Moni vanhempi katuu sitä, kun liitti lapsensa kirkon jäseniksi.
Lapsi ei saa kirkon jäsenenä uskonvapautta.
Moni on ottanut tästä opiksi, jättänyt kirkon kaste rituaalit väliin.
Suotakoon lapsille uskonvapaus.
Vanhemman katuvat
21
444
Vastaukset
- sasdfgsgdf
Eli mielestäsi uskonapaus on sitä että saa uskoa mihin tahansa epäjumalaan muttei siihen yhteen ainoaan oikeaan Jumalaan. Reilu meininki?
- T..Mirka
Ei tietenkää. Olet käsittänyt väärin.
Uskonvapaus on sitä että ihmiselle annetaan oikeus valita itse uskontonsa.
Nykyinen lasten aivopesujärjestelmä ei ole uskonvapautta. - dsfdfsdfg
Ihminen ei välttämättä tarvitse mitään uskontoa. Pelastumiseen ei ainakaan tarvita uskontoa, usko riittää. Saako kristinusko mielestäsi kuulua valikoimaan? Onko se valintavaihtoehdoista ainut vaarallinen?
- Äitisperse
Vitun autisti retu, teet vain mitä muutkin tekevät. Luotat tuhansia vuosia vanhaan satukirjaan ja ihmiset ovat päättäneet että Jeesus on Jumalan lapsi. En sitten enään nää jos vastaat vittuilen tääl vaa huvikseen lol
- T..Mirka
Mitään oikeaa jumalaa ei ole. Kaikki jumalat ovat satua ja höpötystä. Myös sinun uskoma jumala ja siksi oletkin vääräuskoinen.
- wertewsrtg
Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö ilman että estäisimme heitä.
- T..Mirka
Tietysti
Väitän että lapsi jää ateistiksi jos heille ei tuputeta uskontoja totena.
Kukaan ei ole vielä tullut uskoon itsekseen.
Jos lapsi saa elää ensimmäiset 18v täysin ilman uskontoja niin jää ateistiksi.
""Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö""
- Naurettava kysymys. Jesse on fiktio. T..Mirka kirjoitti:
Tietysti
Väitän että lapsi jää ateistiksi jos heille ei tuputeta uskontoja totena.
Kukaan ei ole vielä tullut uskoon itsekseen.
Jos lapsi saa elää ensimmäiset 18v täysin ilman uskontoja niin jää ateistiksi.
""Annettakoon lapsille myös vapaus mennä Jeesuksen tykö""
- Naurettava kysymys. Jesse on fiktio.Itselleni tuputettiin vain kristinuskoa (eikä sitäkään kotona) ja silti löysin oman erittäin ei-ateistisen (ja ei-kristillisen) uskoni.
- zdfvdfdf
Tarvittaisiinko mielestäsi valinnanvapautta mikäli ristinuskoa ei olisi olemassa? Oisko silloin sama mitä maailmankatsomusta, uskoa tahi uskontoa lapselleen syöttää tai mainostaa?
- T..Mirka
""Tarvittaisiinko mielestäsi valinnanvapautta mikäli ristinuskoa ei olisi olemassa?""
- Tietysti
- Frr
En usko että vanhemmat katuu mitään. Uskossa on paljon hyvää ja voimaannuttavaa. Läsimainen hyvinvointi, tasa-arvo perustuu kristinuskoon. Oppitunnit tai jumalanpalvelukset ikävä kyllä ovat nykymuodossaan tylsiä.
- enuskoettäuskon
Uskonnolla ei ole mitään tekemistä länsimaisen hyvinvoinnib kanssa , aina länsimainen uskonto on ollut riistämässä hyvinvointia. Tasa-arvoa ei mikään uskonto tunnusta.
Telluksellamme on n.10 000 eri uskontoa.
Aikojemme alussa ei ollut pitkiin aikoihin mitään uskontoja, kunnes ihmiset itse keksivät "jumalat" koska halusivat orjuuttaa kaikki ihmiset teettämällä heillä omat työnsä tekemättä itse mitään, siis olivat alku aikojemme ensimmäiset parassitit joka sai myöhemmin nimensä uskonto joka jalostui sitten moneen suuntaan, kristinusko, islam hindut jne...
