käsittänyt väärin.

        Uskonvapaus on sitä että ihmiselle annetaan oikeus valita itse uskontonsa.

        Nykyinen lasten aivopesujärjestelmä ei ole uskonvapautta.


      • dsfdfsdfg

        Ihminen ei välttämättä tarvitse mitään uskontoa. Pelastumiseen ei ainakaan tarvita uskontoa, usko riittää. Saako kristinusko mielestäsi kuulua valikoimaan? Onko se valintavaihtoehdoista ainut vaarallinen?


      • Äitisperse

        Vitun autisti retu, teet vain mitä muutkin tekevät. Luotat tuhansia vuosia vanhaan satukirjaan ja ihmiset ovat päättäneet että Jeesus on Jumalan lapsi. En sitten enään nää jos vastaat vittuilen tääl vaa huvikseen lol


      • T..Mirka

        Mitään oikeaa jumalaa ei ole. Kaikki jumalat ovat satua ja höpötystä. Myös sinun uskoma jumala ja siksi oletkin vääräuskoinen.


    • wertewsrtg

      Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö ilman että estäisimme heitä.

      • T..Mirka

        Tietysti
        Väitän että lapsi jää ateistiksi jos heille ei tuputeta uskontoja totena.
        Kukaan ei ole vielä tullut uskoon itsekseen.

        Jos lapsi saa elää ensimmäiset 18v täysin ilman uskontoja niin jää ateistiksi.

        ""Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö""
        - Naurettava kysymys. Jesse on fiktio.


      • T..Mirka kirjoitti:

        Tietysti
        Väitän että lapsi jää ateistiksi jos heille ei tuputeta uskontoja totena.
        Kukaan ei ole vielä tullut uskoon itsekseen.

        Jos lapsi saa elää ensimmäiset 18v täysin ilman uskontoja niin jää ateistiksi.

        ""Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö""
        - Naurettava kysymys. Jesse on fiktio.

        Itselleni tuputettiin vain kristinuskoa (eikä sitäkään kotona) ja silti löysin oman erittäin ei-ateistisen (ja ei-kristillisen) uskoni.


    • zdfvdfdf

      Tarvittaisiinko mielestäsi valinnanvapautta mikäli ristinuskoa ei olisi olemassa? Oisko silloin sama mitä maailmankatsomusta, uskoa tahi uskontoa lapselleen syöttää tai mainostaa?

      • T..Mirka

        ""Tarvittaisiinko mielestäsi valinnanvapautta mikäli ristinuskoa ei olisi olemassa?""
        - Tietysti


    • Frr

      En usko että vanhemmat katuu mitään. Uskossa on paljon hyvää ja voimaannuttavaa. Läsimainen hyvinvointi, tasa-arvo perustuu kristinuskoon. Oppitunnit tai jumalanpalvelukset ikävä kyllä ovat nykymuodossaan tylsiä.

      • enuskoettäuskon

        Uskonnolla ei ole mitään tekemistä länsimaisen hyvinvoinnib kanssa , aina länsimainen uskonto on ollut riistämässä hyvinvointia. Tasa-arvoa ei mikään uskonto tunnusta.
        Telluksellamme on n.10 000 eri uskontoa.

        Aikojemme alussa ei ollut pitkiin aikoihin mitään uskontoja, kunnes ihmiset itse keksivät "jumalat" koska halusivat orjuuttaa kaikki ihmiset teettämällä heillä omat työnsä tekemättä itse mitään, siis olivat alku aikojemme ensimmäiset parassitit joka sai myöhemmin nimensä uskonto joka jalostui sitten moneen suuntaan, kristinusko, islam hindut jne...

        Jos otan koiran pennun se katsoo minua rakastavaisin silmin, olen sille silloin jumala.

        No jos joka paikassa tuputetaan uskontoa, niin selvästi useimmat uskoo ja loput eipäilee, mutta jos ei koskaan kuule sanakaan uskonnosta, niin ihmismieli keksii kyllä jotain johon uskoo.


      • T..Mirka

        Hyvinvointimme paranee sitä mukaan kun uskonnot menettävät merkitystään. Uskonnoista ei ole mitään todellista hyötyä meille.

        Uskontojen takia olemme noin 1000v kehityksestä jäljessä.


    • M313

      Hei T..Mirka!
      Mielestäsi maailmassa pitäisi varmasti olla myös oppivapaus, eli vapaus valita haluaako käydä koulua.

      Olet ilmeisesti jättänyt muutaman historian (uskonnon tunnin, joka käsittelee kristinuskon historiaa Euroopassa.) tunnin väliin.
      Itseasiassa kristinusko toi Eurooppaan tietynlaisen tasa-arvon ja auttamiseksi, aatteen. Kultainen käsky neuvoi kanssakäymisessä ja Jeesuksen oppien mukaan heikommassa asemassa olevia pitää auttaa. Kirkot tekevät Euroopassa paljon hyväntekeväisyyttä ja auttavat myös kehitysmaissa. Suomessa ensimmäiset koulut olivat kirkon järjestämiä, joten teoriassa koko koulujärjestelmämme on kirkon peruja.

      • T...Mirka

        Kristinuskon historiasta löytyy esim Ristiretket, Noitavainot ja paljon muuta negatiivistä josta vaietaan.

        Ristiretket ja Noitavainot tekivät kristityistä aivan hulluja teurastajia. Näitä kristittyjen noitia tapetaan vielä tänä päivänä.
        Jeesuksen nimeen on kidutettu ja tapettu miljoonia ihmisiä.
        Kirkkolla oli omat julmat kidutus välineen joihin ihminen lopuksi myös kuoli.
        Kirkko on tuominnut ihmisiä kuolemaan miljoonia ihmisiä.

        Kristinuskon historiaan kannattaa tutustua. Euroopasta löytyy museoita joihin on kerätty kirkon kidutus välineitä.


      • T..Mirka

        ""Mielestäsi maailmassa pitäisi varmasti olla myös oppivapaus, eli vapaus valita haluaako käydä koulua.""

        Ei tietenkää. Mielestäni kouluissa ei pidä opettaa huuhaata totena. Opettakoon lahkot tämän itse. Lahkot kerätkäön myös itse jäsenmaksunsa.


    • MirandaUusi

      Puhut totta, mut siis se on jpkaisen ona asia kuitenkin siis. Ei oos un vika, eikä kenenkään muu vika koska siis he ovat sellaisia. Mut toisaalta, en oo kiinnostunu eikä ne kiinnpsta mua. Mua ennemkinkin noitavainot, ja noidat. Sillä mä oon ryhtynyt sellaiseksi.

    • gdfhdf

      Kirkosta voi erota milloin vain, se on ihan ilmoitusasia.

      • T..Mirka

        ""Kirkosta voi erota milloin vain, se on ihan ilmoitusasia.""

        Yli 18v onnistuu helposti. Alle18v se ei välttämättä onnistu.


    • T..Mirka

      Uskonnon vapauteen ei kuulu, lahkon pakkojäsenyys, eikä lahkon uskomusten pakko opetukset, koskee myös koulua jne

      18v ikäraja uskonnoille

    • ei-evl-enää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe