Löytyi punkki 4kk pennusta ja nyt huolettaa

Koiranomistaja

Löytyi siis pieni punkki meidän pennusta 2 yön mökkireissun jälkeen. Ei löydetty meidän punkkipihtejä eikä voitu yöksikään sitä jättää eli äitini otti pinsetit ja sillä yritti irroittaa. Oltiin vähän paniikissa ja äitin yritti vetämällä irroitaa. Parin kerra jälkeen kun punkki ei irronnut mä käskin pyörittämällä koittaa. Punkki sitten lähti mutta huolettaa olisiko piikkii jäänyt pentuun. Pentu on iso 10 kiloinen eli ei mikään pieni koira. Punkki ei varmaan olllut päivääkään koirassa ollut pienen koonsa takia. Olisiko siis mahdollista pennun sairastua ja pitäisikö olla huolissaan? Tullaan kyllä tarkailemaan koiraa.

6

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkukoira

Älä ole huolissasi,tulet huomaamaan että punkit kuuluvat koiranomistajan elämään.Toki joskus koira sairastuu punkin puremasta,mutta se on harvinaista.Seuraa tilannetta mutta ei mitään aihetta paniikkiin.Ulkoilun jälkeen kannattaa tehdä punkkitarkastus niin saat mahdollisimman nopeasti punkit pois,vetäise turkkia vaikka kammallaulkoilun jälkeen että irralliset punkit putoavat.

• pikkukoira

Lisäisin vielä, että tulet huomaamaan tekeväsi punkkitarkastuksen monta kertaa päivässä ja että ne leviävät koirasasi sinuun alta aikayksikön. Se kuuluu koiranomistajan elämään, älä ole huolissasi!

• Punkit todellakin kuuluu, valitettavasti koirallisten elämään. Ja koko ajan lisääntyy ja leviää mokomat :(
      Itse poistan niin, että ihan hieman kierrän myötäpäivään ja tasasesti samalla vedän. Saan itse ainakin parhaiten irti. Jos ei pihtejä ole, niin olen ottanut vessapaperin ja sillä tarttunut ja tehnyt noin.
      Joskus saattaa silti se kärsä jäädä. Silloin kannattaa, eikä pahitteeksi muutenkaan jonkun aikaa, seurata kohtaa. Se on ihan normaalia, että joskus nousee joksikin aikaa pieni patti. Mutta jos se alkaa ärtyilemään tai muuten muuttuilemaan, niin sitten lääkärille. Itse laitan aina desinfioivaa aineta poiston jälkeen ja jos muistan, niin seuraavana päivänäkin.
      Harvoin tosiaan koirat onneksi saa mitään vakavampaa. Mutta valitettavasti niitäkin on diagnostoitu. jokusia.

• Punkit todellakin kuuluu, valitettavasti koirallisten elämään. Ja koko ajan lisääntyy ja leviää mokomat :(
      Itse poistan niin, että ihan hieman kierrän myötäpäivään ja tasasesti samalla vedän. Saan itse ainakin parhaiten irti. Jos ei pihtejä ole, niin olen ottanut vessapaperin ja sillä tarttunut ja tehnyt noin.
      Joskus saattaa silti se kärsä jäädä. Silloin kannattaa, eikä pahitteeksi muutenkaan jonkun aikaa, seurata kohtaa. Se on ihan normaalia, että joskus nousee joksikin aikaa pieni patti. Mutta jos se alkaa ärtyilemään tai muuten muuttuilemaan, niin sitten lääkärille. Itse laitan aina desinfioivaa aineta poiston jälkeen ja jos muistan, niin seuraavana päivänäkin.
      Harvoin tosiaan koirat onneksi saa mitään vakavampaa. Mutta valitettavasti niitäkin on diagnostoitu. jokusia.

• gstsey

Kyllä se piikki jää aina sinne purtuun koiraan tai ihmiseen. Punkin ruumiin saa katkaistua vetämällä ja/tai kiertämällä

• Kunnon.espoolainen

Punkeissa on yksi hyvä puoli: ne tappaa suhteellisen paljon ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      156
      2012
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1938
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      168
      1683
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      970
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      64
      954
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe