Onko teillä kokemuksia Maalaiskartano Pihkalan Hulda-kummituksesta? Kuulemma kummittelee Lotta-huoneessa. Kokemuksia kiitos!
Vastaukset 3
- skeptokraatti
Olen itse vieraillut useassa kohteessa, jossa väitetään kummittelevan. Kaukaisin on etelä-ranskassa Mont Saint Michelin linna. En ole koskaan nähnyt mitään yliluonnollista. Erilaisia ääniä on toki kuulunut, mutta kun vierailut tehtiin tutkinnallisista syistä myös päiväsaikaan, jolloin kuului samoja ääniä, niin siitä voi tehdä päätelmän, että mielikuvituksella ja yöajalla on se avainmerkitys kummittelun "havaitsemiseen". Tarpeeksi taikauskoinen ihminen sopivissa olosuhteissa saattaa nähdä harhanäkyjä. Mielikuvitus on niin voimakas "elin". Tarinat, joita ihmiset kertoo ja joita somessa kiertää on keksittyjä, liioiteltuja, väärennettyjä, muunnteltuja, virheellisiä, oletuksia ja valheita.
- Mitäelämäon
Itellä ei oo kokemuksia, mut tiiän et Hulda on olemassa ja se on kuollut siihen Lotta-huoneeseen. Siitä kuolintavasta liikkuu kaikkee huhuja, mut todellisuudessahan Hulda kuoli suruun koska Huldan "salarakas" Matti katosi jäljettömiin eikä Mattia koskaan löytynyt. (Matti todennäköisesti hukkui Siikajokeen.)
- pihkalanhunda
Itse olin viime vuonna Ratsastus leirillä pihkalassa ja nukuin tuolla Lotta huoneessa siellä kerrotaan olevan Hunda kummitus joka kuoli aikoja sitten tuohon Lotta huoneeseen ja se voi pitää paikkaansa koska joskus siellä ikkunat liikkuu ja kuuluu kopinaa Elikkä huoneessa kummittelee vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51873
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55630
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29517Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 71438
- 33425
- 37406