Löytyi punkki 4kk pennusta ja nyt huolettaa

Koiranomistaja

Löytyi siis pieni punkki meidän pennusta 2 yön mökkireissun jälkeen. Ei löydetty meidän punkkipihtejä eikä voitu yöksikään sitä jättää eli äitini otti pinsetit ja sillä yritti irroittaa. Oltiin vähän paniikissa ja äitin yritti vetämällä irroitaa. Parin kerra jälkeen kun punkki ei irronnut mä käskin pyörittämällä koittaa. Punkki sitten lähti mutta huolettaa olisiko piikkii jäänyt pentuun. Pentu on iso 10 kiloinen eli ei mikään pieni koira. Punkki ei varmaan olllut päivääkään koirassa ollut pienen koonsa takia. Olisiko siis mahdollista pennun sairastua ja pitäisikö olla huolissaan? Tullaan kyllä tarkailemaan koiraa.

6

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkukoira

      Älä ole huolissasi,tulet huomaamaan että punkit kuuluvat koiranomistajan elämään.Toki joskus koira sairastuu punkin puremasta,mutta se on harvinaista.Seuraa tilannetta mutta ei mitään aihetta paniikkiin.Ulkoilun jälkeen kannattaa tehdä punkkitarkastus niin saat mahdollisimman nopeasti punkit pois,vetäise turkkia vaikka kammallaulkoilun jälkeen että irralliset punkit putoavat.

    • pikkukoira

      Lisäisin vielä, että tulet huomaamaan tekeväsi punkkitarkastuksen monta kertaa päivässä ja että ne leviävät koirasasi sinuun alta aikayksikön. Se kuuluu koiranomistajan elämään, älä ole huolissasi!

    • Punkit todellakin kuuluu, valitettavasti koirallisten elämään. Ja koko ajan lisääntyy ja leviää mokomat :(
      Itse poistan niin, että ihan hieman kierrän myötäpäivään ja tasasesti samalla vedän. Saan itse ainakin parhaiten irti. Jos ei pihtejä ole, niin olen ottanut vessapaperin ja sillä tarttunut ja tehnyt noin.
      Joskus saattaa silti se kärsä jäädä. Silloin kannattaa, eikä pahitteeksi muutenkaan jonkun aikaa, seurata kohtaa. Se on ihan normaalia, että joskus nousee joksikin aikaa pieni patti. Mutta jos se alkaa ärtyilemään tai muuten muuttuilemaan, niin sitten lääkärille. Itse laitan aina desinfioivaa aineta poiston jälkeen ja jos muistan, niin seuraavana päivänäkin.
      Harvoin tosiaan koirat onneksi saa mitään vakavampaa. Mutta valitettavasti niitäkin on diagnostoitu. jokusia.

    • Punkit todellakin kuuluu, valitettavasti koirallisten elämään. Ja koko ajan lisääntyy ja leviää mokomat :(
      Itse poistan niin, että ihan hieman kierrän myötäpäivään ja tasasesti samalla vedän. Saan itse ainakin parhaiten irti. Jos ei pihtejä ole, niin olen ottanut vessapaperin ja sillä tarttunut ja tehnyt noin.
      Joskus saattaa silti se kärsä jäädä. Silloin kannattaa, eikä pahitteeksi muutenkaan jonkun aikaa, seurata kohtaa. Se on ihan normaalia, että joskus nousee joksikin aikaa pieni patti. Mutta jos se alkaa ärtyilemään tai muuten muuttuilemaan, niin sitten lääkärille. Itse laitan aina desinfioivaa aineta poiston jälkeen ja jos muistan, niin seuraavana päivänäkin.
      Harvoin tosiaan koirat onneksi saa mitään vakavampaa. Mutta valitettavasti niitäkin on diagnostoitu. jokusia.

    • gstsey

      Kyllä se piikki jää aina sinne purtuun koiraan tai ihmiseen. Punkin ruumiin saa katkaistua vetämällä ja/tai kiertämällä

    • Kunnon.espoolainen

      Punkeissa on yksi hyvä puoli: ne tappaa suhteellisen paljon ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe