Mitä hyötyä

Mitä hyötyä teille narsistin "uhreille" on tällä palstalla vikiseminen siitä teidän narsististanne? Eikö olisi jo aika elää sitä teidän omaa elämää eikä olla niin kiinni teidän narsistissanne?
Minun mielestä on jotenkin outoa että joku voi olla noin pakkomielteinen yhdestä ihmisestä että monet teistä vielä monien vuosien jälkeenkin miettii tätä kyseista henkilöä.
Olen muuten huomannut sellaisen asian että aika moni "uhri" tällä palstalla on aivan helvetin narsistisia itse. Moni "uhreista" eivät ikinä näe omaa osuutta tämän kyseisen suhteen pilalle menemiseen vaan syyttävät sitä toista narsistiksi (vieläpä mitä ihmeellisimmistä syistä) ja eivätkä ota minkäänlaista vastuuta suhteesta itse.

36

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vattu

      V***u miten tökerö aloitus!
      Siinä taas mielipiteitään laukoo mistään tietämätön.

      • Kerropas nyt minulle tietämättömälle että mitä hyötyä sinulle on ollut siitä että kirjoittelet siitä narsistista vielä monien vuosien jälkeen?


      • välistäpuhuja
        Virnuilevaviikatemies kirjoitti:

        Kerropas nyt minulle tietämättömälle että mitä hyötyä sinulle on ollut siitä että kirjoittelet siitä narsistista vielä monien vuosien jälkeen?

        Jos sinulla ei ole itsellä kokemusta mitä narsisti voi saada aikaan et kykene ymmärtämään kuinka ihminen voi olla vielä vuosien jälkeen kiinni hänessä. Tänne kirjoittelu voi auttaa ihmistä purkamaan itseään. Asiaa ei voi katsoa onko siitä mitään hyötyä vaan siten että narsistista irtaantuminen on prosessi johon voi mennä vuosien kirjoittelu ja avautuminen.


      • Kuule
        Virnuilevaviikatemies kirjoitti:

        Kerropas nyt minulle tietämättömälle että mitä hyötyä sinulle on ollut siitä että kirjoittelet siitä narsistista vielä monien vuosien jälkeen?

        Kuule kun aika tosiaan kuluu ja vuodet vierivät, mutta narsistille se ei merkitse muuta kuin nousevia osakkeita niiden uhrien kohdalla joilta kuvittelee vielä myöhempinä vuosinakin jotain lypsävänsä.
        Eli on syytä pitää mielessä elämän loppuun asti että narsisti on kiinnostunut uhreistaan aina, myös niistä, jotka on jo aiemmin saanut satimeen. Narsisti-showhun kun kuuluu palata muuttuneena... aikuistuneena, järkevämpänä, kypsempänä...

        En ymmärrä miksi kukaan, esim. Vikisevä Viikatemies (vai mikä se oli) vikisee täällä palstalla, jossei sitten ole itse sattunut lyömään asettaan kiveen ja se on nyt tylsistynyt kuntoon, josta ei enää hiomalla teroitu.... aa-ha-haa. Noin saattaa käydä....😀


    • ÄläUnohda

      Sitä mitä narsisti teki sinulle, ei pidä kenenkään koskaan unohtaa.

      Elää voi ja pitää silti.

    • poiuytrsdfg

      Miksi lähes kaikki suomalaiset ensimmäiseksi nähtyään tauluni kysyy että: "Mutta eiks toi tuu sulle aika kalliiksi ?"
      Mitä heillä on mielessä kun he kysyy noin ? Miksi se on ensimmäisiä kysymyksiä mikä herää tauluista ?
      Voin nyt kertoa kaikille julkisesti että maalaan noin taulun per kuukausi ja se maksaa keskimäärin 10 euroa. Muita harrastuskuluja minulla ei ole.

    • No musta tuntuu, et eniten tällä hetkellä vikisyttää virnuilevaa viikatemiestä, kun palstalla on jo pidempään ollut hyvin hiljaista tuon mainitun narsisteista vikinän suhteen.

      Oon täs ollu lomareisulla ja tulin ny katteleen, et josko jotain juttua olis tullu, mut kovin hiljaista tuntuu olevan, poiu näköjään vielä välillä laittelee tänne oman päänsä sisältöä, muttei sen kummempaa keskustelua nykyään ole enää aikoihin ole täällä syntynyt.

      Ehkä narsistit ovat unohdettu, jatkettu elämää, ettei enää ole tarvetta niihin juttuihin niin palata ja ns. uusi kirjoittajiahan tänne ei enää ole tullut pitkiin aikoihin.

      Että olisko myös mahdollista, et viikatemies vois lakata miettimästä niitä vuosien takaisia uhreja/itselleen täysin tuntemattomia ihmisiä, joiden tarinoita on täältä lukenut. Kun jotenkin ny vaikuttaa et viikatemies itse on ny jumittunut miettimään tältä palstalta lukemiaan juttuja ja niissä esiintyviä henkilöitä(uhreja) ja heidän suhteitaan.

      Että yhtä lailla oudolta ja pakkomielteiseltä toi sunkin pohdinta vaikuttaa kun kyseessä on sulle tuiki tuntemattomat ihmiset ja heidän suhteensa vuosien takaa, joita kerroit lukeneesi.

      Jotenkin ymmärrän jos joku on jääny kiinni menneisyyteen omassa elämässään , mut mun mielestä oudompaa on jos joku on jääny kiinni tuntemattomiin ihmisiin ja heidän suhteisiinsa ja miettii niitä ja haluaisi keskustella niistä.

      Tuossa kun mainitsit, että

      Eikö olisi jo aika elää sitä teidän omaa elämää eikä olla niin kiinni teidän narsistissanne?

      Niin vastaavasti voisi kysyä samaa sinulta, olisko sinukin jo aika elää omaa elämääsi, eikä olla niin kiinni tuntemattomissa ihmisissä ja heidän suhteissaan

      No joo, aloitus oli ilm. provo, mut huvitti ny kuitenkin vastata, kun jos tarkemmin ajattelee niin saattaa huomata, et itsekin tekee samaa, on jumittunut samoihin asioihin, hieman eri kantilta vain, et sitäkin sopii pohtia, et miten sen oman elämän laita on. Onko se sen fiksumpaa olla jumittunut pohtimaan tuntemattomien ihmisten asioita, elämää ja suhteita

      • OiskoNäin

        Eniten kai narsistia pännii, että jää huomiotta?!


      • OiskoNäin kirjoitti:

        Eniten kai narsistia pännii, että jää huomiotta?!

        No varmaan niinkin, kuhan ny kummastelin, et miks joku kokee tarvetta pohtia muiden ihmisten, sellaistenkin joita ei edes tunne asioita ja suhteita.

        Samalla kun viittaa, et uhrien pitäis elää omaa elämäänsä, ni jäin miettiin et kenen elämää ko. ihminen itse sit elää jos miettii vuosien takaisten ihmisten asioita ja "pilalle" menneitä suhteita.

        Ihan täs päiväs ei elä hänkään, mut tosis aloitus voi olla ihan provo jolla vaan haettiin huomiota ja kun tosis uusia asioita ei ole niin joutuu turvautumaan vanhoihin.

        Et tavallaa syyllistyy itse samaan, mistä toisia mollaa


      • Uusia kirjoituksiahan tänne ei tule mutta niitä vanhoja märehditään vielä tänäkin päivänä ja se taisikin olla tämän aloituksen pointti.

        Niitä narsisteja ei todellakaan ole unohdettu ja tätä ei ole kauhean vaikea huomata. Sen kun avaat suomi24 narsismi palstan nii näkee että samat vikisijät täälä vielä vuosien takaa vikisee.

        Huvittaa vaan niin paljon tuo touhu että oli pakko kysyä mutta näköjään porukka tällä palstalla provosoituu yhtä helposti kuin ennenkin.

        Tällä palstalla ei haluta keskustella mistään vaan vikistä. Tällä palstalla ei oikeastaan ole ketään muuta kuin katkeria ämmiä jotka eivät ole päässeet yli erosta ja leimaavat ukkojaan narsisteiksi yleensä aika hepposin ja joskus jopa naurettavin perustein.


      • Kävelyonihanluvallista
        Virnuilevaviikatemies kirjoitti:

        Uusia kirjoituksiahan tänne ei tule mutta niitä vanhoja märehditään vielä tänäkin päivänä ja se taisikin olla tämän aloituksen pointti.

        Niitä narsisteja ei todellakaan ole unohdettu ja tätä ei ole kauhean vaikea huomata. Sen kun avaat suomi24 narsismi palstan nii näkee että samat vikisijät täälä vielä vuosien takaa vikisee.

        Huvittaa vaan niin paljon tuo touhu että oli pakko kysyä mutta näköjään porukka tällä palstalla provosoituu yhtä helposti kuin ennenkin.

        Tällä palstalla ei haluta keskustella mistään vaan vikistä. Tällä palstalla ei oikeastaan ole ketään muuta kuin katkeria ämmiä jotka eivät ole päässeet yli erosta ja leimaavat ukkojaan narsisteiksi yleensä aika hepposin ja joskus jopa naurettavin perustein.

        Kiva kun tuli hellesää ja vedet ovat niin lämpimiä että voi käydä uimassa. Toivottavasti ei tule sinilevää. Jäätelökioskeja saisi olla enemmän. En tykkää tötterön vohvelikeksistä joten pyydän jätskipalloni aina pahvimukissa.


    • poiuytrdsxcv

      Minä olen elänyt eilen elämäni vaikeimmat hetket ja tullut siihen johtopäätökseen juurikin että mitään muuta keinoa selviytyä millään ei ole jäljellä kuin jättää narsistit kokonaan huomiotta. Tämä alkaa muutoin olla vaarallista menoa,

      • poiuytrsazxc

        He eivät ole antaneet minulle prosenttiakaan olemassaoloa ja ehdottomasti kieltäytyvät siitä koko elämäni ajaksi. Se on itseasiassa törkeimmästä päästä tekoja mitä voi olla. Joten miksi minun pitäisi koko ajan todistella heidän olemassaoloaan ?


    • Kävelyonihanluvallista

      Yhteenlaskutoimitus esitti aiheellisen kysymyksen: miksei Virnuilevavikatemies elä omaa elämänsä vaan roikkuu täällä elämässä muiden, itselleen tuntemattomien kirjoittajien elämää? Ei tullut vastausta.

      Villi veikkaus: Viikate ei ehkä sen vuoksi elä omaa elämäänsä kun se oma elämä on tylsää. Anonyymien palstalaisten elämä on sen sijaan kiehtovaa ja jännittävää, joten Viikate elää mieluummin sitä. Viikate on elänyt toisten elämää vuosikaudet. Viikate kertoo huomanneensa että samat kirjoittajat ovat olleet täällä vuosikausia vikisemässä - ja kaikkien näiden vuosien ajan Viikate on ollut täällä itsekin. Vikisemisten lukeminen jaksaa kiinnostaa. Eivät ne kirjoittajat tee muuta kuin vikisevät, ikinä eivät keskustele,mutta Viikate ei anna periksi vaan jaksaa lukea niitä vikinöitä.

      Vuosikausien ajan Viikate on jaksanut lukea kuvauksia ventovieraan ihmisten elämästä ja kuluttaa aikaa siihen että pohtii keitä nämä ihmiset ovat ja mitä tekevät .

      Pohdinta on tuottanut tulosta. Kaikkien vuosien jälkeen Viikate kertoo "huomanneensa' että he ovat itse narsisteja. Hän ei tosin ole heitä koskaan tavannut mutta huomasi sen pohtimalla asiaa. Hän huomasi sen istuessaan yksin omassa kodissaan ikiomassa nojatuolissa, jonka hän osti Sotkasta juuri tätä tarkoitusta varten: että olisi paikka missä pohtia palstalaisten elämää. Viikate tahtoo huomiota, häntä harmittaa ettei kukaan antaudu hänen kanssaan syvälliseen analyyttiseen keskusteluun siitä miten nämä kirjoittajat elämäänsä elävät. Vikisevät vain. Viikate lukee tämänkin nojatuolissaan. Viikatetta ahdistaa.

      • No munhan ei täydy olla täälä vuosia huomatakseni että samat ihmiset vikisevät heidän narsistista vuosikausia jos keskustelu joka on aloitettu 2011 on vieläkin käynnissä. Tämän ei pitäisi olla kauhean vaikeaa päätellä.

        Taidat olla sama keittiöpsykologi joka diagnosoit ukkosi narsistiksi kun tämä söi sinun makkarat jääkaapista.


      • Jos muuten luet tuon mun aloituksen tarkemmin niin huomaat että en väittänyt kenenkään olevan narsisteja vaan narsistisia sillä minulla ei ole mitään valtuuksia ketään diagnosoida. Moni ihminen ei tällä palstalla tunnu tätä tajuavan sinä mukaanlukien.


    • Kävelyonihanluvallista

      Viikate on nojatuolissaan istuessaan huomannut kaksi muutakin asiaa: 1. kaikki kirjoittajat ovat naisia 2. Viikate on itse mies, tai melkein mies, tai miehen tapainen, tai aikoo ruveta mieheksi. .Sotkan nojatuoli ei ollut turha ostos, tulosta tuli.

      Vikisevien ämmien vikinöitä on vuosikausien ajan ollut hauska lukea. Viikate kertoo huvittuneensa niistä. Nojatuolissaan lojuessaan hän nauraa vikinöille. On hyvä kun katkerat ämmät vikisevät vuosi vuoden jälkeen, niin Viikate saa iloa elämäänsä joka ilman vikisijöiden vikinöitä olisi niin tylsää. Viikate istuu nojatuolissaan kännykkä kädessä, lukee vikinöitä ja naureskelee itsekseen. Vuosi vuoden jälkeen. Viikate ei väsy.

      Mutta Viikate Jan kysyi jotain! Tässä tulee vastaus Viikatteen alkuperäiseen kysymykseen:
      Ei meille katkerille narsistille exiemme hylkääminen ämmille ole mitään hyötyä siitä että vikisemisemme täällä. Emme me vikisevien hyötymismielessä. Me vikisemme jotta Viikate saisi iloa tylsää elämäänsä. Vikisemme sinua varten. Vikisemme, koska olemme epäitsekkäitä, jaloja, hyviä ihmisiä. Asetamme Viikatteen tarpeet omiemme edelle.

      Viikate, olet nyt saanut paaaaljon huomiota. On onnenpäiväsi. Tämäkin vikinä on kokonaan sinulle. Sait ikioman vikinän.

      No,, mitenkäs sanotaan? Kiitäpä nyt nätisti niin kuin hyvin kasvatetun pojan kuuluukin. Valitettavasti en aio tämän enempää keskustella kanssasi.

      En ehdi, pitää laatia muutama vikisemisjuttu lisää.

    • Jaa-a, piti oikein vilkaista näitä viime aikojen , enkä ny mielestäni löytäny sen kummemmin samoja ihmisiä vikisemässä parisuhdeongelmistaan/heidän narsististaan.

      Enempi näytti olevan kyse jossain kohtaa työpaikka narsistista ja sitte niitä poiun juttuja enimmäkseen, et mistä lie oot ny lukenut, arkistojen kätköistäkö? Onko sulla jonkinlainen putkinäkö, jos et oo huomannu, et enimmäkseen tää palsta elää noilla poiun jutuilla.

      Jonkinlainen episodi tais kyllä jossain kohtaa minun vanhoihin kommentteihin liittyen, mitä toki itsekin ihmettelin, et oliko ko. henkilö oli sen ketjun varta vasten kaivanut, et pääsis kinaamaan mun kanssa.

      Sekin episodi kyl liittyi ns. ohutnhkaiseen narsistiin, kun ko. henkilö ei termiä hyväksynyt ja samalla hän toi esiin paheksuntansa sen suhteen kun jaan linkkejä.

      Mutta joo, sulla itselläs näyttää olevan ajatuksis/pohdinnas ny kyl jotkut vanhat jutut, joita oot lueskellut ja jääny niihin kiinni, ettet huomaa ettei niistä enää viime aikoina ole puhetta ollut.

      Ainakaan äkkiseltään vilkaistuna en semmosta huomannu, et jos vanhaan ketjuun on vastattu, niin on kommentoitu kyl ihan muuta asiaa, ku mitä aloitukses on ollu. Katkeria ämmiäkään ei ole palstalla aikoihin bongattu, et nekin ilmeisesti elää vaan sun päässä.

      No joo, tyhmää juttua tämmösiin vastaaminenkin, mut pakostakin sitä miettii ootko ihan tosisissas noiden esille ottamiesi asioiden ja henkilöiden suhteen.

      Mietin vaan sitä mainitsemaasi pakkomielteisyyttä, et siitäkö on kysymys, ette itse kykene unohtamaan noita vanhoja täältä lukemiasi juttuja ja haluaisit edelleen veivata niitä , et onko täs ny kyse siittä kuuluisasta projektoista.

      Kun en ny itse ainakaan ny löytänyt suuremmin noita mainitsemiasi vikinöitä vanhojen asioiden suhteen vaan mielestäni sinä ny vaan nostit ne esille.

      Mut ei täällä ny sen kummemmin ole provosoitu kuhan vaan ihmetellään, et joku halusis pohtia/keskustella jostain vanhoista/vuosien takaisista tuntemattomien ihmisten suhteista.

      Et oot sä itsekin kyl aika outo ja pakkomielteinen noiden esille ottamiesi vuosien takaisten asioiden suhteen .

      • Huomaa tästä sun kirjoittelusta että oot kyllä aika sairas tapaus. En ymmärrä mistä väännät sen että oisin pakkomielteinen sillä olen ollut tällä palstalla about puol vuotta.

        No joo voi olla että tein johtopäätöksen aika hätiköiden kaikista palstalla olevista ihmisistä mutta kyllä silti ihmetyttää ne ihmiset jotka pitävät yllä noita keskusteluja monen vuoden takaa.


      • Virnuilevaviikatemies kirjoitti:

        Huomaa tästä sun kirjoittelusta että oot kyllä aika sairas tapaus. En ymmärrä mistä väännät sen että oisin pakkomielteinen sillä olen ollut tällä palstalla about puol vuotta.

        No joo voi olla että tein johtopäätöksen aika hätiköiden kaikista palstalla olevista ihmisistä mutta kyllä silti ihmetyttää ne ihmiset jotka pitävät yllä noita keskusteluja monen vuoden takaa.

        Niin, joku ny on nostanut tuon tällä hetkellä ylimmäisenä olevan ketjun, joka on aloitettu v 2011 uudelleen keskusteluun, mutta en löydä siitä noita mainitsemiasi asioita, että samat ihmiset vikisivät siittä narsististaan. Muutenkaan mun mielestä ko. ketju ei ees käsittele parisuhdeasoita.

        Kuten jo jossain kohtaa totesin, enimmäkseen tää palsta nykyään elää ton poiun varassa, eikä mun käsittääkseni hänen taustoissaan ole sen kummempia parisuhde draamoja, ei hän vikse kenenkään narsistin perään tms. asoita joita mainitsit aloituksessai, vaan hän kirjoittaa enimmäkseen itsestään/luurikokemuksistaan tai jakaa päänsä sisältöä. Lisäksi ketjusssa näytti olevan puhetta työpaikka narsisteista. En näe edes tuossa mainitsemassasi ketjussa noita aloituksessa mainitsemiasi asioita.

        Että ehkä se oli sit joku muu lukemasi vanha ketju, jonka pohjalta halusit pohtia siinä kirjoittavia henkilöitä ja heidän suhteitaan.

        Pakkomielteisyys sanan lainasin sinulta ja palautin sen sinulle, koska en ny oikein ymmärtänyt mistä mahdollisesti ny löysit aasinsillan aloitukseesi. Mikä sai sinut tekemään tuollaisen aloituksen kun nykyään tarinoita parisuhteisiin liittyen ei enää juurikaan edes ole.

        En ny äkkiseltään edes mitään valitsemaasi aiheeseen liittyvää näistä ajakohtaisista ketjuista löytänyt, enkä mitään sellaista, et joku vuonna 2011 ketjun aloittanut vielä vikisisi siittä narsististaan, kuten annoit ymmärtää. Ootko ees lukenu mitä niissä vanhoissa ketjuissa nykyään kirjoitetaan vaan ihanko vaan oletit et samat jutut jatkuu.

        Toi otsikolla "itseasiassa" taitaa ny olla ainut sitä parisuhde lajia, tän aloitussivun 20;n joukossa, johon viittaat aloituksessasi.

        Et kyllä sulla ny taitaa olla mielessäs joko jotkut vanhemmat jutut tai sit ihan muuten vaan teit aloituksesi siinä toivossa et kovastkin syntyis kärhämää, No keskutelua ny sait kyllä aikaan, et ehkä tavoitteesi toteutui, mut hieman vaan eri aiheesta kuin mistä olisit halusit keskustella.

        Mitä tulee palstalla oloosi, niin ainakin mun korvaan mainitsemasi "katkerat ämmät" kuullosti hyvinkin tutulta vuosien takaa. Edelleen mainitsit tietäväsi, et samat vikisijät vuosien takaa täällä kirjoittelee, mikä kyllä viittaa et olet ollut täällä kauemminkin. Nimimerkkisi kyllä on uusi, mutta ei ole mikään todiste sinällään mistään.

        Itse kyllä olen ollut täällä kauan, mut kirjoittelen ny milloin mitäkin aiheeseen liittyen ja joskus ohi aiheenkin, antaduin joskus tosiaan kinastelemaankin kuten tässä. Mut siihen menneeseen suhteeseen joka aikoinaan minut tänne toi, ei ole enää aikoihin ollu tarvetta palata.

        Nykyään tänne kirjoittaminenkin on vähentynyt, kun tosiaan täällä juurikaan enää "mitään" ole, vaikka joskus ny tulee innostuttua, kuten ny tuon sun kummallisen aloituksen myötä.

        Josta ajattelin, et mitä ihmettä toi ny horisee, mistä se on lukenu et täällä edelleen vikistään vuosien takaisista narsisteista. Edelleen kummastutti, et miks joku asiaankuulumaton edes miettii vuosien takaisia nettiin kirjoittaneita ihmisiä, asioita ja heidän parisuhteitaan. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, joku ny on nostanut tuon tällä hetkellä ylimmäisenä olevan ketjun, joka on aloitettu v 2011 uudelleen keskusteluun, mutta en löydä siitä noita mainitsemiasi asioita, että samat ihmiset vikisivät siittä narsististaan. Muutenkaan mun mielestä ko. ketju ei ees käsittele parisuhdeasoita.

        Kuten jo jossain kohtaa totesin, enimmäkseen tää palsta nykyään elää ton poiun varassa, eikä mun käsittääkseni hänen taustoissaan ole sen kummempia parisuhde draamoja, ei hän vikse kenenkään narsistin perään tms. asoita joita mainitsit aloituksessai, vaan hän kirjoittaa enimmäkseen itsestään/luurikokemuksistaan tai jakaa päänsä sisältöä. Lisäksi ketjusssa näytti olevan puhetta työpaikka narsisteista. En näe edes tuossa mainitsemassasi ketjussa noita aloituksessa mainitsemiasi asioita.

        Että ehkä se oli sit joku muu lukemasi vanha ketju, jonka pohjalta halusit pohtia siinä kirjoittavia henkilöitä ja heidän suhteitaan.

        Pakkomielteisyys sanan lainasin sinulta ja palautin sen sinulle, koska en ny oikein ymmärtänyt mistä mahdollisesti ny löysit aasinsillan aloitukseesi. Mikä sai sinut tekemään tuollaisen aloituksen kun nykyään tarinoita parisuhteisiin liittyen ei enää juurikaan edes ole.

        En ny äkkiseltään edes mitään valitsemaasi aiheeseen liittyvää näistä ajakohtaisista ketjuista löytänyt, enkä mitään sellaista, et joku vuonna 2011 ketjun aloittanut vielä vikisisi siittä narsististaan, kuten annoit ymmärtää. Ootko ees lukenu mitä niissä vanhoissa ketjuissa nykyään kirjoitetaan vaan ihanko vaan oletit et samat jutut jatkuu.

        Toi otsikolla "itseasiassa" taitaa ny olla ainut sitä parisuhde lajia, tän aloitussivun 20;n joukossa, johon viittaat aloituksessasi.

        Et kyllä sulla ny taitaa olla mielessäs joko jotkut vanhemmat jutut tai sit ihan muuten vaan teit aloituksesi siinä toivossa et kovastkin syntyis kärhämää, No keskutelua ny sait kyllä aikaan, et ehkä tavoitteesi toteutui, mut hieman vaan eri aiheesta kuin mistä olisit halusit keskustella.

        Mitä tulee palstalla oloosi, niin ainakin mun korvaan mainitsemasi "katkerat ämmät" kuullosti hyvinkin tutulta vuosien takaa. Edelleen mainitsit tietäväsi, et samat vikisijät vuosien takaa täällä kirjoittelee, mikä kyllä viittaa et olet ollut täällä kauemminkin. Nimimerkkisi kyllä on uusi, mutta ei ole mikään todiste sinällään mistään.

        Itse kyllä olen ollut täällä kauan, mut kirjoittelen ny milloin mitäkin aiheeseen liittyen ja joskus ohi aiheenkin, antaduin joskus tosiaan kinastelemaankin kuten tässä. Mut siihen menneeseen suhteeseen joka aikoinaan minut tänne toi, ei ole enää aikoihin ollu tarvetta palata.

        Nykyään tänne kirjoittaminenkin on vähentynyt, kun tosiaan täällä juurikaan enää "mitään" ole, vaikka joskus ny tulee innostuttua, kuten ny tuon sun kummallisen aloituksen myötä.

        Josta ajattelin, et mitä ihmettä toi ny horisee, mistä se on lukenu et täällä edelleen vikistään vuosien takaisista narsisteista. Edelleen kummastutti, et miks joku asiaankuulumaton edes miettii vuosien takaisia nettiin kirjoittaneita ihmisiä, asioita ja heidän parisuhteitaan. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.

        Ps. unohtui vielä mainita, et kommenttisi provosoitumisesta viittaa myös siihen, et oot ollu palstalla kauemminkin.

        Mut välttämättä ei oo kyse provosoitumisesta, enemminkin jostain sellaisesta, et joskus on kiva lukea noita selityksiäkin, millä itsekukin sitä omaa toimintaansa sit perustelee.

        Että jos vanhoja aletaan muistella, niin joku aikoinaan sanoi, et tällä palstalla on myös viihdearvonsa


    • hyötyäon

      Kun satumalta löysin tämän sivuston.
      Olin jo pitkän aikaa elänyt narsin kanssa,
      tietämättä koko persoonallisuushäiriöstä.
      Tämä sivusto toi ja loi uuden tietoisuuden.
      Nyt näiden kirjoitusten ansiosta tiedän mikä
      ja mitä on narsismi.
      Monelle kirjoittajalle voi olla kiitollinen.
      Eräs kirjoittaja kertoi, että narsisti tekee
      aina rikoksen.
      Aloin systemaattisesti seurata asioita ja
      kerätä jopa kirjallista aineistoa.
      Yksi maneeri on satavarma; sen perään
      saa kuulla sanallista antia.
      Kun esim. jostain asiasta kielletään tekemästä,
      narsi tekee sitä itse salassa.
      Narsin puheeseen ei voi luottaa,
      Ei myöskään tekemisiin vaan on aina tarkstettava
      tieetyjä dokumentteja.
      Ystävyys ja sukaulaissuhteet ovat jo aikoja
      sitten tuhoutuneet.
      Tämän sivuston ansiosta voi yrittää
      ennakoida tulevaa.

    • Millähän

      "Olen muuten huomannut sellaisen asian että aika moni "uhri" tällä palstalla on aivan helvetin narsistisia itse. "
      Millähän osalla aivoistasi olet nuo huomiosi tehnyt?

      • HyvääKesää

        Kyllä: tällä palstalla mm.exäänsä narsuksi syyttelevissä on selkeää narsismia itsessään. Ja ei ole normaalia että täällä roikkuu kirjoittelemassa samoja juttuja vuodesta toiseen.
        Jatkakaa elämäänne, päästäkää irti...siinä minun neuvoni. Ja se joka tuota ei ymmärrä ja siitä suuttuu, kehoitan hakemaan ihan ammattiapua itselleen. Siinä ei ole mitään hävettävää. Se, että täällä purkautuu ja on kuin addikti noihin samoihin raivon/katkeruuden-tunteisiin, ei todellakaan mielestäni ole tervettä.


      • Ja_kukahan
        HyvääKesää kirjoitti:

        Kyllä: tällä palstalla mm.exäänsä narsuksi syyttelevissä on selkeää narsismia itsessään. Ja ei ole normaalia että täällä roikkuu kirjoittelemassa samoja juttuja vuodesta toiseen.
        Jatkakaa elämäänne, päästäkää irti...siinä minun neuvoni. Ja se joka tuota ei ymmärrä ja siitä suuttuu, kehoitan hakemaan ihan ammattiapua itselleen. Siinä ei ole mitään hävettävää. Se, että täällä purkautuu ja on kuin addikti noihin samoihin raivon/katkeruuden-tunteisiin, ei todellakaan mielestäni ole tervettä.

        ".siinä minun neuvoni"
        Ja kukahan sinä olet? Tai ehkä ennemminkin mikä? Millä osalla aivojasi päättelet että narsisti on hyvä unohtaa? Vai millä elimellä päätöksesi teet?


      • Tekstissäsi
        HyvääKesää kirjoitti:

        Kyllä: tällä palstalla mm.exäänsä narsuksi syyttelevissä on selkeää narsismia itsessään. Ja ei ole normaalia että täällä roikkuu kirjoittelemassa samoja juttuja vuodesta toiseen.
        Jatkakaa elämäänne, päästäkää irti...siinä minun neuvoni. Ja se joka tuota ei ymmärrä ja siitä suuttuu, kehoitan hakemaan ihan ammattiapua itselleen. Siinä ei ole mitään hävettävää. Se, että täällä purkautuu ja on kuin addikti noihin samoihin raivon/katkeruuden-tunteisiin, ei todellakaan mielestäni ole tervettä.

        Tekstissäsi olisi niin paljon juurimista, että puutahassa pääsee helpommalla. Sinä olisit ikuisuusprojekti.


      • elämästopissa
        HyvääKesää kirjoitti:

        Kyllä: tällä palstalla mm.exäänsä narsuksi syyttelevissä on selkeää narsismia itsessään. Ja ei ole normaalia että täällä roikkuu kirjoittelemassa samoja juttuja vuodesta toiseen.
        Jatkakaa elämäänne, päästäkää irti...siinä minun neuvoni. Ja se joka tuota ei ymmärrä ja siitä suuttuu, kehoitan hakemaan ihan ammattiapua itselleen. Siinä ei ole mitään hävettävää. Se, että täällä purkautuu ja on kuin addikti noihin samoihin raivon/katkeruuden-tunteisiin, ei todellakaan mielestäni ole tervettä.

        Katkeroituneita akkoja, joiden on purettava täällä pahaa oloaan.