Jos otan koiran pennun se katsoo minua rakastavaisin silmin, olen sille silloin jumala.
No jos joka paikassa tuputetaan uskontoa, niin selvästi useimmat uskoo ja loput eipäilee, mutta jos ei koskaan kuule sanakaan uskonnosta, niin ihmismieli keksii kyllä jotain johon uskoo. - T..Mirka
Hyvinvointimme paranee sitä mukaan kun uskonnot menettävät merkitystään. Uskonnoista ei ole mitään todellista hyötyä meille.
Uskontojen takia olemme noin 1000v kehityksestä jäljessä.
- M313
Hei T..Mirka!
Mielestäsi maailmassa pitäisi varmasti olla myös oppivapaus, eli vapaus valita haluaako käydä koulua.
Olet ilmeisesti jättänyt muutaman historian (uskonnon tunnin, joka käsittelee kristinuskon historiaa Euroopassa.) tunnin väliin.
Itseasiassa kristinusko toi Eurooppaan tietynlaisen tasa-arvon ja auttamiseksi, aatteen. Kultainen käsky neuvoi kanssakäymisessä ja Jeesuksen oppien mukaan heikommassa asemassa olevia pitää auttaa. Kirkot tekevät Euroopassa paljon hyväntekeväisyyttä ja auttavat myös kehitysmaissa. Suomessa ensimmäiset koulut olivat kirkon järjestämiä, joten teoriassa koko koulujärjestelmämme on kirkon peruja.- T...Mirka
Kristinuskon historiasta löytyy esim Ristiretket, Noitavainot ja paljon muuta negatiivistä josta vaietaan.
Ristiretket ja Noitavainot tekivät kristityistä aivan hulluja teurastajia. Näitä kristittyjen noitia tapetaan vielä tänä päivänä.
Jeesuksen nimeen on kidutettu ja tapettu miljoonia ihmisiä.
Kirkkolla oli omat julmat kidutus välineen joihin ihminen lopuksi myös kuoli.
Kirkko on tuominnut ihmisiä kuolemaan miljoonia ihmisiä.
Kristinuskon historiaan kannattaa tutustua. Euroopasta löytyy museoita joihin on kerätty kirkon kidutus välineitä. - T..Mirka
""Mielestäsi maailmassa pitäisi varmasti olla myös oppivapaus, eli vapaus valita haluaako käydä koulua.""
Ei tietenkää. Mielestäni kouluissa ei pidä opettaa huuhaata totena. Opettakoon lahkot tämän itse. Lahkot kerätkäön myös itse jäsenmaksunsa.
- MirandaUusi
Puhut totta, mut siis se on jpkaisen ona asia kuitenkin siis. Ei oos un vika, eikä kenenkään muu vika koska siis he ovat sellaisia. Mut toisaalta, en oo kiinnostunu eikä ne kiinnpsta mua. Mua ennemkinkin noitavainot, ja noidat. Sillä mä oon ryhtynyt sellaiseksi.
- gdfhdf
Kirkosta voi erota milloin vain, se on ihan ilmoitusasia.
- T..Mirka
""Kirkosta voi erota milloin vain, se on ihan ilmoitusasia.""
Yli 18v onnistuu helposti. Alle18v se ei välttämättä onnistu.
- T..Mirka
Uskonnon vapauteen ei kuulu, lahkon pakkojäsenyys, eikä lahkon uskomusten pakko opetukset, koskee myös koulua jne
18v ikäraja uskonnoille - ei-evl-enää
Kastettujen osuus % (2017 syntyneistä)
Haaga 43,1
Herttoniemi 34,0
Kallion 36,9
Kannelmäki 29,8
Lauttasaari 49,5
Malmi 42,1
Meilahti 36,8
Mikael 32,9
Munkkiniemi 52,2
Oulunkylä 39,3
Paavali 27,7
Pakila 63,8
Pitäjänmäki 38,1
Roihuvuori 43,8
Tuomiokirkko 33,0
Töölö 45,9
Vartiokylä 18,4
Vuosaari 31,7
http://vapaa-ajattelijat.fi/helsinki/2018/11/02/miten-maallistuminen-nakyy-paakaupunkiseudulla/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984