      • HyvääKesää kirjoitti:

        Kyllä: tällä palstalla mm.exäänsä narsuksi syyttelevissä on selkeää narsismia itsessään. Ja ei ole normaalia että täällä roikkuu kirjoittelemassa samoja juttuja vuodesta toiseen.
        Jatkakaa elämäänne, päästäkää irti...siinä minun neuvoni. Ja se joka tuota ei ymmärrä ja siitä suuttuu, kehoitan hakemaan ihan ammattiapua itselleen. Siinä ei ole mitään hävettävää. Se, että täällä purkautuu ja on kuin addikti noihin samoihin raivon/katkeruuden-tunteisiin, ei todellakaan mielestäni ole tervettä.

        Näinhän tämä on. On se hienoa että edes yksi tällä palstalla kävijöistä ymmärtää tämän. Wohoo!


    • Kävelyonihanluvallista

      Virnuilevavikatemies = Hyvää kesää. Sama kirjoitustyyli, helppo tunnistaa samaksi henkilöksi Kun kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä eikä ota sinua vakavasti eli ei vaivaudu provosoitumaan, vastaat itse itsellesi. Käy se niinkin. Olet itse vaimosi hylkäämä ja omasta syystäsi.. Hän lähti kalppimasn alle puolessa vuodessa koska olit varsinainen mmulkku. Opi päästämään exästä irti. Miksi roikut täällä jos palsta on täynnä vikiseviä ämmiä eikä seasta löydy yhtään lukemisen arvoista kirjoitusta? Ehkä etsit exääsi täältä, käyt lukemassa juttuja siinä toivossa että tunnistat hänet? Jos etsit exääsi tältä palstalta, niin mitä se, että hän voisi olla täällä, kertoo sinusta? Se kertoo että tiedät itse kohdelleesi häntä kurjasti.

      • Olettamuksia, olettamuksia ja vielä enemmän projisointia. Rehellisesti sanottuna hieman säälin sua.

        No kuitenkin hyvää kesää sinullekin jos se nyt on sulle mahdollista.


      • Virnuilevaviikatemies kirjoitti:

        Olettamuksia, olettamuksia ja vielä enemmän projisointia. Rehellisesti sanottuna hieman säälin sua.

        No kuitenkin hyvää kesää sinullekin jos se nyt on sulle mahdollista.

        Niin ja tosiaan jos netissä joku osuu arkaan paikkaan tai on muuten vaan arka aihe niin ei kannata jumittua siihen keskusteluun kun siitä näyttää tulevan sinulle vain pahamieli.


      • HyvääKesää

        Njaahas...väittämäsi ei kyllä pidä paikkaansa. Sen sijaan että hyökkäät noin ja esität syytöksiä, mitkä eivät pidä paikkaansa, voisit ottaa ihan onkeesi tuosta kirjoituksestani ja pysähtyä miettimään onko vuodesta toiseen täällä roikkuminen tervettä jne?
        Tuo että hyökkäät, osoittaa minun mielestäni vain sen että et ole asian kanssa sinut. Tuntuisi että sinäkin koet eläväsi kun saat täällä kirjoitella ja muhia omissa vihoissasi ja katkeruudessasi. Saatko kenties hyvänolon tunteita tietynlaisesta draamasta? Haluatko ylläpitää draamaa ja vihantunteita, samalla laiminlyöden omaa elämääsi ja kenties lähimmäisiäsi? Kannattaa vaan irrottautua negaatioista koska oma elämä jää silloin elämättä. Huomaat pian taas kymmenen vuoden kuluttua että kirjoittelet täällä samaa tarinaa over and over...


    • olenmies

      Yhtäkaikki uhri niinkuin naisetkin.
      Tuossa alempana on kertomus mieheltä
      Joka on kokenut ilmeisimmin narsistin
      henkistä ja ehkä fyysistäkin väkivaltaa.

    • poiuytrsdfg

      Niin. Tämä on ollut mullekin aika uutta oppia että miehetkin voi joutua narsistinaisen kynsiin avuttomaan asemaan. Tajuan jo että niin on, mutta en vielä pysty ymmärtämään miten se tapahtuu. Johtunee siitä etten ole vielä ylipäätään päässyt selville miesten psyykestä juurikaan, enkä osaa pitää mitään valtaa kehenkään mieheen eikä kiinnosta yrittääkään,

      • poiuytrsdfg

        En minä ainakaan ole milleen miehille mistään katkeroitunut. Kun en oikeestaan ole vielä koskaan ollut rakastunutkaan konkreettsesti.


    • AinaOikeassa

      Mitä siihen pitää vastata, kun narsisti kysyy: "Olenko mielestäsi Besserwisser?"?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4393
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      217
      2365
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      40
      1862
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1664
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1661
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      149
      1290
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1154
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      915
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      128
      860
    Aihe